راهنمای خرید کولرگازی

0 96
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی استفاده از کولرگازی همه‌گیر شده است و عده زیادی از افراد قصد خرید کولرگازی را دارند. در بازار مدل‌ها و برندهای مختلف کولرگازی وجود دارد که در صورت عدم دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در این زمینه ممکن است هنگام خرید کولرگازی دچار سردرگمی شوید. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از این که وارد بازار شوید در رابطه با راهنمای خرید کولرگازی اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید تا بتوانید خریدی به‌صرفه و عالی داشته باشید.

در ادامه قصد داریم به بررسی موارد و نکاتی بپردازیم که هنگام خرید کولرگازی باید رعایت شوند. برای در اختیار داشتن این عصای جادویی در هوای گرم تابستان دانستن نکات زیر از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشد.

آشنایی با انواع کولرگازی

آشنایی با انواع کولرگازی

قبل از این که اقدامات لازم را برای خرید کولرگازی انجام دهید بهتر است ابتدا با انواع این دستگاه آشنا شوید تا بتوانید انتخاب بهتر و راحت‌تری داشته باشید و بدانید که چه نوع کولری برای محل مورد نظر شما مناسب است.

کولرگازی پنجره‌ای

ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین نوع کولرگازی، کولرگازی پنجره‌ای می‌باشد. سیستم این نوع کولرگازی یکپارچه است و تمامی اجزای سیکل تبرید در آن قرار گرفته‌اند. در این دستگاه‌ها کمپرسور و فن در یک پک قرار گرفته‌اند. کولرگازی پنجره‌ای به راحتی در پنجره و کانال مورد نظر قرار خواهد گرفت. به همین دلیل هنگام خرید کولرگازی ابعاد پنجره‌ای که می‌خواهید کولر را در آن قرار دهید باید در نظر بگیرید.

قرارگرفتن این تجهیزات در پشت پنجره باعث خواهد شد صدای کمپرسور در داخل شنیده شود و در نهایت سرمایش اندک با صدا همراه خواهد بود. همچنین باید توجه کنید که کولرهای پنجره‌ای در مقایسه با دیگر تجهیزات سرمایشی مصرف زیادی دارند. به طور معمول این نوع کولرها به کنترل از راه دور مجهز نیستند که در هنگام خرید باید به مجهز بودن دستگاه مورد نظر به این قابلیت باید توجه نمایید.

کولرگازی پرتابل

کولرگازی پرتابل نیز به معنای کولرگازی یکپارچه می‌باشد که تنها یک لوله خرطومی پلاستیکی در پشت آن قرار گرفته است. از این لوله برای تخلیه گرمای موتور استفاده می‌شود و به نصب و یا لوازم خاصی نیاز نخواهد داشت. این مدل کولرگازی برای فضاهای کوچک و یا استفاده موقت برای مکان‌هایی با مساحت 20 تا 30 متر مربع مناسب می‌باشد و از آنجا که به چرخ مجهز هستند می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد.

کولرگازی ایستاده

این نوع کولرگازی به صورت دو تکه در بازار موجود می‌باشند بدین معنا که دارای واحد خارجی نیز هستند. پنل اصلی این کولرگازی روی زمین قرار گرفته است اما کندانسور این کولرها باید در بیرون از محل نصب شود. از آنجا که قدرت پرتاب هوا در این دستگاه‌ها بالاست و توانایی سرمایش و گرمایش زیادی دارد برای سالن‌های بزرگ و محل‌هایی با وسعت بالا گزینه مناسبی خواهند بود. همچنین باید این نکته را به خاطر سپرد که این کولرها را نمی‌توان همانند کولرهای متحرک جابه‌جا کرد.

کولرگازی اسپلیت

این نوع از کولرهای گازی نیز به دو بخش تقسیم می‌شوند، یک بخش برای داخل اتاق و دیگری بیرون از آن که شامل موتور و یا کمپرسور است تا بتوان آن را در محیطی دورتر از محل نصب پنل با کمترین میزان صدا به کار گرفت البته این نوع از کولرهای گازی در مقایسه با کولرهای گازی پنجره‌ای و قابل‌حمل در بیرون از خانه فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

با این وجود اگر فضای داخل اتاق برای شما از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشد کولرهای قابل‌حمل بدترین گزینه برای شما هستند زیرا فضای زیادی از زمین کنار پنجره را در اتاق‌ها اشغال خواهند کرد.

طراحی بدنه داخلی کولرگازی اسپیلت، اشغال کردن فضای کمی در منزل با استفاده از این کولرها و نصب آن‌ها روی دیوار باعث شده است تا این نوع از کولرهای گازی به عنوان بهترین گزینه برای شما به نظر برسند اما با توجه به این موضوع که بخشی از آن باید در بیرون از خانه نصب گردد زیبا به نظر نمی‌رسد. از این رو اگر از آن دسته از افرادی هستید که محیط بیرون نیز برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است توصیه می‌کنیم کولرگازی پرتابل را برای خانه و یا محیط کار خود انتخاب نمایید.

ویژگی کولرگازی‌های دیواری و یا اسپیلت کمپرسور

در کولرگازی‌های دیواری و یا اسپیلت کمپرسور آن باید در بیرون از اتاق نصب شود از این رو به عنوان کم صداترین نوع کولرهای گازی شناخته می‌شود و برای انتخاب گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. کولرگازی قابل‌حمل و پنجره‌ای از آنجا که کمپرسور آن‌ها از بدنه جدا نیست و در محل استفاده قرار می‌گیرد سروصدای زیادی تولید خواهد کرد. البته میزان سروصدای کولرگازی قابل‌حمل با توجه به مدل آن‌ها تفاوت زیادی دارند.

این حقیقت وجود دارد که در سیستم اسپلیت از آنجا که دستگاه سردکن آن از کمپرسور جداست این امکان به تولیدکنندگان داده شده است تا کولرگازی با قدرت بالا را تولید کنند. تا بتوان محیط بیشتری را تهویه کرد و در مقایسه با کولرگازی پنجره‌ای و قابل‌حمل این ظرفیت بالاست.

انتخاب کولرگازی با پنل زیبا

انتخاب کولرگازی با پنل زیبا

از دیگر موارد مهم که هنگام خرید کولرگازی باید مورد توجه قرار گیرد می‌توان به کولرگازی با پنل زیبا اشاره کرد. طراحی پنل از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشد. تنها چیزی که پس از نصب کولرگازی قابل‌مشاهده است پنل آن می‌باشد. نقش پنل یک کولرگازی شباهت بسیار زیادی به ویترین مغازه‌ها دارد.

زیبایی پنل کولر باعث خواهد شد تا از محصول خریداری شده نهایت لذت را ببرید. از این رو سعی کنید با توجه به بودجه خود یک کولرگازی با پنل زیبا را خریداری نمایید. بدون شک زیبایی پنل در قیمت نهایی آن نیز تاثیر قابل‌توجهی خواهد داشت و کولری که دارای پنل جذاب است بدون شک گران‌تر نیز خواهد بود.

بهترین کمپرسور برای کولرگازی

بهترین کمپرسور کولرگازی در بین کمپرسورها، کمپرسور اسکرول می‌باشد که در مقایسه با کمپرسورهای روتاری و پیستونی بهترین عملکرد را دارد اما خیلی کم از آن استفاده می‌شود و کمپرسور روتاری به عنوان پرکاربردترین کمپرسورهای کولرگازی شناخته می‌شود.

کولرگازی اینورتردار یا معمولی

نکته بعدی که هنگام خرید کولرگازی باید مد نظر قرار گرفته شود اینورتر بودن آن می‌باشد. اینورتر قابلیتی می‌باشد که از طریق برد الکترونیکی به کمپرسور افزوده می‌شود و در تمامی کمپرسورها می‌توان از قابلیت اینورتر بهره گرفت. در کولرگازی‌های غیر اینورتر وقتی دمای محیط به دمای مطلوب برسد کمپرسور خاموش خواهد شد. زمانی که دمای محیط بالا رفت کمپرسور دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

در این کولرها برای کمپرسور و موتور تنها دو حالت روشن و یا خاموش وجود دارد. اما کمپرسورهای مجهز به سیستم اینورتر در هنگام رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور خاموش نخواهد شد و تنها دور موتور کاهش خواهد یافت از این رو به موتورهای با دور متغیر نیز مشهور هستند.

میزان برق مصرفی، میزان سطح انرژی، میزان پرتاب باد کولرگازی، میزان صدای دستگاه و دارا بودن گارانتی از دیگر نکاتی است که هنگام خرید کولرگازی باید مد نظر قرار گیرند.

راهنمای خرید کولرگازی براساس متراژ خانه

راهنمای خرید کولرگازی براساس متراژ خانه

زمانی که بحث سایز کولرگازی به میان می‌آید منظور اندازه فیزیکی دستگاه نخواهد بود بلکه منظور ظرفیت سرمایشی کولرگازی می‌باشد که با استفاده از واحد BTU ارزیابی می‌شود. صرف‌نظر از این که کولرگازی شما پنجره‌ای است و یا یک کولرگازی مرکزی انتخاب کرده‌اید گنجایش دستگاه، عملکرد آن و میزان انرژی مصرفی دستگاه باید مورد توجه قرار گیرند.

همچنین کولر باید بر اساس متراژ فضای مورد نظر خریداری شود. برای این که بدانید چه سایزی برای فضای مورد نظر شما مناسب می‌باشد باید چندین مورد را در نظر بگیرید که در ادامه این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اندازه‌گیری مساحت اتاق برای تعیین مناسب‌ترین ظرفیت کولرگازی

به منظور اندازه‌گیری دقیق متراژ اتاقی که می‌خواهید برای آن کولرگازی خریداری نمایید باید طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید. سپس اعداد طول و عرض باید در یکدیگر ضرب شوند و در نهایت عدد نهایی باید در BTU25 ضرب شود. عدد به دست آمده ظرفیت مورد نیاز سرمایشی کولرگازی را مشخص خواهد کرد.

نوع آب‌وهوا از اهمیت زیادی برخوردار نمی‌باشد به هر حال در صورتی که کولرگازی با سایز مناسب را خریداری نمایید بدون شک هوای اتاق مورد نظر شما خنک خواهد شد.

عبارت BTU به معنای یکای بریتانیایی حرارت می‌باشد. واحد سنتی انرژی که معادل 1055 ژول انرژی می‌باشد. بی تی یو نمایانگر میزان سرمایش دستگاه در واحد زمان می‌باشد. به این معناست که میزان سرمایی که وارد محیط می‌کند بیشتر است.

در صورتی که قصد دارید کولرگازی بزرگ‌تری تهیه کنید باید به این نکته توجه کنید که میزان مصرف برق آن و هزینه ماهانه برق خانه شما نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این هوا را بیش از حد لزوم خنک خواهد کرد و به طور مداوم باید آن را خاموش و یا روشن کرد تا از یخ زدن جلوگیری به عمل آید.

میزان رفت‌وآمد

میزان رفت‌وآمد یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در دمای محیط مورد نظر می‌باشد. هرچه رفت‌وآمد در فضا بیشتر باشد کولرگازی با ظرفیت بالاتر گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

مناسب‌ترین ظرفیت کولرگازی

تعداد افراد حاضر در اتاق

یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده ظرفیت کولرگازی تعداد افراد حاضر در اتاق می‌باشد. هرچه تعداد افراد بیشتر باشد کولرگازی با ظرفیت بیشتر باید خریداری شود. به طور معمول گفته می‌شود که به ازای هر نفر باید 600BTU مازاد بر ظرفیت کولرگازی در نظر گرفته شود.

آب‌وهوا

شرایط آب‌وهوا نیز در عملکرد کولرگازی نقش مستقیم دارد. برای شهرهایی که آب‌وهوای گرم دارند باید کولرگازی با ظرفیت حداقل 18 هزار BTU انتخاب کرد.

آفتاب‌گیر بودن اتاق

یکی دیگر از مواردی که در میزان سرمایش کولرگازی تاثیر دارد آفتاب‌گیر بودن اتاق مورد نظر می‌باشد. در صورتی که اتاق مورد نظر به شدت آفتاب گیر باشد باید میزان هزار بی تی یو به ظرفیت فعلی کولرگازی افزوده شود. اما اگر اتاق همیشه در سایه باشد نیازی به در نظر گرفتن ظرفیت مازاد برای انرژی آن نخواهد بود.

ارتفاع سقف

به طور معمول ارتفاع سقف اکثر خانه‌ها 3 متر است. اما در صورتی که ارتفاع سقف از اندازه نرمال بیشتر بود باید ظرفیت اسپلیت نیز افزایش یابد.

گردش هوا

فضاهایی که گردش هوا در آن‌ها به سختی انجام می‌گیرد به کولرگازی با ظرفیت بیشتر نیاز خواهد داشت. گاهی اوقات نیز ممکن است لازم باشد چند پنل به طور همزمان در این فضاها نصب شود.

بهترین برند کولرگازی

بهترین برند کولرگازی

کولرگازی اجنرال در صدر جدول بهترین کولرگازی و پرفروش‌ترین برندهای کولرگازی همانند سال‌های گذشته قرار دارد. این نوع برند کولرگازی دارای رده مصرف انرژی A+ می‌باشد از این رو به عنوان کم‌مصرف‌ترین کولرگازی در سطح جهان شناخته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این کولرگازی داشتن استحکام قطعات و موتور کم‌صدا می‌باشد.

این نوع کولرگازی در شرایط گرمسیری دارای مقاومت بسیار بالایی است و از آنجا که دارای تنوع بسیار زیادی است متناسب با تمامی سلیقه‌ها در مدل‌ها، طرح‌ها و ظرفیت‌های مختلف در بازار موجود است از این رو امکان انتخاب بیشتری را به شما خواهد داد و با خرید آن بهترین کولرگازی موجود در بازار را خریده‌اید.

کولرگازی گری

کولرگازی گری

کولرگازی گری در ردیف دوم لیست بهترین کولرگازی‌ها در سطح جهان قرار می‌گیرد. بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین شرکت تولیدکننده سیستم تهویه مطبوع در سطح جهان شناخته می‌شود که در سال 1991 تأسیس شد. یکی از شرکت‌هایی که به طور عمده کولرگازی مورد نیاز بازار ایران و جهان را تولید می‌کند گری می‌باشد.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کولرگازی گری که باعث شده است این دستگاه به عنوان بهترین کولرگازی در ایران شناخته شود این موضوع است که دارای تنوع بسیار زیاد می‌باشد. بدنه کولرگازی گری دارای استحکام بسیار زیادی می‌باشد و مصرف برق آن نیز کم است.

این دستگاه سرمایش و گرمایش فوق‌العاده‌ای را تولید می‌کند و با محیط سازگاری بسیار زیادی دارد، پنل های داخلی آن دارای حجم بسیار کمی هستند و فضای کمتری را نیز در اتاق مورد نظر اشغال خواهند کرد.

کولرگازی گری بیشتر در مکان‌هایی همچون پاساژها، بازارهای سرپوشیده، اماکن عمومی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نوع اینورتر این کولرگازی دارای قیمت مناسبی است.

کولرگازی جنرال

کولرگازی جنرال

سومین لیست بهترین کولرگازی و پرفروش‌ترین برندهای کولرگازی در ایران کولرگازی جنرال طرح لبخند می‌باشد. این کولرگازی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع کولرگازی در ایران است. موتور این کولرگازی از موتور توشیبا ساخت کشور تایلند بهره برده است. سطح مصرف انرژی در این کولرگازی نوع B است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این کولرگازی که باعث شده است طرفداران بسیار زیادی پیدا کند قیمت پایین و مناسب آن می‌باشد. در صورتی که با خرابی‌های رایج کولرگازی جنرال آشنایی داشته باشید در انتخاب شما را یاری خواهد کرد.

کولرگازی ال جی

کولرگازی ال جی

کولرگازی ال جی عرضه نسل جدید کولرگازی‌های اینورتر می‌باشد که با کاهش قابل‌توجه 73% انرژی راهی جدید در مصرف بهینه انرژی یافته است. این نوع کولرگازی قابل‌اطمینان است و به عنوان راه حل دائمی برای تأمین سرمایش و گرمایش خانه و یا محل کار شما شناخته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی