راهنمای خرید پایه دیواری تلویزیون

0 482
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

برای انتخاب و خرید پایه دیواری تلویزیون باید مجموعه‌ای از نکات مهم و حائز اهمیت را موردتوجه قرار داد که برای این منظور در ادامه با انواع پایه دیواری تلویزیون، نحوه نصب آن، راهنمای خرید آن و بهترین برندهای آن آشنا خواهیم شد.

با اندکی ذوق و سلیقه می‌توان یکی از دیوارهای بخش نشیمن خانه خود و یا حتی اتاق کار و خواب را برای نصب یک تلویزیون روی آن مشخص نمود و با استفاده از یک‌پایه دیواری تلویزیون دستگاه را روی دیوار نصب نمود.

انواع پایه دیواری تلویزیون

یکی از دلایل زیبایی ظاهری تلویزیون صفحه باریک و وزن کم آن است که اجازه می‌دهد به‌راحتی روی دیوار قرار گیرد و می‌توان گفت امنیتی بیشتر از نمونه‌های سنگین آن دارد. البته هیچ تلویزیون را بیشتر از وزن استاندارد روی پایه دیواری قرار نمی‌دهند.

شما می‌توانید برای اطلاع از وزن مناسب و جنس خوب پایه از پشتیبانی ما که شبانه‌روز پاسخگوی شما هستند کمک بگیرید. بااینکه تعداد محدودی از نمایشگرها دارای قابلیت نصب دیواری هستند مهم‌ترین چیز برای متصل شدن آن‌ها پایه دیواری تلویزیون است.

پایه دیواری تلویزیون مناسب بر اساس نوع محیطی که انتخاب نموده‌اید باید خریداری شود. درصورتی‌که اتاق شما کوچک است بهترین گزینه برای شما پایه دیواری ثابت است که دارای قابلیت انعطاف چرخشی نباشد. یکی از مهم‌ترین موارد برای پایه‌های دیواری انتخاب قلاب مناسب است تا توانایی حفظ تلویزیون شما را داشته باشد. آیا مایل هستید که در تمام نقاط موردنظر شما دید خوبی داشته باشد؟ آیا تصویر تلویزیون شما حتی زمانی که روی دیوار است از کیفیت بالایی برخوردار است؟

روش‌های نگهداری از پایه دیواری تلویزیون

پایه دیواری تلویزیون ثابت

ارزان‌ترین نوع پایه دیواری تلویزیون موجود در بازار، نوع ثابت آن است. پایه دیواری تلویزیون ثابت هیچ‌گونه مزیت انعطافی و قابلیت چرخش ندارد. صفحه نمایشگر تلویزیون‌های نصب‌شده روی این پایه دقیقاً موازی با دیوار قرار می‌گیرند ازاین‌رو درصورتی‌که نمایشگر خانگی خود را در ارتفاعی مناسب از زمین روی دیوار نصب نکنید در هنگام تماشای تلویزیون با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

پایه دیواری تلویزیون مدل چرخشی

نام دیگر پایه دیواری تلویزیون مدل چرخشی، بازویی نیز است. این‌گونه از پایه‌ها همانند نام خود از قابلیت‌های خوبی برای چرخاندن صفحه نمایشگر برخوردار هستند. با کمک آن‌ها و انتخاب یک دیوار مناسب می‌توان به‌راحتی زوایای قابل دید تلویزیون را تهیه کرد.

پایه دیواری تلویزیون مدل منعطف

پایه دیواری تلویزیون منعطف که متحرک نیز نامیده می‌شود گزینه‌های خوبی برای نصب تلویزیون روی دیوار محسوب می‌شوند. این نوع از پایه‌ها باوجود یک پیچ و یا دکمه مخصوص امکان تنظیم شیب صفحه را برای شما فراهم می‌آورد. با این کار در وهله نخست می‌توان حتی اگر تلویزیون خود را در ارتفاع بالا نیز نصب‌کرده باشید خیلی راحت موفق به تماشای تصاویر آن خواهید شد.

سپس خیلی آسان به درگاه‌های ارتباطی پشت تلویزیون خود دسترسی خواهید داشت. همچنین شیب‌دار کردن صفحه نمایشگر باعث خواهد شد بازتاب نور خورشید و دیگر منابع نورانی موجود در محیط به صفحه نمایشگر تلویزیون شما تا حد قابل‌توجهی کاهش یابد.

نکات مهم خرید پایه دیواری تلویزیون

نکات مهم خرید پایه دیواری تلویزیون

حال که با انواع پایه دیواری تلویزیون آشنا شدید در صورت تمایل برای خرید آن بهتر است با نکاتی که هنگام خرید آن باید در نظر گرفته شوند آشنا شوید. با در نظر گرفتن این نکات می‌توان یک‌پایه تلویزیون دیواری مناسب خریداری نمود.

نوع پایه دیواری تلویزیون

نخستین نکته در رابطه با خرید پایه دیواری تلویزیون توجه به نوع آن است که برای این منظور ما در بخش قبل با انواع مختلف پایه دیواری تلویزیون آشنا شدیم. حال انتخاب از بین آنان به میزان بودجه و نظر خود شما به‌عنوان خریدار وابسته است.

این نکته را به خاطر داشته باشید درجایی که دیوار مناسب برای نصب تلویزیون روی آن وجود نداشته باشد به‌هیچ‌عنوان نباید از دیوارهای کاذب برای این منظور استفاده کرد. بهترین گزینه برای این مکان‌ها استفاده از پایه‌های سقفی برای نصب مستحکم تلویزیون است.

همان‌طور که عنوان شد مدل محصول نیز می‌تواند در انتخاب شما تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد. توجه به طراحی منزل و فضای اتاق نخستین موردی است که خریدار باید نسبت به آن اطلاعات جمع‌آوری نماید.

ممکن است شما مدلی را انتخاب نمایید که به خاطر محدود بودن فضای اتاق از خرید آن صرف‌نظر نمایید. به‌عنوان‌مثال اگر محیط و فضای منزل شما کوچک باشد و تنها یک دیوار ثابت مشخص برای تماشای تلویزیون در نظر گرفته‌اید خرید پایه دیواری ثابت می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

تناسب با اندازه تلویزیون

نکته دوم در انتخاب پایه دیواری تلویزیون توجه به‌تناسب آن با سایز تلویزیون شما است که برای این منظور پیشنهاد می‌شود حتماً بامطالعه بخش راهنمای خرید پایه از مناسب بودن آن برای نصب تلویزیون چند اینچی خود اطمینان حاصل کنید.

جنس پایه

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید پایه دیواری تلویزیون توجه به جنس آن است که برای این منظور شما در بازار می‌توانید پایه دیواری تلویزیون از جنس فلز، آهن و همچنین استیل را مشاهده نمایید. انتخاب در این رابطه نیز بیشتر به وزن تلویزیون و اندازه آن وابسته است.

حداکثر تحمل وزن

از توجه به حداکثر وزنی که پایه انتخابی می‌تواند متحمل آن شود نیز نباید غافل شد. برای این منظور بهتر است با توجه به وزن کل تلویزیون خود وارد عمل شوید و سعی کنید پایه‌ای را خریداری نمایید که حتی بیش از وزن نمایشگر خانگی شما را بتواند تحمل کند.

قیمت پایه دیواری تلویزیون

تمامی موارد مؤثر بر قیمت پایه دیواری تلویزیون را برای شما شرح دادیم و حال نوبت شماست که متناسب با میزان بودجه و مشخصاتی همچون وزن و اندازه نمایشگر خانگی خود اقدام به خرید یک‌پایه دیواری تلویزیون نمایید. پایه دیواری تلویزیون موردنظر باید مستحکم و قابل‌اطمینان باشد.

در ادامه با برترین مدل‌های پایه دیواری تلویزیون آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر است که تمامی این پایه‌های دیواری از کیفیت قابل‌توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب‌ترین قیمت نیز هستند. در ادامه به اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول انتخابی خود دست خواهید یافت.

نکات پایه دیواری تلویزیون

نحوه نصب پایه دیواری تلویزیون

درصورتی‌که در آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید و یا دوست ندارید تلویزیون خود را روی میز قرار دهید وصل کردن آن روی دیوار بهترین روش جایگزین خواهد بود. در ادامه قصد داریم شما را با نحوه نصب پایه دیواری تلویزیون آشنا نماییم تا بتوانید خود در منزل این کار را انجام دهید.

انتخاب پایه دیواری مناسب

ارزان‌ترین پایه دیواری تلویزیون نوع ثابت آن است. درصورتی‌که می‌خواهید تلویزیون شما در فاصله کمی از دیوار نصب شود پایه دیواری تلویزیون ثابت گزینه مناسبی برای این کار خواهد بود. پایه دیواری منعطف دارای کارایی بسیار زیادی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تنظیم فاصله دیوار تا تلویزیون و چرخش آن به چپ و راست اشاره نمود.

به‌طورکلی درصورتی‌که انواع پایه‌های دیواری را بشناسید می‌توانید پایه دیواری موردنظر خود را با فضای منزل یا محل کار شما تناسب دارد خریداری نمایید.

مشخص کردن موقعیت تلویزیون روی دیوار

در مرحله بعد محل قرار گرفتن تلویزیون روی دیوار را باید مشخص نمود. تلویزیون باید در سطح چشم شما نصب گردد. اگر تلویزیون را بالاتر از این سطح قرار دهید، به‌عنوان‌مثال روی شومینه باعث خواهد شد در طولانی‌مدت دچار گردن درد شوید.

علاوه بر این، در مواقعی که تمایل دارید در حالت دراز کشیده تلویزیون نگاه کنید اگر آن را در یک سطح بالا روی دیوار نصب کنید مجبور می‌شوید گردن خود را به عقب بکشید که این بار هم باعث فشار روی مهره‌های گردن و گردن درد خواهید شد.

اتصال پایه دیواری تلویزیون

پایه دیواری تلویزیون را به پشت بخوابانید و شاخک‌های آن را با پیچ‌های مخصوص که در جعبه قرار دارند به پشت تلویزیون متصل نمایید. سپس صفحه اصلی پایه دیواری تلویزیون را در محل موردنظر روی دیوار قرار دهید و با استفاده از متر و تراز روی پایه دیواری، مطمئن شوید که پایه دیواری تعادل خوبی دارد. محل‌های موردنظر جهت سوراخ کردن دیوار را علامت‌گذاری نمایید.

حال محل‌های علامت‌گذاری شده را سوراخ نمایید و صفحه اصلی پایه دیواری را به دیوار پیچ نمایید. اگر پایه دیواری شما سنگین باشد از یک نفر برای نگاه‌داشتن آن کمک بخواهید. درنهایت تلویزیون را با استفاده از شاخک‌های وصل شده به صفحه اصلی متصل نمایید. به‌عنوان حسن ختام کار، پیچ زیر شاخک را برای ثابت شدن تلویزیون سفت نمایید.

روش‌های نگهداری از پایه دیواری تلویزیون

روش‌های نگهداری از پایه دیواری تلویزیون

حتماً پس از خرید محصول از کمک فرد متخصص در زمینه نصب پایه دیواری استفاده نمایید.

قبل از نصب پایه و پیچ کردن آن توجه کنید که زیر محل مشخص‌شده هیچ‌گونه سیم برقی وجود نداشته باشد زیرا امکان خطر برق‌گرفتگی وجود دارد.

در ادامه درصورتی‌که به دنبال خرید آگاهانه نسبت به نقاط قوت و ضعف محصولات موجود هستید باراهنمای امروز ما همراه باشید. برای کمک به شما چندین مدل محبوب را گردآوری نموده‌ایم که بهتر است آن‌ها را با یکدیگر مقایسه نمایید. محصولاتی که توانسته‌اند باکیفیت قابل‌توجه رضایت کاربران را جلب نمایند.

پایه دیواری تلویزیون مارشل مدل M2

حداکثر وزنی که این مدل پایه دیواری تلویزیون قادر به تحمل آن است 45 کیلوگرم است. این مدل پایه دیواری برای تلویزیون‌های سایز 32 تا 55 اینچ گزینه مناسبی است. رنگ این محصول استاتیک کوره‌ای ضدزنگ است. سایز آن نیز متغیر است و به‌راحتی با نصب آن می‌توان زاویه دید تلویزیون را تغییر داد.

نصب این محصول بسیار ساده و آسان است و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به استحکام و قدرت نسبتاً بالای آن اشاره نمود. وزن آن حدود 2 کیلوگرم است. تمامی یراق‌آلات موردنیاز برای نصب و مونتاژ این پایه دیواری داخل بسته‌بندی قرار دارد. جنس این محصول از ورق آهن است و از امکانات قابل‌توجهی که به مشتریان ارائه می‌دهد می‌توان به قابلیت جابجایی آن اشاره نمود.

پایه دیواری ثنا مدل FT

وزن تقریبی این محصول حدوداً 2 کیلوگرم است و به‌راحتی می‌توانید آن را روی دیوار نصب‌کرده و سپس تلویزیون را روی آن قرار دهید. جنس این محصول نیز از ورق آهن و فلز است ازاین‌رو به‌راحتی زنگ نمی‌زند.

پایه دیواری تلویزیون ایفل مدل F222

وزن تقریبی این پایه دیواری نیز حدوداً 2 کیلوگرم است و این محصول به‌طور مطلوب با تلویزیون‌های 32 تا 52 اینچ سازگار است. جنس این محصول نیز از فلز است. ابعاد آن نیز 45*15*8 سانتی‌متر است. حداکثر وزنی که این محصول می‌تواند تحمل کند 45 کیلوگرم است و رنگ آن استاتیک کوره‌ای ضدزنگ است. سایز این پایه دیواری متغیر است و زاویه آن را نیز متناسب با فضای اتاق تغییر داد.

نصب این محصول بسیار سریع و آسان انجام می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول همچنین می‌توان به استحکام و قدرت آن اشاره کرد. این محصول را می‌توان حدود 15 درجه به بالا یا پایین حرکت داد. تمامی یراق‌آلات موردنیاز این محصول برای نصب و مونتاژ داخل بسته‌بندی این پایه دیواری قرارگرفته است. از بهترین امکانات که توسط این محصول ارائه می‌شود می‌توان به امکانات مکانیکی آن اشاره نمود و این پایه دیواری به‌راحتی قادر به حرکت روی دیوار است.

نکات پایه دیواری تلویزیون

پایه دیواری ایفل مدل E2

حداکثر وزنی که این پایه دیواری قادر به تحمل کردن آن است 45 کیلوگرم است و برای تلویزیون‌های سایز 32 تا 52 اینچ کاملاً مناسب است. رنگ این محصول نیز استاتیک کوره‌ای ضدزنگ است و سایز آن نیز متغیر است. زاویه این محصول را می‌توانید با توجه به زاویه دید تلویزیون خود تغییر دهید.

نصب این محصول بسیار سریع و آسان است و از استحکام و قدرت مناسبی برخوردار است. ابعاد آن نیز حدود 15*75*8 سانتی‌متر است و وزن آن نیز حدوداً 2 کیلوگرم است. این محصول نیز قادر به حرکت به سمت بالا و پایین به‌اندازه 15 درجه است. تمامی یراق‌آلات موردنیاز برای نصب این پایه دیواری تلویزیون نیز داخل بسته‌بندی قرار دارد و جنس آن از ورق آهن است. همان‌طور که عنوان شد مهم‌ترین ویژگی آن حرکت است که نوع حرکت آن نیز دیواری است.

پایه دیواری تلویزیون مارشل مدل Delta

ابعاد این پایه دیواری نیز حدود 18*75*4 سانتی‌متر است و وزن تقریبی آن نیز حدود یک کیلو و نیم گرم است. در بسته‌بندی این محصول نیز تمام یراق‌آلات موردنیاز برای نصب و مونتاژ وجود دارد. این محصول دارای قابلیت حرکت 17 درجه به سمت بالا و پایین است و جنس آن نیز از ورق آهن است. از مهم‌ترین امکانات مکانیکی این محصول می‌توان به حرکت آن‌که در نوع دیواری است اشاره نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی