راهنمای خرید پنکه

1 251
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

یکی از وسایل خنک کننده که از قدمت بسیار طولانی در زندگی ما انسان ها برخوردار است، پنکه است. شاید این تصور وجود داشته باشد که با وجود سیستم های سرمایشی همانند کولر، اسپلیت و… نیازی به پنکه نخواهد بود اما تصور کنیم که در یک روز گرم تابستانی، این وسایل خراب شدند. آیا می توانید گرما را تحمل کنید؟ در این شرایط باید تا زمانی که دستگاه تعمیر شود، پنکه در خانه وجود داشته باشد. اگر قصد دارید به تازگی در صدد خرید پنکه برا خانه هستید و یا اینکه در حال خرید جهیزیه هستید، توصیه می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید بهترین دستگاه را خریداری کنید.

نکات مهم در خرید پنکه

عمده مردم زمانی که می خواهند پنکه بخرند، تنها به ظاهر و زیبایی آن توجه می کنند. اما فراموش نکنید برای اینکه هر وسیله برقی بهترین کارایی را داشته باشد، باید در زمان خرید، مواردی را در نظر داشته باشید. برای خرید پنکه چند نکته را در ذهن خود به خاطر بسپارید:

  • برند تولید کننده

اولین و مهمترین فاکتور، کیفیت و اعتبار برند مربوطه است. در حال حاضر در کشور انواع پنکه از برندهای داخلی و  خارجی در مدل های مختلف وجود دارد اما همگی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. این حق مشتری است که به ازای هزینه ای که پرداخت می کند، بهترین جنس را در اختیار داشته باشد. لذا شما باید با تحقیق در اینترنت و یا صحبت کردن با کارشناسان فروش، بهترین برندها را شناسایی کرده و سپس براساس قدرت خرید خود، یک گزینه را انتخاب کنید.

  • اندازه پنکه

کافی است کمی در فروشگاه های لوازم برقی جست و جو کنید تا متوجه تنوع در اندازه پنکه ها شوید. آیا می دانید اندازه پنکه باید متناسب با مساحت ساختمان باشد؟ هر اندازه خانه یا محیطی که در نظر دارید بزرگتر و ارتفاع آن بیشتر باشد، به پنکه بزرگتری نیاز خواهد بود تا چرخش هوا را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. استفاده از پنکه کوچک در محیط بزرگ نه تنها مفید نبوده بلکه چون مجبور خواهید بود پنکه را در حالت حداکثر قدرت قرار دهید، طول عمر آن کوتاه می شود. از طرفی دیگر اگر پنکه بزرگ را برای محیط کوچک استفاده کنید، فضا خیلی زود سرد شده و مدام باید دستگاه را خاموش و روشن کنید. این مسئله نیز بر روی طول عمر وسیله تاثیر منفی می گذارد.پنکه

  • قابلیت های تعریف شده برای پنکه

در حال حاضر مدل های مختلفی از پنکه وجود دارد که از نظر تعداد برنامه، نحوه نصب، تنظیم ارتفاع و… تنوع دارند. بهتر است فریب ظاهر را نخورید بلکه مطمئن شوید این قابلیت های اعمال شده در پنکه واقعا برای شما کاربرد دارد یا خیر در غیر این صورت به جای اینکه در این مورد هزینه کنید، یک مدل ساده از بهترین برند را تهیه کنید تا سالیان طولانی برای شما کارایی داشته باشد.

  • تنظیم سرعت چرخش پره

تعداد برنامه هایی که برای تنظیم سرعت چرخش پره ها در پنکه تعریف می شود، با هم تفاوت دارد بهتر است مدل هایی انتخاب شود که تعداد قابلیت بیشتری از این منظر داشته باشد.

  • جنس پره های پنکه

حتما از این موضوع آگاه هستید که پره های پنکه می تواند فلزی و یا پلاستیکی باشد. اکنون این سوال مطرح می شود که کدام گزینه بهتر است؟ پره فلزی با قدرت بیشتری می تواند هوا را به گردش در بیاورد. علاوه براین، طول عمر پره های فلزی بیشتر است.پنکه رو میزی

  • محفظه روی پره

بر روی پره پنکه، یک محفظه وجود دارد که بیشتری برای کودکان اهمیت دارد. فرض کنیم پنکه روشن شده و فرزند شما نزدیک آن ایستاده است. در این صورت اگر محفظه نباشد، هر لحظه ممکن است دست خود را به سمت پره برده و انگشتانش قطع شود. محفظه هایی که مشبک هستند بهتر از محفظه های راه راه بوده و ایمنی بالاتری دارند.

  • صدای پنکه

از فروشنده بخواهید پنکه را روشن کند و صدای آن را گوش کنید. پنکه نباید صدایی داشته و یا حداقل صدا را تولید کند چون در غیر این صورت تحمل صدای زیاد به خصوص در زمان خواب، غیر ممکن است.

  • حمل و نقل آسان

به هر حال پنکه ممکن است در قسمت های مختلف خانه مورد استفاده قرار گیرد. حتما باید دستگیره در جایگاه مناسب داشته باشد تا جابجایی آن را آسان کند.

  • وزن پنکه

عزیزان توجه داشته باشید که پنکه سنگین به معنی کیفیت بالای آن نیست. در واقع باید پنکه ای بخرید که وزن متوسط دارد چون سبک بودن بیش از حد آن نیز باعث می شود با کوچکترین حرکت یا ضربه، روی زمین بیفتد.

  • برچسب مصرف انرژی

از جمله فاکتورهایی که در زمان خرید هر نوع وسیله برقی باید مد نظر داشته باشید، برچسب مصرف انرژی است به گونه ای که کمترین انرژی را مصرف کند. لذا در زمان خرید پنکه، حتما برچسب را با دقت بررسی نمایید.انواع پنکه

  • رنگ پنکه

برندهای فعال در زمینه طراحی و تولید پنکه، رنگ بندی های متنوعی از این وسیله را روانه بازار می کنند. اگر می خواهید این وسیله را برای خانه استفاده کنید، بهتر است رنگ آن با رنگ سایر وسایل برقی خانه هماهنگ باشد. چون مسئله زیبایی بسیار مهم است. اما برای محیط های اداری، نمازخانه ها و… توصیه می کنیم به سراغ رنگ های روشن نروید چون خیلی زود کثیف شده و زیبایی و جلای خود را از دست می دهد.

  • داشتن گارانتی

به این موضوع فکر کنید که ممکن است در مدت کوتاهی بعد از خرید پنکه، مشکلی در آن رخ داده و وسیله خراب شود. در صورتی که گارانتی آن اعتبار داشته باشد می توانید به نمایندگی هایی که از این برند حمایت می کنند مراجعه کرده و خدمات رایگان دریافت کنید. حتی اگر پنکه از کار بیفتد، امکان تعویض آن نیز وجود خواهد داشت.

 

1 نظر
  1. hamid می گوید

    به نظر من پارس خزر بهترین مارکه ، چون طی این سالیان امتحان خودش رو پس داده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی