راهنمای خرید چای ساز

0 170
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

چای یکی از بهترین و قدیمی ترین نوشیدنی های گرم در کشور ما است که همچنان رتبه اول را در میان اغلب مردم به خود اختصاص داده است. در گذشته از انواع سماورهای ذغالی برای دم کردن چایی استفاده می شد اما با پیشرفت علم، انواع مختلف سماور طراحی شد و در حال حاضر شاهد مدل های مختلف چای ساز در فروشگاه های لوازم برقی هستیم که تحت عنوان برند های مختلف تولید می شوند و این تنوع خرید چای ساز را کمی سخت می کند.

مزایای دستگاه چای ساز

جالب است بدانید که استفاده از چای ساز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است چرا که این دستگاه چند مزیت دارد:

  • همانگونه که می دانید چای ساز بسیار کوچکتر از سماور است و فضای زیادی را در خانه اشغال نمی کند. بنابراین در خانه های امروزی که تبدیل به آپارتمان شده و مساحت آشپزخانه ها کوچک شده است، چای­ ساز گزینه مناسبی خواهد بود.
  •  با توجه به اینکه اندازه چای ساز کوچک است، آب داخل ان سریع به جوش آمده و در مدت کوتاهی می توانید یک چای خوش رنگ و تازه دم بنوشید.
  • همچنین این وسیله برقی است و در همه جا به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

به هر حال در صورتی که شما تصمیم دارید برای خانه، محل کار و یا برای جهیزیه خود چای­ساز بخرید، لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید تا بهترین وسیله نصیب شما گردد.راهنمای خرید چای ساز

نکات مهم در خرید چای ساز

کافی است کمی در اینترنت تحقیق کنید و یا اینکه حضورا به فروشگاه های لوازم برقی خانگی بروید. انواع مدل های چای ساز از برندهای مختلف را مشاهده می کنید. به نظر شما کدام یک را باید انتخاب کرد؟ برخی از افراد فکر می کنند هر وسیله ای که گران قیمت تر باشد، کیفیت و کارایی آن بهتر است. این باور برای خرید وسایل برقی، کالا اشتباه است. برای مثال برای خرید چای ساز باید نکات زیر را در نظر داشت:

  • بررسی جنس دستگاه چای ساز

در ابتدا توصیه می کنیم جنس چای ساز را بررسی کنید. به طور کلی چای ساز از سه جنس پلاستیکی، شیشه ای و فلزی ساخته می شود. بهترین نوع چای ساز، فلزی است چون تغییری در مزه چای ایجاد نمی شود. اما باید دقت داشته باشید که بدن دستگاه داغ می شود. در صورتی که می خواهید برای فرار از این داغی، چای ساز پلاستیکی بخرید لازم است بدانید مزه چای کمی تغییر خواهد کرد. همچنین در چای ساز شیشه ای با مشکل جرم گرفتن مخزن مواجه خواهید شد.

  • داغ نشدن مخزن چای ساز

همچنین دقت کنید دسته چای­ساز از نوعی باشد که در اثر افزایش دمای مخزن، داغ نشود. چون در این صورت هم استفاده از دستگاه سخت شده و هم تغییر مداوم حرارت منجر به شکسته شدن دسته خواهد شد.

  • توجه به برچسب مصرف انرژی

با توجه به اینکه چای ساز یک وسیله برقی است، حتما در زمان خرید به برچسب مصرف انرژی آن توجه کنید. دستگاه باید کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی را داشته باشد. این موضوع در تابستان ها که به دلیل راه اندازی وسایل سرمایشی، هزینه برق دو برابر می شود، اهمیت بیشتری خواهد داشت چرا که یک ساعت روشن بودن چای ساز منجر به افزایش هزینه ها خواهد شد. از طرف دیگر اگر مصرف انرژی دستگاه بالا باشد، به منابع محیطی نیز آسیب وارد می شود. دفترچه راهنمای دستگاه را با دقت مطالعه نموده و یا اعداد روی آن را ملاحظه کنید. اگر مصرف برق بیشتر از 2200 وات باشد، از خرید منصرف شوید.لوازم آشپزخانه

  • چای ساز استیل

برخی از افراد تصمیم می گیرند که چای ساز استیل بخرند. عیبی که این نوع چای ساز دارد این است که بعد از مدتی روی آب، چربی تشکیل می شود. بنابراین لازم است هر از گاهی مخزن را با سرکه و آب سرد شست و شو دهید. همچنین دقت داشته باشید که استیل ضد زنگ و ضد رسوب باشد. متاسفانه همه برندهایی که در طراحی و ساخت چای ساز فعالیت می کنند، از مواد باکیفیت استتفاده نکرده و در این میان، مشتری ضرر خواهد کرد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از هر چیز، برندهای معتبر این دستگاه را پیدا کرده و سپس برای خرید، به سراغ فروشگاه های معتبر بروید.

  • داشتن فیلتر آب و قوری قوی

همچنین دقت داشته باشید چای ساز باید مجهز به فیلتر آب و فیلتر قوری باشد. فیلتر قوری باعث می شود وقتی چایی را داخل فنجان می ریزید، نوشیدنی صاف و یکدست باشد. همچنین صافی کتری از ورود رسوبات آب به داخل قوری و فنجان جلوگیری خواهد کرد. پس لازم است چای­ ساز هر دو صافی را داشته باشد.

  • بررسی پایه چای ساز

محلی که چای ساز روی پایه قرار می گیرد را با دقت بررسی کنید. در این قسمت یک فرورفتگی وجود دارد که باعث می شود دستگاه به درستی بر روی پایه قرار گرفته و جریان برق برقرار شود. به هیچ عنوان به سراغ رسانای پلاستیکی نروید چون نمی تواند به خوبی عمل کند و زمان زیادی طول خواهد کشید آب به جوش آید.

  • حجم مخزن چای ساز

مسئله دیگر که در خرید چای ساز باید به آن توجه داشته، اندازه آن و یا به عبارتی حجم مخزن است. در صورتی که قرار است روزانه چندین نفر از این وسیله استفاده کنند، باید مخزن بزرگتر باشد. بنابراین اگر قرار است این وسیله را برای محل کار بخرید، چون مصرف چایی بالا است، حتما چای ساز بزرگ بخرید.چای ساز

  • طراحی چای ساز

حتما برای شما نیز مهم است که طراحی چای­ساز زیبا باشد. خانم هایی که در حال خرید جهیزیه هستند، به آن موضوع بیشتر توجه می کنند.بنابراین وقتی برند مورد نظر خود را پیدا کردید و مطمئن شدید دستگاه کارایی بسیار خوبی دارد، اکنون مدل های مختلف آن را ملاحظه کنید تا طرح زیبایی نصیب شما شود.

  • مجهز به قطع کننده

چای ساز باید مجهز به قطع کننده خودکار باشد تا به محض اینکه آب به جوش آمد، جریان برق قطع شده و آب داخل مخزن گرم نگه داشته شود. این قابلیت از مصرف بی رویه برق جلوگیری می کند.

  • چای ساز مجهز به تایمر

بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که مجهز به تایمر هستند در این صورت می توانید مشخص کنید آب در چه مدت زمان به جوش آید. در نتیجه مواقعی که عجله دارید، آب سریع تر به جوش خواهد آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی