راهنمای خرید بهترین مارک محافظ صفحه تلویزیون

0 9,808
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

خرید محافظ صفحه نمایش تلویزیون امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. با افزایش سرسام آور هزینه دستگاه‌های صوتی و تصویری، استفاده از یک محافظ صفحه خوب بسیار ضروری است. محصوصا در خانه‌هایی که فرزندان خردسال دارند. در این مقاله از وبلاگ کالاسونیک ویژگی بهترین مدل و بهترین مارک محافظ صفحه تلوزیون را برای شما توضیح می‌دهیم.

تلویزیون‌هایی با تکنولوژی جدید که تصاویر باکیفیت بسیار بالا را پخش می‌کنند و لذت تماشای فیلم‌ها و برنامه‌ها را چندین برابر می‌کنند موجود هستند که بابت خرید آن‌ها هزینه‌های گزاف پرداخت می‌شود. این تلویزیون‌ها دارای صفحه‌نمایش‌های زیبا و ظریف هستند که حساس‌ترین و شکننده‌ترین بخش تلویزیون همان صفحه‌نمایش آن است.

ممکن است با برخورد اشیا و وارد آمدن ضربه هنگام بازی کودکان این صفحه‌نمایش آسیب ببیند و تلویزیون دیگر قابل‌استفاده نباشد اما برای رفع این مشکل وسیله‌ای بسیار مناسب برای حفاظت از صفحه‌ نمایش طراحی و تولید شده است که از صفحه تلویزیون در برابر خش، ضربه‌های احتمالی، شکستن و دیگر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

گارانتی‌های نیز شامل صفحه نمایش نیست و در صورت آسیب به هر نحو شرکت گارانتی پاسخگو نخواهد بود و باید هزینه‌ای معادل هزینه خود تلویزیون را صرف تعویض صفحه‌نمایش آن نمایید. در تلویزیون‌های با تکنولوژی پلاسما با خرابی صفحه‌نمایش، بردهای متصل به آن آسیب خواهند دید و هزینه تعمیر حتی از خرید تلویزیون جدید بیشتر خواهد شد.

قبل از بروز هر آسیبی از تلویزیون زیبای خود محافظت نمایید و نگران بازی کودکان خود در منزل نباشید. محافظ صفحه‌نمایش شفافیت، کیفیت، درخشندگی و سه‌بعدی بودن تلویزیون را حفظ خواهد کرد. این صفحه محافظ از مرغوب‌ترین مواد اولیه ساخته‌شده است.

محافظ صفحه نمایش تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟

محافظ صفحه‌ نمایش تلویزیون یک محافظ شفاف است که روی انواع تلویزیون تخت متصل می‌شود تا از صفحه‌نمایش تلویزیون در مقابل آسیب‌هایی همانند شکستن، خراش، اثر انگشت، برخورد کنترل از راه دور و اسباب‌بازی جلوگیری نماید.

کاربرد محافظ صفحه‌نمایش تلویزیون

محافظ صفحه‌نمایش تلویزیون در اندازه‌های مختلف و متناسب با اینچ نمایشگر تلویزیون طراحی و تولید شده است تا به‌آسانی روی صفحه‌نمایش قرار گیرد.

محافظ صفحه تلوزیون دارای شفافیت نسبتاً بالایی است که علاوه بر افزایش امنیت تلویزیون، کیفیت تصویر را نیز به نحو چشمگیری حفظ می‌کند و در طراحی شیک تلویزیون خللی ایجاد نمی‌کند. ازاین‌رو با داشتن محافظ صفحه هم کیفیت تصویر عاید شما خواهد شد و هم می‌توانید به‌خوبی از نمایشگر آن محافظت نمایید تا بازیگوشی بچه‌ها در خانه، ضربه‌ای به تلویزیون وارد نکند.

محافظ صفحه تلویزیون با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به‌صورت نشکن طراحی‌شده است و مهم‌تر از آن باعث تاریک شدن رنگ‌های نمایش داده نخواهد شد و با حفظ روشنی کامل تصاویر، تلویزیون شما را همراهی می‌کند.

جنس شیشه‌ای مانند و بی‌رنگ بودن محافظ صفحه‌ نمایش باعث خواهد شد روی صفحه‌نمایش به‌طورکلی نامرئی دیده شود. ازاین‌رو اگر طراحی صفحه و حاشیه‌های اطراف نمایشگر تلویزیون خود را دوست دارید این محافظ نمایشگر در طراحی‌اش تغییری ایجاد نخواهد کرد.

جدا از محافظت از نمایشگر توسط این محصول، همچنین به‌عنوان فیلتر در برابر 96 تا 99% اشعه ماوراءبنفش از چشم و پوست محافظت به عمل خواهد آورد و از مقاومت در برابر انعکاس نور و اشعه UV برخوردار است و هنگام استفاده در محیط‌های پرنور، فشاری به چشم وارد نمی‌کند.

محافظ صفحه نمایش تلویزیون حتی به‌آسانی تمیز خواهد شد و تنها با استفاده از یک دستمال می‌تواند گردوغبار روی آن را تمیز کرد.

هنگامی‌که محافظ صفحه نمایش تلویزیون را نصب می‌کنید مشاهده خواهید کرد که با اندکی فاصله از نمایشگر اصلی قرار خواهد گرفت اگر دلیل آن را بخواهید باید عنوان کنیم که با روشن بودن تلویزیون، دمای نمایشگر افزایش خواهد یافت و حال اگر محافظ به صفحه چسبیده باشد حرارت همچنان افزایش خواهد یافت اما این کار باعث جریان یافتن هوا بین محافظ و نمایشگر خواهد شد و حرارت را کاهش خواهد داد.

اندازه استاندارد این محافظ صفحه‌نمایش روی بلندگوها را نمی‌پوشاند پس صدا همچنان واضح خواهد بود.

مزایا محافظ صفحه تلویزیون

مزایا و معایب محافظ صفحه تلویزیون

جلوگیری از آسیب دیدن صفحه تلویزیون

صفحه نمایش تلویزیون مهم‌ترین و ضعیف‌ترین بخش تلویزیون است. ازاین‌رو منطقی است که بخواهیم تلویزیون خود را در برابر تهدیدات بالقوه ایمن نماییم.

عدم کاهش کیفیت تصویر

بدون شک یکی از علت‌های خرید تلویزیون‌های جدید کیفیت تصویر بالای آن‌ها است. با خرید یک محافظ صفحه خوب می‌توان از کیفیت بالای تصاویر لذت برد و نگران از دست دادن حتی یک پیکسل از تصاویر نباشیم.

نامرئی بودن محافظ

یک محافظ خوب علاوه بر این‌که وظیفه اصلی خود را در مراقبت از نمایشگر انجام می‌دهد سعی می‌کند که خود را نامرئی کند و از دیده شدن پنهان بماند زیرا زیبایی تلویزیون یکی از اصلی‌ترین علت‌های خرید تلویزیون است و اگر قرار باشد با نصب محافظ تلویزیون، زیبایی ظاهری تلویزیون از بین برود بهتر است روش دیگری برای محافظت از تلویزیون انتخاب شود.

عدم‌تغییر رنگ تصاویر

محافظ صفحه‌ای که از متریال گرند A ساخته‌شده باشد در رنگ‌ها کوچک‌ترین دخالتی از خود نشان نخواهد داد و شما می‌توانید با خیالی آسوده از تصاویر و رنگ‌های اورجینال لذت ببرید.

معایب محافظ صفحه نمایش تلویزیون

معایب محافظ صفحه‌نمایش تلویزیون

خش‌پذیری

جنس محافظ های صفحه واقعی از پلیمر متیل متا آکریلات است و نسبت به خط و خش مقاومت نسبتاً بالایی از خود نشان نمی‌دهد. بسیاری از سودجویان به‌جای استفاده از این پلیمر از پلیمرهای بازیافت شده و فرمول شکسته استفاده می‌کنند که باعث زرد شدن و کدر شدن محافظ می‌شود. البته بدون شک همه دوست دارند به‌جای این تلویزیونشان خط و خش بردارد این اتفاق برای محافظشان بیفتد.

جذب گرد و خاک معلق در هوا

پلی متیل آکریلات پس از جدا شدن کاور دارای الکتریسیته ساکت می‌شود و جاذب گرد و خاک؛ که با گذشت زمان این حالت نیز تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

رفلکتیو بودن

محافظ صفحه‌ نمایش تا حدودی نورهای محیطی را منعکس می‌کنند و این‌یکی از معایب آن‌ها است که با جابجایی تلویزیون یا منابع نوری می‌توان رفلکس را کنترل کرد.

راهنمای خرید انواع محافظ صفحه نمایش تلویزیون

راهنمای خرید محافظ صفحه تلویزیون

هنگام خرید محافظ صفحه تلویزیون نکات زیر باید مدنظر قرار گیرند.

  • شرکت تولید کننده باید دارای شماره ثبت باشد تا در صورت نیاز به گارانتی و پشتیبانی دارای الزام قانونی باشد.
  • محافظ‌صفحه حتماً لبه خم یکدست داشته باشد در صورتی لبه خم بالای محافظ تلویزیون تکه‌تکه خم‌شده باشد باعث انتقال مستقیم ضربه به صفحه‌نمایش تلویزیون خواهد شد. همچنین خم‌های غیراستاندارد و تکه‌تکه باعث ایجاد موج در تصویر خواهد شد و در نهایت کیفیت تصویر تلویزیون شما افت خواهد کرد.
  • از ورق‌های پلکسی کست با نام شرکت سازنده ساخته‌شده باشد، روی روکش کاغذی محافظ صفحه تلویزیون حتماً باید نام شرکت سازنده درج‌شده باشد. درصورتی‌که روکش کاغذی بی‌نام نشان و ساده باشد ورق مورد نظر کیفیت مطلوب را نخواهد داشت و از مواد بازیافتی و یا پلاستیک در تولید آن استفاده‌شده که با گذشت زمان موجب زرد شدن آن خواهد شد.
  • روکش نایلون نباشد، روکش محافظ حتماً باید از کاغذ باشد، روکش نایلونی مخصوص ورق‌های پلاستیکی است.
  • در بسته‌بندی و با ضمانت عدم‌تغییر رنگ ارائه شود.

ویژگی‌های یک محافظ صفحه تلویزیون خوب

یک محافظ صفحه تلویزیون خوب:

  • باید سبک باشد زیرا استفاده از محافظ سنگین به فریم تلویزیون فشار وارد خواهد کرد.
  • نباید روی زیبایی تلویزیون تاثیر داشته باشد.
  • نباید با چسب روی تلویزیون نصب شود زیرا که چسب روی قاب تلویزیون باقی خواهد ماند و همچنین محافظ باید در زمان تمیز کردن تلویزیون به‌راحتی جدا و دوباره نصب شود.
  • باید در مقابل ضربه مقاوم باشد.
  • نباید کیپ تلویزیون شود بلکه باید با صفحه تلویزیون کمی فاصله داشته باشد تا هوا ردوبدل شود و صفحه تلویزیون گرم نشود زیرا فاصله غیراستاندارد بین محافظ و صفحه تلویزیون باعث حبس شدن گرما و در نتیجه بازگشت گرما به صفحه‌نمایش تلویزیون خواهد شد که این امر باعث کاهش طول عمر صفحه‌نمایش تلویزیون تا 30% خواهد شد.
  • باید از اشعه فرابنفش و یا UV که روی بیننده تاثیرات نامطلوب دارد جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • نباید روی کارکرد ریموت کنترل تأثیر بگذارد.

محافظ صفحه نمایش تلویزیون اسکرین پروتکتور

با پرداخت هزینه‌های میلیونی برای خرید تلویزیون، تولیدکنندگان برای محافظت بیشتر از نمایشگر تلویزیون که بیش از هر بخش دیگر مورد ضربه قرار می‌گیرد صفحه‌های ضدضربه‌ای را طراحی کردند تا با نصب روی نمایشگر عمر طولانی‌تری به آن ببخشند.

درصورتی‌که شما نیز از توپ‌بازی کودک خود در خانه نگران هستید پس خرید محافظ صفحه نمایش تلویزیون screen protector را به شما توصیه می‌کنیم.

این صفحه در اندازه‌های مختلف متناسب با اندازه نمایشگر تلویزیون طراحی و تولید شده تا به‌آسانی روی صفحه‌نمایش تلویزیون قرار گیرد. علاوه بر طراحی این صفحه نشکن به نحوی است که مانع از کاهش کیفیت تصویر تلویزیون شما خواهد شد و با همان کیفیت، محتوا را پخش می‌کند.

پس با داشتن محافظ صفحه تلویزیون هم کیفیت تصویر تلویزیون عاید شما خواهد شد و هم می‌توانید به‌خوبی از نمایشگر آن محافظت نمایید تا بازیگوشی بچه‌ها در خانه، ضربه‌ای به تلویزیون وارد نکند.

این محافظ با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به‌صورت نشکن طراحی‌شده و مهم‌تر از آن باعث تاریک شدن رنگ‌های نمایش داده نخواهد شد و با حفظ روشنی کامل تصاویر، تلویزیون شما را همراهی می‌کند. به دلیل جنس شیشه‌ای مانند و بی‌رنگ بودن روی صفحه‌نمایش به‌کلی نامرئی دیده خواهد شد.

پس اگر طراحی صفحه و حاشیه‌های اطراف نمایشگر تلویزیون خود را دوست دارید این محافظ صفحه در طراحی آن تغییری ایجاد نخواهد کرد. جدا از محافظت از نمایشگر توسط این محصول همچنین به‌عنوان فیلتر در برابر 96 تا 99% اشعه ماوراءبنفش از چشم و پوست شما محافظت خواهد کرد. نصب و قابلیت تمیز شدن آسان نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول است.

محافظ صفحه‌نمایش تلویزیون

طراحی و کاربرد محافظ صفحه screen protector

این محافظ، صفحه‌ای شفاف است که اندازه‌ای متناسب با تلوزیون شما دارد (با توجه به سایز تلوزیون باید محافظ صفحه با سایز مناسب سفارش دهید.) لبه بالایی محافظ تلویزیون به نحوی طراحی‌شده است تا به‌سادگی روی لبه بالایی تلویزیون قرار گیرد. به‌علاوه به‌وسیله بندهایی که دارد می‌توان از پشت تلویزیون آن‌ها را محکم به هم بست.

این محافظ صفحه با وجود این‌که ضخامت کمی دارد اما بازهم محکم و بادوام طراحی‌شده است. نامرئی بودن و رنگ شیشه‌ای مانند آن باعث می‌شود در شکل تلویزیون تغییری ایجاد نشود. ازاین‌رو اگر طراحی تلویزیون خود را دوست دارید با تغییر قیافه آن پس از نصب محافظ صفحه تلویزیون مواجه نخواهید شد.

این محافظ صفحه تلویزیون به‌آسانی تمیز خواهد شد و تنها با استفاده از یک دستمال می‌توان گردوغبار روی آن را تمیز کرد. هنگامی‌که این محافظ را نصب می‌کنید مشاهده خواهید کرد که با کمی فاصله از نمایشگر اصلی قرار خواهد گرفت.

با توجه به این‌که تلویزیون‌های امروزی قیمت بالایی دارند و همچنین کیفیت فوق‌العاده‌ای هم به تصویر می‌کشند امکان این‌که اشیا به نمایشگر که اصلی‌ترین بخش تلویزیون است برخورد کنند و از کیفیت تصویر و کارایی تلویزیون بکاهند زیاد است. به‌ویژه اگر کودک بازیگوش دارید بهتر است هر چه زودتر به فکر چاره‌ای باشید و تلویزیون خود را نجات دهید.

قیمت محافظ صفحه تلویزیون به نسبت قیمت تلویزیون بسیار کمتر است اما به نسبت قیمت پایین می‌تواند تلویزیون شما را در برابر ضربه، فشار، آب و آسیب بیمه کند.

برای نصب این محافظ به هیچ ابزاری نیاز نخواهید داشت تنها به‌وسیله بندهای متصل به محافظ می‌توان آن را روی تلویزیون محکم کرد. حتماً شما می‌دانید که اشعه ماوراءبنفش برای پوست، چشم‌ها و سیستم ایمنی بدن انسان بسیار مضر است.

از دیگر وظایف که این محافظ صفحه تلویزیون بر عهده دارد جذب 99% این اشعه مضر است تا از چشم و پوست شما مراقبت به عمل آید. اندازه استاندارد این محافظ صفحه تلویزیون روی بلندگوها را نمی‌پوشاند پس صدا همچنان واضح خواهد بود.

طراحی محافظ صفحه تلویزیون

بهترین مارک محافظ صفحه تلویزیون

بهترین محافظ صفحه نمایش تلویزیون علاوه بر اینکه تمام ویژگی هایی که در بالا به آن پرداختیم را دارد، باید ضد ضربه و ضد خش باشد و به مرور زمان کدر نشود.

یکی از بهترین برند های محافظ صفحه نمایش تلویزیون از نوع تایوانی و وارداتی است. امکان سفارش این نوع محافظ صفحه را از طریق سایت کالاسونیک دارید. نصب این محافظ صفحه بسیار ساده است و از مهم‌ترین ویژگی‌هایی آن می‌توان به مقاومت آن در برابر ضربه و خط و خش اشاره کرد.

با استفاده از این محافظ می‌توان تا حد زیادی از خش افتادن صفحه تلویزیون جلوگیری به عمل آورد. این محافظ صفحه نمایش برای تمامی برندهای تلویزیون‌ها در سازهای 32 – 40 – 43 – 47 -49 – 55 – 58 – 60 – 68 و … اینچ گزینه مناسبی است. این محافظ با استفاده از ورق تایوانی تولید شده است و ضخامت آن حدود 2 میلی‌متر است.

برای مشاهده قیمت و سفارش محافظ تلوزیون کلیک کنید. کارشناسان کالاسونیک آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی