راهنمای خرید سشوار

0 416
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

انتخاب و خرید سشوار ممکن است در نگاه نخست کار آسانی برای شما به نظر برسد اما پس از این که تصمیم قطعی خود را مبنی بر خرید سشوار بگیرید متوجه خواهید شد که در بین انواع مختلف سشوارهای موجود در بازار انتخاب یک سشوار مناسب که از دوام نسبتاً خوبی نیز برخوردار باشد کار نسبتاً دشواری است.

یکی از مهمترین عوامل زیبایی چهره مو می‌باشد از این رو داشتن موهای خوش‌حالت و زیبا باعث می‌شود تا صورت شما جلوه بهتری داشته باشد. در صورتی که از آن دسته از افراد هستید که همیشه تمایل به داشتن موهای حالت دار و خوش‌فرم دارند پیشنهاد می‌کنیم یک سشوار مناسب و خوب برای خود خریداری نمایید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای و یا در منزل از آن استفاده کنید.

از مهمترین عوامل تأثیرگذار در خرید یک سشوار می‌توان به کم‌صدا بودن آن، قوی بودن موتور، وزن کم، گرمای مناسب، دوام، قدرت و قیمت آن اشاره کرد.

برندهای مختلف سشوار در بازار موجود هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به رمینگتون، بابیلیس، پرومکس، فیلیپس، براون، پروویو، بوش، پرنسلی، سایونا، گوسونیک، پاناسونیک، سورکر، رزتی، یونیورسال و جیمی اشاره کرد. تنوع در برندهای این محصول انتخاب آن را اندکی دشوار می‌سازد.

آشنایی با انواع سشوار

آشنایی با انواع سشوار

یکی از کارهایی که در روزمرگی بیشتر کاربران به‌ویژه جوانان و نوجوانان خودنمایی می‌کند آرایش و فشن کردن موها می‌باشد. به طور معمول برای این کار از لوازم مختلف استفاده می‌شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به سشوار اشاره کرد. سشوارها دارای مدل‌های مختلف و متنوع هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

سشوار خانگی

این مدل سشوار برای استفاده شخصی مناسب می‌باشد و می‌توان انتظارات کاربران را یک سشوار معمولی به خوبی برآورده ساخت. این نوع سشوارها در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند و با توجه به سلیقه شخصی امکان انتخاب مدل مورد نظر شما وجود دارد.

سشوار حرفه‌ای

همانطور که از نام این مدل از سشوار مشخص است برای افراد خاص همچون سالن داران طراحی شده است. زیرا صاحبان آرایشگاه‌ها بدون شک برای فرم دهی موهای مشتریان خود به یک نوع سشوار نیاز دارند که از قدرت بالایی برخوردار باشند و هم این که مجهز به تنظیم دما باشد تا با توجه به موی مشتری بتوانند از هوای سرد و گرم دستگاه مورد نظر استفاده کنند.

سشوار چرخشی

این نوع سشوار به جای لوله دمنده هوا دارای برس استوانه شکل می‌باشد که کار شما را برای حالت دادن به موها راحت‌تر می‌سازد به نحوی که برای استفاده از آن تنها با فشار دادن یک دکمه که روی دسته سشوار قرار گرفته است می‌توان سشوار را روشن کرده و از حالت چرخشی آن استفاده کرد. از این مدل سشوار نیز می‌توان در آرایشگاه برای بالا بردن سرعت عمل استفاده کرد و هم این که در منزل برای مصارف شخصی کاربرد دارند.

سشوار برس دار

یکی از جدیدترین مدل‌های سشوار که در عصر حاضر مخاطبان بسیار زیادی دارد سشوار برس دار می‌باشد که دارای المنت‌های حرارتی می‌باشد و می‌تواند علاوه بر صاف کردن موها در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را خشک کند.

سشوار مسافرتی

اگر اغراق نکرده باشیم یکی از مواردی که مخاطبان در هر شرایطی که باشند رسیدگی به آن را بسیار مهم می‌دانند فرم دهی و حالت دادن به موها می‌باشد. یکی دیگر از مدل‌های این دستگاه پرکاربرد سشوار مسافرتی می‌باشد که به دلیل حجم بسیار کمی که دارند طرفداران بیشماری دارند زیرا که حمل آن‌ها به هر مکانی بسیار راحت و ساده می‌باشد. این نوع از سشوار علاوه بر این که در مسافرت می‌توانند بهترین مدل مو را برای شما به ارمغان آورند برای مصارف شخصی نیز قابل‌استفاده خواهند بود.

نکات مهم که هنگام خرید سشوار باید رعایت شوند

نکات مهم که هنگام خرید سشوار

جریان هوای سشوار

مهم‌ترین فاکتوری که ارزش یک سشوار را مشخص می‌سازد جریان هوای این محصول می‌باشد. جریان هوای خشک‌کننده موها به طور کامل به فشار و توزیع هوا وابسته می‌باشد. در صورتی که می‌خواهید موهای خود را خیلی سریع و به طور کامل خشک کنید بهتر است یک محصول با جریان هوای قوی را انتخاب نمایید. به طور معمول همراه با سشوار دو عدد متمرکز کننده برای حالت دادن موهای خود به راحتی انتخاب نمایید.

وزن دستگاه

از آنجا که برای خشک کردن موها باید مدت زمان زیادی را صرف نگاه داشتن سشوار نمایید همواره توصیه می‌شود هنگام خرید سشوار وزن آن را نیز در نظر بگیرید. همچنین به این دلیل که خشک کردن موها به ویژه موهای بلند مدت زمان زیادی طول می‌کشد بهتر است یک محصول با وزن سبک را انتخاب نمایید.

به طور کلی می‌توان گفت یک سشوار با وزن 500 تا 800 گرم گزینه مناسبی برای شما باشد. دستگاه‌هایی با ابعاد جمع‌وجور و همچنین وزن سبک در بازار موجود هستند. بدون شک سشوارهای کوچک و جمع‌وجور حمل‌ونقل کردنشان آسان می‌باشد و برای سفر می‌توانند گزینه مناسبی به نظر برسند اما این نکته را نیز باید به خاطر بسپارید که جریان هوای سشوار کوچک در مقایسه با محصولات بزرگ‌تر کمتر می‌باشد.

موتور و فناوری دستگاه

بدون شک می‌توان با استفاده از یک سشوار معمولی موهای خود را خشک کرد اما لازم به ذکر است که در صورت استفاده از سشوارهای معمولی برای خشک کردن موها به تدریج و با گذشت زمان باعث می‌شود موهای شما آسیب ببیند.

سشوارهای جدید با استفاده از تکنولوژی یون تولید می‌شوند و علاوه بر این که در خشک کردن موهای مرطوب به شما کمک خواهد کرد از آسیب دیدن موهای شما نیز تا حد زیادی جلوگیری به عمل خواهد آورد. از این رو همواره توصیه می‌شود هنگام خرید بهترین برند سشوار بهتر است به تکنولوژی ساخت و موتور دستگاه نیز توجه کنید.

بدون شک نام سشوارهای تورمالین و آیونیک به گوش شما خورده است. جدیدترین اتفاق در سشوارها قابلیت تولید یون می‌باشد. سشوارهای آیونیک به دو صورت در بازار موجود می‌باشند. این سشوارها یا دارای دکمه آیونیک می‌باشند و یا در مواردی که مشاهده می‌کنید موهایتان وز شده است باید آن دکمه را نگاه داشت تا بار مثبت موجود در موها خنثی گردد.

برخی سشوارها نیز به صورت تمام آیونیک می‌باشند و دیگر نیازی نیست برای فعالسازی خاصیت آیونیک دکمه‌ای را فشار داد. این نوع سشوارها با تولید بیشترین میزان یون منفی قطره‌های آب موجود در موهای ضخیم و فر را به سرعت می‌شکنند و در نتیجه ذرات آب زودتر خواهند شکست. به این صورت که تعدادی از این مدل‌ها تا حدود 70% سرعت فرآیند خشک شدن موها را افزایش خواهند داد.

موتور و فناوری دستگاه

نکات دیگر در مورد موتور و فناوری دستگاه

علت این موضوع این می‌باشد که بار موها که مثبت می‌باشد با بار منفی الکترون‌های آزاد شده مولد یون منفی به تعادل خواهند رسید. زمان خشک شدن موها کاهش خواهد یافت که این امر باعث می‌شود موها در معرض حرارت داغ قرار بگیرند و کمتر آسیب ببینند. این قابلیت علاوه بر خشک شدن بهتر موها چربی داخل تار مو را نیز حفظ کرده و از به هم چسبیدگی و وز شدن موها تا حد زیادی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

پوشش کامل یونی نیز باعث کنترل مجعد و شکسته شدن موها خواهد شد و درخشش موهای شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. البته این نکته را باید به خاطر سپرد که در صورت داشتن موهای نازک توصیه می‌شود تا حد امکان از این نوع سشوارها استفاده نکنید، زیرا به اندازه دیگر مدل‌ها به موهای شما حجم نخواهد داد و ممکن است موها روی کف سر شما بخوابند.

قیمت سشوارهای مجهز به قابلیت یونیک در مقایسه با دیگر مدل‌ها نسبتاً بالاست اما ویژگی‌های کاربردی این قابلیت خرید این محصول را برای شما مقرون به صرفه خواهد ساخت.

جدیدترین اتفاق در تولید سشوار ممکن است استفاده از فناوری تورمالین در تولید این محصول باشد. تورمالین در حقیقت نوعی سنگ معدنی می‌باشد که خاصیت آن تولید بار الکتریکی طبیعی هنگام حرارت دیدن می‌باشد. سشوارهای تورمالین همانند آیونیک ها هستند و دارای کارایی تقریباً یکسان هستند اما روش انجام کار آن‌ها متفاوت می‌باشد.

در سشوار تورمالین بدنه دستگاه به ماده تورمالین آغشته خواهد شد و زمانی که دمای آن افزایش یابد خاصیت آن که تولید یون منفی می‌باشد فعال خواهد شد.

پس تفاوت آیونیک و تورمالین در دو چیز می‌باشد:

 آیونیک برای تولید یون منفی به برق مستقیم نیاز دارد اما تورمالین به برق مستقیم نیاز نخواهد داشت.
 در تورمالین تنها زمانی تولید یون منفی آغاز خواهد شد که حرارت بالا باشد اما در آیونیک در باد سرد نیز امکان تولید یون منفی وجود خواهد داشت.

نکات آشنایی با انواع سشوار

مصرف برق

برای انتخاب بهترین برند سشوار فاکتور دیگری که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است میزان مصرف برق توسط دستگاه می‌باشد. از آنجا که امکان دارد در هفته چندین بار از این محصول استفاده کنید توصیه می‌شود مصرف برق توسط آن را نیز کنترل کنید. در غیر این صورت ممکن است میزان برق مصرفی شما بسیار زیاد باشد.

تنظیم حرارت

نکته دیگری که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد وجود دکمه برای تنظیم حرارت دستگاه می‌باشد. این قابلیت این امکان را به شما خواهد داد تا درجه حرارت دستگاه را متناسب با نوع مو و پوست کف سر خود تنظیم نمایید. از این رو در صورت تمایل برای خشک کردن موها بدون دردسر و آسیب رسیدن به پوست و مو توصیه می‌شود در هنگام خرید سشوار این نکته را در نظر داشته باشید.

درجه حرارت، سرعت پرتاب باد را می‌توان در حالت‌های مختلف تنظیم کرد. در صورتی که دستگاه مورد نظر شما به این قابلیت مجهز باشد با توجه به میزان خیس بودن موها، نازکی و کلفتی آن‌ها و پرپشتی مو می‌توان درجه مناسب برای خشک کردن موها را انتخاب نمود. پس از اتمام فرآیند خشک شدن می‌توان از درجه حرارت سرد استفاده کرد تا موها به طور کامل نرم شوند و به زیبایی هرچه تمام‌تر بدرخشند.

سهولت در استفاده

در صورتی که برای خشک کردن موهای خود به دنبال محصول حرفه‌ای هستید آسان بودن استفاده از سشوار را باید هنگام خرید این محصول در نظر داشته باشید. از آنجا که استفاده از محصولاتی که دارای پیچیدگی‌های فنی هستند در منزل دشوار است باید محصولی را انتخاب نمایید که بتوان آن را به راحتی راه‌اندازی کرد و از آن استفاده کرد.

لوازم جانبی سشوار

لوازم جانبی سشوار

بعضی از سشوارها به طور معمول همراه با خود لوازم جانبی مختلفی دارند که تغییر حالت مو و خشک کردن آن را برای کاربران ساده می‌سازد. در صورتی که به دنبال خرید محصول حرفه‌ای هستید توصیه می‌شود هنگام خرید سشوار این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

قدرت و توان سشوار

توان مصرفی عددی می‌باشد که روی تمامی سشوارها از جمله سشوار فیلیپس، رمینگتون و دیگر مدل‌ها به صورت یک عدد نوشته شده است. این عامل کارکرد مفید سشوار را تعیین می‌کند. هرچه توان سشوار بالاتر باشد می‌توان موها را سریع‌تر با استفاده از آن خشک کرد. برای مصارف خانگی روی قدرت 2000 وات به پایین و برای مصارف حرفه‌ای و آزمایشگاهی نیز باید روی موتور با قدرت 2000 وات به بالا حساب کرد.

المنت سشوار

المنت برای خریداران سشوار خانگی واژه‌ای ناآشنا می‌باشد. در صورتی که بخواهیم نقش این قطعه را ساده‌تر توضیح دهیم باید عنوان کنیم که با عبور جریان برق از المنت گرما تولید خواهد شد. المنت‌های مورد استفاده در سشوارها اغلب از نوع نیکل و سرامیک هستند. در اغلب سشوارهای جدید المنت سرامیکی مورد استفاده قرار گرفته است. این تکنولوژی روی سلامت مو و کارکرد سشوار تأثیر قابل‌توجهی دارد.

تاثیر این تکنولوژی روی سلامت مو به این صورت می‌باشد که باعث خواهد شد که مو علاوه بر این که از بیرون خشک شود از درون نیز خشک خواهد شد که این امر سرعت خشک شدن موها را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

از یک سو این ویژگی باعث خواهد شد تا سشوار کمتر داغ شود و طول عمر دستگاه نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. البته در سشوارهای المنت دار باید تمامی جوانب احتیاط را رعایت نمایید زیرا که بسیار شکننده هستند و با افتادت دستگاه به راحتی خواهند شکست.

طراحی و شکل ظاهری سشوار

یکی دیگر از مباحثی که مخاطبان در هنگام خرید این محصول به آن توجه ویژه می‌کنند طراحی ارگونومیک و وزن دستگاه می‌باشد. به زبانی ساده هرچه سشوار سبک و خوش دست‌تر باشد بدون کاربران بیشتری به آن روی خواهند آورد زیرا سشوارهایی که وزن زیادی دارند در هنگام استفاده کاربر را خسته خواهند کرد و همچنین باعث می‌شوند تا نتوان استفاده مطلوب و کافی را از دستگاه ببرید.

نکات استفاده صحیح از سشوار

نکات استفاده صحیح از سشوار

در صورتی که وسایل الکتریکی به صورت درست و اصولی مورد استفاده قرار گیرند آسیب‌رسان و مخرب نخواهند بود. از این رو همه چیز به خود افراد و علم استفاده از هر دستگاه وابسته می‌باشد. به عنوان مثال بدون شک تمامی افراد می‌دانند زمانی که موها خیس می‌باشد تحت هیچ شرایطی نباید از سشوار استفاده کرد و قبل از مصرف توصیه می‌شود اندکی آن‌ها را خشک کنید.

زیرا در صورت سشوار کشیدن موهای خیس نه تنها موهای شما حالت نخواهد گرفت بلکه باعث سست شدن ریشه و ساقه مو خواهد شد و آن‌ها را دوشاخه خواهد نمود. در نهایت می‌توان گفت استفاده از سشوار در زمان خیس بودن موها باعث خواهد شد موهای شما موخوره بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی