نخریدن یا خرید گوشت کوب برقی

1 446
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

گوشت کوب برقی چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی ، لوازم خانگی بسیار زیاد و متنوعی به بازار عرضه شد .که می توان به یکی از پر کاربرد ترین آنها که همیشه یاور و همراه یک خانم خانه دار است اشاره کرد. که نام آن گوشت کوب برقی می باشد،ولی اسم مختصر و کاربردهای بسیار زیادی دارد .که می تواند در سرعت بخشیدن کارهای آشپزخانه به کمک آن ها بیاید و کمی کمک کند تا خانم خانه وقتی برای خود پیدا کند .

قدر این محصول را خانم های شاغل بیشتر از همه می دانند . برخی از خانم ها به خاطر نداشتن وقت کافی برای درست کردن غذا و همچنین خانم های خانه داری که باید سه وعده غذایی در روزرا تهیه کنند ،تولید کنندگان به فکر تولید محصولی جدید و قابل افتادند . تا سرعت انجام کارها درخانه راافزایش دهند وباعث شوند صرفه جویی در وقت خانم ها به وجود آید .

قطعات گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی دارای یک بدنه که دردست بسیار راحت و یک پایه سبک و یک تیغه مقاوم و ضد زنگ می باشد

بخشی از تیغه خم رو به بالا دارد و بخشی دیگر خم رو به پایین دارد و بنابراین استفاده شما می تواند از جنس های مختلفی تشکیل شده باشد که معمولا از جنس فولاد ضد زنگ است

تمیز کردن گوشت کوب برقی بسیار آسان است و با جدا کردن قسمت پایه از بدنه به راحتی می توان این قسمت را تمیز کرد. یکی از راه های پیشنهادی این است که پایه آن را جدا کنید و در ظرفی مخلوط از آب و مواد شوینده قرار دهید و یا حتی می توان در ماشین ظرف شویی قرار داد .

یک حلقه پلاستیکی بزرگ روی گوشت کوب برقی قرار دارد که برای آویزان کردن آن استفاده می شود. که به وسیله گیره می توان آن را آویزان کرد . وهمیشه جلو چشم قرار داد .

بخش دیگر گوشت کوب برقی ظرفی از جنس پلاستیک یا پیرکس است که موادی که قصد مخلوط کردن آن را دارید در آن قرار میریزید و به شکل استوانه ای طراحی شده است تا از بیرون ریختن مواد هنگام هم زدن جلوگیری کند. امروزه کاربرد ها و قابلیت های دیگری را به این دستگاه اضافه کرده اند که محبوبیت و کارایی این دستگاه را بالا میبرد و به یک مینی غذا ساز تبدیل شده است .

طریقه استفاده از گوشت کوب برقی

کارکردن با گوشت کوب برقی بسیارراحت است. با نگه داشتن انگشت رو دکمه آن تیغه گوشت کوب برقی شروع به چرخیدن و مخلوط کردن مواد می کند .

برای اینکه ترکیب کردن مواد به خوبی انجام شود باید گوشت کوب برقی را حرکت دهید تا مواد ترکیب شوند.

میتوانید برای بهتر مخلوط شدن مواد ، مایعات مخصوص پخت و پز در درون ظرف بریزید.

مزایا استفاده از گوشت کوب برقی

می توان آن را بهراحتی وبه صورت مستقیم داخل ظرفی که مواد برای پوره کردن و مخلوط کردن هست استفاده کرد . واصلا لازم به انتقال مواد به ظرف مخصوص وجود ندارد.و در نتیجه وقت شما صرفه جویی میشود .

دسته یا بدنه اصلی گوشت کوب برقی به اندازه ای بلند طراحی شده که به راحتی داخل پارچ یا لیوان های بلند استوانی میرود . و در کمترین زمان می توانید نوشیدنی های خوشمزه بدون اتلاف وقت درست کنید .

اتفاق خیلی جذاب که آن را در بین خانوم ها پرطرف کرده این است که فضای بسیار کمی را اشغال می کند.و به راحتی می توان آن را به گوشه ای از دیوار آویزان یا در کشویی قرار داد .

نکته دیگری که بسیارقابل توجه است دارا بودن تعداد قطعات کم این محصول است که بعد از استفاده به راحتی می توان آن را شست و جمع کرد .

معایب استفاده از گوشت کوب برقی

در کنار تمام خوبی هایی که دارد نکته قابل توجه که 100 درصد جز معایب آن است این نکته است که زمانی که با این محصول کار کنید تمام وقت باید دست شما روی دکمه باشد .

و نکته ای که باید توجه کرد این موضوع است که زمان پایان کار باید اول آن از برق بیرون کشید و بعد آن را تمیز کرد .که اتفاق بدی برای دستتان نیوفتد.

چند نمونه از برند های معتبر و پرفروش که می تواند انتخاب شما را آسان کند

بروان 320

براون از آن دسته برندهایی است که معمولا به‌سختی می‌توان محصولات بی‌کیفیت را در لیست تولیداتش پیدا کرد. تولیدات این شرکت آلمانی معمولا از سطح کیفی بالایی برخوردارند و برای مشکل‌پسندانی که به دنبال محصولات باکیفیت برای آشپزخانه‌شان هستند قابل پیشنهاد هستند. خوشبختانه تولیدات این شرکت به‌راحتی در بازار کشور قابل‌دسترس هستند. گوشت‌کوب برقی MQ320 محصولی تمام پلاستیکی است که طبق انتظار کیفیت ساخت راضی‌کننده‌ای دارد. دسته این گوشت‌کوب برقی از ارگونومی مناسبی برخوردار است و قرارگیری آن را در دست لذت‌بخش می‌کند. توان مصرفی 550 واتی MQ320 آن را در دسته مدل‌های قدرتمندی قرار می‌دهد که در ترکیب با بدنه محکم آن به‌راحتی می‌تواند تجربه‌ای مناسب از گوشت‌کوب برقی را برای شما به ارمغان بیاورد.

گوشت کوب برقی مولینکس مدل DD101141

گوشت‌کوب برقی مدل «DD101141 TurboMix Plus» از دیگر تولیدات باکیفیت، کارآمد و به‌صرفه‌ی «مولینکس» است که با استقبال زیاد مصرف‌کنندگان مواجه شده است. این میکسر که در بازار ایران جزو دسته‌ی گوشت‌کوب‌ها طبقه‌بندی می‌شود، با بهره‌گیری از موتور کوچک ولی قدرتمند خود می‌تواند دستیار زبردستی برای آشپزها باشد. حجم کوچک آن فضای کمی را در محل استفاده اشغال می‌کند و وجود حلقه‌ی آویز در پشت این مدل، امکان آویزان‌کردن آن را به قلاب‌های روی دیوار یا کابینت فراهم می‌کند تا بعد از استفاده مزاحم آشپز نباشد. تیغه‌های استیل این دستگاه بسیار تیز بوده و موادغذایی را به‌خوبی له کرده یا می‌کوبد. می‌توان از این محصول برای کوبیدن گوشت، بادمجان و… استفاده کرد. بدنه و دسته‌ی گوشت‌کوب پلاستیکی است تا وزن کمتری داشته و درعین‌حال محکم باشد. به همراه این محصول یک لیوان پلاستیکی با ظرفیت کمتر از یک لیتر ارائه می‌شود تا در موارد خاص بتوان موادغذایی را در آن میکس کرد؛ به این ترتیب راندمان دستگاه بیشتر شده و مواد با سرعت بیشتری له یا مخلوط می‌شوند. شست‌وشوی تیغه و پایه‌ی دستگاه به‌راحتی انجام می‌شود. مدل DD101141 TurboMix Plus یک سرعت دارد و با نگه‌داشتن دکمه‌ی قرمز روی بدنه، فعالیت گوشت‌کوب شروع می‌شود. مولینکس از تولیدکنندگان لوازم‌خانگی برقی است که در این زمینه موفقیت‌های زیادی به دست آورده و همواره نام خود را به نیکی در بازار لوازم‌خانگی مطرح کرده است.

گوشت کوب برقی گوسونیک مدلGSB-828

گوشت کوب برقی گوسونیک مدل GSB-828 وسیله ای بسیار کاربردی با توان مصرفی 800 وات با بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ میباشد. این کوب برقی مناسب برای همزدن، مخلوط کردن و پوره کردن انواع مواد غذایی، تهیه سوپ، غذای کودک، سس و انواع اسموتی میباشد. تیغه های به کار رفته در این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ بوده و کارایی و مقاومت بالایی دارد. توسط دو کلید تعبیه شده بر روی بدنه گوشت کوب برقی میتوانید به راحتی آن را خاموش و روشن نمایید. همچنین دکمه دیگر دارای توربو است که این امکان را به شما میدهد که در لحظه بیشترین سرعت را از دستگاه داشته باشید. یک کلید چرخشی در بالای بدنه گوشت کوب برقی برای تعیین میزان سرعت قرار گرفته است.

گوشت کوب برقی پاناسونیک مدل MX-SS1

محصول MX-SS1 از تولیدات پاناسونیک یک دستگاه با سه کاربری متفاوت است. این مدل در واقع یک گوشت‌کوب برقی است که به همراه خود قابلیت‌های همزن و خردکن را هم برای کاربر به ارمغان می‌آورد. موتور در نظر گرفته شده برای این مدل یک نمونه 600 واتی است و جنس بدنه آن ترکیبی از پلاستیک و استیل ضدزنگ است. برای بخش تیغه گوشت‌کوب برقی از دو پره استفاده شده که بسیار تیز نیز هست. این ویژگی باعث می‌شود تا مواد غذایی بدون له‌شدگی خرد و با یکدیگر ترکیب شوند. به همراه این گوشت‌کوب برقی یک پارچ مدرج 0.7 لیتری نیز به کاربر ارایه می‌شود. اما همان‌طور که گفتیم این دستگاه سه کاربری مختلف دارد. دومین قابلیت ویژه این دستگاه همزن آن است. تنها کافی است تا سری گوشت‌کوب برقی را از بدنه اصلی جدا کنید و سر همزن را به آن متصل کنید. در این صورت شما قادر خواهید بود تا انواع و اقسام مواد نرم و سبک مثل خامه و سفیده تخم‌مرغ را به بهترین شکل ممکن با مواد دیگر ترکیب کنید تا مواد اولیه مورد نیازتان برای تهیه کیک و شیرینی آماده شود. سومین قابلیت MX-SS1 قابلیت خردکن آن است. برای استفاده از این قابلیت کافی است تا سری گوشت‌کوب برقی یا همزن را از بدنه اصلی جدا کنید و آن را به ظرف خردکن موجود در بسته‌بندی دستگاه متصل کنید. در این صورت شما صاحب یک خردکن کار راه‌انداز خواهید شد که می‌تواند سرعت شما را در آشپزی چند برابر کند. از دیگر نکات قابل اشاره در مورد این محصول سه‌کاره می‌توان به امکان شستشوی تمام بخش‌های آن به‌جز بدنه اصلی که موتور در آن قرار گرفته اشاره کرد.

ارزش خرید دارد یا ندارد ؟

همانطور که میدانید و ملاحظه کردید تنوع قیمتی گوشت‌کوب برقی بسیار بالا است بنابراین برای اینکه خرید مقرون‌ به ‌صرفه‌تری داشته باشید، اول به نیاز خودتان نگاه کنید. ببینید که گوشت‌کوب برقی چقدر برای‌ تان کارایی دارد. اگر احتمال می‌دهید که این وسیله تقریبا هر روز در آشپزخانه به‌کارتان می‌آید، پس بهتر است که از بین مدل‌های پرقدرت‌تر و بادوام‌تر انتخاب کنید.

ضمنا لازم به یادآوری است که گوشت‌کوب‌های برقی بیشتر برای مواد غذایی نرم توصیه می‌شوند و اگر مصارفی همچون خردکردن یخ مدنظرتان است باید از همان مخلوط‌کن‌های روکابینی استفاده کنید. پس برای انتخاب بهترین گزینه، اول باید ببینید که گوشت‌کوب برقی را بیشتر برای چه مصارفی می‌خواهید و میزان مصرف ‌تان احتمالا چقدر خواهد بود.

ضمنا لازم به یادآوری است که گوشت‌کوب‌های برقی بیشتر برای مواد غذایی نرم توصیه می‌شوند و اگر مصارفی همچون خردکردن یخ مدنظرتان است باید از همان مخلوط‌کن‌های روکابینی استفاده کنید. پس برای انتخاب بهترین گزینه، اول باید ببینید که گوشت‌کوب برقی را بیشتر برای چه مصارفی می‌خواهید و میزان مصرف ‌تان احتمالا چقدر خواهد بود.

1 نظر
  1. […] به فکر خرید یک گوشت‌کوب برقی برای خود و یا هدیه به‌عنوان روز مادر هستید مسلماً باید […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی