راهنمای خرید بخاری گازی

0 693
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

وجود وسایل گرمایشی در هر ساختمان، از جمله تجهیزات ضروری است. در حال حاضر، انواع سیستم های گرم کننده در بازار وجود دارد و شما می توانید براساس کارایی ساختمان خود و کارایی هر کدام از این وسایل، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. اما از دیرباز تا زمان حال، بخاری همچنان جایگاه ویژه ای در میان مردم داشته و غالبا ترجیح می دهند از این سیستم گرمایشی در خانه های خود استفاده کنند. بعد از بخاری نفتی، بخاری های گازی وارد بازار شدند و از آن پس، صدرنشین وسایل گرم کننده هستند. اگر به دنبال خرید بخاری گازی می باشید لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید تا بهترین برند از بخاری گازی نصیبتان شود.

راهنمای خرید بخاری گازی

اغلب مردم زمانی که می خواهند بخاری بخرند، به ظریف ترین نکات توجه نمی کنند و در نتیجه در مدت کوتاهی وسیله دچار مشکلاتی خواهد شد. تصور کنیم که بخاری در زمستان خراب می شود. در این صورت حتی چند ساعت هم نمی توان سرما را تحمل کرد. به همین دلیل لازم است قبل از هر چیز، به نکات خرید بخاری گازی که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم توجه کنید.

توجه به فضای ساختمان

یکی از نکات مهم که هنگان خرید بخاری گازی باید در نظر گرفته شود اندازه بخاری با توجه به متراژ خانه می‌باشد که نباید از این نکته غافل شد. برای روشن شدن این موضوع یک فرمول معرفی شده است که با توجه به آن می‌توان به راحتی بخاری مناسب محیط خانه خود را انتخاب نمایید. به طور معمول میزان تولید گرما روی هر بخاری ثبت شده است که با تقسیم این عدد بر 24 می‌توان حاصل‌ضرب متراژ خانه را بر عدد سه به دست آورد. اگر عدد به دست آمده به حاصل‌ضرب دو عدد با حاصل تقسیم اولی نزدیک باشد می‌توان عنوان کرد که این بخاری گازی برای محیط مورد نظر شما مناسب است.

البته باید در نظر داشت که علاوه بر اندازه بخاری، متراژ خانه و یا گرمایش بخاری عوامل دیگر از جمله شرایط آب و هوایی منطقه، عایق‌بندی و تعداد پنجره‌های خانه نیز باید در نظر گرفته شوند.

بخاری گازی

بخاری گازی با ظرفیت بالا، مناسب برای فضای بزرگ

برای ساختمان های که بزرگ هستند، باید نوع بخاری و تعداد آن را از فروشنده جویا شوید تا بتوان محیط ساختمان را در مدت کوتاهی گرم نمود و از طرف دیگر پرتی حرارت کمتر باشد. البته عایق کاری ساختمان و پنجره ها نقش بسیار مهمی در کاهش هدر رفتن حرارت دارند.

برخی ساختمانها به دلیل متراژ زیاد با بخاری‌های کوچک و معمولی گرم نمی‌شود. هرچند که در بخاری‌های معمولی نیز سایزها و ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد، اما در هنگام خرید لازم است که با فروشنده در مورد متراژ منزل خود و بهترین نوع بخاری که جوابگوی نیاز شما باشد صحبت کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاهده انواع مدل بخاری گازی به فروشگاه اینترنتی کالاسونیک مراجعه کنید. با تماس با کارشناسان ما ( 03132259760 – 03132226162 ) می‌توانید از مشاوره رایگان خرید محصولات استفاده کنید. امکان ارسال کالا درب منزل شما و پرداخت مبلغ هنگام تحویل کالا وجود دارد.

بخاری گازی مناسب مغازه – بخاری با دودکش یا بدون آن؟

برای این که متوجه شوید که بخاری گازی بدون دودکش برای منزل شما مناسب‌تر است و یا بخاری گازی با دودکش باید متراژ خانه و تهویه محیط را در نظر بگیرید. اغلب بخاری بدون دودکش برای فضا با متراژ کم و بدون تهویه مناسب توصیه نمی‌شود و این نوع بخاری اغلب بهتر است در محیط‌هایی با رفت‌وآمد زیاد همچون مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند. (اگر قصد خرید و تحقیق در مورد بخاری بدون دودکش را دارید، پیشنهاد می‌کنم مقاله بخاری بدون دودکش را حتما مطالعه کنید.)

بخاری دیواری

از مزایای بخاری بدون دودکش می‌توان به قدرت گرمایشی سریع آن اشاره کرد. مدل‌های بخاری فن دار دارای عملکرد بهتری هستند اما افرادی که به بیماری‌های تنفسی مبتلا هستند بهتر است از استفاده از این نوع بخاری خودداری نمایند.

بخاری بدون دوکش دارای سیستم ایمنی است به این صورت که اگر اکسیژن محیط به زیر 18% برسد وارد عمل می‌شود و باعث خاموش شدن آن خواهد شد. توجه به این نکته از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشد که بخاری دارای دودکش گاز منوکسید کربن را تولید می‌کند. این گاز از طریق لوله خارج می‌شود. همواره توصیه می‌شود هنگام نصب و راه‌اندازی این نوع تمام جوانب ایمنی را رعایت کنید و از خروج صحیح این گاز اطمینان کسب کنید.

توجه به رده مصرف انرژِی بخاری

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید بخاری گازی باید در نظر گرفته شود رده انرژی آن می‌باشد. معمولاً رده انرژی بخاری با استفاده از برچسب روی بخاری نمایش داده می‌شود. رده انرژی اغلب با استفاده از حروف G,F,D,C,E که به حروف اول الفبای انگلیسی نزدیک‌تر هستند نمایش داده می‌شوند. هرچه رده انرژی به حروف اول الفبای انگلیسی نزدیک‌تر باشد بازده خالص بیشتری خواهد داشت و در نتیجه خرید آن‌ها پیشنهاد می‌شود. بخاری دارای رده انرژی A حداقل انرژی مصرفی و بیشتری کارایی را خواهد داشت از این رو برای خرید آن‌ها نباید درنگ کرد.

اما متأسفانه بخاری گازی با رده انرژی A در بین محصولات ایرانی کمتر مشاهده می‌شود زیرا به تکنولوژی‌های پیشرفته نیاز دارد و از طرفی هزینه ساخت آن‌ها نیز بالاتر است.

رده انرژی بخاری توسط برخی از مشتریان در نظر گرفته نمی‌شود و این افراد تصور می‌کنند که با خرید بخاری ارزان قیمت با رده انرژی پایین در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اند در صورتی که این نوع بخاری سوخت بیشتری استفاده می‌کند و در طولانی مدت باید هزینه‌های سنگین‌تری را پرداخت نمایید. رعایت جوانب ایمنی و خرید بخاری استاندارد از دیگر موارد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند زیرا خرید محصول بی‌کیفیت و بدون استاندارد ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. خرید بخاری ترموکوپل دار ضروری است زیرا در صورت نیاز به صورت خودکار خاموش خواهند شد و دیگر خطری ساکنین خانه را تهدید نخواهد کرد.

خرید بخاری

صدای کم بخاری

زمان که بخاری روشن می شود، صدایی از شعله به گوش می رسد. بهترین بخاری، کمترین صدا را تولید خواهد کرد. وقتی می خواهید بخاری بخرید، به برچسب راهنما توجه کنید.

توجه به اقلیم

در خرید بخاری، حتما باید اقلیم منطقه را نیز مد نظر قرار داد. در مناطق بسیار سرد، باید تعداد بخاری بیشتر باشد و کارایی بخاری اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.  چون ناخواسته، مصرف گاز در این مناطق بیشتر است و نباید با بخاری رده پایین، این مصرف را چند برابر کرد.

اعتبار بالای تولید کننده

همانگونه که می دانید برندهای متعددی در طراحی و ساخت انواع بخاری گازی فعالیت دارند اما شما باید تحقیق کنید کدام یکی از آن ها از کیفیت و اعتبار بالایی برخوردار هستند. بخاری از جمله وسایلی است که اگر یک عیب کوچک داشته باشد ممکن است به قیمت جان اعضای ساختمان تمام شود.

از معتبرترین برندهای تولید بخاری در ایران می‌توان به نیک کالا و مشهد دوام اشاره کرد. در صورتی که قصد خرید بخاری گازی دارید با پشتیبانی فروشگاه کالاسونیک تماس بگیرید. امکان ارسال کالا درب منزل و پرداخت هزینه هنگام دریافت سفارش وجود دارد.

قیمت بخاری گازی

بر اساس معیارهای مختلف همچون برند، قدرت بخاری گازی و طراحی ظاهری قیمت بخاری گازی تعیین خواهد شد که بدون شک هرچه بخاری شما دارای توان و اندازه بزرگ‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. زیبایی و شیک بودن محصول برای مشتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای خرید بخاری گازی با طراحی مدرن و زیبا باید هزینه بیشتری صرف کرد.

شرکت‌های زیادی همچون آبسال، نیک کالا، پلار و آزمایش بخاری گازی‌های مرغوب‌تری تولید می‌کنند. البته قیمت این محصولات در مقایسه با برندهای نه چندان معروف بالاتر است. البته در ازای خرید محصول گران‌قیمت‌تر از دارا بودن استانداردهای لازم در بخاری مورد نظر خود مطمئن خواهید بود. همچنین از گارانتی و خدمات پس از فروش نیز بهره‌مند خواهید شد.

ظاهر بخاری

به شکل ظاهری و طراحی بخاری گازی نیز توجه داشته باشید. قرار است بخاری در کدام قسمت ساختمان نصب شود؟ برای سالن پذیرایی از بخاری های شیک و بسیار زیبا استفاده کنید تا تاثیر منفی بر روی زیبایی دکوراسیون داخلی نداشته باشد اما برای اتاق خواب که در دید نیست، نیازی نیست هزینه زیادی برای مدل و طراحی بخاری پرداخت کنید.بخاری گازی

بخاری گازی دیواری یا بخاری گازی زمینی؟

به نظر شما بخاری گازی دیواری مناسب تر است و یا بخاری زمینی؟ قطعا در بازار با انواع بخاری روبرو خواهید شد و این سوال برای شما پیش می آید. به طور کلی اگر فضای ساختمان به اندازه ای هستند یک بخشی از آن را به بخاری اختصاص دهید، به شما پیشنهاد می کنیم بخاری گازی زمینی خریداری نمایید. بخاری های دیواری برای محیط های کوچک که کمبود فضا وجود دارد استفاده می شوند.

خدمات پس از فروش

برندی را انتخاب نماید که خدمات پس از فروش را برای مشتریان خود ارائه می کنند. در حال حاضر نمایندگی های تعمیرات در کشور وجود دارد که از برندهای فعال در صنعت وسایل گرمایشی و سرمایشی حمایت میکنند. باید بررسی کنید یا برند لوازم خانگی که در نظر دارید تحت نظر این نمایندگی های مجاز قرار دارد یا خیر. به هر حال ممکن است این وسیله به هر دلیلی خراب شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. نباید بخاری را به هر تعمیرکار بسپارید بلکه باید مطمئن شوید تکنسین از تجربه کافی و مهارت بالا برخوردار است. با مراجعه به نمایندگی های تعمیرات از این بابت مطمئن خواهید بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی