راهنمای خرید تلویزیون ال ای دی

1 104
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

با معرفی تلویزیون ‌های ال ‌ای دی به دنیا، توجه مردم جهان به سمت این نوع تلویزیون‌ها جلب شد. با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که برای این نوع سیستم‌ها طراحی شده است، در حال حاضر اغلب مردم تمایل دارند برای محیط کار یا خانه خود تلویزیون ال ‌ای دی خریداری کنند. اما اگر شما به سراغ فروشگاه‌های لوازم خانگی بروید، تنوع زیادی را در بین انواع ال ‌ای دی مشاهده خواهید کرد. بنابراین لازم است شما راهنمای خرید تلویزیون ال ‌ای دی را با خود به همراه داشته باشید تا با در نظر گرفتن چند فاکتور مهم و اساسی، بتوانید یک انتخاب ایده‌آل داشته و تلویزیونی با کیفیت بسیار بالا خریداری نمایید. در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهم جهت خرید تلویزیون ال ‌ای دی را برای شما توضیح دهیم.

راهنمای جامع خرید تلویزیون‌ های ال ‌ای دی

در تلویزیون ال ‌ای دی از دیود‌های نوری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌شود و همین موضوع باعث برتری نمایشگرهای ال ‌ای دی نسبت به تلویزیون‌ های ال سی دی شده است. به خصوص اینکه کیفیت تصویر در تلویزیون ال ‌ای دی بسیار بیشتر بوده و میزان مصرف انرژی آن‌ها پایین‌تر است. همین دو ویژگی کافی است تا مردم برای خرید تلویزیون‌ های ال ‌ای دی ترغیب شوند. اما زمانی که برای خرید اقدام می‌کنید، تنوع زیادی از محصولات تنوع زیادی از این تلویزیون‌ها را مشاهده خواهید کرد که باعث سردرگمی شما خواهد شد (برای مطالعه مقایسه تلویزیون ال ای دی و ال سی دی کلیک کنید). در این زمان مردد می‌مانید که کدام یک از تلویزیون‌ها برای شما مناسب‌تر هستند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهم برای خرید تلویزیون ال ‌ای دی را برای شما عزیزان ذکر کنیم:

  • اندازه صفحه نمایش

اولین فاکتوری که باید در خرید تلویزیون ال ‌ای دی به آن توجه کنید، اندازه صفحه نمایش است. مسلما همه افراد دوست دارند تلویزیون‌ های ال ‌ای دی با سایز بسیار بزرگ را در خانه خود داشته باشند چون تصاویر با اندازه بزرگتر به نمایش درآمده و در نتیجه دیدن فیلم با چنین تلویزیون‌هایی، بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود. اما به این نکته توجه داشته باشید که وجود ال ‌ای دی‌ های بسیار بزرگ در خانه‌های کوچک، چشم‌های شما را به مرور زمان ضعیف کرده و باعث ضعف بینایی خواهد شد چون فاصله شما با تلویزیون، از حد استاندارد کمتر شده است.

مسلما دیدن تصاویر بزرگ در چنین فاصله‌ای باعث می‌شود که قدرت بینایی شما به شدت تحت تأثیر قرار گیرد. درست است که کیفیت تصاویر در تلویزیون ‌های ال ‌ای دی بسیار بالا بوده، تداخل رنگی در آن‌ها وجود ندارد و کیفیت نوری آن‌ها بسیار زیاد است اما اگر فاصله شما تا تلویزیون بسیار کم باشد، فشار زیادی به چشم‌ها وارد شده و همین موضوع باعث ضعیف‌شدن چشم می‌گردد.  پس قبل از خرید تلویزیون، حتماً مساحت محلی که قرار است تلویزیون در آن قرار گیرد را اندازه‌گیری کرده و به فروشنده اطلاع دهید تا براساس اندازه خانه و محل کار شما، بهترین تلویزیون ال ‌ای دی با اندازه مناسب به شما معرفی گردد.

اندازه تلویزیون LED
اندازه تلویزیون های ال ای دی
  • برند تلویزیون ال ‌ای دی

تنوع زیادی در برند‌های تلویزیون‌ های ال ‌ای دی وجود دارد که باعث می‌شود مردم در زمان خرید دچار سردرگمی شده و نتوانند به خوبی تشخیص دهند کدام یک از برند‌ها کیفیت بهتری دارند. این وظیفه‌ی خود شما است که قبل از خرید، تحقیقات کافی را به عمل آورده و با قابلیت‌ها و ویژگی ‌های تلویزیون‌ های ال ‌ای دی از هر کدام از برند‌ها، آشنا شوید. برند‌های مشهور کیفیت بسیار بالاتری دارند و از طرف دیگر از آخرین تکنولوژی‌ها در طراحی وسیله استفاده کرده‌اند.

درست است که در چنین شرایطی قیمت تلویزیون ال ‌ای دی بالاتر می‌رود اما مطمئن خواهید بود که یک تلویزیون با کیفیت بسیار عالی در اختیار  خواهید داشت. بنابراین از آنجایی که تلویزیون یک وسیله ضروری در خانه به حساب می‌آید و قرار است سالیان طولانی از آن استفاده کنید، به هیچ عنوان به قیمت را به عنوان فاکتور‌های اولیه در نظر نگیرید. حتماً در ابتدا به سراغ برند‌های معتبر و شناخته شده بروید تا بتوانید خریدی مطمئن و عالی داشته باشید.

  • توجه به قابلیت‌ های تلویزیون ‌های ال ‌ای دی

سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار زیاد است به همین دلیل است که ما هر ساله تلویزیون‌ های ال‌ ای دی با مدل‌های ارتقا یافته را در بازار می‌بینیم. اغلب مردم بدون اینکه از بسیاری از قابلیت ‌های تلویزیون ‌های ال‌ای دی آگاه باشند، تنها برای اینکه تلویزیون آخرین مدل را در خانه خود داشته باشند، هزینه زیادی پرداخت می‌کنند. در صورتی که عاقلانه‌ترین کار، بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های تلویزیون انتخابی و میزان نیاز به آن‌ها است. آیا شما تمامی ویژگی‌های یک تلویزیون آخرین مدل را در خانه خود نیاز دارید؟

در صورتی که می‌دانید برخی از قابلیت‌های تلویزیون به کار شما نمی‌آید، به جای اینکه هزینه زیادی برای این قبیل ویژگی‌ها پرداخت کنید، این مبلغ را برای خرید یک تلویزیون ال ‌ای دی بسیار مناسب از برند معروف کنار بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً از فروشنده بخواهید تمامی ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های موجود در تلویزیون ال ‌ای دی را برای شما شرح دهد. در صورتی که می‌دانید این تلویزیون براساس نیاز شما زیاد است، از او بخواهید یک مدل با سطح پایین‌تر را به شما پیشنهاد دهد.

  • توجه به کیفیت رنگ تلویزیون

زمانی که برای خرید تلویزیون ال ‌ای دی اقدام می‌کنید، حتماً از فروشنده بخواهید در حضور شما تلویزیون را روشن کند و کانال‌های مختلف را با دقت ملاحظه کنید. قطعا کیفیت تصویر در تلویزیون ‌های ال ‌ای دی نسبت به تلویزیون‌های نسل قبل بالاتر است اما باز هم تفاوت زیادی بین برند‌های مختلف وجود دارد. شما با مشاهده کردن تصاویر، بهتر می‌توانید متوجه شوید که آیا کیفیت نور و تصویر در حد استاندارد است یا خیر.

  • بررسی مدت زمان اعتبار گارانتی تلویزیون

زمان خرید تلویزیون‌ های ال ‌ای دی، ضمانت‌نامه آن را مورد بررسی قرار دهید. متأسفانه برخی از افراد بعد از خرید تلویزیون ال ‌ای دی به سراغ گارانتی ‌می‌روند و متوجه می‌شوند که تاریخ اعتبار آن منقضی شده است. در این صورت اگر مشکلی برای تلویزیون پیش بیاید تمامی هزینه‌ها بر عهده خود شما خواهد بود. حتماً از فروشنده بخواهید گارانتی را به شما نشان داده و از معتبر بودن‌ آن مطمئن شوید. همچنین از نماینده برند مربوطه بخواهید این گارانتی را مهر کند چون اگر تلویزیون شما در مدت زمان اعتبار گارانتی خراب شود، در صورتی که ضمانت‌نامه را به هر نمایندگی‌ از برند تلویزیون خود ارائه کنید، تعمیرات به صورت کاملاً رایگان برای شما انجام خواهد شد.

  • بررسی دفترچه راهنمای تلویزیون ال‌ ای دی

اگر شما دفترچه راهنمای تلویزیون‌ها را بررسی کنید، مشخصات و جزئیات تلویزیون در آن نوشته شده است. علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری، اطلاعاتی در مورد رزولوشن، کیفیت تصویر، کیفیت نور، اندازه تصویر و همچنین ویژگی‌های دیگر در داخل آن ذکر شده است و شما می‌توانید از طریق مطالعه آن متوجه شوید آیا این تلویزیون گزینه مناسبی برای محل کار یا خانه شما است یا نه. مسلما هر چه رزولوشن تصویر بالاتر باشد نشان‌دهنده تعداد بیشتر پیکسل‌هایی است که در صفحه نمایشگر وجود داشته و همین مسأله باعث می‌شود کیفیت تصاویر در داخل تلویزیون افزایش پیدا کند. وقتی کیفیت تصاویر در تلویزیون ارتقا یابد، هم از تماشای فیلم لذت می‌برید و هم این تلویزیون ضرری برای بینایی شما و کودکان نخواهد داشت.

نصب تلویزیون LED دیواری
نصب تلویزیون بر روی دیوار
  • قابلیت نصب تلویزیون به دیوار

در صورتی که می‌خواهید تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید، باید حتماً به وجود پایه نصب در تلویزیون توجه داشته باشید. اگر چه در طراحی اغلب تلویزیون‌ها این موضوع در نظر گرفته شده است چون برند‌ها حتماً این مسأله را در نظر خواهند داشت که شاید روزی افراد بخواهند تلویزیون را از روی میز به دیوار انتقال دهند. اما به هر حال چک کردن این فاکتور، یکی از ملزومات در زمان خرید به حساب میاد چون ممکن است برند مربوطه تلویزیون‌های خود را در انواع مختلف طراحی کرده باشد.

  • رنگ تلویزیون ال ‌ای دی

مسلما رنگ هر وسیله برقی باید با دکوراسیون خانه تطابق داشته باشد به خصوص اینکه تلویزیون قرار است در قسمت پذیرایی خانه قرار گیرد و اگر هارمونی بین رنگ‌ها رعایت نشود، زیبایی طراحی داخلی از دست خواهد رفت. بهترین رنگ تلویزیون که بتوانید آن را با انواع رنگ‌ها در خانه تطبیق دهید، مشکی رنگ است. اما خوشبختانه تنوع رنگ تلویزیون ‌های ال ‌ای دی (LED) بسیار زیاد است و اگر شما ترجیح می‌دهید رنگ‌‌هایی همانند سفید، طوسی یا زرشکی را خریداری کنید، باز هم مدل‌هایی از این رنگ‌ها در بازار وجود دارد.

1 نظر
  1. […] به این وسایل بلکه به خود کودک نیز لطمه‌ای وارد نشود. خرید تلویزیون در شرایط فعلی کشور بسیار هزینه‌بر خواهد بود. حالا تصور […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی