راهنمای خرید ترازوی آشپزخانه و معرفی مدل‌ها

0 360
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

در صورت استفاده از ترازوی آشپزخانه دیگر جای نگرانی برای تغییر طعم و ظاهر غذاها و شیرینی‌هایی که آماده می‌کنید باقی نمی‌ماند؛ زیرا در صورت استفاده از ترازو مطمئن خواهید بود که اندازه مواد غذایی به‌صورت دقیق رعایت شده است و هیچ‌گونه کم‌وزیاد وجود ندارد.

بدون شک برای شما نیز این شرایط پیش‌آمده است که قصد آماده کردن غذا یا نوعی کیک و شیرینی داشته باشید اما نتوانید اندازه دقیق آن‌ها را محاسبه کنید. همان‌طور که می‌دانید درصورتی‌که بخشی از ترکیبات کیک یا غذای شما کم یا زیاد شود طعم و شکل ظاهری آن‌ها به‌طور کامل تغییر خواهد کرد. پس چاره کار چیست؟ بله استفاده از ترازوی آشپزخانه دقیق و باکیفیت تنها راه چاره خواهد بود. ترازوهای آشپزخانه با دقت و عملکردی که دارند میزان مواد غذایی را به‌راحتی اندازه‌گیری می‌کنند.

اما باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که با توجه به تنوع بالا در تولید ترازوهای آشپزخانه انتخاب یک ترازوی دقیق و مناسب برای شما کمی مشکل می‌شود؛ اما نگران نباشید در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید ترازوی دقیق و باکیفیت عالی را برای آشپزخانه خود خریداری نمایید. پس تا پایان ما را همراهی نمایید.

ترازو چیست؟

ترازو چیست؟

ترازو به معنای ابزاری برای اندازه‌گیری اجسام است. نام دیگر این وسیله کاربردی میزان یا جرم سنج نیز است. در اصطلاح به‌وسیله ای که از طریق آن سنگینی اجسام اندازه‌گیری می‌شوند ترازو گفته می‌شود. در گذشته ترازوهای قدیمی و سنتی بیشتر مورداستفاده قرار می‌گرفتند اما امروزه تعداد افراد بسیار کمی هستند که تمایل به استفاده از این ترازوها را داشته باشند.

ترازوی آشپزخانه در مقایسه با ترازوهای معمولی از میزان دقت بیشتری برخوردار هستند و به‌راحتی قادر به محاسبه گرم و کیلوگرم هستند. ازآنجاکه این نوع ترازوها بیشتر در آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌گیرند به‌ آن‌ها ترازوی آشپزخانه گفته می‌شود. نام دیگر ترازوی آشپزخانه ترازوی رومیزی یا کاسه‌ای است.

آشنایی با انواع ترازوی آشپزخانه

آشنایی با انواع ترازوی آشپزخانه

ترازوی عقربه‌ای

این نوع ترازوی آشپزخانه از طریق وجود عقربه‌ای که در صفحه آن وجود دارد کار می‌کند. این نوع از ترازوها به‌طورمعمول در هر خانه‌ای یافت می‌شوند. زمانی که شما سرویس آشپزخانه را خریداری می‌کنید معمولاً در کنار آن ترازو نیز وجود دارد. این مدل از ترازوها قابلیت اندازه‌گیری واحد گرم به‌صورت جزئی را ندارند و تنها قادر به محاسبه کیلوگرم هستند. این نوع از ترازوها چندان دقیق نیستند.

ترازوی دیجیتال

ترازوی دیجیتال دارای نمایشگر LED,LCD هستند ازاین‌رو وزن مواد غذایی موردنظر روی صفحه آن‌ها حک می‌شود. این نوع از ترازوهای آشپزخانه از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند ترازوهای دیجیتال در آشپزخانه قادر به تحمل وزن ۲ تا ۵ و ۵ تا ۱۰ کیلوگرم هستند. مزین این نوع از ترازوها این است که وزن یک گرم را هم به‌راحتی نمایش می‌دهند. درنتیجه هنگام استفاده از این ترازو به مشکلی برنخواهید خورد. این ترازوها در مقایسه با ترازوی عقربه‌ای قیمت بیشتری نیز دارند.

نکات مهم خرید ترازوی آشپزخانه

نکات مهم خرید ترازوی آشپزخانه

هنگام خرید ترازوی آشپزخانه باید برخی از نکات مهم را مدنظر قرار دهید که مهم‌ترین این نکات شامل موارد زیر هستند:

نوع ترازو

همان‌طور که عنوان شد ترازوی آشپزخانه دارای انواع مختلف عقربه‌ای و دیجیتالی است. قبل از خرید ترازو حتماً باید نوع آن را مشخص نمایید. درصورتی‌که به دنبال دقت بالای ترازو هستید مدل دیجیتال را خریداری نمایید. درصورتی‌که هدف شما اندازه‌گیری معمولی باشد و دقت بالا برای شما چندان اهمیت نداشته باشد یک ترازوی آنالوگ یا عقربه‌ای خریداری نمایید.

قابلیت اندازه‌گیری

درصورتی‌که قصد شما خرید ترازوی آنالوگ باشد این مدل ترازو دارای قابلیت اندازه‌گیری گرم به‌صورت جزئی نیست. به‌عنوان‌مثال یک گرم یا دو گرم را نمایش نمی‌دهد و بیشتر برای واحد کیلوگرم کاربرد دارد‌؛ اما ترازوی دیجیتال می‌تواند گرم و‌ اونس مواد را به‌صورت دقیق اندازه‌گیری نماید. پس هنگام خرید حتماً به این نکات دقت نمایید.

توجه به میزان حساسیت

برخی از ترازوها از حساسیت نسبتاً بالایی برخوردار هستند و می‌توانند مواد خوراکی کم‌حجم و سبک یا حتی مغزها را برای شما اندازه‌گیری نمایند. حداکثر وزنی که این مدل ترازوها قادر به تحمل آن هستند ۵۰۰ گرم است. مدل‌های دیگری نیز وجود دارند که تا وزن ۱۰ کیلوگرم را به‌راحتی اندازه‌گیری می‌کنند و بیشتر برای مواد غذایی پرحجم و سبک مناسب هستند‌. پس حتماً به موادی که بیشتر قصد اندازه‌گیری آن‌ها را دارید توجه کنید و سپس اقدامات لازم برای خرید ترازوی آشپزخانه را انجام دهید.

توجه به دقت در اندازه‌گیری

برخی از ترازوهای آشپزخانه دارای دقت در اندازه‌گیری و با خطای اندازه‌گیری هستند که این خطا به معنای تفاوت وزنی مقدار واقعی ماده با وزن نشان داده شده توسط ترازو است. برخی از ترازوها خطای احتمالی ۵۰ گرم یا بیشتر را دارند‌. برخی از ترازوهای آشپزخانه که دارای خطای اندازه‌گیری هستند این میزان روی آن‌ها حک‌شده است.

خرید ترازوی آشپزخانه

دقت در ظرف اندازه‌گیری

سعی کنید مدل ترازویی را انتخاب و خریداری نمایید که بخش نگهدارنده مواد غذایی در آن بزرگ باشد تا با راحتی انواع مختلف مواد غذایی را بتوان در آن جا داد. شما همچنین باید قابلیت جدا شدن ظرف نگهدارنده مواد غذایی ترازوی آشپزخانه را نیز مدنظر قرار دهید. تا در هنگام شستن آن با مشکل خاصی مواجه نشوید.

داشتن تجهیزات مختلف

به دنبال خرید ترازویی باشید که دارای تجهیزات و برنامه‌های مختلف باشد. به‌عنوان‌مثال از یک واحد به واحد دیگر، قابلیت صفر کردن، داشتن تایمر و زنگ و دارا بودن حافظه ازجمله تجهیزاتی است که بهتر است ترازویی که خریداری می‌کند آن‌ها را داشته باشد.

کیفیت صفحه

هرچه صفحه ترازویی که خریداری می‌کنید از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار باشد خواندن اعداد روی نمایشگر برای شما راحت‌تر خواهد بود. درصورتی‌که می‌خواهید ترازوی آنالوگ خریداری نمایید اعداد باید به‌صورت پررنگ و واضح روی آن درج‌شده باشند. همچنین اگر هدف شما خرید ترازوی آشپزخانه دیجیتال است نمایشگر آن باید به‌اندازه‌ای روشن و شفاف باشد که اعداد به‌طور کامل نمایان باشند.

اندازه ترازو

ترازویی را خریداری کنید که حجم زیادی نداشته باشد و به‌راحتی روی کابینت قرار گیرد. هرچه ترازویی که خریداری کرده‌اید بزرگ‌تر باشد نگهداری و قرار دادن آن در آشپزخانه باعث خواهد شد تا با مشکل مواجه شوید.

با توجه به نکاتی که بیان شد می‌توانید ترازوی آشپزخانه موردنظر خود را خریداری نمایید.

چند نمونه از ترازوهای آشپزخانه ارزان، باکیفیت و دقیق

ترازوی آشپزخانه فلر مدل KS500

ترازوی آشپزخانه فلر مدل KS500

یکی از شرکت‌های پیشتاز آلمانی درزمینهٔ ارائه انواع لوازم‌خانگی فلر است. فلر KS500 یکی از بهترین ترازوهای آشپزخانه دیجیتال است. این مدل ترازوی آشپزخانه دارای حداکثر ظرفیت اندازه‌گیری ۵ کیلوگرم با دقت ۱ گرم است. این ترازو با استفاده از باتری کار می‌کند و با استفاده از آن می‌توان انواع مواد غذایی، خوراکی و سبزی‌ها را وزن کرد.

از قابلیت‌های ویژه این دستگاه می‌توان به دارا بودن تنظیم صفر، سنجش واحد آب و شیر و صفحه‌نمایشگر ال سی دی اشاره کرد. جنس بدنه این مدل ترازو از چوب بامبو است و وزن آن معادل ۵۰۰ گرم است. این ترازو قادر به ارزیابی واحدهای گرم، اونس و میلی‌لیتر است. این دستگاه همچنین مجهز به سیستم خاموشی خودکار است.

منبع تغذیه آن نیز باتری است. از مهم‌ترین نقاط قوت این ترازو می‌توان به طراحی زیبای آن با چوب، دقیق و کارآمد بودن آن درنهایت وزن بسیار سبک این دستگاه اشاره کرد. البته این مدل ترازو دارای معایبی نیز است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت بالا، کیفیت معمولی و کوچک بودن اندازه صفحه اشاره کرد.

ترازوی آشپزخانه کمری مدل ۴۰۵۲

ترازوی آشپزخانه کمری مدل ۴۰۵۲

ترازوی آشپزخانه کمری ۴۰۵۲ دارای طراحی زیبا، کاربری آسان، دقت زیاد و محبوبیت کاسه‌ای بودن است ازاین‌رو می‌توان آن را به‌عنوان یکی از پز فروش ترین ترازوهای آشپزخانه در بین رقبای بازآ این محصول در نظر گرفت. بدنه این ترازو از جنس استیل است و‌ می‌توان تا ۵ کیلوگرم را با دقت ایده آل ۱ گرم سنجید.

داشتن قابلیت‌هایی همچون نمایشگر، LCD قابلیت خاموشی خودکار پس از حدوداً ۲ دقیقه برای مصرف بهینه انرژی و مشاهده نیم قلمی باعث شده است این ترازو در رده یکی از بهترین ترازوهای آشپزخانه دیجیتال قرار گیرد. وزن حدودی این ترازوی آشپزخانه ۶۵۰ گرم است. این مدل ترازو دارای قابلیت صفر شدن است همچنین قادر به سنجش و اندازه‌گیری واحدهای گرم و ‌اونس است. امکان استفاده از این ترازو بدون کاسه نیز برای کاربر وجود دارد. ا

ز مهم‌ترین نقاط قوت این مدل ترازوی آشپزخانه می‌توان به قابلیت جدا شدن کاسه و شستشوی راحت آن، تنظیم راحت ترازو و قیمت مناسب آن اشاره کرد. البته این ترازو دارای معایبی نیز است که از مهم‌ترین معایب آن می‌توان به عدم وجود نور پس‌زمینه، عدم وجود امکان تنظیم وزن واحد و جنس بدنه و کاسه معمولی و رو به ضعیف آن اشاره کرد.

ترازوی آشپزخانه پارس خزر مدل DS5000P

ترازوی آشپزخانه پارس خزر مدل DS5000P

درصورتی‌که قصد خرید ترازوی آشپزخانه ارزان‌قیمت و باکیفیت ساخت بالا را دارید این مدل ترازوی دیجیتال پارس خزر گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. از قابلیت‌های ویژه این محصول ایرانی می‌توان به اندازه‌گیری مواد خوراکی، پخت‌وپز و میوه‌ها اشاره کرد. این موارد باعث شده‌اند تا این مدل ترازوی آشپزخانه پارس خزر به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین و بهترین محصولات شرکت ایرانی پارس خزر شناخته شود.

دقت اندازه‌گیری این ترازو بالاست و قابلیت کارکرد با استفاده از دو باتری ۱.۵ ولتی را دارد. حداکثر ظرفیت قابل‌اندازه‌گیری توسط این ترازو دیجیتال ۵ کیلوگرم است و دقت اندازه‌گیری آن نیز ۱ گرم است. جنس بدنه این ترازو آشپزخانه از پلاستیک است و واحد اندازه‌گیری آن گرم و اونس است.

این مدل ترازو مجهز به صفحه‌نمایشگر دیجیتال و قطع کن خودکار است. از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه می‌توان به کیفیت خوب، قیمت مناسب و امکان وزن‌کشی با کاسه و بدون کاسه اشاره کرد. درصورتی‌که این مدل ترازوی پارس خزر دارای معایبی نیز است و از مهم‌ترین این معایب می‌توان به محل قرارگیری صفحه‌نمایش و سخت بودن خواندن اعداد، عدم وجود لامپ در صفحه‌نمایش و طراحی ساده و معمولی آن اشاره کرد.

ترازو آشپزخانه محک مدل SF400

ترازو آشپزخانه محک مدل SF400

یکی از بهترین ترازوهای آشپزخانه کاربردی ترازو دیجیتال محک مدل SF400 است. این دستگاه ظرفیت اندازه‌گیری تا ۵ کیلوگرم را دارا است و با توجه به وجود سنسورهای دقیق برای اندازه‌گیری می‌توان از آن برای اندازه‌گیری وزن مواد غذایی مختلف استفاده کرد. رنگین ترازوی سفید است و با استفاده از دو عدد باتری قلمی ۱.۵ ولت تغذیه می‌شود.

از قابلیت‌های ویژه این ترازوی آشپزخانه دیجیتال می‌توان به دقت اندازه‌گیری ۱ گرم، امکان تبدیل وزن به اونس و گرم و قابلیت خاموش شدن خودکار دستگاه اشاره کرد. جالب است بدانید وزن این ترازو تنها ۳۰۰ گرم است و حداکثر ظرفیت قابل‌اندازه‌گیری توسط این دستگاه ۱۰ کیلوگرم است.

این دستگاه نیز دارای قابلیت اندازه‌گیری واحدهای اونس و گرم را دارد و درنهایت می‌توان از مهم‌ترین ویژگی‌های این ترازو آشپزخانه به وجود قابلیت تنظیم صفر در آن اشاره کرد. از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه می‌توان به قیمت عالی، سبک و کوچک بودن آن و درنهایت مناسب بودن آن برای مصارف خانگی اشاره کرد؛ اما متأسفانه این دستگاه دارای معایبی ازجمله ضعیف بودن جنس بدنه، کدر بودن صفحه‌نمایش و کیفیت معمولی است.

نکات مهم استفاده از ترازوی آشپزخانه

نکات مهم استفاده از ترازوی آشپزخانه

برای استفاده از این ترازوی پرکاربرد پیشنهاد‌هایی برای شما داریم که در ادامه به ذکر این پیشنهاد‌ها خواهیم پرداخت.

• پس از هر بار استفاده بهتر آیا ترازو را با استفاده از پارچه‌ای مرطوب و به‌آرامی پاک‌کنید.

• به‌هیچ‌عنوان اجازه ندهید آب یا هرگونه مواد شیمیایی با ترازوی شما برخورد داشته باشد و ترازو را در آب فرونکنید.

• پس از استفاده کاسه و یا ظرف ترازوی آشپزخانه را بشویید و پس از خشک‌کردن سر جای خود قرار دهید.

• اجازه ندهید هیچ‌گونه چربی، ادویه، سرکه و غیره روی ترازوی آشپزخانه شما باقی بماند.

• برای استفاده از ترازو آن را روی سطح صاف قرار دهید. فرش و موکت سطوح مناسبی برای قرار دادن ترازو نیستند.

امیدواریم این راهنمای خرید ترازو آشپزخانه که با در نظر گرفتن تمامی نکات که در رابطه با خرید این ترازو باید بدانید نگارش شد به شما در انتخاب درست‌ترین ترازوی آشپزخانه کمک کرده باشد.

با نگارش این محتوا تمام سعی خود را به کار بردیم تا همانند مشاور تخصصی لوازم‌خانگی در کنار شما باشیم و نکات مهم را به شما یادآوری کنیم. حال شما بهتر از هر شخص دیگری می‌دانید که از یک‌ ترازوی آشپزخانه چه انتظاری دارید و به دنبال دستیابی به چه قابلیت‌هایی باید به فروشنده‌های ترازوی آشپزخانه مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی