فن هیتر چیست؟ راهنمای خرید فن هیتر برقی

0 1,792
زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

زمانیکه محیط زندگی و یا کار شما سرد باشد و به گرم شدن نیاز داشته باشید به تهیه و خرید یک فن هیتر برقی فکر خواهید کرد. در فصل زمستان زمانیکه در منزل خود، سفر و یا محل کار به دنبال گرم کردن خود باشید تا در سایه آرامش ایجادشده در اثر گرما، کارهای روزمره خود را انجام دهید می‌توانید از فن هیتر برقی استفاده کنید که قابلیت گرمابخشی به وجود شما را دارد.

بدون شک خرید هر وسیله برقی به مجموعه‌ای از اطلاعات اولیه نیاز دارد که در موفقیت در انتخاب کالای مناسب تاثیر بسزایی دارد. هرچه اطلاعات در دسترس شما از وسیله موردنظرتان بیشتر باشد بدون شک می‌توانید خریدی آگاهانه و بهتر داشته باشید.

فن هیتر نیز از این قاعده مستثنا نیست، زیرا انواع مختلفی از فن هیتر در بازار وجود دارد که شما را هنگام خرید سردرگم خواهد کرد که در حقیقت کدام محصول برای شما کارایی خوبی خواهد داشت. درصورتی‌که قصد خرید این دستگاه را دارید توصیه می‌کنیم تا پایان ما را با راهنمای خرید فن هیتر همراهی نمایید.

فن هیتر چیست؟

به دستگاهی که مانند بخاری بااتصال به برق قادر به تولید گرماست فن هیتر نام دارد. فن هیتر به یک فن مجهز است و مانند یک پنکه می‌توان از آن استفاده کرد. به‌منظور جلوگیری از سر به فلک کشیدن قبض‌های برق توصیه می‌شود فن هیتر مجهز به حالت صرفه‌جویی در انرژی، ترموستات قابل تنظیم، تایمر قابل‌برنامه‌ریزی را به‌منظور کاهش مصرف انرژی و کمک به صرفه‌جویی اقتصادی خریداری نمایید.

راهنمای خرید فن هیتر نکاتی را برای شما عنوان خواهد کرد که هنگام خرید فن هیتر حتماً باید در نظر گرفته شوند تا بتوان مصرف برق را به حداقل رساند. در تمامی مدل‌های فن هیتر المنت‌های الکتریکی وجود دارند که با استفاده از خاصیت مقاومت الکتریکی گرما تولید می‌کنند. هرچه ظرفیت فن هیتر موردنظر بیشتر باشد توان و تعداد المنت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

انواع فن هیتر موجود در بازار

انواع فن هیتر موجود در بازار

انواع مختلف فن هیتر در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه با انواع فن هیتر برقی بیشتر آشنا خواهیم شد.

فن هیتر برقی ایستاده

فن هیتر برقی ایستاده یکی از انواع فن هیتر است که در بازار مدل‌های مختلف آن با امکانات متفاوت وجود دارد. این فن هیتر دارای یک قطعه گرمایشی است که وظیفه اصلی تولید انرژی گرمایی را به عهده دارد. از بین تمام انواع بخاری‌های برقی، کیفیت و اثر گرمایشی بهتری دارند. این سیستم گرمایشی به یک دمنده مجهز است و گرمای یکنواختی را به محیط انتقال می‌دهد.

فن هیتر تابشی

یکی دیگر از فن هیترهای موجود در بازار فن هیتر تابشی است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این سیستم با استفاده از چند المنت حرارت را بازتاب می‌دهد. میزان گرمادهی فن هیتر به تعداد المنت‌های موجود در این دستگاه وابسته است. این فن هیترهای برقی هیچ‌گونه صدایی را تولید نمی‌کنند ازاین‌رو برای محیط کاری و درمانی گزینه مناسبی هستند.

فن هیتر کانوکتور

سومین نوع فن هیتر که در بین برخی از فروشندگان نیز به فن هیتر برقی مشهور شده است، فن هیتر کانوکتور است. این نوع بخاری به المنت و فن مجهز است به این معنا که به‌صورت تابشی و یکنواخت مانند بخاری‌برقی فن دار گرما تولید می‌کند.

مزایا و معایب فن هیتر برقی

مزایا و معایب فن هیتر برقی

فن هیترهای برقی دارای مزایا و معایب بسیار زیادی هستند که در این بخش قصد داریم آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مزایای فن هیتر برقی

ممکن است به نظر برسد که وجود انواع و اقسام بخاری‌ها، شوفاژ و دیگر وسایل گرمایشی نیاز شما به فن هیتر برقی را رفع نموده است اما باید عنوان کرد که کاملاً اشتباه می‌کنید. علاوه بر این‌که ممکن است دسترسی به گاز همیشه برای شما امکان‌پذیر نباشد و یا به دلیل سردی بیش‌ازحد محیط بخاری‌ها و شوفاژها پاسخگوی گرم کردن محیط مورد نظر شما نباشند فن هیتر نسبت به نوع هیتر گازی و گازوئیلی با مزایای بسیار زیادی همراه است. از مهم‌ترین مزایای فن هیتر برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این‌گونه از فن هیترها به نصب نیازی ندارند.
  • این فن هیترها محیط را آلوده نمی‌کنند و برای خانه، دفتر کار و محیط‌هایی همچون گلخانه که به آلودگی حساس هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.
  • قابل‌حمل بودن فن هیتر باعث می‌شود تا در هر جایی که مایل هستید بتوانید آن را قرار دهید.
  • هرجا که به برق دسترسی داشته باشید نیز می‌توانید از فن هیتر استفاده کنید.

معایب فن هیتر

هرچند استفاده از فن هیتر با مزایای بسیار زیادی همراه است اما باید این نکته را در نظر داشت که استفاده از آن‌ها معایبی نیز دارد که از مهم‌ترین معایب این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فن هیتر قادر به گرم کردن محیط با متراژ بالا نخواهد بود.
  • مصرف بالای انرژی برق که در مقایسه با بخاری گازی هزینه بالاتری دارد. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که فن هیتر شما به‌صورت دائم روشن باشد ماهانه 200 هزار تومان برق مصرف خواهید کرد.
  • داغ شدن بیش‌ازحد المنتور ممکن است باعث آتش‌سوزی شود.

نکات مهم در هنگام خرید فن هیتر برقی

نکات مهم در هنگام خرید فن هیتر برقی

هنگام خرید فن هیتر باید نکات مهم بسیار زیادی را در نظر گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخصات فیزیکی فن هیتر

هنگام خرید فن هیتر حتماً باید مشخصات فیزیکی آن در نظر گرفته شوند. ظاهر فن هیتر علاوه بر زیبایی در عملکرد آن نیز تأثیرگذار خواهد بود. به‌عنوان‌مثال انحنای خروجی باد گرم در برخی از مدل‌های فن هیتر باعث خواهد شد تا محیط شما زودتر گرم شود.

ابعاد و وزن فن هیتر ازجمله ویژگی‌های مهمی هستند که حتماً باید در نظر گرفته شوند. همچنین این موضوع را در نظر بگیرید که می‌خواهید فن را روی زمین و یا روی میز قرار دهید.

توان گرمایشی فن هیتر

از دیگر عوامل بسیار مهم که قدرت گرمابخشی را برای فن هیتر ایجاد می‌کند توان گرمایشی است. قدرت گرمابخشی فن هیتر را بر اساس وسعت فضای مورد نظر باید انتخاب نمود. مطابق با دستورالعمل موجود برای گرم شدن هر مترمربع، 10 وات قدرت گرمایی مورد نیاز است. درصورتی‌که قصد خرید فن هیتر را برای یک اتاق کوچک دارید بهتر است فن هیترهای کوچک را خریداری نمایید.

قابلیت تنظیم دما

قابلیت تنظیم دمای فن هیتر این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد تا در صورت نیاز دستگاه را روی درجه خنکی تنظیم نمایید و از این قابلیت نیز استفاده کنید.

خاموشی خودکار

قابلیت خاموشی خودکار، ایمنی را برای فن هیتر شما به دنبال خواهد داشت. درصورتی‌که قطعات داخلی فن هیتر داغ شوند و یا فن هیتر از روی میز بیفتد و اگر قبل از خروج از منزل و یا محیط کار فراموش کنید که آن را خاموش‌کنید، دستگاه به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد و خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

نکات ایمنی استفاده از فن هیتر

صدای فن هیتر

یکی از مولفه‌های بسیار مهم در راهنمای خرید فن هیتر صدای آن است. بدون شک دوست نخواهید داشت که در تمام مدتی که دستگاه روشن است صدای دائمی گوش شما را آزار دهد. ازاین‌رو به عدد دسی‌بل فن هیتر باید توجه شود. هرچه میزان آن کمتر باشد، صدای کمتری تولید خواهد شد. چند سطح از صدای رایج وجود دارد که با توجه به آن می‌توان تصمیم گرفت چه صدایی برای شما قابل‌تحمل است.

  • 30 دسی‌بل تقریباً برابر با سطح صدای معمولی یک‌خانه ساکت است.
  • 50 دسی‌بل تقریباً برابر با صدای فضای آرام داخل ماشین در زمان رانندگی است.
  • 60 دسی‌بل با صدای مکالمه معمولی برابر است.
  • 70-80 دسی‌بل با صدای جاروبرقی برابر خواهد بود.

ترموستات

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌های یک فن هیتر وجود ترموستات در آن است. فن هیتر استاندارد از قابلیت ترموستات برخوردار است. ترموستات به فن هیتر کمک خواهد کرد تا بیش‌ازحد داغ نشود. ازاینجاکه داغ شدن فن هیتر روی طول عمر دستگاه تأثیر دارد و عملکرد آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد وجود ترموستات باعث افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد. عملکرد آن را بهبود خواهد بخشید و رفاه شما را به همراه خواهد داشت. ازاین‌رو در زمان خرید از وجود ترموستات در دستگاه مورد نظر خود باید اطمینان حاصل نمایید.

تایمر

درصورتی‌که فن هیتر مورد نظر شما به تایمر مجهز باشد می‌توانید با خیال راحت زمانی را برای کار با دستگاه انتخاب نمایید و پس‌ازآن مدت دستگاه به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد. این کار علاوه بر این‌که باعث افزایش طول عمر دستگاه شما می‌شود، کاهش مصرف برق و ایجاد ایمنی بیشتر در زمان استفاده از دستگاه را نیز به همراه خواهد داشت.

قیمت فن هیتر

قیمت فن هیتر بر اساس قابلیت‌هایی که به شما عرضه می‌شود تعیین خواهد شد. برندهای مختلف، فن هیتر را با قیمت‌های متنوع عرضه می‌کند. گارانتی داشتن و یا نداشتن دستگاه نیز باعث ایجاد تفاوت در قیمت خواهد شد.

باید متناسب با نیاز خود و با توجه به ویژگی‌هایی از فن هیتر که برای شما از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است باید اقدام به انتخاب و خرید فن هیتر نمایید. قبل از خرید بهتر است نظرات کاربران دستگاه‌های مختلف را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید و مزایا و معایب برندها و مدل‌های مختلف را به‌خوبی مطالعه نمایید.

نکات ایمنی استفاده از فن هیتر

نکات ایمنی استفاده از فن هیتر

برخلاف تمهیدات ایمنی که برای فن هیتر در نظر گرفته‌شده است اما باز برای استفاده از این دستگاه و خطراتی که ممکن است باعث ایجاد آتش‌سوزی شود نگرانی‌هایی وجود دارد و باید موارد ایمنی را هنگام استفاده از این دستگاه رعایت نمود. ازاین‌رو برای استفاده از فن هیتر باید چندین نکته را مدنظر قرار داد:

  • فن هیتر برقی باید دور از مواد قابل اشتعال و دور از پرده، مبل و لوازم چوبی قرار گیرد.
  • فن هیتر در معرض رفت‌وآمد و مکان‌های شلوغ نباید قرار گیرد.
  • از نزدیک شدن کودکان به فن هیتر باید به‌شدت خودداری شود.
  • زمانیکه از منزل خارج می‌شوید فن هیتر را خاموش‌کنید و آن را از برق بکشید.
  • بهتر است برای فن هیتر از محافظ برق استفاده شود.
  • هنگام خرید فن هیتر از دارا بودن نشان استاندارد دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • تحت هیچ شرایطی از فن هیتر برای خشک‌کردن لباس، پختن و گرم کردن غذا استفاده نکنید.
  • اتصالات، سیم برق و بدنه دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و از عدم وجود خرابی و فرسودگی اطمینان حاصل نمایید.
  • از فن هیتر که المنت آن آسیب‌دیده و یا خراب‌شده است استفاده نکنید.

فن هیتر خانگی چیست؟

فن هیتر با ظرفیت پایین‌تر از 4500 وات، فن هیتر خانگی نامیده می‌شود که توان گرمایش آن از 10 تا 50 متر مربع است. ظرفیت‌های بالاتر از 4500 به دلیل نیاز به برق سه فاز به‌گونه‌ای فن هیتر صنعتی نامیده می‌شوند.

به‌طورمعمول فن هیتر برقی خانگی و رادیاتور برقی دارای توان 2500 وات هستند. فن هیتر خانگی به‌طورمعمول به‌صورت رومیزی پایه‌دار، چرخ‌دار و یا دارای نگه‌دارنده دیواری هستند که به دوشاخ و کابل برق مجهز می‌باشند.

تفاوت فن هیتر با بخاری‌برقی چیست؟

افراد زیادی تصور می‌کنند که فن هیتر و بخاری‌برقی یکی هستند اما این تصور کاملاً اشتباه است. از آنجا که این دو دستگاه دارای مکانیزم مشابه هستند با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند؛ اما در اصل باید این نکته را به خاطر داشته باشید که بخاری‌برقی برای محیط‌های مسکونی و مکان‌هایی با متراژ کم مناسب هستند.

اما فن هیتر که در اکثر موارد از آن با عنوان بخاری‌برقی یاد می‌شود یک وسیله گرمایشی است که برای گرم کردن فضاهای بزرگ مانند سوله‌ها، کارخانه‌ها، مراکز تولیدی بزرگ، سالن‌های بزرگ، مرغداری، گلخانه‌ها، سالن پرورش قارچ، سالن سینما و تئاتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌طورکلی می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت فن هیتر و بخاری‌برقی در کاربرد آن‌ها است.

تفاوت‌های فن هیتر و بخاری‌برقی

از دیگر تفاوت‌های موجود بین فن هیتر و بخاری‌برقی می‌توان به وجود تفاوت در نحوه گرمایش آن‌ها اشاره نمود. در فن هیتر برقی، یک ترموستات قرار دارد تا دمای محیط به‌صورت اتوماتیک کنترل شود. به این معنا که درصورتی‌که دمای محیط از دمای مورد نظر پایین‌تر بیاید، فن هیتر کار خود را شروع می‌کند و دمای محیط تنظیم خواهد شد.

تفاوت فن هیتر و بخاری‌برقی را می‌توان این‌گونه در نظر گرفت که فن هیتر به‌طور معمولی دارای مصارف صنعتی است و برای فضاهای بزرگ‌تر همچون سوله، سالن و کارخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد اما بخاری‌برقی برای فضاهای خانگی و کوچک مناسب است.

نکات ایمنی استفاده از فن هیتر

فن هیتر خانگی

به‌طورمعمول به یک فن هیتر با ظرفیت کمتر از 4500 وات، فن هیتر خانگی گفته می‌شود که توان گرمایش آن از 10 تا 50 مترمربع است. ظرفیت‌های بالاتر از 4500 به دلیل نیاز به برق سه فاز به‌نوعی کاربرد صنعتی دارند. به‌طورمعمول رادیاتور برقی و فن هیتر خانگی تا توان 2500 وات تولید می‌شوند. فن هیتر خانگی به‌طورمعمول به‌صورت رومیزی پایه‌دار، چرخ‌دار و یا دارای نگه‌دارنده دیواری مجهز به دوشاخ و کابل برق تولید می‌شوند.

معرفی بهترین مدل‌های فن هیتر برقی

بخاری‌های برقی اغلب در انواع مختلف وارد عرصه بازار می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. یک نمونه از این بخاری‌برقی‌ها، فن هیترها هستند. ممکن است تا به امروز حتی نام فن هیتر برقی را نشنیده باشید. فن هیترهای برقی را می‌توان به‌عنوان نمونه‌ای از وسایل گرمایشی محسوب کرد که مانند دیگر بخاری‌ها در فصول سرد سال مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بدون شک با فرارسیدن فصول سرد سال خیلی از افراد به دنبال خرید وسایل گرمایشی هستند که فن هیترهای برقی می‌توانند یکی از گزینه‌های موردنظر باشند. این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌ها و مشخصات از جمله نوسانات خودکار، وجود فن و تنظیم دمای مورد نظر هستند. به‌منظور شناخت فن هیترهای برقی موجود در بازار توصیه می‌کنیم تا انتها ما را همراهی کنید.

فن هیتر فلر مدل HFC201

فن هیتر فلر مدل HFC201

این مدل فن هیتر فلر یک دستگاه کاربردی برای فصول سرد سال است. این فن هیتر که روی زمین قرار می‌گیرد، دارای ساختار ساده است. این مدل از نوسانگر چپ و راست نیز برخوردار است. بهره‌گیری از المنت برای تولید حرارت و چرخش هوا توسط فن تعبیه‌شده در دستگاه باعث می‌شود هوای محیط گرم شده و به جریان درآید.

توان بالای دستگاه آن را مناسب استفاده در اتاق‌های خواب یا کار، مغازه‌ها، شرکت‌ها و سالن‌های اقامت کوچک می‌کند. این دستگاه دو سطح تنظیم گرمایش دارد که با چرخش هوای فن هیتر همراه است. ترموستات در نظر گرفته‌شده در این مدل فن هیتر فلر باعث افزایش ایمنی دستگاه می‌شود.

نکات مهم فن هیتر فلر مدل HFC201

سوییچ ایمنی نیز برای زمانی که دستگاه در اثر برخوردهای اتفاقی یا هر علت دیگر واژگون شود در نظر گرفته‌شده است و باعث خاموش شدن دستگاه به‌صورت خودکار خواهد شد و از بروز خطر جلوگیری به عمل می‌آورد. ظاهر دستگاه در عین سادگی بسیار زیباست و کار کردن با آن نیز بسیار ساده خواهد بود.

فلر از تولید و عرضه‌کنندگان لوازم برقی خانگی است که با ارائه محصولات باکیفیت و اقتصادی در بازار جای خود را به‌خوبی محکم کرده است. این شرکت علاوه بر این در خدمات‌رسانی به مشتریان خوب عمل کرده و آن‌ها را راضی نگاه داشته است.

فن هیتر فلر مدل HF180

فن هیتر فلر مدل HF180

این مدل فن هیتر فلر نیز به‌عنوان یکی از محصولات گرمایشی خوش‌ساخت این شرکت شناخته می‌شود که با طراحی مدرن و زیبا برای استفاده در فضاهای کوچک مناسب است. از طریق دو دکمه ولومی تعبیه‌شده روی بدنه، کاربر قادر به تنظیم نوع و دمای کارکرد هیتر خواهد بود. این دستگاه دارای دو حالت تنظیم گرمایش است و جدا از آن می‌توان در صورت تمایل از این دستگاه در حالت فن و بدون گرما نیز استفاده کرد. از قابلیت‌های مهم این مدل فن هیتر فلر می‌توان به قابلیت چرخش دستگاه به طرفین و به‌صورت 360 درجه اشاره کرد.

این قابلیت باعث شده است تا باد به‌تمامی جهات پخش شود. سیستم ایمنی در نظر گرفته‌شده برای این دستگاه، در صورت واژگونی فن هیتر به‌صورت خودکار باعث متوقف شدن عملکرد آن خواهد شد. این ویژگی در دستگاه‌های گرمایشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری به عمل می‌آورد.

موتور این دستگاه دارای حداکثر توان 1800 وات است که به‌خوبی از عهده گرم کردن محیط‌های کوچک مانند اتاق‌ها، مغازه و کیوسک برمی‌آید؛ اما برای گرمایش محیط‌های بزرگ نمی‌توان روی آن حساب باز کرد. با وجود دستگیره تعبیه‌شده روی بدنه، جابجایی دستگاه به‌راحتی انجام می‌گیرد.

ویژگی فن هیتر فلر مدل HF180

این مدل فن هیتر فلر با اندازه کوچک تولید شده است و با قطر 21 و ارتفاع 31 سانتی‌متر می‌تواند در هر مکانی قرار گیرد. وزن سبک این دستگاه نیز جابجایی آن را آسان ساخته است و البته وجود دسته بزرگ در بخش بالایی آن‌هم کمک زیادی به این موضوع کرده است. می‌توان هیتر را به‌صورت زمینی مورداستفاده قرار داد و یا حتی آن را روی میز گذاشت.

بدنه این فن هیتر به‌صورت استوانه‌ای طراحی‌شده است و ازاین‌رو هوای داغ به‌صورت یکنواخت از تمام جهات آن خارج می‌شود. تمامی قطعات به‌کاررفته در ساخت هیتر مقاوم به حرارت هستند که با توجه به نوع کارکرد دستگاه کاملاً طبیعی است. روی قسمت جلویی بدنه، یک چراغ نشانگر قرمز مشاهده می‌شود که وضعیت کار فن هیتر را به کاربر اطلاع می‌دهد. طراحی جمع‌وجور این فن هیتر استفاده و حمل آن را در هر مکانی امکان‌پذیر می‌سازد.

فن هیتر پارس خزر مدل SH2000M

این مدل فن هیتر پارس خزر یکی از محصولات کوچک و کاربردی گرمایشی ساخت شرکت پارس خزر است. این دستگاه طراحی ساده و زیبایی دارد و از جنس پلاستیک باکیفیت و مقاوم به حرارت تولید شده است. این مدل فن هیتر پارس خزر قابلیت کارکرد در سه حالت فن، باد گرم و باد داغ را دارد. از طریق دکمه ولوم که در 6 حالت قابل تنظیم است، سرعت فن داخلی را می‌توان تعیین کرد. همچنین دو کلید موجود در طرفین این ولوم حالت کارکرد گرم و داغ هیتر را فعال می‌سازند.

درصورتی‌که دکمه‌های روشن شدن المنت‌ها در حالت خاموش قرار داشته باشند، دستگاه به‌عنوآن‌یک فن یا پنکه عمل خواهد کرد و حرارتی ایجاد نخواهد شد. از قابلیت‌های مهم این مدل فن هیتر پارس خزر می‌توان به قابلیت چرخش دستگاه به طرفین اشاره کرد. این امر باعث می‌شود تا باد به تمام جهات پخش شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که زاویه چرخش آن محدود است.

گفتنی است که این چرخش به‌صورت دستی انجام می‌شود و خودکار نیست. در بخش پایین و میانی دستگاه دکمه خاموش و روشن اصلی دستگاه در نظر گرفته‌شده است تا درصورتی‌که دستگاه روی میز قرار داشت، با دست و در مواردی که دستگاه روی زمین قرار داشت، به‌صورت پدالی با پا خاموش و روشن شود. فضای مخصوصی برای قرار دادن سیم در پشت فن هیتر در نظر گرفته‌شده است تا در زمان عدم استفاده از دستگاه به‌راحتی بتوان آن را نگه داشت.

فن هیتر پارس خزر مدل SH2000M

ویژگی فن هیتر پارس خزر مدل SH2000M

این فن هیتر یک هیتر قدرتمند است که حداکثر توان گرمایش آن به 2000 وات می‌رسد که برای این محصول توان مناسبی در نظر گرفته می‌شود. این مدل فن هیتر پارس خزر از نوع خانگی است و با برق 220 ولت کار می‌کند. از این هیتر علاوه بر منازل و محیط‌های اداری، در محیط‌های کوچک مانند گلخانه، مرغداری، سوله‌های پرورش قارچ، دفاتر اداری، مغازه، اتاق و حتی در سفر می‌توان استفاده کرد. تولید هوای کاملاً پاکیزه از مزایای استفاده از این فن هیتر است.

به دلیل کارکرد و استفاده‌ای که این فن هیتر دارد، تمامی قطعات آن نسبت به حرارت مقاوم هستند. این فن هیتر دارای ترموستات ایمنی است که از داغ شدن بیش‌ازحد دستگاه جلوگیری می‌کند. دسته نسبتاً بزرگی که برای این فن هیتر در نظر گرفته‌شده است حمل و جابجایی آن را آسان نموده است. سیم این فن هیتر نسبت به حرارت مقاوم است. ابعاد این دستگاه 390*190*280 سانتی‌متر است. ابعاد هیتر آن را برای استفاده رومیزی و حتی زمینی مناسب کرده است.

کارکرد فن هیتر پارس خزر

کارکرد این مدل فن هیتر پارس خزر بسیار ساده است. تنظیمات حرارت در این فن هیتر از طریق ولوم چرخشی انجام می‌شود. این دستگاه دارای طراحی ساده است و بدنه آن از جنس پلاستیک مرغوب و بادوام است. داشتن بدنه پلاستیکی و پره‌های فلزی این محصول را از صدمه دیدن و زنگ زدن محفوظ نگه‌داشته است و پوسیدگی آن را به صفر نزدیک کرده است.

به‌طورکلی می‌توان گفت این مدل فن هیتر پارس خزر یک دستگاه جمع‌وجور و کاملاً کم‌صداست و تقریباً در هر فضایی می‌توان از آن استفاده کرد. مصرف برق این گروه از کالاها نسبتاً زیاد است اما امکانات در نظر گرفته‌شده در این دستگاه برق مصرفی را تا حد زیادی کاهش داده است. این دستگاه به سرویس اولیه و دوره‌ای نیاز ندارد. به‌طورکلی این دستگاه امکاناتی مانند سیستم گرمایشی، سیستم محافظت از یخ‌زدگی، ترموستات و تنظیم حالت گرمایش و قیمت پایین دارد ازاین‌رو برای خرید گزینه مناسب محسوب می‌شود.

فن هیتر پارس خزر مدل SH2000P

این مدل فن هیتر پارس خزر دستگاهی است که برای افرادی که می‌خواهند سریع گرم شوند کاربردی است. این فن هیتر علاوه بر کارایی بالا، دارای ظاهر بسیار زیبا نیز است. بدنه دستگاه از جنس پلاستیک بسیار باکیفیت است که در صورت کثیف شدن به‌سادگی نیز تمیز می‌شود، البته حتماً باید دستگاه را هنگام تمیز کردن از برق جدا کنید. حالت بخاری این دستگاه، در دو قدرت فعالیت نموده است و المنت‌های داخلی را داغ می‌کند. فن داخلی باعث می‌شود تا هوای داغ شده به خارج از دستگاه انتقال یابد.

ترموستات دستگاه که در شش حالت درجه‌بندی‌شده است به‌صورت پیچ تنظیم روی دستگاه و بین دکمه‌های فعال کردن المنت‌ها قرارگرفته است. درصورتی‌که دکمه‌های روشن شدن المنت‌ها در حالت خاموش قرار داشته باشند، دستگاه به‌عنوآن‌یک فن و یا پنکه عمل خواهد کرد و حرارتی ایجاد نخواهد شد.

قابلیت‌های مهم فن هیتر پارس خزر مدل SH2000P

از قابلیت‌های مهم این مدل فن هیتر پارس خزر می‌توان به قابلیت چرخش دستگاه به طرفین اشاره نمود. این قابلیت باعث می‌شود باد به‌تمامی جهات پخش شود، البته این نکته را در نظر داشته باشید که زاویه چرخش آن محدود است. حالت چرخش را می‌توان با دکمه‌ای در بخش پایین دستگاه فعال و یا غیرفعال کرد. در بخش پایین و میانی دستگاه دکمه خاموش و روشن اصلی دستگاه قرار دارد تا درصورتی‌که دستگاه روی میز قرار گرفت، با دست و در مواردی که دستگاه روی زمین قرار داشت به‌صورت پدالی و با پا خاموش و روشن شود.

فن هیتر پارس خزر مدل SH2000P

قابلیت‌های مهم فن هیتر پارس خزر مدل SH2000P

در پشت دستگاه فضایی در نظر گرفته‌شده است و زمانی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید می‌توانید سیم برق را در آن محل قرار دهید تا مرتب باشد. در بخش بالایی این فن هیتر نیز یک تایمر وجود دارد که توسط آن می‌توان زمان‌بندی فعالیت دستگاه را تعیین کرد. پارس خزر تولیدکننده و عرضه‌کننده لوازم‌خانگی برقی است که امروزه به‌خوبی شناخته‌شده است و کاربران محصولات این شرکت معتبر همواره از محصولات آن به نیکی یاد می‌کنند.

این مدل فن هیتر پارس خزر یک دستگاه بسیار کاربردی با طراحی زیبا و بهینه است. این دستگاه سرمایش و گرمایش فضاهای کوچک را به‌راحتی برای شما تأمین می‌کند. در فضاهایی مانند اتاق‌های کوچک، مغازه‌ها و ادارات که به گرم کردن و یا سرد کردن 24 ساعته آن‌ها نیازی ندارید استفاده از این مدل فن هیتر پارس خزر بسیار کاربردی است.

یک دکمه پدالی در بخش پایین محصول قرار دارد که روشن و خاموش کردن دستگاه را در تاریکی برای شما آسان و ساده ساخته است. در بخش سمت چپ دکمه پدالی، یک چراغ نمایشگر وجود دارد که با فشار دکمه پدالی و روشن شدن دستگاه این چراغ نیز روشن خواهد شد.

عملکرد فن هیتر پارس خزر مدل SH2000P

عملکرد ویژه دستگاه که شاید بتواند این مدل فن هیتر پارس خزر را از دیگر محصولات مشابه متمایز سازد عملکرد چرخش 180 درجه‌ای به چپ و راست است. در سمت راست دکمه پدالی نیز یک دکمه قرارگرفته است که با فشار دادن آن می‌توان چرخش دستگاه را در زاویه دلخواه متوقف ساخت. پرتاب باد این دستگاه نسبتاً خوب است و عملکرد فن نیز کم‌صداست.

ارتفاع دستگاه 39 سانتی‌متر است و با این‌که ارتفاع آن کم است، پرتاب باد به صورتی است که به‌غیراز میز می‌توان آن را روی زمین نیز قرار داد. باید توجه کنید که دستگاه دارای عملکرد ایمنی است و هنگام افتادن و یا قرار گرفتن روی سطوح ناصاف روشن نخواهد شد. ازاین‌رو اگر روی فرش و یا سطوح ناصاف قرار گیرد و روشن نشود می‌توانید زیر آن‌یک صفحه یا تخته قرار دهید تا سطح زیر آن صاف و مسطح شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی