کتری برقی خوب چی بخرم؟

0 412
زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله با بهترین مارک‌های کتری برقی بیشتر آشنا خواهیم شد. تهیه کردن چای با استفاده از یک فنجان آب جوش و چای کیسه‌ای کار بسیار ساده‌ای است اما هرگز با لذت طعم چای دم کشیده برابر نیست. برای تهیه کردن چای تازه و دم کشیده با طعم اصیل و دل‌نشین به یک کتری برقی مناسب نیاز خواهید داشت. البته برای استفاده از کتری برقی باید نحوه استفاده و نگهداری از این وسیله را نیز بدانید.

راهنمای خرید کتری برقی

راهنمای خرید کتری برقی

یکی از وسایل الکترونیکی و ضروری در زندگی امروزه کتری برقی می‌باشد که از این وسیله بیشتر برای جوشاندن آب استفاده می‌شود. در کتری برقی نسبت به روش‌های سنتی انرژی الکتریکی به گرما در مدت زمان بسیار کوتاه تبدیل می‌شود و برای تهیه انواع دمنوش، چای، قهوه و حتی پخت‌وپز آب جوش را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از کتری برقی به راحتی می‌توان در زمان و انرژی صرفه‌جویی کرد.

ظرفیت

یکی از نکاتی که هنگام خرید کتری برقی باید در نظر گرفته شود ظرفیت دستگاه مورد نظر می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت قبل از خرید کتری برقی باید هدف خود از خرید این دستگاه را مشخص سازید و تعیین کنید که برای چه مصارفی قصد خرید این دستگاه را دارید و برای چه تعداد افراد قصد استفاده از این دستگاه را دارید. به طور معمول ظرفیت کتری برقی‌های موجود در بازار بین یک تا دو نیم لیتر می‌باشد.

در صورتی که قصد استفاده از کتری برقی را در منزل خود و برای خانواده‌ای معمولی دارید بهتر است یک کتری برقی با ظرفیت 1.5 تا 2 لیتری را خریداری نمایید و در صورتی که قصد استفاده از این دستگاه را در محیط‌های کاری دارید و برای تعداد افراد کمتری به آب جوش نیاز دارید توصیه می‌کنیم یک کتری برقی با ظرفیت کمتر خریداری نمایید. ظرفیت کتری برقی مسافرتی نیز به منظور جابجایی آسان و استفاده بهتر است بین 0.5 تا 1 لیتر باشد.

نکات خرید کتری برقی

جنس بدنه و پایه

به طور معمول کتری برقی‌هایی که در بازار موجود هستند دارای جنس پلاستیک، شیشه نشکن و یا استیل ضد زنگ هستند و یا در نهایت ترکیبی از این مواد هستند. هر یک از این مواد دارای ویژگی‌های مثبت و منفی بسیار زیاد هستند که در صورتی که از این نقاط قوت و ضعف این مواد آگاهی داشته باشید و سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید و این موضوع که مدام یک از آن‌ها برای شما در اولویت قرار دارد می‌توانید یک کتری برقی مناسب خریداری نمایید.

قیمت

بدون شک قیمت تمامی محصولات موجود در بازار به عوامل مختلف از جمله جنس، کیفیت، شرکت سازنده و قابلیت‌های جانبی محصول وابسته می‌باشد که در رابطه با کتری برقی نیز این عوامل شامل چرخش 360 درجه‌ای، محل جمع‌آوری سیم، قطع کن خودکار، سیستم گرم نگهداشتن آب و غیره می‌باشد.

هرچه کالای مورد نظر شما از قابلیت‌های جانبی بیشتری برخوردار باشد و کیفیت آن نیز بالاتر باشد از قیمت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. اما بهتر است این نکته را همواره به خاطر بسپارید که کتری برقی یکی از وسایل برقی ضروری موجود در منزل است که در طول روز به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد از این رو با توجه به پرمصرف بودن این محصول و تورم موجود در بازار بهتر است هنگام خرید این محصول بیشتر از قیمت آن کیفیت آن را مد نظر خود قرار دهید.

زیبایی ظاهری

کتری برقی را نمی‌توان داخل کابینت نگاه‌داری کرد و باید آن را روی کابینت و یا کانتر قرار دارد تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید از این رو از آنجا که این دستگاه به طور دائم قابل مشاهده است توجه به زیبایی ظاهری این دستگاه نیز از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است.

خوشبختانه امروز در بازار در شکل، اندازه و رنگ‌بندی کتری برقی شاهد تنوع بسیار زیادی هستیم و از این لحاظ دست شما به عنوان یک خریدار کاملاً باز خواهد بود.

تا حدی که می‌توان کتری برقی را نیز به راحتی می‌توان با دیگر لوازم برقی آشپزخانه همچون توستر و قهوه ساز در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف خریداری کرد و در آشپزخانه خود دکوراسیون زیبایی را طراحی کرد.

اصول مهم خرید کتری برقی

سهولت در استفاده

یکی از دیگر نکات بسیار مهم در استفاده از کتری برقی که هنگام خرید آن حتماً باید موردتوجه قرار گیرد سهولت در استفاده از این وسیله می‌باشد. راحتی استفاده از این وسیله آشپزخانه به وجود دکمه‌ها در مکان مناسب، دستگیره‌های ایمن و ضد لغزش و خصوصیات گرمایشی، وزن مناسب محدود می‌باشد.

صدا

بدون شک صدای تولید شده توسط کتری برقی در مقایسه با کتری معمولی بسیار کمتر است. با این وجود برخی از افرادی که از کتری برقی استفاده می‌کنند شکایت دارند که این دستگاه بیش از حد سر و صدا دارد از این رو همواره سعی می‌کنند تا محصولات با حجم کمتر را خریداری کنند. بهترین روش برای دستیابی به این محصول این است که به نظر دیگر خریداران و کاربران کتری مورد نظر خود توجه کنید.

بهترین مارک کتری برقی

کتری برقی امروزه به عنوان یکی از ضروری‌ترین وسایل موجود در آشپزخانه‌های مدرن شناخته می‌شود. در حقیقت این دستگاه کوچک با سرعت بالا و بدون هیچ‌گونه دردسر آب لازم را به منظور تهیه چای، قهوه و گرم کردن غذاهای مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه کتری برقی در برندها و مارک‌های مختلف و متنوع در بازار موجود می‌باشد که از جمله بهترین مارک‌های کتری برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کتری برقی متئو مدل MK18

کتری برقی متئو مدل MK18

بدون شک یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین کتری برقی‌های موجود در بازار کتری برقی برند متئو می‌باشد. این کتری برقی بسیار شکیل باعث چند برابر شدن زیبایی آشپزخانه شما خواهد شد.

کتری برقی متئو از دو بخش پایه و بدنه تشکیل شده است و پس از جوش آمدن آب می‌توان بدنه را از پایه جدا کرد و در نهایت به راحتی آن را مورد استفاده قرار داد. از دیگر نقاط قوت این کتری برقی می‌توان به سیستم قطع کن به صورت خودکار پس از اتمام آب می‌باشد. در بخش خروجی این کتری یک توری فلزی قرار گرفته است و برای جداسازی رسوبات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که این کتری توانایی چرخش تا حد 360 درجه را دارد و برای افراد چپ دست و راست دست گزینه مناسبی می‌باشد.

کتری برقی وگاتی مدل VE-67

کتری برقی وگاتی مدل VE-67

کتری برقی وگاتی به سیستم جوش بسیار سریع مجهز می‌باشد. سیستم خودکار این کتری برقی با کیفیت به محض این که آب کتری تمام شود آن را خاموش خواهد کرد. از بارزترین ویژگی‌های این کتری برقی زیبا می‌توان به مجهز بودن آن به سیستم گرمایشی یکپارچه اشاره کرد که این امر از جرم گرفتن کتری شما تا حد زیادی جلوگیری به عمل می‌آورد.

این کتری نیز مانند کتری برقی متئو به چرخش 360 درجه‌ای مجهز می‌باشد. در صورتی که به دنبال یک کتری برقی زیبا و عالی برای محل کار و یا آشپزخانه خود هستید توصیه می‌کنیم این برند را خریداری نمایید.

کتری برقی شیائومی مدل Mijia

کتری برقی شیائومی مدل Mijia

زیباترین کتری برقی که می‌توان خرید کتری برقی باکیفیت و بادوام شیائومی می‌باشد. محفظه داخلی این کتری برقی از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است و شما می‌توانید حدود 1.5 لیتر آب را در کمتر از 5 دقیقه با استفاده از این کتری به نقطه‌جوش برسانید.

علاوه بر زیبایی کتری برقی شیائومی دارای یک موتور قدرتمند می‌باشد. توان این دستگاه حدود 18 هزار وات است. از طریق عایق حرارتی طراحی شده برای این کتری سطح خارجی آن داغ نخواهد شد. برای زیبایی بیشتر شیائومی محفظه سیم زیر پایه طراحی شده است.

از دیگر مارک‌های محبوب کتری برقی می‌توان به دسینی، بایترون و پارس خزر اشاره کرد.

راهنمای استفاده از کتری برقی

در مرحله نخست باید با فشردن دکمه رهاسازی که روی درب کتری قرار گرفته است درپوش کتری را باز نمایید. گاهی اوقات ممکن است درب کتری برقی ساده باشد و یا در برخی مدل‌ها نیز ممکن است به صورت چرخشی باز و یا بسته شود.

در مرحله بعد باید کتری را از روی پایه بردارید و تا حد نیاز آن را کامل از آب پر کنید، این نکته را باید همواره در نظر داشت که از ریختن آب بیش از حد تعیین شده باید خودداری کرد و در صورتی که آب از این حد فراتر رفت باید آب اضافه را تخلیه کرد.

میزان آب داخل کتری از کمترین حد تعیین شده نیز نباید کمتر باشد. در برخی از دستگاه‌ها در صورتی که آب داخل کتری از 0.25 لیتر کمتر باشد زنگ هشدار دستگاه به صدا در خواهد آمد و روی صفحه نمایش دستگاه یک قطره آب مشاهده خواهد شد.

پس از ریختن آب به میزان مناسب در کتری باید درب آن را ببندید. به این صورت که آن را کمی فشار دهید تا صدای قفل شدن درب شنیده شود و یا از کیپ شدن درب به طور کامل اطمینان حاصل کرد.

در صورتی که بدنه و کف کتری شما خشک بود حال می‌توان آن را روی پایه قرار داد و دستگاه را به برق متصل کرد.

در این مرحله می‌توان دکمه شروع دستگاه را فشار دهید تا آب به نقطه‌جوش خود برسد و در صورتی که کتری شما دارای قابلیت تنظیم دما باشد دما را برای آب تنظیم نمایید.

نکات راهنمای استفاده از کتری برقی

نکات دیگر راهنمای استفاده از کتری برقی

در حالت عادی صفحه نمایش دستگاه شما دمای پیش‌فرض و 100 درجه سانتی گراد را به شما نمایش خواهد داد و شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های مثبت و یا منفی می‌توان آن را کاهش و یا افزایش داد.

در بیشتر کتری‌های برقی می‌توان دما را بین محدوده 50 تا 100 درجه سانتی گراد تنظیم کرد.

تصور کنید دمای مورد نیاز شما 85 درجه باشد با استفاده از دکمه منفی می‌توانید دما را روی 85 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.
حال دکمه آغاز برای شروع کار دستگاه شما فشرده خواهد شد و روی صفحه نمایش دستگاه کلمه on مشاهده خواهد شد که بدین معناست که دستگاه شما در حال کار کردن می‌باشد.

پس از این که دمای آب به 50 درجه سانتی گراد برسد صفحه نمایش کتری دمای آب را در هر ثانیه نمایش خواهد داد تا زمانی که دمای آب به دمای مورد نظر شما برسد.

وقتی آب به نقطه‌جوش خود برسد صفحه نمایش دستگاه کلمه off را نمایش خواهد داد و در صورتی که آب به دمای مورد نظر شما برسد دستگاه بوق خواهد زد. در برخی از کتری‌ها پس از این که آب به نقطه‌جوش خود و یا دمای مورد نظر شما می‌رسد دستگاه به صورت خودکار روی حالت گرم کردن قرار می‌گیرد.

نکات مهم استفاده از کتری برقی

در صورتی که دستگاه را به منظور گرم نگه داشتن آب تنظیم کرده باشید صفحه نمایش نارنجی رنگ خواهد شد در غیر این صورت می‌توان دستگاه را خاموش کرد.

در صورتی که دستگاه شما به قابلیت تنظیم دما مجهز باشد جدول راهنمای تنظیم دما برای نوشیدنی‌ها و دمنوش های مختلف در دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه ذکر شده است و با مطالعه دقیق این دفترچه دمای مناسب برای انواع نوشیدنی‌ها خواهید دانست.

در صورتی که قصد نگهداری آب داغ داخل کتری را برای مدت زمان مشخص در یک دمای معین دارید و از آن استفاده کنید می‌توانید پس از این که آب به دمای دلخواه رسید دکمه keep warm را فشار دهید و با نگه داشتن دکمه دما آب را برای مدت زمان نیم ساعت تا چندین ساعت گرم نگه دارید.

با فشار دادن دکمه start/cancel می‌توانید حالت گرم نگه داشتن دما را متوقف ساخت.

نکات مهم استفاده از کتری برقی

مراقبت از کتری برقی

در هنگام استفاده از کتری برقی دقت به جزئیات از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشد. حفظ سلامت دستگاه شما در گرو رعایت نکاتی می‌باشد که از قبل از این که دستگاه را روشن کنید تا زمانی که آب به نقطه‌جوش خود برسد باید مورد توجه قرار گیرند.

  • استفاده از آب تصفیه شده
  • تنظیم دمای جوش آمدن آب
  • تهیه محافظ برق با کیفیت
  • کسب اطمینان از محکم بودن درب کتری
  • جدا کردن کتری برقی هنگام پر کردن آن از روی استند
  • تمیز شستن کتری پس از هر بار استفاده

معایب کتری برقی

معایب کتری برقی

نیکل به کار رفته در کتری برقی با آب در حال جوش مخلوط می‌شود و وارد دستگاه گوارش ما می‌شود. البته دانشمندان طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که نیکل تنها برای افرادی ضرر دارد که به آن حساس هستند و برای دیگر افراد هیچ‌گونه ضرری نخواهد داشت.

همچنین دانشمندان به این موضوع اشاره کردند که میزان جذب نیکل از طریق نوشیدنی‌هایی همچون چای در مقایسه با جذب آن از طریق آب بسیار ناچیز می‌باشد. از دیگر عوارض استفاده از کتری برقی می‌توان به آزاد شدن سرب اشاره کرد. سرب می‌تواند مشکلات جدی همچون کم‌خونی، آسیب رسیدن به کلیه و سیستم عصبی شود. همچنین سرب فیلترهای عصبی که مانع از ورود مواد سمی به مغز می‌شوند را تخریب می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی