راهنمای خرید کباب‌پز خانگی

0 38
زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

یکی از وسیله‌های کاربردی برای تهیه انواع کباب، کباب‌پز است. اکثر مواقع در دورهمی‌ها، تفریحات خارج از شهر، مهمانی‌های دوستانه غذای انتخابی جمع کباب است. به‌ندرت پیش می‌آید در چنین تفریحاتی غایی غیر از کباب سرو شود ازاین‌رو لازم است که ابزار و وسایل مورد نیاز برای طبخ کباب را تهیه‌کرده تا در این مواقع به‌راحتی از آن استفاده نماییم. در ادامه با انواع کباب‌پز برای تهیه کباب و کاربرد هر یک از آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

کباب‌پز چیست؟

نیاز افراد به وسیله‌ای برای طبخ کباب باعث شده است تا انواع کباب‌پزها طراحی شوند و وارد عرصه بازار شوند. شما با استفاده از کباب پر به‌عنوان وسیله‌ای که برای قرارگیری سیخ کباب در آن جایگاه مخصوص تعبیه‌شده است می‌توان انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی، سبزیجات مانند گوجه و فلفل را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت کباب کرد.

فرق کباب‌پز با کباب زن

همان‌طور که گفتیم برای کبابی کردن مواد غذایی مختلف از کباب‌پز استفاده می‌شود؛ اما کباب زن دستگاهی است که اغلب در رستوران‌ها، تالارها، آشپزخانه‌های صنعتی و کترینگ ها استفاده می‌شود. این دستگاه مخصوص کباب زدن یا به‌اصطلاح سیخ گیری کباب‌کوبیده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از کباب زن می‌توان گوشت را به‌صورت یک‌شکل و یکنواخت، با سرعت‌بالا و بدون نیاز به آشپز ماهر کباب کرد. دستگاه کباب زن توانایی پخت کباب و سیخ گرفتن گوشت را با وزن بین 75 تا 200 گرم را دارد. این دستگاه همچنین به‌عنوان یکی از تجهیزات آماده‌سازی غذا در رستوران‌ها شناخته می‌شود. به دلیل بالا بردن سرعت می‌تواند در افزایش بهره‌وری و سودآوری در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

دستگاه کباب زن دارای قالب‌هایی از جنس آلومینیوم، چدن و استیل است که با سرامیک بهداشتی پوشش داده می‌شوند. قالب‌ها با توجه به خواست و نیاز مشتری دارای رنج وزنی خاص هستند. این دستگاه همچنین دارای انواع قالب‌ها ازجمله لقمه، بنابی و طرح دست است. برای این‌که مایه گوشت کباب به قالب دستگاه نچسبد قالب باید ابتدا گرم شود. در این محصول از دو روش المنتی و آب گرم برای گرم کردن قالب‌ها استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از کباب زن می‌توان به مواردی از جمله وزن ثابت گوشت، راندمان بالا تا هزار سیخ در ساعت، استهلاک کم، کاهش هزینه نیروهای انسانی و مصرف انرژی پایین اشاره نمود.

خرید کباب‌پز خانگی

چرا باید کباب‌پز خرید؟

کباب یکی از غذاهای اصیل و محبوب در بین ایرانیان است. کباب‌ها به دلیل عدم استفاده از روغن در پختشان، از ارزش غذایی بالایی در رژیم غذایی برخوردار هستند. از آنجا که امروزه اکثر افراد در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، به دلیل فضای کم و دودی که آتش کباب ایجاد می‌کند، امکان برپا کردن بساط کباب و تهیه آن را در آشپزخانه ندارند.

از این‌رو دستگاه‌های کباب‌پز به بازار معرفی و عرضه‌شده‌اند. دستگاه‌هایی که در انواع مختلف طراحی و تولیدشده‌اند و دیگر نیازی به فضای باز ندارند. همچنین خبری از دود آتش هم نیست. اگر شما هم به یکی از دلایل بالا در تهیه کباب مشکل‌دارید و یا تهیه کباب را صرفاً در بیرون از منزل انجام می‌دهد ما به شما تهیه یک کباب‌پز را پیشنهاد می‌کنیم.

انواع کباب‌پز

کباب‌پزها برای روشن شدن و پخت کباب به منبع انرژی نیاز دارند. این منبع انرژی می‌تواند گاز شهری، کپسول گاز یا ژنراتور برق باشد. کباب‌پزها با توجه به منبع انرژی و شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه با انواع آن‌ها آشنا خواهیم شد.

کباب‌پز زغالی

همان‌طور که از نام کباب‌پز زغالی پیداست با زغال یا چوب خشک کار می‌کند و با توجه به دود زیادی که در زمان طبخ کباب تولید می‌کند گزینه مناسبی برای استفاده در فضاهای بسته نیست.

کباب‌پز برقی

درصورتی‌که قصد دارید در طبیعت کباب درست کنید توصیه می‌کنیم این مدل کباب‌پز را انتخاب نکنید زیرا با توجه به نامش کباب‌پز برقی با استفاده از انرژی برق کار می‌کند. درصورتی‌که از آن دسته از افرادی هستید که به دود و گردوغبار آلرژی دارید پیشنهاد می‌کنیم یک کباب‌پز برقی خریداری نمایید.

مزایای کباب‌پز برقی

در صورت استفاده از کباب‌پز برقی می‌توان از مزایای فوق‌العاده زیر بهره‌مند شد.

  • کباب‌پز برقی از سفت‌ و خشک شدن گوشت جلوگیری می‌کند و آب موجود در آن را حفظ می‌کند.
  • در کباب‌پز برقی حرارت آن قابل تنظیم و کنترل است به این دلیل از خامی و یا سوختن گوشت جلوگیری به عمل می‌آید و تمام بخش‌های آن به یک اندازه پخته می‌شوند.
  • کباب‌پز برقی به سیستم قطع خودکار مجهز است و شما می‌توانید پس از این‌که مواد غذایی را روی این دستگاه قرار دادید به سراغ کارهای دیگر خود در آشپزخانه بروید.
  • از مهم‌ترین مزایای کباب‌پز برقی می‌توان به ایمنی آن اشاره نمود. با وجود این وسیله برقی دیگر نیازی نیست نگران بروز حوادثی که به دلیل روشن بودن آتش رخ می‌دهد باشید.
  • روشن و خاموش شدن آسان از دیگر مزایای کباب‌پز برقی است. همچنین پس از استفاده این محصول به‌راحتی تمیز خواهد شد و در زمان استفاده هیچ‌گونه آلودگی و یا دود تولید نخواهد شد.

درصورتی‌که از آن دسته از افرادی هستید که اغلب اوقات به مسافرت می‌روید و نیاز دارید تا بتوانید در هر جا با یک منبع برقی کباب درست کنید بدون شک کباب‌پز برقی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. کباب‌پزهای رومیزی دارای ابعاد مینیمال و سبک هستند و این امر اجازه می‌دهد که بتوانید به‌راحتی آن را با خود حمل کنید. مهم‌ترین مزیت کباب‌پز برقی رومیزی شستشوی راحت و قابلیت جمع شوندگی برخی از مدل‌ها است که استفاده از آن‌ها را آسان نموده است.

یکی از انواع کباب‌پزهای برقی، کباب‌پز چرخان است که برای پختن کباب دردسر کمی دارد. شما می‌توانید سیخ‌ها را داخل دستگاه چیده و سپس آن را روشن کنید؛ اما برای حس خوب کباب‌پزی هم که شده است بهتر است مدل ثابت آن را خریداری نمایید.

درصورتی‌که هنگام پخت کباب بنا به دلایل مختلف نمی‌توانید بنشینید و اذیت می‌شوید بهتر است از مدل‌های ایستاده آن استفاده نمایید. قیمت این مدل به دلیل وجود پایه در آن‌ها اندکی نسبت به دیگر انواع کباب‌پزهای برقی بیشتر است.

از بهترین برندهای کباب‌پزهای برقی می‌توان به لوکسل، تفال، کنوود، دلونگی، فلر، پارس خزر و هاردستون اشاره نمود.

کباب‌پز گازی

این مدل کباب‌پز نیز مانند کباب‌پز برقی برای استفاده در فضاهای سربسته مانند آپارتمان انتخاب مناسبی است زیرا دود کمی تولید می‌کند.

کباب‌پز هیبرید یا قابل‌حمل

به‌جز سه مدل معروف معرفی‌شده ممکن است امکانات مختلف را در یک دستگاه و با یکدیگر تجربه نمایید. به‌عنوان مثال یک کباب‌پز هم‌زمان با گاز یا زغال کار کند و بنابراین با توجه به موقعیت بتوان در خارج از شهر و در طول سفر یک منقل زغالی راه‌اندازی کرد. با توجه به محدودیت فضا، پرتابل بودن کباب‌پزها امتیاز دیگری است که در هنگام خرید باید به آن توجه نمایید.

انواع کباب‌پزها بر اساس شکل ظاهری و کارایی

کباب‌پزها همچنین بر اساس شکل ظاهری و کارایی خود به انواع مختلف طبقه‌بندی می‌شوند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

کباب‌پز تابشی

اکثر کباب‌پزهایی که در رستوران‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع کباب‌پزهای تابشی هستند و با بیشترین سرعت می‌توانند تعداد کباب زیاد را آماده سازند. ازاین‌رو اگر قصد خرید کباب‌پز برای مجموعه رستورانی را دارید بهتر است مدل تابشی آن را خریداری نمایید.

کباب‌پز توکار

کباب‌پز توکار برای تعبیه در آشپزخانه طراحی‌شده است و علاوه بر کاربردی که دارد به زیبایی آشپزخانه شما نیز اضافه می‌کند. درصورتی‌که در خانه‌ای زندگی می‌کنید که حیاط یا تراس ندارد این مدل کباب‌پز انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود.

کباب‌پز سنگی

درصورتی‌که به دنبال جذاب کردن دکوراسیون حیاط باغ، ویلا یا تراس خود هستید نصب این مدل کباب‌پز را به شما توصیه می‌کنیم. کباب‌پز سنگی با استفاده از سنگ‌های تزئینی طراحی‌شده‌اند و تنوع بالایی در طرح و اندازه دارند.

باربیکیو

باربیکیو در انواع مختلف پایه‌بلند و کوتاه با جنس‌های مختلف برای استفاده در فضاهای باز مانند ویلا، باغ و تراس طراحی‌شده است. معمولاً ابعاد باربیکیو به‌گونه‌ای است که برای مهمانی‌هایی با تعداد افراد زیاد نیز کاربرد دارد.

کباب‌پز ایستاده و تاشو

هر دوی این مدل کباب‌پزها برای مسافرت انتخابی ایده آل هستند زیرا به فضای کمی نیاز دارند و به‌راحتی در هر محیطی قابل‌استفاده هستند. خرید این مدل کباب‌پزها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

ویژگی‌های یک کباب‌پز خوب

ویژگی‌های یک کباب‌پز خوب

هنگام خرید یک کباب‌پز باید نکات زیادی را در نظر بگیرید تا پس از خرید و یا در زمان استفاده از آن با مشکل خاصی مواجه نشوید. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کباب‌پز استاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بدنه مقاوم و باکیفیت

بدون شک متوجه شده‌اید که جنس کباب‌پزهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و به یکدیگر شباهتی ندارند. کافی است هنگام خرید کباب‌پز از فروشنده بخواهید هر کدام که دارای بدنه مقاوم و باکیفیت‌تری است را به شما معرفی نماید زیرا دوام و عمر مفید بیشتری خواهد داشت.

شکل ظاهری زیبا

شکل و نمای ظاهری کباب‌پز نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌ویژه مدل‌هایی که برای استفاده در محیط خانه، ویلا یا باغ مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مصرف انرژی کم

این‌که کباب‌پز با کمترین میزان سوخت بیشترین بازدهی را داشته باشد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا مصرف انرژی کاهش‌یافته، آلودگی کمتری تولید خواهد شد که برای کمک به محیط‌زیست اهمیت زیادی دارد.

داشتن ضمانت‌نامه پس از فروش

داشتن ضمانت‌نامه این حس را به شما القا خواهد کرد که کارخانه تولیدکننده کباب‌پز معتبر است و نسبت به جنس تولیدی خود اطمینان کامل دارد. به طور معمول شرکت‌های مطرح ضمانت‌نامه هجده یا بیست‌وچهار ماهه برای محصولات خود در نظر می‌گیرند.

ابعاد استاندارد

ابعاد هر کدام از کباب‌پزها با توجه به کارایی و مدل خود با یکدیگر متفاوت هستند. به‌عنوان مثال کباب‌پز رومیزی سایز کوچک‌تری نسبت به باربیکیو دارد. هنگام خرید کباب‌پز باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که نیاز شما چیست، می‌خواهید برای مهمانی‌های بزرگ با تعداد افراد زیاد کباب‌پز بخرید یا استفاده شخصی و مناسب افراد کم.

قیمت مناسب

قبل از هر چیز بهتر است میزان بودجه خود را برای خرید کباب‌پز مورد نظر با فروشنده در میان بگذارید و از او بخواهید پیشنهادات خود را به شما ارائه دهد. با این کار به خرید خود سرعت خواهید بخشید.

توان

هنگام خرید کباب‌پز به توان دستگاه نیز باید توجه کرد زیرا که هر چه توان دستگاه مورد نظر شما بیشتر باشد، سرعت آماده شدن کباب‌ها بیشتر خواهد شد. می‌توانید توان را از روی نیاز خود و میزان استفاده‌تان از دستگاه کباب‌پز مشخص نمایید. در نهایت باید بدانید کباب‌پز شما چه میزان انرژی مصرفی و چه میزان گرما تولید می‌کند.

امکانات

دستگاهی که دارای امکانات بیشتر باشد دارای کاربری ساده‌تری نیز خواهد بود و در نهایت استفاده از آن راحت‌تر است. گاهی اوقات وجود لوازم جانبی که ممکن است حتی از برخی از آن‌ها هرگز استفاده نکنید باعث خواهد شد تا قیمت کباب‌پز مورد نظر شما افزایش یابد. ازاین‌رو بهتر است با خود فکر کنید و ببینید که اگر از وسایل جانبی مختلف مانند سیخ گردان، توری کباب کردن ماهی، ساید برنرها و حرارت دهنده‌های جانبی استفاده نمی‌کنید به سراغ گزینه‌های ساده‌تری بروید که هزینه کمتری دارند.

برخی از لوازم جانبی مانند توری کباب کردن ماهی روی انواع مختلف کباب‌پز مفید است اما به شرطی که از آن‌ها استفاده نمایید. برخی از انواع کباب‌پز دارای بخشی در کنار شعله‌ها و حرارت اصلی وسیله هستند که با ایجاد حرارت کمتر، امکان پخت و آماده کردن مواد غذایی دیگر را در کنار کباب فراهم می‌کنند یا به‌عنوان مثال می‌توان از آن‌ها برای گرم نگه‌داشتن غذا استفاده کرد.

برخی از کاربردهای جانبی کباب‌پز نیز کاملاً بی‌استفاده هستند. به‌عنوان مثال برخی از کباب‌پزها، درجه حرارت به شدت بالایی نیز ارائه می‌دهند که ممکن است هیچ‌گاه برای شما کاربرد نداشته باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر کباب‌پز شعله دار خریداری می‌کنید به تعداد شعله‌ها و ساختار آن توجه نمایید. در کل بررسی کنید که طراحی وسیله برای قرار دادن کباب‌ها، سبزیجات و گوجه چگونه است. گاهی لازم است تا میزان توزیع حرارت بین مواد مختلف که روی کباب‌پز پخته می‌شود با یکدیگر متفاوت باشند. پس به ساختار و بخش‌بندی کباب‌پز نیز دقت نمایید.

کباب‌پز خوب

کباب‌پز خانگی با قفسه و کابینت

برخی از مدل‌ها به‌ویژه کباب‌پزهای گازی با یک قفسه، سبد یا صفحه جانبی جداگانه طراحی می‌شوند. این صفحه برای قرارگیری مواد غذایی خام قبل از گریل شدن است. علاوه بر این‌که در اکثر مدل‌ها صفحات تاشو هستند و به‌دلخواه می‌توان آن‌ها را باز یا بسته کرد.

ترموستات به منظور جلوگیری از سوختن غذا

برخی از مدل‌های پیشرفته یک دماسنج و ترموستات برای قطع خودکار حرارت دارند. این قابلیت بیشتر در اجاق‌گازهای گازی وجود دارد که از سوختن و پختن بیش از حد مواد غذایی جلوگیری به عمل می‌آورد.

سینی چربی گیر

سینی چربی گیر دستگاه کباب‌پز مورد نظر شما باید نچسب باشد و فاقد تیزی زیرا از این سینی برای جمع‌آوری روغن و مواد اضافه کباب استفاده می‌شود. بهتر است این سینی کشویی باشد.

حرارت یکنواخت

حرارت ایجاد شده در صفحات دستگاه کباب‌پز مورد نظر شما باید یکنواخت و یکسان باشد تا تمامی سطوح گوشت و کباب شما به‌صورت یکنواخت و کامل بدون ایجاد سوختگی پخته شود.

قابلیت پخت انواع کباب

کباب‌پز شما باید بتواند انواع کباب ازجمله کوبیده، چنجه، جوجه، برگ، میگو و گوجه را بپزد تا برای شما تنوع غذایی به ارمغان آورد و دست شما در آشپزی باز باشد.

شستشوی آسان

بدنه و دیگر قطعات و اجزای دستگاه باید قابلیت جدا شدن از یکدیگر را داشته باشند و بتوان آن‌ها را خیلی راحت تمیز نمود.

نکات استفاده از کباب‌پز

به منظور حفظ بهداشت و سلامت غذایی که تهیه می‌کنید و افزایش طول عمر دستگاه، حتماً باید دستگاه کباب‌پز را قبل و پس از استفاده تمیز نمایید. حتماً باید کباب را قبل، پس از کباب شدن و خنک شدن آن در یخچال نگهداری نمایید تا از فاسد شدن آن جلوگیری به عمل آید. از نگهداری کردن مواد غذایی خام و پخته در کنار یکدیگر و در یک ظرف خودداری نمایید. این کار مانع از انتقال میکروب‌ها و ایجاد بیماری خواهد شد.

گرم کردن کباب‌پز

کباب‌پز شما چه گازی باشد و چه برقی، حتماً باید مدتی قبل از استفاده روشن‌شده باشد تا به‌خوبی گرم شود و به دمای مطلوب برسد. با این کار از چسبیدن گوشت به صفحات کباب‌پز جلوگیری به عمل خواهد آمد. پس وقتی کباب‌پز را روشن کردید اجازه دهید درب آن 10 تا 15 دقیقه بسته باشد تا به‌خوبی گرم شود.

تمیز کردن کباب‌پز

قبل از این‌که دستگاه گریل شما به طور کامل سرد شود باید آن را تمیز نمایید. درصورتی‌که قادر به انجام این کار نبودید حتماً دفعه بعد قبل از شروع استفاده دستگاه را باید به دقت بررسی و تمیز نمایید. از طرفی دمای بالا همیشه مناسب نیست زیرا باعث خواهد شد روی کباب سوخته و داخل آن نپخته و خام باقی بماند.

برای این‌که حرارت منتقل شود خوب است به جای تنظیم بودن تمام وقت دستگاه روی حرارت بالا یک طرف گوشت با دمای بالا و سمت دیگر آن با دمای پایین حرارت ببیند و برای این‌که کباب شما زودتر بپزد نباید مدام درب کباب‌پز را باز و بسته نمایید. چون با این کار حرارت ایجاد شده در دستگاه از بین خواهد رفت.

میزان مصرف آب در دستگاه کباب‌پز

دستگاه‌های کباب‌پز آب زیادی مصرف نمی‌کنند. تنها آب مصرفی در کباب‌پزها، آبی است که داخل سینی کباب‌پز ریخته می‌شود تا روغن حاصل از پخت کوبیده به سینی نچسبد.

میزان مصرف گاز در دستگاه‌های کباب‌پز

مصرف گاز در دستگاه‌های کباب‌پز به نوع و ظرفیت دستگاه وابسته است و در انواع مختلف کباب‌پز متغیر است. هرچه ابعاد دستگاه مورد نظر بزرگ‌تر باشد و یا ظرفیت بیشتری داشته باشد مصرف گاز نیز در آن بیشتر خواهد بود. میزان مصرف گاز در دستگاه‌های کباب‌پز مختلف از 2 تا 8 متر مکعب متغیر است.

میزان مصرف برق در دستگاه‌های کباب‌پز

دستگاه‌های کباب‌پز به سه نوع کباب‌پزهای ریلی، سالاماندر و اتوماتیک طبقه‌بندی می‌شوند. در دستگاه‌های ریلی و سالاماندر مصرف برق تقریباً صفر است زیرا تنها برق مصرفی برای جرقه زدن به منظور روشن کردن دستگاه است.

اما در کباب‌پزهای اتوماتیک از نیروی برق برای حرکت ریل استفاده می‌شود و مصرف برق بیشتری دارد. میزان مصرف برق در دستگاه‌های اتوماتیک 75 وات در ساعت است.

آیا حرارت کباب‌پز به بیرون نشت داده می‌شود؟

در زمان روشن بودن دستگاه حرارت دستگاه به بیرون نشت داده می‌شود و در صورت قرار گرفتن کنار دستگاه، گرمایی را حس خواهید نمود. البته اگر در آشپزخانه خود هود مناسب با فضای محل نصب نمایید مشکل گرما به‌سادگی قابل حل کردن خواهد بود.

آیا می‌توان از سیخ‌های چوبی در دستگاه کباب‌پز استفاده کرد؟

شما می‌توانید از سیخ‌های چوبی در هر سه نوع کباب‌پزهای ریلی، تابشی و اتوماتیک بدون سوختن سیخ‌ها استفاده کنید.

بهترین مارک کباب‌پز

بهترین مارک کباب‌پز

کباب‌پز مدل B11

این مدل کباب‌پز از نوع زغالی است و ابعاد آن حدود 16*33*48 سانتی‌متر است. جنس بدنه این محصول از فولاد و ورق گالوانیزه خالص است. همان‌طور که می‌دانید کباب به یکی از اجزای جدا نشدنی تفریحات خانواده‌های ایرانی تبدیل‌شده است. این کباب‌پز از جنس ورق گالوانیزه و به‌صورت تاشو مناسب برای کمپ و کوهنوردی طراحی‌شده است. این محصول شامل یک سینی مستطیل و یک شبکه استیل برای گریل کردن است و کمتر از دو کیلوگرم وزن دارد. بدنه فولادی این کباب‌پز در برابر حرارت زغال و پیچ و تاب مقاومت نسبتاً خوبی دارد.

کباب‌پز رو گازی صبا مدل رعنا

این نوع دستگاه کباب‌پز رو گازی است و ابعاد آن نیز حدود 7*28*25 سانتی‌متر است و جنس بدنه آن نیز از فلز است. راه‌اندازی زغال و ایجاد حرارت و شعله مطلوب برای یک باربیکیو خانوادگی زمان‌بر است. با استفاده از کباب‌پز روگازی رعنا بدون دردسر و با استفاده از حرارت گاز شهری می‌توان در مدت زمان کوتاه مواد غذایی را گریل کرد.

این محصول یک قالب مستطیل با ورق فلزی ضخیم و مقاوم نسبت به حرارت است که سطح آن یک توری فلزی برای قرار دادن کباب‌ها طراحی‌شده است.

کباب‌پز آریو مدل K1

این نوع کباب‌پز نیز گازی است و در ابعاد 32*12*49 طراحی و تولید شده است. جنس بدنه آن نیز از فلز است. کباب‌پز آریو مدل K1 یک باربیکیو برقی برای قرار گرفتن روی سطوح است که می‌توان در فضاهای کوچک و بزرگ از آن استفاده کرد. این محصول با سایز متوسط و شعله‌های فلزی طراحی‌شده است و حرارت یکنواخت را در تمام سطوح آن برقرار می‌کند.

کباب‌پز رومیزی نپتون سپیده کد 22017

این نوع کباب‌پز گازی است و ابعاد آن نیز حدود 20*90*10 سانتی‌متر است. جنس بدنه این دستگاه فلزی است. انواع کباب‌پزهای رومیزی و گازی برای فضای محدود آپارتمان و سبک زندگی آپارتمان‌نشینی انتخاب مناسبی هستند. کباب‌پز نپتون سپیده در ابعاد کوچک و قابل شستشو تولید می‌شوند و سر شعله‌های مقاومی نسبت به حرارت بالا دارند.

کباب‌پز فارنهایت F50

این نوع کباب‌پز نیز گازی است و ابعاد آن حدود 39*25*50 سانت است. لذت پخت کباب بدون دردسر را با کباب‌پز فارنهایت مدل F50 می‌توانید تجربه کنید. محصولی که با استفاده از گاز، اسکلت‌بندی مقاومت و طراحی خاص برای مصارف خانگی تولید شده است. این محصول علاوه بر شعله‌های مستحکم، یک سینی برای جمع‌آوری مایعات در زمان پخت دارد. کباب‌پز فارنهایت ابعاد کوچکی دارد و جابجایی آن در محیط منزل، ویلا یا هر فضایی که به گاز شهری دسترسی دارد آسان است.

کباب‌پز پارس نوین مدل PK90

این نوع کباب‌پز نیز گازی است و ابعاد آن حدود 45*10*95 سانت است. جنس بدنه این محصول از فولاد است. از مهم‌ترین نقاط قوت این محصول می‌توان به وجود شعله مجزا پلوپز آن اشاره نمود. ابعاد این مدل کباب‌پز پارس نوین برای دورهمی‌های خانوادگی در محیط منزل و فضای باز مناسب است. در طراحی این کباب‌پز علاوه بر شعله‌های فولادی یک شعله جداگانه به‌عنوان پلوپز در نظر گرفته‌شده است. پایه و بخش‌های مختلف این کباب‌پز متحرک و تاشو هستند و به‌سادگی در خودرو جای می‌گیرد.

کباب‌پز مدل نوبل کد N2020

این نوع کباب‌پز نیز گازی است و ابعاد آن حدود 25*53*30 سانتی‌متر است. جنس بدنه این محصول نیز از فلز است. طراحی کباب‌پز گازی عمودی مدل نوبل شباهت بسیار زیادی با جوجه‌گردان عمودی دارد که در ابعاد کوچک و برای مصارف خانگی تولید می‌شود. این دستگاه دارای 8 ردیف برای قرار دادن سیخ است که به‌صورت عمودی و پشت سر هم قرار می‌گیرند.

کباب‌پز ضیافت مدل دو شعله

این کباب‌پز گازی است و ابعاد آن نیز 54*30*32 سانتی‌متر است. جنس بدنه این محصول از فلز است. از مهم‌ترین نقاط قوت این مدل کباب‌پز می‌توان به قابلیت نصب آن روی دیوار اشاره نمود. ایجاد دود ناشی از پخت و فضای کوچک منزل دو عامل محدود کننده استفاده از منقل ذغالی برای پخت کباب هستند. با کباب‌پز ضیافت مدل دو شعله تمام این محدودیت‌ها رفع خواهد شد و می‌توانید از باربیکیو بی‌دردسر در منزل خود نهایت لذت را ببرید. این کباب‌پز دارای 8 جای سیخ است و یک آویز برای نصب روی دیوار دارد.

بهترین مارک کباب‌پز

کباب‌پز مدل M880

ابعاد این مدل کباب‌پز حدود 54*40*80 سانتی‌متر است. وزن تقریبی این محصول حدود 10 کیلوگرم است. جنس بدنه آن نیز از استیل ضدزنگ است. این مدل کباب‌پز قابلیت نصب روی دیوار را ندارد. جنس کلاف این محصول از پروفیل آهن است. این دستگاه دارای شیر گازی استاندارد برای کم‌وزیاد کردن شعله اجاق‌گاز است. همچنین این محصول دارای یک سینی برای چکه کردن روغن و ریختن آب روی آن است.

از دیگر تجهیزات این دستگاه می‌توان به وجود دستگیره روی سینی به منظور خارج کردن سینی به‌صورت راحت به‌ویژه در زمان گرم بودن سینی است. همچنین این محصول دارای یک محفظه سینی به منظور جلوگیری از افتادن سینی است. این کباب‌پز 8 لوله شعله دارد و همچنین به سیستم ناودانی چدن جایگزین زغال مجهز است. 8 عدد چدن ضخیم نیز برای این دستگاه در نظر گرفته‌شده است. اسکلت‌بندی این محصول از مقاومت نسبتاً خوبی برخوردار است.

کباب‌پز دوگانه‌سوز مه پویا مدل BRB-M84

ابعاد این نوع کباب‌پز حدود 44.5*27.5*10.5 سانتی‌متر است و وزن تقریبی آن به 6.4 کیلوگرم می‌رسد. نوع باربیکیو و گریل این نوع کباب‌پز زغالی است. از دیگر ویژگی‌های این کباب‌پز می‌توان به جنس لعابی سطح تابه آن، قابلیت تنظیم حرارت از طریق کم‌وزیاد کردن شیر گاز، ظرف متحرک و قابل شستشو، دوگانه‌سوز، دارا بودن روکش لعاب شعله‌پخش‌کن، روکش دورو لعاب بدنه، مجهز بودن به موتور سیخ گردان، آداپتور، ژیگلور گاز مایع، پایه‌ها، شیر گاز، گیربکس و نگه‌دارنده سیخ‌ها اشاره نمود.

کباب‌پز سون شعله مدل KB50

ابعاد این مدل کباب‌پز 50*39*25 سانتی‌متر است و وزن تقریبی آن 8 کیلو و 600 گرم است. جنس بدنه این مدل کباب‌پز از استیل ضد زنگ است. یکی از معایب این مدل کباب‌پز عدم وجود قابلیت نصب روی دیوار آن است. جنس کلاف پروفیل این محصول از آهن است.

این محصول به منظور کم‌وزیاد کردن شعله اجاق مجهز به یک شیر گاز استاندارد است. همچنین این محصول دارای یک سینی برای ریختن آب و ضایعات کباب است. این دستگاه 7 لوله شعله مقاوم دارد. همچنین 7 عدد چدن ضخیم دارد که طول هر یک از آن‌ها به حدود 29 سانتی‌متر می‌رسد. اسکلت‌بندی این محصول نیز از مقاومت نسبتاً مطلوبی برخوردار است.

کباب‌پز مدل M7780

در این راهنمای خرید کباب‌پز توصیه می‌کنیم درصورتی‌که به دنبال یک کباب‌پز ایستاده خوب هستید از این مدل غافل نشوید. مشخصات محصول را با حوصله مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز اقدامات لازم را برای خرید این محصول انجام دهید.

از مهم‌ترین مشخصات این محصول می‌توان به ابعاد 80*35*50 سانتی‌متر آن اشاره‌کنید. وزن تقریبی این محصول نیز 9 کیلوگرم است. جنس بدنه این دستگاه از فلز است و به یک پایه با ارتفاع 80 سانتی‌متر مجهز است. جنس بدنه این محصول از استیل ضدزنگ است و جنس کلاف پروفیل آن نیز آهن است.

این دستگاه مجهز به یک شیر گاز استاندارد است که برای کم‌وزیاد کردن شعله اجاق می‌توان از این شیر گاز استفاده نمود. این محصول به یک سینی برای چکه کردن روغن و آب مجهز است. از آنجا که سینی این دستگاه دارای دستگیره است ازاین‌رو خارج ساختن آن به‌ویژه در زمانی که سینی گرم است به‌راحتی انجام خواهد گرفت. دستگیره‌های موجود روی این سینی از افتادن آن تا حد زیادی جلوگیری به عمل می‌آورند.

این دستگاه 7 لوله شعله دارد. همچنین به سیستم ناودانی چدن جایگزین زغال مجهز است. این دستگاه 7 عدد چدن ضخیم نیز دارد و اسکلت‌بندی آن نسبتاً مقاوم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی