تلفن بی سیم چی بخرم؟

0 144
زمان تقریبی مطالعه: 11 دقیقه

وجود تلفن در هر منزل و یا محیط کاری، جز معلومات به حساب می‌آید. خوشبختانه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده است که تنوع زیادی را در انواع تلفن‌ های ثابت مشاهده کنیم. به خصوص اینکه وجود انواع تلفن بی سیم شرایط را برای همه افراد بسیار آسان‌تر کرده است. شما به کمک تلفن ‌های بی سیم می‌توانید در هر نقطه‌ای از ساختمان که باشید، به راحتی از تلفن خود استفاده کنید. اگر برای خرید تلفن بی سیم اقدام کنید، تنوع زیادی از برند‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد. مسلما در چنین شرایطی دچار سردرگمی می‌شوید که کدام یک از آن‌ها مناسب هستند. اگر این سؤال برای شما نیز به وجود آمده است که چه نوع تلفن بی سیم را خریداری کنید، بهتر است حتماً این مقاله را با دقت و با حوصله مطالعه نمایید تا با آگاهی کامل برای خرید اقدام نمایید.

میتوانید برای مطالعه راهنمای خرید لوازم خانگی کلیک کنید.

راهنمای خرید تلفن ‌های بی سیم

همانگونه که گفته شد، تنوع در بین مدل‌ های تلفن‌ های بی سیم باعث می‌شود که مشتریان قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند اما از سوی دیگر در زمان خرید تلفن ‌های بی سیم بسیار مردد شده و نمی‌دانند کدام یک از آن‌ها گزینه مناسبی است. اگر به فروشگاه‌های عرضه‌کننده انواع این تلفن‌ها مراجعه کنید، فروشندگان قابلیت‌های هر کدام از تلفن‌ های بی سیم را برای شما شرح خواهند داد و در این زمان تو بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید. بنابراین مهمترین نکات برای خرید تلفن‌ های بی سیم عبارتند از:

  • قابلیت بلاک کردن تماس‌ها

این قابلیت برای زمانی تعریف شده است که شما مزاحم تلفنی دارید. بنابراین قبل از اینکه تلفن بی سیم خریداری کنید، این سؤال را از خود بپرسید که آیا به قابلیت بلاک کردن تماس‌ها نیاز دارم یا خیر. معمولاً در منزل، نیاز به این قبیل امکانات نخواهد بود چرا که در دنیای امروز، همه افراد می‌دانند که اگر بخواهند مزاحم تلفنی شوند، شماره آن‌ها بر روی تلفن به نمایش درآمده و در نتیجه پلیس به راحتی می‌تواند آن‌ها را ردیابی کند. اما اگر شما در محیط کاری خود که بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است دچار مزاحم تلفنی می‌شوید، می‌توانید از تلفن‌هایی با قابلیت بلاک کردن تماس استفاده کنید. در محیط کاری معمولاً پیگیری کردن تماس‌های مزاحم، زمان‌بر است و بنابراین بهترین راهکار این است که شما این قبیل تماس‌ها را مسدود نمایید.

  • قابلیت پیغام‌گیر تلفن

اغلب تلفن‌ های بی سیم دارای قابلیت پیغام‌گیر هستند. به هر حال اگر شما از منزل بیرون باشید و شخصی با خانه شما تماس بگیرد، پیغام خود را برای شما خواهد گذاشت و در نتیجه به راحتی می‌توانید تمامی تماس و پیام‌ها را در زمان بازگشت به خانه، کنترل کنید. البته در این مورد هم باز باید به نیاز خود توجه کنید. براساس تعداد تماس‌هایی که روزانه با منزل شما برقرار می‌شود و ضرورت هر کدام از آن‌ها، باید بررسی کنید که آیا خریدن تلفن بی سیم با قابلیت پیغام‌گیر واقعاً لازم می‌شود یا نه. چون زمانی که قابلیت تلفن‌ های بی سیم افزایش می‌یابد، مسلما قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین معمولاً تلفن‌های پیغام‌گیر در محیط‌های کاری یا کسانی که تماس‌های کاری خود را در خانه نیز پیگیر می‌شوند، گزینه‌ بسیار مناسبی خواهد بود.

  • برخورداری از تلفن سیم دار

در بین انواع تلفن ‌های بی سیم مدل‌هایی را مشاهده خواهید کرد که از تلفن‌های سیم‌دار نیز برخوردار هستند. پیشنهاد ما این است که حتماً به سراغ این قبیل تلفن‌ های بی سیم بروید. اگر برق خانه قطع شود، دیگر نمی‌توانید از تلفن بی سیم استفاده کنید. بنابراین اگر تلفن بی سیم دارای تلفن سیم‌دار نیز داشته باشد، محدودیتی برای شما ایجاد نخواهد شد. به همین دلیل است که به ویژه در محیط‌های کاری، باید از تلفن ‌های بی سیم دارای تلفن سیم‌دار نیز استفاده ‌شود تا در صورت قطعی برق، کارمندان به راحتی بتوانند از تلفن استفاده کنند.

تلفن بی سیم و سیم دار
دامنه تحت پوشش تلفن بی سیم
  • دامنه تحت پوشش تلفن ‌های بی سیم

حتماً در زمان خرید تلفن بی سیم باید به برد تلفن توجه داشته باشید. این مسئله در محیط‌های کاری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون کارمندان ممکن است در هنگام صحبت کردن، مجبور باشند مسافت زیادی را راه بروند تا برای مثال به مدارک دسترسی داشته باشند. پس این مسأله بسیار مهم است که تلفن بی سیم بتواند فضای بیشتری را تحت پوشش قرار دهند. معمولاً دامنه تحت پوشش تلفن ‌های بی سیم از ۵۰ متر در فضای بسته تا ۳۰۰ متر در فضای باز متغیر است. در زمان خرید تلفن ‌های بی سیم از کارشناس بخواهید که این موضوع را برای شما توضیح دهد. البته اگر شما می‌خواهید تلفن‌ های بی سیم را برای حوزه کاری خود انتخاب کنید، بهتر است مساحت محلی که تلفن ‌های بی سیم در آن قرار می‌گیرند را برای کارشناسان فروش توضیح دهید تا بهترین تلفن بی سیم از نظر دامنه تحت پوشش را برای شما ارائه کنند. اگر شما تلفنی را انتخاب کنید که سیگنال دهی آن ضعیف است و بخواهید آن را در محیط کاری استفاده نمایید، قطعاً با کمی جابجایی، نویز بسیار زیادی بر روی تلفن ایجاد خواهد شد.

  • سازگاری تلفن بی سیم با سمعک

اگر شما در خانه خود افراد سالمند دارید، حتماً باید از تلفن ‌های بی سیم برای آن‌ها استفاده کنید چون زمانی که تلفن زنگ می‌خورد، آن‌ها نمی‌توانند با سرعت خود را به تلفن برسانند و یا حتی ممکن است در حین رفتن به سمت تلفن، تعادل خود را از دست داده و بر روی زمین بیافتند. بنابراین همه افراد سالمند باید یک تلفن بی سیم در کنار خود داشته باشند. اگر قرار است تلفن ‌های بی سیم را برای افراد مسن بخرید و این دسته از افراد از سمعک استفاده می‌کنند، حتماً مطمئن شوید که تلفن بی سیم با سمعک سازگاری دارد. اما این به چه معنا است؟ اگر سالمندان از سمعک‌های آنالوگ قدیمی استفاده می‌کنند، قطعاً تلفن ‌های بی سیم در سمعک اختلال بسیار زیادی ایجاد کرده و به همین دلیل نمی‌توانند متوجه مکالمه تلفنی شوند. اما برخی از انواع تلفن‌ های بی سیم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت سازگاری با سمعک را دارند. در واقع در این تلفن‌ها یک بازوی اتصال القایی وجود دارد که کاملا مستقیم می‌تواند با سمعک همگام شده و در نتیجه بدون هیچ گونه اختلالی، صدای واضح و شفاف را برای افراد سالمند ایجاد می‌کنند.

  • قابلیت انتقال تماس‌های داخلی

یکی دیگر از امکاناتی که بر روی برخی از تلفن ‌های بی سیم در نظر گرفته شده است، انتقال تماس‌ها از خطی به خطوط دیگر است. قطعاً این قابلیت برای محیط‌های کاری مناسب است. اگر شما می‌خواهید که در محیط خانه خود تلفن بی سیم داشته باشید، بهتر است به سراغ تلفن بی سیم با این قابلیت نروید چون به آن‌ها نیاز ندارید و مبلغی را بیهوده هدر داده‌اید.

  • ویژگی‌های ظاهری تلفن ‌های بی سیم

اما به عنوان آخرین فاکتور که باید در زمان خرید تلفن‌ های بی سیم به آن توجه داشت، بحث ویژگی‌های ظاهری آن‌ها است. اندازه تلفن، رنگ آن، اندازه دکمه‌هایی که بر روی تلفن وجود دارند، تعداد زنگ تلفن و امکان کنترل صدا نیز از دیگر مواردی است که شما باید در زمان خرید تلفن ‌های بی سیم به آن توجه داشته باشید. مسلما هر چه حروف بزرگتر باشد شماره‌گیری راحت‌تر خواهد بود به خصوص اگر قرار باشد تلفن بی سیم را برای افراد سالمند خریداری کنید. چون برای آن‌ها فشار دادن دکمه‌ها کمی سخت می‌شود و اگر دکمه کوچک باشد، نمی‌توانند به درستی شماره‌گیری کنند.

قیمت تلفن بی سیم چقدر است؟

حتماً برای شما یک سوال مهم پیش آمده است که چرا تنوع بسیار زیادی بین انواع تلفن ‌های بی سیم از نظر قیمت وجود دارد؟ چند فاکتور بر روی هزینه تلفن ‌های بی سیم تأثیر دارد که عبارتند از:

  • شما از کدام برند، تلفن را خریداری کرده‌اید؟ مسلماً برند‌های مشهور و شناخته شده، قیمت بسیار بالاتری نسبت به برند‌های دیگر دارند.
  • تلفن بی سیم چه قابلیت‌هایی دارد؟ هر چقدر قابلیت‌ها و امکانات تلفن ‌های بی سیم بیشتر گردد، شما باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. به همین دلیل اکیدا توصیه می‌کنیم حتماً از کارشناسان فروش بخواهید امکانات تلفن ‌های بی سیم را برای شما توضیح داده و در صورتی که به برخی از آن‌ها نیاز ندارید، هزینه خود را بیهوده هدر ندهید.
  • آیا در کنار تلفن بی سیم، تلفن سیم‌دار نیز طراحی شده است؟ در صورت وجود پایه ثابت، قطعاً هزینه برای شما افزایش پیدا می‌کند.

پیشنهاد ما این است به جای اینکه اول به سراغ قیمت تلفن بی سیم بروید، بهترین برند تلفن بی سیم را پیدا کرده، با قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها آشنا شوید و سپس در مورد قیمت، تصمیم خود را نهایی کنید چون در این صورت مطمئن خواهید بود که یک تلفن بی سیم باکیفیت و با طول عمر بسیار زیاد را در اختیار خواهید داشت.

میتوانید برای مطالعه راهنمای خرید تلویزیون ال ای دی کلیک کنید.

تلفن بی سیم
تلفن بی سیم و سیم دار

بهترین برند‌های تلفن ‌های بی سیم

همانگونه که گفته شد، شما در فروشگاه‌های عرضه‌کننده تلفن ‌های بی سیم تنوع زیادی را در بین برند‌ها مشاهده می‌کنید. از آنجایی که باید ابتدا به قیمت توجه داشته باشید، پس لازم است بهترین برند تلفن بی سیم را شناسایی کرده و سپس در بین مدل‌های آن برند، بهترین نوع براساس نیاز خود را خریداری کنید. در ادامه مقاله به معرفی بهترین برند‌های تلفن ‌های بی سیم خواهیم پرداخت:

1- برند پاناسونیک

پاناسونیک یکی از برند‌های ژاپنی است که در سال ۱۹۱۸ فعالیت خود را آغاز نمود. وسایل برقی ساخت پاناسونیک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که در این میان تلفن ‌های بی سیم پاناسونیک، به عنوان بهترین و محبوب‌ترین انواع تلفن ‌های بی سیم در جهان شناخته شده‌اند. برند پاناسونیک از سال ۲۰۲۱ تحول بسیار چشمگیری را در انواع مدل ‌های تلفن‌های بی سیم خود ایجاد کرده است. برای مثال چند مورد از مدل‌های تلفن‌های پاناسونیک را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

معرفی تلفن پاناسونیک مدل KX-TG۳۷۱۱BX

در بین انواع مدل ‌های تلفن بی سیم پاناسونیک یکی از ساده‌ترین مدل‌ها، همین مدل KX-TG۳۷۱۱BX است که در عین سادگی، کاربرد بسیار زیادی در محیط‌های خانگی و همچنین در محیط‌های کاری دارد. از جمله مهمترین ویژگی‌های این مدل تلفن پاناسونیک عبارتند از:

  • امکان نصب این تلفن بر روی دیوار وجود دارد.
  • اندازه صفحه نمایش تلفن پاناسونیک KX-TG۳۷۱۱BX 8//1 اینچی است و شماره و اطلاعات مخاطب را به خوبی با وضوح بالا نمایش می‌دهد.
  • همچنین برای این تلفن نور پس زمینه باکیفیت مطلوب در نظر گرفته شده است.
  • بدنه تلفن KX-TG۳۷۱۱BX از پلاستیک مستحکم ساخته شده است پس در برابر ضربه، مقاوم است.
  • قسمت شماره‌گیر این تلفن نیز بسیار باکیفیت است. فاصله بین دکمه‌های به اندازه‌ای است که در زمان شماره گرفتن، اصلا به مشکل برخورد نخواهید کرد. در نتیجه این تلفن برای سالمندان، بسیار مناسب است.
  • پایه این تلفن پاناسونیک مدل KX-TG۳۷۱۱BX دارای طراحی ظریف و بسیار زیبایی است.
  • شما می‌توانید از این تلفن در منزل، شرکت‌، کارگاه و… استفاده کنید.
  • این تلفن قابلیت ذخیره ۵۰ تا ۱۰۰ شماره را دارد.
  • برای تلفن پاناسونیک KX-TG۳۷۱۱BX دو باتری پاناسونیک قابل شارژ در نظر گرفته شده است پس وقتی برق قطع شود، می‌توانید از تلفن استفاده کنید. اگر باطری‌ها یکبار کامل شارژ شوند، ۱۰ ساعت مکالمه و ۱۴۴ ساعت حالت آماده به کار را پشتیبانی خواهد کرد.
  • قابلیت مسدود‌سازی شماره‌های مزاحم تا 30 عدد شماره، برای این تلفن در نظر گرفته شده است.
  • تلفن KX-TG۳۷۱۱BX دارای قابلیت Nighte Mode است یعنی می‌توانید به راحتی تلفن را سایلنت کنید تا در شب، اگر تلفن زنگ خورد، اذیت نشوید.
  • می‌توانید به راحتی صدای زنگ تلفن را تغییر دهید. 30 صدای زنگ متنوع برای تلفن پاناسونیک KX-TG۳۷۱۱BX در نظر گرفته شده است. این تلفن مجهز به اسپیکر دیجیتال است و در نتیجه پخش صدای آن، عالی است.
  • برد تلفن KX-TG۳۷۱۱BX تا ۵۰ متر بدون قطعی صدا است.
  • این تلفن بسیار خوش دست بوده و در سه رنگ مشکی، سفید و نقره‌ای ارائه می‌شود.

    تلف بی سیم KX-TG۳۶۱۱BX
    نلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX-TG۳۶۱۱BX

معرفی تلفن پاناسونیک مدل KX-TG۳۶۱۱BX

از آنجایی که در طراحی این مدل از تلفن بی سیم پاناسونیک از امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی استفاده شده است، به همین دلیل به عنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های تلفن بی سیم پاناسونیک شناخته شده و هنوز جایگاه بسیار ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل از تلفن بی سیم پاناسونیک عبارتند از:

  • این تلفن طراحی بسیار زیبا و مدرن داشته و صفحه نمایش آن کوچک ولی خوانا است.
  • کیفیت نور پس زمینه تلفن KX-TG۳۶۱۱BX بسیار عالی است.
  • این تلفن نه تنها می‌تواند شماره مخاطب را نمایش دهد بلکه اگر در حین مکالمه، شخصی دومی پشت خط بود، شماره آن را نیز نمایش می‌دهد.
  • بدنه دستگاه و قسمت شماره‌گیر از پلاستیک محکم و باکیفیت ساخته شده است.
  • طراحی این تلفن به گونه‌ای است که به هیچ عنوان رنگ دکمه‌ها پاک نخواهد شد.
  • برای تلفن KX-TG۳۶۱۱BX ، اسپیکر دیجیتال در نظر گرفته شده تا هم کیفیت صدا عالی باشد و هم در فاصله دور، بتوان صدا را به خوبی شنید.
  • برد این تلفن 50 متر است بدون اینکه صدا قطع شود.
  • تلفن پاناسونیک KX-TG۳۶۱۱BX دارایباطری با قابلیت شارژ بسیار طولانی است.
  • طراحی ظریف، خوش دست بودن و وزن کم، از دیگر ویژگی‌های این تلفن به حساب می‌آیند.
  • این تلفن در سه رنگ سفید، مشکی و نقره‌ای طراحی می‌گردد.

معرفی تلفن پاناسونیک مدل KX-TG3721

اگر به دنبال یک تلفن بی سیم با کارایی بسیار بالا، طراحی زیبا و وزن کم هستید، ما به شما تلفن بی سیم پاناسونیک از مدل KX-TG3721 را پیشنهاد می‌کنیم. قطعاً در زمان خرید، حتماً باید ویژگی‌های تلفن را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که براساس نیاز کاری خود، گزینه مناسبی را انتخاب نمایید. مهمترین ویژگی‌ های تلفن پاناسونیک مدل KX-TG3721 عبارتند از:

  • این تلفن دارای منشی تلفنی است. بنابراین زمانی که نمی‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. طول هر پیغام صوتی ۱۸ دقیقه است و می‌تواند حداکثر ۶۴ پیغام ذخیره کند.
  • صفحه نمایش تلفن KX-TG3721 برابر 8/1 است و شماره و اطلاعات مخاطب به خوبی با کیفیت بالا نمایش داده می‌شود.
  • برای تلفن KX-TG3721 نور پس زمینه در صفحه کلید طراحی شده که کیفیت مطلوبی دارد.
  • بدنه این دستگاه از پلاستیک مستحکم و باکیفیت است ولی انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در شماره‌گیری مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • فاصله بین دکمه‌های شماره‌گیری این تلفن به حدی است که انگشت به راحتی روی آن حرکت کرده و در شماره گرفتن دچار مشکل نشوید. پس تلفن پاناسونیک KX-TG3721 گزینه مناسبی برای سالمندان است.
  • دامنه کارایی تلفن KX-TG3721 زیاد بوده و برای منزل، شرکت‌ و کارگاه، مناسب است.
  • در دفترچه تلفن KX-TG3721 می‌توان 100 شماره ذخیره کرد.
  • تلفن KX-TG3721 دارای دو باتری پاناسونیک قابل شارژ است که اگر یک بار کامل شارژ شود، ۱۰ ساعت مکالمه و ۱۴۴ ساعت حالت آماده به کار را پشتیبانی خواهد کرد.
  • 30 زنگ تلفن متنوع برای تلفن KX-TG3721 در نظر گرفته شده است.

میتوانید برای مطالعه راهنمای خرید کلیک کنید.

2- تلفن بی سیم وی تک

در راستای معرفی بهترین برند‌های تلفن بی سیم، بد نیست نگاهی به برند وی تک نیز داشته باشیم که یک برند آمریکایی است. این برند که فعالیت خود را در سال ۱۹۷۶ آغاز کرده است، تنوع بسیار زیادی در محصولات برقی، صوتی و تصویری خود ارائه نموده و به همین دلیل توانسته است جایگاه بسیار ویژه‌ای را در دنیا به دست بیاورد. تنوع تلفن‌ های بی سیم برند وی تک بسیار زیاد است. به خصوص اینکه این تلفن‌ها از قابلیت‌های متنوعی برخوردار هستند. شما با بررسی هر کدام از آن‌ها می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برند وی تک به طراحی تلفن‌ های بی سیم اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و به همین دلیل اگر شما به سراغ سایت‌هایی که یک تلفن وی تک را ارائه می‌کنند بروید، از نظر کیفیت ظاهری، واقعاً مجذوب این قبیل تلفن‌های بی سیم‌ خواهید شد.

تلفن بی سیم گیگاست

سومین برند معتبر در زمینه طراحی و ساخت انواع تلفن‌ های بی سیم، برندگی گیگاست نام دارد. لازم به ذکر است که این برند ابتدا با برند زیمنس فعالیت داشته و در سال ۲۰۰۸ رسماً جدایی خود از این برند اعلام کرد و اکنون برند گیگاست به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌ های بی سیم در دنیا شناخته شده است. دفتر مرکزی این برند در آلمان قرار دارد و بنابراین همانطور که متوجه شدید، گیگاست یکی از برند‌های آلمانی است و این برند‌ها از آخرین تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های روز در طراحی وسایل ارتباطی استفاده می‌کنند. خوشبختانه بازار برند گیگاست در خاورمیانه و آسیا بسیار گسترش پیدا کرده و شما در ایران می‌توانید انواع تلفن ‌های بی سیم از برند گیگاست را در اختیار داشته باشید.

تلفن ببی سیم آلکاتل
تلفن های آلکاتل

تلفن بی سیم آلکاتل

یکی از قدیمی‌ترین برندها در زمینه طراحی گوشی تلفن همراه (Mobile phone) در دنیا، برند آلکاتل است که دفتر مرکزی ان در فرانسه قرار دارد. البته لازم به ذکر است که شرکت آلکاتل یک شرکت چند ملیتی است و تحت عنوان آلکاتل- لوسنت شناخته می‌شود. این برند یکی از قوی‌ترین شرکت‌ها در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات ارتباطاتی برای اپراتورها، شرکت‌ها و دولت‌ها در سراسر جهان است. جالب است بدانید که برند آلکاتل بیشتر در زمینه ساخت سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای تلفن ثابت، تلفن همراه، شبکه و پروتکل اینترنت تمرکز داشته و نمایندگی‌های آن در 130 کشور جهان، فعالیت دارند.

تلفن بی سیم موتورولا

موتورولا یک برند مخابراتی چند ملیتی است که فعالیت خود را در سال ۱۹۲۸ در آمریکا آغاز کرد. مهمترین حوزه فعالیت شرکت موتورولا، در زمینه طراحی و فروش تجهیزات بی ‌سیم شبکه مانند ایستگاه‌های مبتنی بر انتقال سلولی و تقویت‌کننده‌های سیگنال است. البته جالب است بدانید که این برند در زمینه فناوری رادیو نیز اقدامات چشمگیری انجام داده و انقلاب عظیمی را در صنعت رایانه ایجاد کرد.

تلفن بی سیم تامسون

برند تامسون اصالتا فرانسوی است و فعالیت خود را در سال 1879 آغاز کرد. شرکت تامسون را می‌توان یکی از بزرگترین شرکت‌های فرانسه در زمینه طراحی و تولید انواع تلویزیون، انواع وسایل مخابراتی، آنتن، هدفون و میکروفن وایرلس و تلفن بی سیم معرفی نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی