راهنمای خرید سماور برقی

0 1,211
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

درصورتی‌که از آن دسته از افرادی هستید که نوشیدن چای برای شما یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای جهان است خرید و استفاده از سماور برقی برای شما لازم و ضروری خواهد بود.

در حقیقت سماورهای برقی با استفاده از انرژی برق در مدت‌زمان بسیار اندک اقدام به گرم کردن آب می‌کنند و این نکته باعث شده است تا افراد بسیار زیادی به فکر خرید این محصول باشند. در ادامه راهنمای خرید سماور برقی را برای شما آورده این تا در خرید این محصول کمک هرچند اندک به شما کرده باشیم.

به‌طورکلی می‌توان گفت سماورهای موجود در بازار به چند دسته برقی، گازی، نفتی و زغالی طبقه‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی سماور برقی خواهیم پرداخت.

از زمان‌های گذشته تا امروز نوشیدن چای یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین کارها برای ایرانیان محسوب شده است به‌نحوی‌که یک ایرانی در هنگام انجام فعالیت‌های کاری و یا استراحت از نوشیدن چای گرم لذت می‌برد. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم با راهنمای خرید سماور برقی ما را تا انتها همراهی نمایید تا با بهترین و پرفروش‌ترین سماورهای برقی آشنا شوید و بتوانید برای خود بهترین سماور برقی را خریداری نمایید.

نحوه عملکرد سماور برقی

نحوه عملکرد سماور برقی

سماورهای برقی ازلحاظ کیفیت و کارایی و امنیت از دیگر سماورهای موجود کاربردی‌تر و ایمن‌تر هستند زیرا استفاده از این سماورها هیچ‌گونه آلودگی و یا خطرات جانی را به همراه ندارد. در حقیقت سماورهای برقی از انرژی برق که انرژی پاک و تجدید پذیر است برای گرم کردن آب استفاده می‌کند و در مقابل سماورهای گازی ازلحاظ گازگرفتگی هیچ‌گونه خطری را برای شما به همراه نخواهد داشت.

سماورهای برقی برای گرم کردن آب از المنت‌های برقی استفاده می‌کنند و این المنت‌ها به دلیل تولید گرمای زیاد در کمترین زمان ممکن آب را به نقطه‌جوش می‌رسانند.

مقایسه سماور برقی و گازی

نخستین و مهم‌ترین نکته در رابطه با انتخاب بین سماور برقی و سماور گازی به نوع نیاز ما و امکانات محل نصب سماور وابسته است. درصورتی‌که در محل مورداستفاده خود امکان نصب سماور برقی وجود نداشته باشد بدون شک مجبور به خرید سماور گازی خواهید بود و عکس این قضیه نیز صدق می‌کند. بدین معنا که درصورتی‌که در محل مورداستفاده شما دسترسی به گاز وجود نداشته باشد مجبور به استفاده از سماور برقی خواهید بود.

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب سماور برقی سرعت آن در به جوش آوردن آب است. لازم به ذکر است که سماور برقی در مقایسه با سماور گازسوز سریع‌تر آب را جوش می‌آورد. مزیت دیگر برخی از سماورهای برقی قابلیت خاموش شدن اتومات پس از گذشت چندین ساعت است به‌عنوان‌مثال پس از گذشت سه ساعت و ثابت نگاه‌داشتن دمای آب، سماور به‌صورت اتومات خاموش خواهد شد.

مورد بعدی که باعث می‌شود سماورهای برقی را انتخاب نماییم جنس بدنه سماور است. سماورهای گازی به‌طورمعمول از جنس برنج هستند که برای سلامتی بسیار مفید هستند و استفاده از آن‌ها باعث تأمین روی و مس موردنیاز بدن شما خواهد شد. ازاین‌رو اگر به‌سلامتی خود و اطرافیان خود اهمیت می‌دهید توصیه می‌کنیم سماورهای گازی برنجی را انتخاب نمایید.

تفاوت سماور برقی و گازی

دلیل دیگر که باعث می‌شود تصمیم به خرید سماور برقی بگیرید هزینه آن است. برخی از افراد عقیده دارند که سماور برقی بیش از سماور گازی برای خانواده‌ها هزینه به دنبال دارد. البته لازم به ذکر است که این مورد به‌طورکلی به مدل سماورها و میزان مصرف ما بستگی دارد و به‌طورکلی می‌توان گفت که این قضیه مورد تأیید همگان نیست.

ازاین‌رو درصورتی‌که مصرف چای شما کم است و همیشه سماور شما جوش نیست بهتر است نسبت به هزینه‌های گاز و برق زیاد حساسیت نشان دهید و تنها یک سماور با مصرف بهینه انتخاب نمایید؛ اما درصورتی‌که سرانه مصرف چای خانواده شما بالاست توصیه می‌شود سماورهای گازی را خریداری نمایید زیرا آن‌ها به‌عنوان گزینه‌های بهتری برای شما محسوب می‌شوند.

نکات مهم خرید سماور برقی

نکات مهم خرید سماور برقی

برای خرید یک سماور برقی خوب، علاوه بر زیبایی ظاهری باید نکات مختلفی را نیز در نظر گرفت. این موارد شامل گنجایش، مصرف برق، جنس بدنه و دسته‌ها، گرم‌کننده به‌صورت خودکار، نوع شیر، پوشش بدنه، خاموش شدن به‌صورت خودکار، گرم‌کن، سینی موارد مهم بسیار زیاد دیگر است. در ادامه سعی داریم تا هر یک از این موارد را به‌صورت خلاصه برای شما شرح دهیم تا بتوانید سماور برقی مناسب خود را راحت‌تر انتخاب نموده و خریداری کنید.

گنجایش

یکی از اصلی‌ترین مواردی که هنگام خرید یک سماور برقی باید رعایت شود گنجایش آن است. اکثر سماورهای برقی در یکی از گنجایش‌های 2،3،4 و 5 لیتری تولید می‌شوند. درصورتی‌که مصرف شما کم است یک سماور 3 لیتری برای شما کافی خواهد بود؛ اما درصورتی‌که مصرف چای شما زیاد باشد پیشنهاد می‌دهیم سماور گازی و یا سماور برقی با گنجایش بیش از 3 لیتر را خریداری نمایید.

مصرف برق

مصرف بهینه برق روی هزینه‌های شما در بلندمدت تاثیر مهمی خواهد داشت. ازاین‌رو به برچسب مصرف انرژی محصول دقت نمایید و محصولاتی با مصرف انرژی کمتر را انتخاب نمایید.

جنس بدنه

جنس بدنه در خرید سماور برقی از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است. در تولید اکثر سماورهای برقی امروزه از آلیاژ برنج، استیل و شیشه استفاده‌شده است. به‌طورکلی بدنه برنجی تا حد زیادی از بدنه استیل بهتر است و بیشتر تولیدکنندگان سماورهای برقی باکیفیت نیز برای محصول خود بدنه برنجی را انتخاب می‌کنند.

البته اکثر سماورهای برقی امروزه دارای بدنه‌ای با جنس ترکیبی از استیل- شیشه و یا پلاستیک- شیشه هستند. از دیدگاه سلامت، پیرکس و انواع شیشه برای ما مشکلی ایجاد نخواهند کرد اما به جوش آمدن آب، به‌طورمعمول بخش اصلی از جنس استیل است و این مسئله ممکن است در طولانی‌مدت برای سلامت خانواده شما مشکلاتی را ایجاد نماید. ازاین‌رو سماورهای برقی برنجی بیشتر توصیه می‌شوند.

گرم‌کننده اتومات یا خودکار

یکی از مواردی که به‌طورمعمول توسط خریداران سماورهای برقی هنگام خرید موردتوجه قرار نمی‌گیرند گرم‌کننده خودکار یا اتومات است. این گرم‌کننده‌ها این امکان را به شما ارائه می‌دهند تا برای طولانی‌مدت آب جوش را گرم نگاه‌دارید. در مدل‌های پیشرفته سماور برقی امکان تنظیم حرارت نیز برای شما وجود خواهد داشت. یکی از مزایای بزرگ سماورهای برقی این مورد است.

خرید سماور برقی

شیر سماور

اکثر سماورهای برقی دارای یکی از دو نوع شیر هستند که در ادامه قصد داریم آن‌ها را موردبررسی قرار دهیم. در نوع اول شیر سماور رایج است که از گذشته در تمامی سماورها کاربرد داشته است و برای استفاده باید آن را به راست و یا چپ چرخاند و پس از پر شدن آن را به حالت اول بازگرداند.

نوع دوم شیرها در سال‌های اخیر برای اکثر سماورهای برقی مورداستفاده قرارگرفته است و به این صورت است که از ابتدا تا زمان پر شدن ظرف باید شیر را با دست خود نگاه‌دارید و پس از پر شدن آن را رها نمایید تا به‌صورت خودکار به حالت اولیه خود بازگردد و بسته شود. یکی از دلایل اصلی این نوع طراحی افزایش ایمنی و بازنماندن احتمالی شیر سماور در مدل‌های برقی است.

پوشش بدنه

اکثر تولیدکنندگان از پوشش شیشه، استیل ضدزنگ و یا نیکل-کروم برای سماورهای برقی خود استفاده می‌کنند. این پوشش به سماورهای برقی ظاهر زیبا می‌دهند و باعث خواهد شد تا زیبایی آشپزخانه شما چندین برابر شود. در اکثر شرکت‌ها برای طراحی بخش بالای سماورهای برقی از شیشه استفاده می‌شود و برخی نیز تمام بدنه را با ترکیبی از آلیاژهای مختلف همانند استیل طراحی می‌کنند تا زیبایی آن چندین برابر شود.

جنس دسته‌ها

هنگامی‌که آب موجود در سماور برقی به جوش می‌آید اهمیت دسته آن تا حد قابل‌ توجهی به چشم خواهد آمد. باید نهایت دقت خود را به خرج دهید تا این دسته‌ها از مواد باکیفیت و نسوز تولیدشده باشند.

خاموشی اتومات یا خودکار

داشتن سماور برقی با قابلیت خاموشی خودکار خیال شما را آسوده خواهد ساخت. تقریباً تمام مدل‌های موجود در بازار این قابلیت را به‌صورت پیش‌فرض دارند. البته شما با خرید مدل‌های پیشرفته سماور برقی علاوه بر این قابلیت قادر خواهید بود تا سماور برقی خود را به نحوی تنظیم کنید که پس از گرم نگاه‌داشتن آب جوش به مدت به‌عنوان‌مثال سه ساعت به‌صورت اتومات سماور برقی خاموش خواهد شد و 24 ساعته کار نخواهد کرد.

سینی

یکی از مزایای برخی از سماورهای برقی وجود سینی و یا سینی به‌اصطلاح چکه گیر همراه با آن‌هاست؛ زیرا این سینی‌ها باعث خواهند شد تا آشپزخانه شما کمتر دچار کثیفی شود. ازاین‌رو اگر امکان صرف هزینه بیشتر را دارید داشتن سینی چکه گیر برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

نشان استاندارد

مهم‌ترین و آخرین مورد در انتخاب یک سماور برقی خوب، داشتن استانداردهای بین‌المللی و ایرانی است. اگرچه تنها داشتن نشان استاندارد تضمینی برای کیفیت کالا نخواهد بود اما حتماً دقت نمایید که محصول شما دارای نشان استاندارد باشد.

تولیدکنندگان معتبر که سماورهای برقی باکیفیت بالا تولید می‌کنند به‌طورمعمول علاوه بر داشتن استانداردهای مختلف، دارای گارانتی بلندمدت محصول و خدمات پس از فروش بسیار خوبی هستند. ازاین‌رو هنگام خرید سماور برقی حتماً این نکات را باید در نظر بگیرید.

بهترین برند‌های سماور برقی موجود در بازار

بهترین برند‌های سماور برقی موجود در بازار

تولیدکنندگان مختلف بسیار زیادی در زمینه تولید سماور مشغول به فعالیت هستند. ازجمله این برندها می‌توان به فلر، عالی نسب، تکنو، پلان، کالوات، آپولون، میگل، هانفر، سونیفر، مایر و دیگر تولیدکنندگان اشاره نمود. در ادامه تعدادی از این تولیدکنندگان را به‌صورت مختصر معرفی خواهیم نمود.

سماور برقی فلر

شرکت فلر در سال 1994 میلادی با هدف تولید لوازم‌خانگی باکیفیت در کشور آلمان تأسیس شد و فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمود. زمینه فعالیت شرکت شامل انتقال فناوری، مدیریت و توسعه اختراعات به‌منظور تولید انبوه برای مصرف کالاهای باکیفیت خانگی در خانه‌ها است.

این شرکت بر اساس اهمیتی که به ساخت لوازم‌خانگی می‌دهد، لوازم‌خانگی خود را باکیفیت بالایی طراحی و تولید می‌کند. با در نظر گرفتن کیفیت بالای لوازم‌خانگی فلر، ایران به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای مصرف‌کننده لوازم‌خانگی این شرکت محسوب می‌شود.

عالی نسب

یکی از برندهای قدیمی و نام‌آشنا که محصولات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند شرکت عالی نسب است. این شرکت تولیدکننده لوازم‌خانگی و به‌ویژه فعال در زمینه تولید لوازم موردنیاز برای تهیه چای و انواع دم‌نوش‌ها است که از زمان‌های بسیار قدیم همواره تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با ارائه محصولات باکیفیت برای خانواده‌های ایرانی لحظات آرامش بخشی را به ارمغان آورد.

شرکت عالی نسب در سال 1329 و با تلاش‌های مرحوم استاد میر مصطفی عالی نسب پایه‌گذاری شد. سماورهای عالی نسب علاوه بر تولید محصول با مواد اولیه مرغوب و کیفیت بالا در ساخت، ظاهر و زیبایی محصولات را نیز تا حد زیادی موردنظر قرار می‌دهد.

تکنو

شرکت تکنو با بیش از نیم‌قرن پیشینه در صنعت لوازم‌خانگی و صوتی و تصویری، افتخار عرضه محصولات متنوع همگام با تکنولوژی روز دنیا را به مشتریان خود دارد. بهره‌گیری از تیم متعهد و مجرب، دیدگاه هدفمند و بلندمدت، شناخت صحیح از بازارهای هدف و سلیقه سنجی مشتریان تنها بخشی از وجوه تمایز این مجموعه با دیگر شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی است.

خرید سماور برقی

پلان

گروه صنعتی پلان در اواخر دهه 30 با تولید وسایل و تجهیزات تزیینی لوازم‌خانگی و آشپزخانه در کارگاهی کوچک در تهران با نام اتحاد حضور خود را در بازار ایران اعلام کرد که با توسعه آن در دهه 40 تحت نام تجاری پلان تولید محصولات ظریف و باکیفیت را آغاز نمود. با استقبال زیادی که از سماورهای تولیدی این واحد شد این شرکت در سال‌های بعد به‌صورت تخصصی به تولید سماور پرداخت و محصولات این شرکت دارای استانداردهای برتر در این زمینه هستند.

کالوات

شرکت رایا تدبیر کویر در سال 1386 تأسیس شد تا به‌تدریج با انجام واردات محصولات خانگی برقی، موجودی برندهای مختلف همانند بیم و آرزوم را در بازار افزایش دهد. این شرکت در سال 1398 با مشارکت و همکاری فنی کارخانه کالوات فرانسه فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات خانگی برقی کوچک در استان یزد آغاز نمود. برند کالوات تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در سال‌های پیش رو جای خود را بیشتر و بیشتر بین کاربران محصولات خانگی بازنماید.

آپولون

کارخانه تولیدی صنعتی آپولون در سال 1346 با نام عالی سوز در تهران به ثبت رسید و سپس در سال 1378 با نام آپولون فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز نمود. این شرکت در سال‌های اخیر تلاش خود را برای تولید سماورهای باکیفیت مطابق با استانداردهای روز ایران و دنیا به کار گرفته است و همواره تلاش می‌کند تا با خود را نیازهای جامعه تطبیق دهد و محصولات مناسبی را روانه بازار نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی