مقایسه جاروبرقی سطلی و معمولی

0 6,539
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

در این مقاله از وبلاگ کالاسونیک در مورد تفاوت بین جاروبرقی سطلی با معمولی برای شما توضیح می‌دهیم. منظور از جاروبرقی موشکلی همان جاروبرقی معمولی است و هر جا نام معمولی یا موشکی را شنیدید منظور یکی است.

برخی از وسایل برقی که برای خانه لازم است، در گروه دستگاه های ضروری قرار دارند به این معنا که وجودشان در خانه برای اداره امورد اخلی منزل، لازم است. برای مثال جاروبرقی از جمله همین وسیله ها است که در صورتی خرابی، نظافت خانه مختل شده و تا زمانی که تعمیر شود مجبور هستید با جاروهای دستی یا جاروهای شارژی خانه را تمیز کنید که این کار انرژی بر خواهد بود. لذا بهترین کار این است که در زمان خرید، حتما به کیفیت برند مربوطه و میزان استفاده از جاروبرقی در خانه خود توجه کنید. در حال حاضر انواع جاروبرقی سطلی و معمولی موشکی در بازار وجود دارد که شاید مردد هستید کدام یک از آن ها، گزینه مناسبی تری است. در این مقاله با مقایسه این دو جاروبرقی، کمک می کنیم انتخاب مناسب تری داشته باشید.

بررسی جاروبرقی های سطلی و موشکی ( معمولی )

در صورتی که به فروشگاه های لوازم برقی خانگی سر بزنید، متوجه خواهید شد که انواع جاروبرقی از نظر شکل، اندازه و نام برند در بازار وجود دارد که قطعا کارایی همه آن ها با هم تفاوت دارد. قبل از اینکه ادامه این مقاله را بخوانید، مقاله بهترین جاروبرقی سطلی ایرانی را نیز بخوانید تا با مدلها و امتیاز استفاده از جاروبرقیهای سطلی نیز آشنا شوید.

در مورد جاروبرقی سطلی و معمولی ، چند نکته را به خاطر بسپارید تا نهایتا یک وسیله با کارایی مد نظر داشته باشید:

1- توان دستگاه

منظور از توان دستگاه، میزان مصرف برق برای مکش گرد و غبار در داخل مخزن است که برای جاروبرقی سطلی حداکثر 1500 و برای جاروبرقی معمولی موشکی، حداکثر 2200 است. نکته ای که لازم است بدانید این است که توان جاروبرقی با قدرت مکش آن تفاوت دارد. قدرت مکش به توانایی وسیله برای جذب گرد و غبار گفته می شود که کمتر از توان موتور است. برای اینکه آگاهی از قدرت مکش ر در صورتی که مقدار آن روی دستگاه درج نشده است، بهتر است خودتان یک تست انجام دهید. از فروشنده بخواهید وسیله را روشن کند. سپس به سه طریق می توان مکش جاروبرقی را تشخیص داد:
– دست خود را در محل اتصال لوله به بدنه قرار دهید.
– همچنین می توانید دست را در انتهای لوله خرطومی که به میله فلزی وصل می شود، بگذارید.
– در نهایت می توانید دست را در دهانه پاروی دستگاه قرار دهید.
با این سه روش متوجه قدرت مکش وسیله خواهید شد.

2- میزان صدا

مورد بعدی که باید در زمان خرید جاروبرقی بررسی کنید، میزان صدای آن است. هیچکس دوست ندارد جاروبرقی صدای زیادی داشته باشید به خصوص در خانه های آپارتمانی که صدای وسیله باعث آزار همسایه ها خواهد شد و یا اینکه در خانه، نوزاد داشته و با کوچکترین صدا بیدار می‌شود. میزان صدا با واحد دسیبل تعریف می شود که بر روی بدنه دستگاه یا در دفترچه راهنما درج شده است. هر اندازه مقدار دسیبل بیشتر شود، صدای آن نیز بیشتر خواهد بود. جاروبرقی های سطلی صدای بسیار زیادتری نسبت به انواع معمولی موشکی دارند.

3- وجود فیلتر هوا

در داخل همه انواع جاروبرقی، فیلتر هوا تعبیه شده است. زمانی که خانه را جارو می‌زنید، گرد و غبار وارد مخزن می شود اما در ادامه، آلاینده های معلق در مخزن به راحتی می تواننند از آن خارج شده و وارد هوا شوند. به این معنا که هم محیط مجددا کثیف شده و هم هوا آلوده می گردد لذا تنفس در این هوا باعث مشکلات تنفسی خواهد شد. فیلتر هوا موظف است آلاینده های معلق را جذب کرده و اجازه ندهد مجددا وارد هوا شوند.

4- داشتن پاکت یکبار مصرف

تمامی جاروبرقی های موشکی به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر پاکت دائمی، امکان نصب پاکت یکبار مصرف در آن وجود داشته باشد. استفاده از کیسه یکبار مصرف بهتر است چون نیازی به شستن آن نیست. هر بار که قرار است کیسه دائمی را خالی کرده و بشویید، از یک سو باید مراقب دست خود باشید که مبادا آشغال تیز همانند خرده شیشه دست شما را نبرد و از طرفی گرد و غبار وارد مجاری تنفسی شما خواهد شد. اغلب جاروبرقی های سطلی نیز قابلیت استفاده از پاکت های یکبار مصرف را دارند. البته در زمان خرید باید از فروشنده پیرامون این موضوع سوال کنید.

5- اندازه مخزن دستگاه

یکی دیگر از گزینه های مورد بررسی در خرید جاروبرقی، اندازه مخزن است. جاروبرقی های سطلی، حجم 21 یا 18 لیتر دارند که البته در زمان خرید باید به میزان استفاده از دستگاه توجه کنید. برای مثال اگر قرار است این وسیله در مکان های بزرگ همانند نمازخانه، سالن های همایش و… به کار برده شود، باید به سراغ جاروبرقی سطلی با حداکثر مخزن بروید.

6- اندازه دستگاه

شاید برای شما نیز مهم است که جاروبرقی فضای زیادی را اشغال نکند. در این صورت جاروبرقی سطلی گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود ولی انواع جاروبرقی موشکی در اندازه و طراحی های مختلف وجود دارد که براساس سلیقه خود می توانید مدل مناسبی را خریداری کنید.

جاروبرقی سطلی بهتره یا معمولی؟

با توجه به ویژگی‌های بالا و سطح نیاز شما، پاسخ به این سوال متغیر است. شخصا جاروبرقی سطلی را ترجیح می‌دهم اما اگر متراژ خانه شما کم است و محدودیت جا دارید، شاید استفاده از جاروبرقی موشکی معمولی مناسب تر باشد.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله با تفاوت جاروبرقی معمولی و سطلی آشنا شده باشید. در صورتی که قصد خرید جاروبرقی دارید می‌توانید همین حالا از طریق چت آنلاین اقدام کنید. همچنین می‌توانید با شماره‌های 031332259760 و 09022119200 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان کالاسونیک استفاده کنید. ما بهترین مدلهای جاروبرقی را با توجه به بودجه شما پیشنهاد می دهیم. امکان ارسال سفارش به سراسر ایران و پرداخت هزینه آن درب منزل وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی