نکات مهم در خرید جارو برقی ایرانی

0 192
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

شاید قرار است به تازگی برای خانه خود یک جارو برقی بخرید یا اینکه در حال تهیه جهیزیه هستید و به توصیه برخی از دوستان، تمایل دارید به سراغ جارو برقی ایرانی بروید. توصیه ما این است که به هیچ عنوان تنها به واسطه گفته دیگران، اقدام به خرید وسایل برقی نکنید بلکه لازم است خودتان نیز تحقیقات لازم را به عمل بیاورید تا متوجه شوید برندهای مربوطه همان کیفیت مد نظر شما را دارا هستند. در این مقاله چند نکته پیرامون جارو برقی‌های ایرانی بیان می کنیم که کمک می کند انتخاب ایده آلی داشته باشید.

چند توصیه برای خرید جارو برقی ایرانی

1- اندازه مخزن جارو برقی

در ابتدا باید در مورد مخزن جارو برقی صحبت کنیم. به طور کلی ظرفیت مخزن جاروبرقی های ایرانی بین 30-18 لیتر است و شما باید براساس مساحت ساختمان و نوع کارایی جاروبرقی، حجم مناسبی را تهیه کنید.

2- توجه به نوع پاکت جاروبرقی

همانگونه که می دانید در جاروبرقی ها، ممکن است پاکت دائمی و یا یکبار مصرف وجود داشته باشد. از طرفی برخی از مدل ها، از هر دو کیسه برخوردار هستند. اما لازم است بدانید که همه جاروبرقی های ایرانی، امکان نصب پاکت یکبار مصرف را ندارند لذا اگر این موضوع برای شما مهم است، حتما در زمان خرید از کارشناس سوال کنید. وجود پاکت یکبار مصرف، بسیار مناسب است چون نیازی به شستن مخزن نخواهد بود و هر زمان پاکت پر می شود، کافی است کیسه را عوض کنید.

3- قابلیت جذب آب و خاک

شاید تا به حال در مورد جاروبرقی این اصطلاح را شنیده باشید که قدرت جذب آب و خاک دارد. فرض کنیم که روی سرامیک کمی آب ریخته و شما نیز در حال جارو زدن خانه هستید. آیا می شود جاروبرقی را بر روی سطح خیس کشید یا خیر؟ اغلب برندهای ایرانی، قابلیت جذب مایع را ندارند مگر در مورد انواع صنعتی و برند کهکشان که چنین امکانی را برای شما فراهم می کنند. اما در مورد برندهای خارجی این چنین نیست شما با خیال آسوده می توانید سطح خیس را جارو بزنید.

4- کاربرد جاروبرقی

شما قرار است این وسیله را در چه ساختمانی استفاده کنید. جاروبرقی های ایرانی در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می شوند. انواع صنعتی، مخزن بزرگتری داشته و قدرت آن ها بیشتر است. لذا اگر می خواهید برای محیط های اداری، نمازخانه، سالن های بزرگ و… استفاده کنید باید به سراغ جاروبرقی صنعتی بروید. استفاده از جاروبرقی خانگی در محیط های بزرگ، باعث فشار زیاد به موتور شده و طول عمر آن را کوتاه می کند.

5- جنس بدنه

جاروبرقی های ایرانی از دو جنس فلزی و پلاستیکی ساخته می شود که نوع پلاستیکی، از پلی اتیلن فشرده ساخته شده است در نتیجه وزن بسیار کمی دارد. در زمان خرید حتما به جنی بدنه دقت کنید.

6- قابلیت دمندگی

همه جاروبرقی ها دارای قدرت مکندگی هستند به این معنا که گرد و غبار را به درون مخزن می کشند اما برخی از ان ها، قدرت دمندگی نیز دارند در واقع جریان هوا به سمت بیرون بوده و به جای اینکه گرد و غبار وارد مخزن شود، در هوا پخش خواهد شد. در میان جاروبرقی های ایرانی، تنها برند پلار مدل 300 و 2700 این قابلیت را دارند. اگر برای شما این ویژگی مهم است، باید به سراغ برند پلار بروید.

7- سیم جمع کن

برای جاروبرقی های ایرانی سه نوع سیم جمع کن دستی، نیمه اتومات و اتومات در نظر گرفته شده است. در مدل نیمه اتومات، یک اهرم بر روی جاروبرقی وجود دارد که با چرخاندن آن، سیم به درون محفظه جمع می شود اما در مدل های اتومات، یک دکمه روی جاروبرقی وجود دارد. کافی است این کلید را فشار دهید تا سیم جمع شود.لازم به ذکر است که همه برندهای ایرانی، قابلیت سیم جمع کن اتومات را ندارند.

8- تنظیم سرعت موتور

برخی از جاروبرقی های ایرانی، تک سرعته هستند به این معنا که تنها یک کلید روی محفظه قرار گرفته و امکان خاموش و روشن شدن دستگاه را فراهم می کند بدون اینکه بتوانید سرعت را تغییر دهید. در واقع این کلید دو حالت دارد یا وسیله را روشن کرده و با حداکثر توان کار می کند و یا اینکه آن را خاموش می کند. اما در برخی دیگر، امکان تغییر سرعت بین متوسط و زیاد فراهم شده و به اصطلاح، دو سرعته هستند.

9- فیلتر داخل مخزن

در داخل سطل جاروبرقی های ایرانی یک کیسه وجود دارد که اغلب آن را با کیسه اشتباه می گیرند. در اصل این کیسه، یک فیلتر است تا وقتی جارو می زنید، گرد و غبار بر روی موتور ننشسته و در نتیجه خراب نشود. این فیلرت باید هر از گاهی تمیز شود چون اگر ظرفیت آن تکمیل گردد، قابلیت جذب نداشته و گرد و غبار به موتور نفوذ می کند.

10- وجود فیلتر هوا

در برخی از جاروبرقی های ایرانی، فیلتر هپا وجود دارد. در زمان جارو زدن، بخشی از گرد و غبار از داخل مخزن به هوا پخش می شود و منجر به مشکلات تنفسی خواهد شد. اما این فیلتر مانع از پخش شدن ذرات ریز غبار در هوا خواهد شد. حتما در زمان خرید توجه کنید که آیا جاروبرقی فیلتر هوا دارد یا خیر.

11- قدرت موتور

عزیزان توجه داشته باشید که قدرت موتور جاروبرقی های ایرانی، حداکثر 1500 وات است. متاسفانه در برخی از سایت ها مشاهده می کنیم که توان موتور برخی از برندهای ایرانی را 200 و 2500 اعلام می کنند. این درست نیست و تنها هدفشان، جلب مشتری است. در زمان خرید، دقت کرده و این مورد را با دقت بررسی نمایید.

12- طول سیم جاروبرقی

لازم به ذکر است که طول سیم جاروبرقی های ایرانی، بین 9-6 متر است. اگر به شما عددی بزرگتر از این اعلام شد، به گفته او اعتماد نکنید چون چنین چیزی امکان پذیر نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی