آون توستر چیست؟ راهنمای خرید آون توستر

2 1,421
زمان تقریبی مطالعه: 28 دقیقه

یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه آون توستر می‌باشد که می‌توان با استفاده از آن نان تست و برشته داشت و همچنین با خرید اون توستر یک نسخه مینیاتوری از اجاق‌گاز را در منزل خود خواهید داشت. با استفاده از آون توستر می‌توان کارهای کوتاه مدت و ساده فر را انجام داد در صورتی که انرژی کمتری مصرف کرد. در صورتی که شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که مهمانی‌های شبانه و دورهمی‌های زیادی برگزار می‌کنید متوجه خواهید شد که داشتن یک فر به تنهایی برای برگزاری این مراسم کافی نیست. باید منتظر ماند تا یک غذا به طور کامل آماده شود و تنظیمات فر را دوباره اعمال کرد و سپس منتظر ماند تا غذای بعدی نیز آماده شود.

 

بدون شک تمامی افراد دوست دارند تا یک فر دوقلو داشته باشند اما این راه مقرون به صرفه نخواهد بود. اینجاست که وجود وسیله کمکی به نام آون توستر به کمک شما خواهد آمد.

مهم‌ترین مزایای استفاده از آون توستر

در صورت تمایل شما برای تهیه و خرید یک آون توستر و در شرایطی که دچار شک و تردید هستید بهتر است ابتدا با مزایای این دستگاه آشنا شوید تا بتوانید بسیار سریع برای خرید آن اقدامات لازم را انجام دهید:

آون توستر می‌تواند بهترین جایگزین برای فر باشد

در بسیاری از آپارتمان‌ها افراد امکان دسترسی به فر را ندارند و از جمله مهم‌ترین دلایل عدم دسترسی به فر می‌توان به عدم وجود لوله‌کشی مناسب گاز و یا عدم وجود فضای مناسب برای قرار دادن فر در آشپزخانه اشاره کرد. در این شرایط بهترین گزینه برای شما یک آون توستر خواهد بود.

در اختیار داشتن فضای بیشتر برای فرآیند آشپزی

در صورتی که از آن دسته از افرادی هستید که به پختن انواع شیرینی علاقه زیادی دارید متوجه خواهید شد که یک فر قابلیت پخت این شیرینی‌ها را به صورت هم‌زمان نخواهد داشت. از این رو در این شرایط استفاده از یک آون توستر تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد. همچنین در صورت استفاده از آون توستر در وقت شما نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی خواهد شد.

"خرید

گرم شدن سریع

یکی دیگر از مزایای استفاده از آون توستر این است که به سرعت گرم می‌شوند. بدون شک روشن گذاشتن فر برای گرم کردن غذا و یا برشته کردن نان برای شما عذاب‌آور خواهد بود. اما کوچک بودن آون توسترها بدین معناست که در مدت زمان کوتاه سریع گرم خواهند شد و به دمای مورد نظر شما خواهند رسید و این امر به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی غذای خود را گرم کنید. همچنین آون توسترها در مقایسه با مایکروویو از عملکرد بهترین برخوردار هستند.

نیاز به انرژی و زمان کمتر

کوچک بودن اندازه آون توسترها باعث می‌شود به انرژی و زمان کمتری نیاز داشته باشید تا به دمای مورد نظر شما برسد. از این رو با محیط‌زیست نیز سازگاری بیشتری دارند. اما در کشورهایی از جمله ایران که هزینه برق نسبت به گاز بسیار بیشتر است هزینه استفاده از آون توستر در مقایسه با فرهای گازی بیشتر خواهد بود. البته با توجه به زمان کمتری که یک آون توستر مصرف می‌کند ممکن است در برخی موارد هزینه کمتری ایجاد شود.

عدم افزایش دمای آشپزخانه

افرادی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند و یا در خانه خود تهویه مناسبی قرار نداده‌اند در صورت استفاده از فر ممکن است احساس ناخوشایند در آشپزخانه خود داشته باشند. در مقایسه با فر آون توستر گرمای کمتری تولید می‌کند از این رو در این شرایط به دستگاه تهویه دیگر نیازی نخواهید داشت.

دسترسی آسان

در صورت استفاده از فر افراد باید به طور مرتب خم و راست شوند تا قادر به مشاهده محتویات داخل فر باشند که این کار برای افراد سالمند و معلول مشکل خواهد بود و گاهی اوقات ممکن است به خود آسیب بزنند. آون توستر برای این افراد گزینه بهتری خواهد بود و دسترسی به آن‌ها نیز آسان‌تر خواهد بود.

تمیزی راحت‌تر

گاهی اوقات ممکن است این مورد برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد اما بهتر است صادق باشیم بدون شک هیچ کسی دوست ندارد دستگاهی همانند فر را تمیز کند. همچنین در فرآیند تمیز کردن فر ممکن است خطرات مختلفی شما را تهدید کند که باید از آن‌ها آگاه باشید. اما آون توسترها کوچک‌تر هستند از این رو تمیز کردن آن‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود.

حال که از مزایای آون توستر آگاه شدیم باید متناسب با نیاز خود نوع مناسب آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید.

آشنایی با انواع آون توسترها

آون توستر معمولی

از این آون توستر می‌توان روی سطح و میز کار آشپزخانه استفاده کرد. این نوع توسترها برای گرم کردن، برشته کردن و تست نمودن غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که تمایل به خرید فر توستری دارید که کار با آن ساده باشد توصیه می‌کنیم از این نوع آون توستر استفاده نمایید. اندازه آون توستر معمولی به قدری است که به راحتی می‌توان دو تا شش تکه شیرینی و یا نان را به صورت هم‌زمان برشته کرد. این دستگاه دارای تنظیماتی می‌باشد که می‌توان متناسب با نوع کار خود از آن استفاده نمایید. در صورتی که می‌خواهید علاوه بر برشته کردن و گرم کردن غذا کارهای بیشتری را انجام دهید بهتر است از خرید این نوع آون توستر خودداری نمایید.

"انواع

از مهم‌ترین مزایای این نوع آون توستر می‌توان به قیمت مناسب، برندها، اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلف آن‌ها اشاره کرد.

آون توستر فن دار

آون توسترهای فن دار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند زیرا آن‌ها از تکنولوژی استفاده می‌کنند که هوای داخل فر به همه جا به صورت یکنواخت منتقل می‌شود تا مواد غذایی به صورت یکنواخت گرم شوند. با استفاده از این نوع آون توستر می‌توان غذا را سریع‌تر و در دمای پایین‌تر آماده کرد. از این رو خرید این نوع آون توسترها از لحاظ زمان و پول به‌صرفه‌تر هستند. هزینه‌های این نوع از آون توسترها اندکی بالاتر است. اما در صورتی که تمایل به خرید دستگاهی باکیفیت دارید تا انواع مواد غذایی را بتوانید با استفاده از آن پخته کنید و کار یک فر اجاق‌گاز معمولی را برای شما انجام دهد توصیه می‌کنیم این نوع آون توستر را خریداری نمایید.

از مهم‌ترین مزایای خرید و استفاده از این نوع آون توستر می‌توان به سرعت بیشتر برای پخت غذا، راحتی استفاده از دستگاه، مناسب بودن آن برای انجام کارهایی از قبیل پخت و کباب کردن و بریان کردن، کیفیت بالای غذای پخته شده با استفاده از این نوع آون توستر در مقایسه با مدل قبلی اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که هزینه‌ای که باید برای خرید این نوع آون توستر صرف کنید در مقایسه با آون توستر معمولی بیشتر است.

آون توستر جوجه‌گردان

این نوع از آون توسترها دارای قابلیت بسیار مهم هستند که همان طبخ گوشت می‌باشد. این دستگاه دارای یک محور چرخنده است که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از آن بتوانید گوشت را راحت‌تر و به صورت آبدار پخته کنید. برخی از این دستگاه‌ها به قدری بزرگ هستند که یک یا دو جوجه به صورت کامل در آن جای می‌گیرند. از این رو در آشپزخانه شما فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. از مهم‌ترین فواید این نوع از آون توسترها به مناسب بودن آن‌ها برای پخت گوشت می‌توان اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که این نوع آون توسترها تنها برای انجام یک کار طراحی شده‌اند که آن پخت گوشت می‌باشد. به این معناست که شما نمی‌توانید بسیاری از غذاهای دیگر که در مدل قبل پخته می‌کردید را با استفاده از این دستگاه پخته نمایید.

آون توستر مادون قرمز

این نوع از آون توسترها برای پخت‌وپز از انرژی نور استفاده می‌کنند. این نوع مکانیسم پخت‌وپز به اندازه فرهای فن دار در دسترس نیستند. با این وجود این موضوع برای این دستگاه یک نقص محسوب نمی‌شود. این نوع از دستگاه‌های آون توستر بسیار کارآمد هستند و برای پخت‌وپز به زمان بسیار کمی نیاز دارند. همچنین برای باز کردن یخ قبل از پخت‌وپز نیز می‌توان از این دستگاه‌ها استفاده کرد. این نوع از آون توسترها برای انواع پخت‌وپز همانند پخت غذا، گرم کردن غذا، یخ‌زدایی و خشک‌کردن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته برخی از دستگاه‌های آون توستر فن دار به مادون قرمز مجهز هستند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع آون توسترها می‌توان به پخت سریع مواد غذایی، گرمای یکنواخت در آن، صرفه‌جویی بیشتر در انرژی، یخ‌زدایی مناسب برای غذای یخ‌زده اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که این نوع از آون توسترها در مقایسه با مدل قبلی برای آشپزی دارای روش‌های مختلف هستند و می‌توان آون توستری خریداری کرد که قابلیت فن و مادون قرمز را به صورت هم‌زمان داشته باشد.

"بهترین

راهنمای خرید آون توستر

دستگاهی که غذای شما را گرم می‌کند و در مدت زمان کوتاه یک وعده غذایی گرم به شما تحویل می‌دهد برای آن دسته از افرادی که خسته و گرسنه به خانه برمی‌گردند یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود. برای انتخاب این دستگاه چندین انتخاب از جمله مایکروفر، آون توستر و یا اجاق توستر را پیش رو خواهید داشت. برخی از افراد ممکن است در نگاه نخست آون توستر را با مایکروویو اشتباه بگیرند که لازم به ذکر است این دو دستگاه دارای کارکرد و ظاهر مشابه هستند.

هر دو دستگاه برای گرم کردن نان و غذا گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند و می‌توان برخی از غذاها را با استفاده از آن‌ها تهیه کرد. البته آون توستر از انرژی و زمان کمتری استفاده می‌کند از این رو خرید آن‌ها به‌صرفه‌تر خواهد بود. برای خرید یک دستگاه آون توستر باید برخی از نکات را مد نظر قرار دهید که در ادامه قصد داریم این نکات را به صورت مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

اندازه و ظرفیت آون توستر و فضایی که نیاز دارد

آون توسترها در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند از این رو قبل از خرید این دستگاه بهتر است فضایی که می‌خواهید در آشپزخانه خود به آن اختصاص دهید را اندازه‌گیری کنید و آن را با مدل دستگاهی که قصد خرید آن را دارید باید مطابقت دهید. البته باید دقت کنید که برای رعایت ایمنی بین کابینت‌های بالا و دستگاه شما باید فاصله کافی وجود داشته باشد. همچنین باید در دو طرف دستگاه مقداری فضای خالی در نظر گرفته شود. به طور معمول در دفترچه راهنمای محصول برای این فواصل مقدار مشخصی در نظر گرفته شده است.

مورد دیگر که هنگام خرید یک آون توستر باید در نظر گرفته شود ظرفیت داخلی مدل مورد نظر شما می‌باشد. به عنوان مثال در صورتی که قصد کباب کردن یک مرغ را داخل توستر خود دارید باید فضای کافی را در دسترس داشته باشید. هنگام تعیین گنجایش مورد نظر باید حجم و نوع غذایی که برای پخت و یا گرم کردن آن از آون توستر استفاده می‌کنید را مد نظر قرار دهید.

توان مصرفی دستگاه

توان مصرفی یک دستگاه آون توستر بیانگر مصرف انرژی دستگاه مورد نظر می‌باشد. از روی آن می‌توان در مورد المنت‌های دستگاه و میزان گرمادهی آن حدس‌هایی زد. توان مصرفی آون توسترها معمولاً بین 1200 تا 1800 وات می‌باشد. تعداد المنت‌های دستگاه در این مقدار تأثیرگذار خواهد بود. آون توسترها به طور معمول دارای 2 یا 4 المنت حرارتی هستند که در بخش بالا و پایین دستگاه قرار دارند.

جوجه‌گردان

در صورت تمایل برایی کباب و برشته کردن مرغ کامل با استفاده از این دستگاه باید دقت کنید که دستگاه مورد نظر شما مجهز به جوجه‌گردان باشد. به طور معمول دستگاه‌های مجهز به جوجه‌گردان گنجایش داخلی نسبتاً بزرگی دارند تا بتوان یک مرغ کامل را در آن‌ها جای داد. با این وجود باز هم توصیه می‌شود قبل از خرید یک دستگاه ظرفیت داخلی آن را مورد بررسی قرار دهید.

"خرید

محدوده دما

دستگاه‌های آون توستر دارای محدوده دمایی مشخص هستند و حداکثر دمایی که قادر به ایجاد آن هستند دارای مقدار معینی می‌باشد. این محدوده دما در دستگاه‌های مختلف متفاوت می‌باشد. با توجه به این موضوع که دمای مورد نیاز برای پخت غذاهای مختلف متفاوت می‌باشد هنگام خرید این دستگاه نهایت دقت خود را به خرج دهید تا دستگاه مورد نظر شما دمای مورد نیاز شما را تأمین کند.

کانوکشن

یکی از کاربردی‌ترین عملکردهای دستگاه‌های آون توسترهای جدید کانوکشن می‌باشد. این عملکرد باعث خواهد شد تا غذای شما سریع‌تر و یکنواخت‌تر پخته شود. به این صورت است که در دستگاه‌هایی که فن تعبیه شده است گرمای تولید شده توسط المنت‌های برقی به گردش درآورده می‌شود و گرما به صورت یکنواخت به تمام بخش‌های غذا انتقال داده خواهد شد.

این قابلیت کمک می‌کند تا پخت غذاهایی از جمله پیتزا و غذاهایی که مغز پخت شدن در آن‌ها از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است به صورت مناسب‌تر توسط آون توستر انجام می‌گیرد. پس در صورت تمایل برای استفاده از توستر به خوبی برای تهیه غذا باید توجه کنید که دستگاه مورد نظر شما به این قابلیت مجهز باشد. آون توسترهای ناسا الکتریک به کانوکشن‌های بهینه برای پخت بهتر غذا مجهز هستند.

راهنمای خرید آون توستر



آون توسترها از لحاظ ظاهری شبیه به مایکروویوها هستند ولی عملکرد آن‌ها تا حدودی متفاوت می‌باشد. در ساختار آون توسترها پیچیدگی خاصی وجود ندارد و یک المنت حرارتی در بالای دستگاه و المنت حرارتی در پایین دستگاه دارند که عمل پخت‌وپز و گرم کردن را برای شما انجام می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از آون توستر انواع کیک، شیرینی، گوشت، مرغ، لازانیا و پیتزا را پخته و برشته نمایید.

قبل از خرید آون توستر باید به چه نکاتی دقت نماییم؟

  1. نخستین نکته ظرفیت دستگاه می‌باشد. آون توسترهایی که در بازار هستند از 6 لیتر آغاز شده و تا 50 لیتر ظرفیت دارند. هرچه ظرفیت آون توستر بیشتر باشد می‌توان ظروف بزرگ‌تری داخل آن‌ها قرار داد.
  2. دومین نکته‌ای که از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشد دارا بودن سیخ جوجه‌گردان می‌باشد. آون توسترهایی که ظرفیت بالایی دارند به سیخ جوجه‌گردان نیز مجهز هستند و شما می‌توانید مرغ کامل را داخل این آون توسترها پخته کنید.
  3. نکته سوم توان مصرفی آون توسترها می‌باشد که از 700 وات، 1300 وات تا 2000 وات توان مصرفی آون توسترها می‌باشد. هرچه توان مصرفی آون توستر شما بیشتر باشد دستگاه زودتر گرم خواهد شد. المنت حرارتی در این دستگاه‌ها زودتر داغ می‌شود.
  4. نکته دیگر که از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشد محدوده دمایی آون توسترها می‌باشد. محدوده دمایی آون توسترها از 100 درجه آغاز شده و تا 230 الی 250 دارای محدوده دمایی هستند.
  5. نکته بعدی زمان و تایمی است که به آون توستر خود می‌دهید می‌باشد که تا 60، 90 و در برخی از آون توسترها حتی تا 90 دقیقه می‌توانید به آون توسترها زمان بدهید تا پخت‌وپز را برای شما انجام دهد.
  6. نکته فوق‌العاده مهم دارا بودن فن کانفکشن می‌باشد. فن کانفکشن پخت‌وپز را برای شما یکنواخت‌تر می‌سازد که در برخی از آون توسترها هست و در برخی از دستگاه نیز این قابلیت وجود ندارد. افرادی که قصد دارند پخت شیرینی و کیک را انجام دهند بهتر است آون توستری را خریداری نمایند که به فن کانفکشن مجهز باشد تا پخت‌وپز برای آن‌ها یکنواخت‌تر شود.
آون توستر
آون توستر

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید آون توستر باید حتماً رعایت شوند

در این بخش قصد داریم چندین نکته در رابطه با خرید آون توستر به شما بگوییم که اگر در هنگام خرید این نکات را رعایت کنید بدون شک خرید خوبی خواهید داشت.

موقع خرید آون توستر حتماً دستگاهی را انتخاب نمایید که قابلیت کانوفکشن داشته باشد. دستگاه‌هایی که قابلیت کانوفکشن دارند حرارت را به صورت یکنواخت پخش می‌کنند و باعث می‌شوند که پخت خوبی داشته باشید. در مقابل دستگاه‌هایی که قابلیت کانوفکشن ندارند حرارت را تنها از دیواره‌ها پخش می‌کنند و به این صورت است که وقتی غذا را داخل آون توستر قرار می‌دهیم یک بخش از آن سوخته است و بخش دیگر آن نپخته است.

سینی اون توستر

حتماً آون توستری را انتخاب نمایید که دو سینی داشته باشد یک سینی مخصوص گریل و یک سینی معمولی داشته باشد. توسترهای دارای دو سینی علاوه بر این که در پخت بسیار به شما کمک می‌کنند برای تمیز نگاه داشتن داخل دستگاه نیز بسیار مؤثر هستند.

اگر بتوانید توستری را خریداری نمایید که برنامه پخت نیز داشته باشد خیلی عالی خواهد بود. به عنوان مثال وقتی را روی حالت کیک قرار دهیم کافی است کیک را داخل توستر قرار داده و تنها دکمه آن را فشار دهیم باقی کارها را خود دستگاه انجام خواهد داد و دیگر نیازی به کنترل دما و زمان آن نخواهید داشت. به طور معمول توسترهای دیجیتال دارای این قابلیت‌ها هستند.

توسترهایی که شیشه جلو آن‌ها دوجداره هستند خیلی عالی هستند علاوه بر این که شیشه جلو آن‌ها خیلی محکم است باعث می‌شود حرارت به بیرون انتقال پیدا نکند و حرارت تولید شده صرفاً صرف پخت خواهد شد. حتماً توستری را انتخاب نمایید که دارای فن باشد این قابلیت بسیار مهمی است که همواره توصیه می‌شود به آن دقت نمایید. ما همیشه توسترهایی را معرفی می‌کنیم که این قابلیت را داشته باشند.

مزایای آون توستر

از مزایای آون توستر می‌توان به این مورد اشاره کرد که می‌توانید غذاهایی با حجم کم را داخل آن‌ها بپزید.

این دستگاه برای گرم کردن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد که به عنوان عملکرد جانبی دستگاه محسوب می‌شود و در مقایسه با ماکروویو زمان بیشتری را از شما خواهد گرفت. برای یخ‌زدایی نان‌های فریز شده گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

دروغی به نام آون توستر بوش



در این بخش قصد داریم تا در رابطه با آون توسترهای تقلبی و بی‌کیفیت موجود در بازار بحث کنیم و بررسی کنیم که آیا این آون توسترها ارزش خرید دارند.

در سال‌های اخیر که قیمت فرهای برقی رومیزی و یا فرهای توکار به ویژه ماکروویوها تا حد زیادی افزایش یافته است آون توسترها به یکی از دستگاه‌های ضروری خانه‌های امروزی تبدیل شده است و دارای کارایی‌های بسیار زیاد می‌باشد اما افراد سودجویی هستند که از اعتماد مشتری سوءاستفاده کرده و آون توسترهای بی‌کیفیت و بی‌ارزش را به بازار عرضه کرده‌اند. به عنوان مثال آون توستر بوش (بوش تقلبی) که خود شرکت بوش آون توستر تولید نکرده است اما برخی از افراد آمده‌اند و کارتون‌های این دستگاه‌ها را عوض کرده‌اند و آون توسترهای بی‌کیفیت را تولید کرده‌اند و آن‌ها را به بازار عرضه کرده‌اند.

این آون توسترها به عنوان آون توسترهای تقلبی بازار محسوب می‌شوند. حتی از برندهای مرغوب و باکیفیت ایرانی سوءاستفاده شده است و مشابه آن‌ها و از اسم آن‌ها استفاده کرده‌اند و آون توستر تولید کرده‌اند و به بازار عرضه کرده‌اند. این امر باعث شده است تا تمامی مشتریان گمراه شوند که آیا این دستگاه اصلی و یا تقلبی است. دلیل اصلی این که این آون توسترها به شما پیشنهاد نمی‌شود به خاطر ولوم‌ها و دستگیره‌های بی‌کیفیت می‌باشد که اصلاً پرسی نیستند و حتی اگر بخواهند پیچی باشند پیچ‌های خوبی برای آن‌ها استفاده نشده است که باعث می‌شود پس از چند بار استفاده و به مرور زمان این دستگیره‌ها کنده شوند. شیشه‌های این دستگاه‌ها دوجداره نیستند. سقف‌ها و ورقه‌های آن از کیفیت خود برخوردار نیستند.

اون توستر
اون توستر

سینی اون توستر

نکته دیگر که هنگام خرید یک آون توستر باید در نظر گرفته شود سینی آون توستر می‌باشد. اگر سینی آون توستر لعاب خوبی نداشته باشد پس از چند بار استفاده پوسته‌پوسته خواهند شد و ورقه آون توستر کنده خواهد شد و وقتی مواد غذایی از جمله گوشت یا مرغ را روی سینی قرار دهید به سینی می‌چسبد و به طور کلی مواد غذایی شما را خراب خواهد کرد. از سینی‌های خوب برای آون توسترهای تقلبی موجود در بازار استفاده نشده است.

نکته فوق‌العاده مهم که در این بخش لازم به ذکر است این است که این دستگاه‌ها به طور کلی خدمات خوبی ندارند. دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نخواهند بود مگر این که خود فروشگاه و یا فروشنده بخواهد دستگاه را برای شما ضمانت کند که ضمانت‌های شرکتی از جمله میگل، فلورانس و کلر ندارند.

آون توسترهای مشهور بازار میگل، فلر، داتیس، کلورانس و لوساک آون توسترهای خوب و با خدمات و کیفیت خوبی هستند. آون توسترهایی همچون بوش و یا اگر برند اصلی را مشاهده کردید که مشابه برند اصلی است اما پسوند و یا پیشوند آن عوض شده است به عنوان مثال دوبرکینگ آون توستر خیلی باکیفیت و خوبی است اما متأسفانه از اسم آن استفاده شده است و دوبل مکس و دوبل مدل عرشیا این اسامی را مورد استفاده قرار داده‌اند و آون توسترهای به شدت بی‌کیفیت را به بازار عرضه کرده‌اند که اصلاً ارزش خرید ندارند.

بررسی مشخصات آون توستر کلورانس مدل 8045



این آون توستر دارای ظرفیت 50 لیتری است و به فن کانفکشن مجهز می‌باشد. آون توستر کلورانس مدل 8045 به صفحه لمسی مجهز نیست و دیجیتال نیست و کاملاً آنالوگ است و برای این دستگاه سه ولوم طراحی شده است. این دستگاه دارای دفترچه راهنما است که دستورالعمل‌ها و موارد ایمنی دستگاه داخل آن نوشته شده است و دارای ضمانت‌نامه 18 ماهه از طرف خود شرکت کلورانس برای شما در نظر گرفته شده است که داخل این دفترچه تعمیرگاه‌های مرکزی خود شرکت کلورانس به همراه آدرس آن‌ها و شماره‌های تماس آن‌ها برای شما قید شده است.

رنگبندی

این دستگاه دارای سه رنگ سفید، مشکی و استیل می‌باشد. توان مصرفی این دستگاه 2 هزار وات می‌باشد که هزار وات المنت بالا و هزار وات المنت پایین می‌باشد. روی دستگاه سه ولوم طراحی شده است که ولوم بالا محدوده دمای دستگاه را نشان می‌دهد که تا 250 درجه سانتی گراد می‌توانید دمای دستگاه را تغییر دهید. ولوم پایین برای این که هر بار که این ولوم را می‌چرخانید با المنت بالا و یا المنت پایین روشن می‌شود و اگر بخواهید المنت و سیخ جوجه‌گردان با هم و به طور هم‌زمان کار کنند یک بار دیگر که بچرخانید همراه با فن کانفکشن برای شما کار خواهد کرد.

ولوم آخر و یا ولوم پایین مشخص کردن زمانی که می‌خواهید به دستگاه بدهید که دستگاه شما شروع به کار کردن کند و پخت‌وپز مواد غذایی را برای شما انجام دهد. در المنت آخر به محض این که ولوم را می‌چرخانید دستگاه شروع به کار کردن خواهد کرد و از 10 تا 90 دقیقه می‌توانید به دستگاه زمان بدهید.

شیشه این دستگاه دوجداره نیست اما حسن آن دارا بودن گارانتی می‌باشد. این دستگاه در تمامی شهرهای بزرگ گارانتی دارد و دارای سه رنگ می‌باشد. یک مدل بالاتر از این دستگاه که تنها ولوم باشد و دیجیتال نباشد به طور کامل با سیلور کار شده است که کد نمد سی به آن گفته می‌شود و برای شما دو سینی همراه با دو دستگیره برای شما در نظر گرفته شده است. ظرفیت 50 لیتری، کانفکشن دار و چراغ داخل از تجهیزات این دستگاه می‌باشد.

بررسی مشخصات آون توستر کوئین هوم مدل 9450



کارایی این آون توستر با آون توستر 9250 اندکی متفاوت است و در آخر مجموعه‌ای از نکات خیلی مهم برای استفاده از این آون توستر را برای شما بیان خواهیم کرد.

انواع اون تستر
انواع اون تستر

وقتی داخل جعبه آون توستر کوئین هوم مدل 9450 را باز می‌کنید کاتالوگ محصولات کوئین هوم را مشاهده خواهید کرد. گارانتی 18 ماهه محصولات کوئین هوم نیز در جعبه دستگاه وجود دارد و یک دفترچه راهنما برای نحوه کار کردن با دستگاه و نکات ایمنی داخل دستگاه وجود دارد. این دستگاه دارای قدرت مصرفی 2 هزار وات می‌باشد. هزار وات مربوط به المنت بالا و هزار وات مربوط به المنت پایین می‌باشد. این دستگاه در سه رنگ مختلف استیل، مشکی و سفید در بازار موجود می‌باشد.

این دستگاه دارای چراغ، یک لامپ داخلی و کانفکشن است که پخت غذا را برای شما یکنواخت می‌سازد. محدوده دمایی دستگاه از 100 تا 250 درجه سانتی گراد می‌باشد. می‌توانیم حدود یک ساعت تایم برای پخت‌وپز به این دستگاه بدهید. دارای یک سینی گریل می‌باشد. دو دستگیره و یک سینی پخت‌وپز دارد. دستگیره دستگاه برای سینی گریل، دستگیره بلند برای سینی پخت‌وپز و سیخ جوجه‌گردان که می‌توان مرغ کامل را داخل این دستگاه پخت. سینی پخت‌وپز این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد از این رو با گذشت زمان پوسته‌پوسته نخواهد شد و وقتی مواد غذایی را روی سینی پخت‌وپز قرار دهید مواد غذایی به خود سینی نخواهند چسبید.

برنامه پخت و پز

یکی از کارکردهای متفاوت این دستگاه با مدل 9250 که خیلی جالب به نظر می‌رسد این است که به نحوی خود دارای برنامه پخت‌وپز می‌باشد و امکانات آن از مدل 9250 بیشتر است. هر دو دارای هزار توان مصرفی 1000 وات و ظرفیت 50 لیتر هستند. دارای شیشه دوجداره هستند و عمل یخ‌زدایی را نیز برای شما انجام می‌دهند. عمل یخ‌زدایی آون توستر شبیه به ماکروویو نیست و دارای برنامه یخ‌زدایی سریع نیستند.

اما می‌توان به عنوان مثال نان فریز شده را از فریزر خارج کرد و داخل آون توستر قرار داده و از عمل یخ‌زدایی آون توستر استفاده کنید. این دستگاه دارای دو ولوم می‌باشد در صورتی که مدل 9250 به صورت کامل لمسی می‌باشد. این دو ولوم در دستگاه تفاوت‌هایی را ایجاد کرده است. عملکرد ولوم به سمت راست یک کاری برای شما انجام خواهد داد در صورتی که خلاف عقربه‌های ساعت و سمت چپ برای شما کار متفاوتی را انجام خواهد داد.

وقتی دستگاه می‌خواهد عملکرد خود را آغاز کند روی عملکرد اگر موافق عقربه‌های ساعت بچرخانید به شما در بالا نمایش خواهد داد که اگر یکبار آن را بچرخانید فقط المنت بالا و بار دیگر که بچرخانید فقط المنت پایین، هم‌زمان دو المنت، المنت بالا و جوجه‌گردان، المنت بالا و پایین هر دو با هم همراه با جوجه‌گردان، اگر خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید یک برنامه پخت برای شما قرار داده است. به عنوان مثال اگر بخواهید مرغ کامل بپزید برنامه 230 درجه سانتی گراد و یک ساعت زمان را خود دستگاه همراه با فن کانفکشن را به شما پیشنهاد می‌دهد. اگر به عنوان مثال بخواهید کیک بپزید 170 درجه سانتی گراد و 25 دقیقه زمان همراه با فن کانفکشن را به شما پیشنهاد می‌دهد.

پخت گوشت و استیک

اما اگر حالت گوشت و یا استیک باشد خود فن کانفکشن خاموش خواهد شد و 200 درجه سانتی گراد را با 30 دقیقه زمان به شما پیشنهاد خواهد داد. برای پخت پیتزا 200 درجه سانتی گراد محدوده دمایی با 30 دقیقه زمان همراه با فن کانفکشن را برای شما پیشنهاد خواهد داد. برای گوشت، برای یخ زدایی، پختن مرغ کامل و گوشت به همین ترتیب روی صفحه‌نمایش محدوده دمایی همراه با زمان را به شما نشان می‌دهد. محدوده دما و زمان با استفاده از ولوم پایین نیز نمایش داده خواهد شد. محدوده دما و زمان اگر موافق عقربه‌های ساعت بچرخد دمای دستگاه را تا 230 درجه سانتی گراد می‌توانید به صورت دستی تنظیم کنید و کاری به برنامه پخت پیشنهادی دستگاه نداشته باشید. دما به صورت 5تایی افزایش می‌یابد.

محدوده دما دستگاه

روی کاتالوگ محصولات و دفترچه دستگاه نوشته است که محدوده دما از 100 آغاز می‌شود اما هنگام کار با دستگاه متوجه خواهید شد که محدوده دما از 65 آغاز می‌شود. اگر ولوم پایین خلاف عقربه‌های ساعت بچرخد محدوده زمانی دستگاه آغاز خواهد شد که شما می‌توانید به دستگاه تا 2 ساعت زمان پخت بدهید که این خیلی عالی است در صورتی که خیلی از سایت‌های مرجع نوشته‌اند که تنها تا 90 دقیقه می‌توان به دستگاه زمان داد اما در تصویر مشاهده خواهید کرد که می‌توان زمان را 2 ساعت افزایش دهید و برنامه پخت دستی به دستگاه بدهید. تفاوت این دستگاه با 9250 مشخص است، در مدل 9450 خود دارای برنامه پیشنهادی می‌باشد اما در 9250 برنامه پیشنهادی وجود ندارد.

در 9450 در هر حالتی که بخواهید می‌توانید کانفکشن را روشن کنید اما در 9250 این‌گونه نیست. بسته به مواد غذایی که می‌خواهید با استفاده از دستگاه بپزید می‌توانید کانفکشن را روشن کنید. وقتی المنت بالا همراه با جوجه‌گردان باشد کانفکشن روشن و یا خاموش خواهد بود. در برخی از برنامه پیشنهادی برای پخت برخی از مواد غذایی خود دستگاه کانفکشن را پیشنهاد می‌دهد. در حالت المنت بالا و پایین همراه با کانفکشن می‌توان کانفکشن را خاموش کرد به صورتی که تنها دو المنت با هم باشند و جوجه‌گردان کار نکند. در نهایت به دلخواه می‌توان کانفکشن را روشن کرد و برنامه آغاز عملکرد دستگاه را بزنید تا دستگاه شروع به کار کردن کند.

راهنمای خرید آون توستر
راهنمای خرید آون توستر

بررسی مشخصات آون توستر کوئین هوم مدل QH  9250



این مدل آون توستر دارای ظرفیت 50 لیتری می‌باشد. این آون توستر ساخت کشور ایران است و دارای گارانتی 18 ماهه شرکت کوئین هوم می‌باشد. قدرت و توان مصرفی این دستگاه معادل 2 هزار وات می‌باشد. هزار وات المنت بالا و هزار وات المنت پایین می‌باشد. داخل جعبه دستگاه یک دفترچه راهنما برای شما قرار داده شده است که می‌توان آن را به طور کامل مطالعه کرد و نکات ایمنی که در این دفترچه درج شده است باید با دقت مطالعه شود و یک سری مشخصات دیگر و نحوه استفاده از این توستر را به طور کامل برای شما توضیح داده است.

همچنین برای شما داخل جعبه دستگاه یک کاتالوگ قرار داده شده است که می‌توانید از طریق آن با تمامی لوازم‌خانگی کوئین هوم آشنا شوید. این شرکت به طور تخصصی روی تولید لوازم ریز آشپزخانه منزل کار می‌کند و خود ضمانت‌نامه برای 18 ماه می‌باشد که شماره سریال دستگاه روی برگه گارانتی که مخصوص هر دستگاه است قید شده است. وزن این دستگاه معادل 8 کیلوگرم است و دارای فن کانفکشن است. فن کانفکشن برای افرادی که این دستگاه را برای پخت کیک و شیرینی خریداری می‌کنند و بیشتر می‌خواهند با این دستگاه کیک و شیرینی بپزند کارایی زیادی دارد.

فن کانوکشن

فن کانفکشن حرارت داخل دستگاه را به جریان می‌اندازد و پخت را برای شما یکنواخت‌تر می‌کند که خیلی از آون توسترهای موجود در بازار این قابلیت را ندارند و برخی از مدل‌ها مثل آون توستر کوئین هوم مدل 9250 این قابلیت را برای شما قرار داده است و دارای فن کانفکشن می‌باشد. این دستگاه کاملاً لمسی است و دارای صفحه دیجیتال است و هیچ ولومی برای این دستگاه طراحی نشده است.

آون توستر کوئین هوم مدل 9250 دارای یک سینی گریل است و دو دستگیره برای شما قرار داده است که وقتی سینی گریل و یا سینی پخت‌وپز داغ باشد بتوانید با استفاده از آن دستگیره‌ها سینی را از دستگاه درآورید. این دستگاه در سه رنگ استیل، سفید و مشکی در بازار موجود می‌باشد. در ادامه قصد داریم تا طرز کار با دستگاه و نکاتی که در رابطه با استفاده از این دستگاه باید رعایت شود را برای شما خواهیم آورد.

شیشه این دستگاه دوجداره است و دارای سینی پخت‌وپز کاملاً باکیفیت می‌باشد و نسبت به رقبای وارداتی خود دارای کیفیت واقعاً بالایی می‌باشد و دارای سیخ جوجه‌گردان است که شما می‌توانید یک مرغ را به طور کامل داخل دستگاه قرار دهید. همان‌طور که گفتیم حجم این دستگاه 50 لیتر است مشکلی ندارد و شما می‌توانید ظروف خیلی بزرگ را داخل دستگاه قرار دهید. ظروف بزرگ یا ظروف پیرکس معمول را می‌توانید داخل دستگاه قرار دهید. دو دستگیره برای شما قرار داده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سینی پخت‌وپز را بردارید و با دستگیره بزرگ می‌توانید سینی گریل را بردارید.

محدوده دما

محدوده دمایی دستگاه بین 100 تا 250 درجه می‌باشد که با استفاده از دکمه بالا محدوده دمایی شما 5تایی تغییر می‌یابد و حتی تا 250 درجه قابل‌تغییر می‌باشد. دومین دکمه محدوده زمانی دستگاه می‌باشد که شما می‌توانید تا 60 دقیقه به این دستگاه زمان بدهید و پخت‌وپز را با استفاده از آن انجام دهید که هر بار که دکمه فشرده می‌شود یکی یکی به تایم دستگاه اضافه می‌شود.

عملکرد دستگاه به این صورت است که تنها با فشردن یکبار دکمه از سمت راست المنت بالا را روشن کنید و دوباره که بزنید المنت بالا و پایین هم‌زمان با هم روشن خواهند شد و عملکرد سمت چپ اگر یکبار فشرده شود چراغ همراه با فن کانفکشن روشن خواهد شد و اگر یکبار دیگر بزنید فن کانفکشن، چراغ و جوجه‌گردان با هم روشن خواهند شد و اگر یکبار دیگر دکمه را بزنید فن کانفکشن به طور کامل خاموش خواهد شد. شروع دستگاه را می‌زنید. چراغ دستگاه روشن خواهد شد، فن کانفکشن عملکرد خود را آغاز خواهد کرد. از مهم‌ترین مزایایی که این دستگاه دارد می‌توان به فن کانفکشن، چراغ داخلی، شیشه دوجداره، تا یک ساعت می‌توان به دستگاه زمان داد و کاملاً لمسی است.

بررسی مشخصات آون توستر میگل



گارانتی 24 ماهه و 5 سال خدمات پس از فروش دارد. آون توستر میگل مدل 350 دارای توان مصرفی 1500 وات است و به طور کامل آنالوگ است و هیچ صفحه نمایشی داخل دستگاه به کار نرفته است. یکی از معایب این دستگاه عدم وجود چراغ داخلی است و دستگیره آن از جنس آلومینیوم است. این دستگاه دارای سه المنت باکیفیت استیل ضدزنگ در بالا و سه المنت استیل ضدزنگ نیز در پایین قرار دارد. آون توستر میگل مدل 350 که دارای 35 لیتر ظرفیت است دارای محدوده زمانی تا 120 دقیقه می‌باشد و محدوده دمایی آن تا 230 درجه سانتی گراد است.

این دستگاه مجهز به قابلیت کانفکشن می‌باشد و یک دستگیره آلومینیومی دارد. با ولوم پایین محدوده دما شما می‌توانید تنظیم که آیا دو المنت همراه با یکدیگر روشن شوند و یا تنها المنت پایین و یا تنها المنت بالا روشن باشد. همچنین در ولوم سوم که برای شما در نظر گرفته شده است می‌توان تنظیم کرد که سیخ جوجه‌گردان را راه انداخت و همچنین می‌توان فن کانفکشن را همراه با جوجه‌گردان روشن کرد. وقتی دستگاه بخواهد شروع به کار کند زمان دستگاه که شما روی 20 دقیقه تنظیم کنید دستگاه عملکرد خود را آغاز خواهد کرد و وقتی که زمان دستگاه به اتمام برسد و تایمی که شما به دستگاه داده‌اید تمام شود دستگاه به صورت اتومات خاموش خواهد شد.

دفترچه های دستگاه

در این دستگاه دو دفترچه برای شما در نظر گرفته شده است. کار شرکت برای چاپ یکی از دفترچه‌ها به نظر کار خیلی جالبی به نظر می‌رسد این است که دستور پخت آون برقی را در اختیار شما قرار داده است یک سری از دستورات پخت غذاها را برای شما قرار داده است و در دفترچه دوم که برای شما در نظر گرفته شده است ضمانت دستگاه است، 5 سال خدمات پس از فروش، 2 سال گارانتی و یک سری نکات ایمنی و دستورالعمل خود آون توستر برای شما آورده شده است.

این دستگاه دارای یک سینی پخت و پز است که دارای کیفیت بسیار عالی است و لعاب خیلی خوبی دارد و همچنین دارای دو دستگیره است برای این که سینی دستگاه را گرفته و آن را از دستگاه خارج سازیم موقعی که دستگاه یا سینی داغ شده است و یک دستگیره کوچک‌تر برای بیرون آوردن سینی پخت‌وپز وجود دارد. این دستگاه در سه رنگ استیل، سفید و مشکی در بازار موجود می‌باشد.

بررسی مشخصات آون توستر لوکستای مدل 3100

آون توستر لوکستای مدل 3100 یکی از بهترین آون توسترهای موجود در بازار می‌باشد که ظرفیت آن حدود 40 لیتر است. محدوده دمای این آون توستر حدود 320 درجه سانتی گراد می‌باشد. توان مصرفی این دستگاه نیز حدود 1400 وات است و المنت بالا و پایین را می‌توان به صورت هم‌زمان مورد استفاده قرار داد. از دیگر امکانات این دستگاه می‌توان به جوجه‌گردان، سینی غذا، سینی گریل اشاره کرد که در پخت انواع غذاهای مختلف کمک بسیار زیادی به شما می‌کند. این دستگاه همچنین دارای محافظ سیم برق است و شیشه آن به صورت دوجداره است. بدنه داخلی این دستگاه به صورت نچسب است. شما می‌توانید به راحتی از درب شیشه‌ای دستگاه مراحل پخت غذا را مشاهده نمایید.

بدنه این دستگاه از جنس استیل ضد لک می‌باشد و همچنین دارای پنل‌های کنترلی بسیار محکم می‌باشد. محدوده زمانی این دستگاه حدود 90 دقیقه است و شما می‌توانید دستگاه را روی زمان مورد نظر خود تنظیم نمایید. وجود سیم‌های نسوز و فیوز حرارتی دستگاه ایمنی آن را تا حد زیادی افزایش داده‌اند.

از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه می‌توان به قیمت مناسب آن، سرعت پخت مناسب، اشغال فضای کم و کاربری آسان اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که استفاده از این دستگاه دارای معایبی نیز می‌باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیم نسبتاً کوتاه آن، بدنه نسبتاً ضعیف و در نهایت عدم وجود چراغ داخلی اشاره کرد.

بررسی مشخصات آون توستر نوبل کینگ مدل NF-1004

با استفاده از آون توستر نوبل کینگ مدل NF-1004 می‌توان حجم زیادی از مواد غذایی را به راحتی پخته کنید. حجم این محصول معادل 40 لیتر است در صورتی که دارای قدرت و حرارت بالا می‌باشد و این قدرت و حرارت بالا به شما کمک خواهد کرد تا غذاهای گوشتی و کبابی را به راحتی آماده نمایید. از دیگر تجهیزات این دستگاه می‌توان به جوجه‌گردان آن اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان مرغ بریان را به راحتی آماده نمایید.

پخت غذا با اون تستر
پخت غذا با اون تستر

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به محدوده زمانی 90 دقیقه‌ای آن اشاره کرد. در صورتی که خاموش کردن دستگاه را فراموش کردید جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا غذای شما نخواهد سوخت. تایمر موجود در این آون توستر با استفاده از یک زنگ زمان آماده شدن غذا را به شما اعلام خواهد کرد. سینی این آون توستر را می‌توان به راحتی جدا کرد و از این دستگاه برای گریل کردن مواد غذایی نیز می‌توانید استفاده کنید. شما می‌توانید از المنت‌های بالا و پایین این دستگاه به صورت هم‌زمان استفاده کنید.

شیشه این دستگاه دوجداره است و بدنه داخلی آن نیز نچسب است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به جوجه‌گردان، سینی غذا و توری گریل اشاره کرد. از آنجا که درب این دستگاه شیشه‌ای است مراحل پخت غذا را می‌توانید به راحتی مشاهده نمایید.

از نقاط قوت این دستگاه آون توستر می‌توان به مواردی همچون کاربری آسان، قیمت مناسب، گنجایش بالا، طراحی زیبا و درجه‌های دقیق اشاره کرد. اما از مهم‌ترین نقاط ضعف این دستگاه نیز می‌توان به مواردی از جمله بدنه نسبتاً ضعیف، عدم وجود چراغ داخلی و سیم نسبتاً کوتاه اشاره کرد.

بررسی مشخصات آون توستر کومتای مدل 5040

یکی دیگر از آون توسترهایی که می‌توانید به عنوان یکی از لوازم ضروری آشپزخانه خود آن را خریداری نمایید آون توستر کومتای مدل 5040 می‌باشد. ظرفیت این محصول معادل 40 لیتر است از این رو امکان پخت غذاهای مختلف با حجم متفاوت را به شما ارائه داده است.

از مهم‌ترین تجهیزات این آون توستر می‌توان به جوجه‌گردان و سینی پخت اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید انواع غذاهای مختلف از جمله جوجه‌کباب و یا پیتزا تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید از این دستگاه برای گرم کردن انواع غذا، نان و یا اسنک نیز استفاده کنید. همچنین می‌توان با استفاده از این دستگاه عمل یخ‌زدایی مواد غذایی منجمد را انجام داد.

این دستگاه همچنین مجهز به سینی خرده نان و روغن‌گیر می‌باشد که عمل تمیز کردن دستگاه را برای شما ساده و راحت ساخته است. از دیگر ویژگی‌های مهم این دستگاه می‌توان به فن هوای گرم و یا کانوفکشن اشاره کرد. این ویژگی آون توسترها بیشتر برای پخت کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توان مصرفی این دستگاه معادل 2 هزار وات می‌باشد و محدوده دمایی آن 60 دقیقه است. از این رو در صورت فراموشی سر زدن به غذا و یا خاموش کردن دستگاه با یک زنگ متوجه خواهید شد که دستگاه شما روشن است. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه که باعث افزایش ایمنی آن می‌شود می‌توان به سیم‌های نسوز و فیوزهای حرارتی آن اشاره کرد.

اندازه دستگاه

اندازه این محصول کوچک است از این رو شما می‌توانید آن را در فضاهای کوچک به راحتی قرار دهید. از آنجا که امروزه اکثر آشپزخانه‌ها کوچک هستند و فضای کمی را در اختیار شما قرار می‌دهند این آون توستر می‌تواند گزینه عالی برای شما به نظر برسد. در صورتی که به دنبال خرید محصول کارآمد با قیمتی مناسب هستید توصیه می‌کنیم این آون توستر را خریداری کنید.

از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه می‌توان به مواردی همچون کاربری آسان، طراحی زیبا، قیمت مناسب و کارایی خوب اشاره کرد. در صورتی که این دستگاه دارای نقاط ضعف همچون گرم شدن زیاد و لک شدن استیل دستگاه نیز می‌باشد.

آون توستر متئو مدل MEO 89

یکی از بهترین مارک‌های آون توستر متئو مدل MEO89 می‌باشد. در صورتی که به فکر خرید یک محصول کوچک و کم‌مصرف هستید خرید این آون توستر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ظرفیت این آون توستر معادل 9 لیتر است و دارای دو المنت از جنس استیل ضدزنگ می‌باشد.

این دستگاه دارای محدوده دمایی 60 دقیقه‌ای است و پایان مراحل پخت را با استفاده از یک زنگ به شما اعلام می‌کند. توان مصرفی این آون توستر معادل 800 وات می‌باشد و به عنوان یکی از آون توسترهای کم‌مصرف به شهرت و محبوبیت نسبتاً بالایی دست یافته است. از این رو در صورت استفاده از این دستگاه نیازی به نگرانی در رابطه با مصرف بالای انرژی برق نخواهید داشت.

از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه می‌توان به کم جا بودن، کم‌مصرف بودن و قیمت مناسب اشاره کرد. در صورتی که این دستگاه دارای نقاط ضعف همچون عدم وجود چراغ داخلی و ظرفیت پایین می‌باشد.

آون توستر کومتای مدل 6020

یکی دیگر از آون توسترها که به عنوان یکی از بهترین مارک‌های آون توستر شناخته می‌شود آون توستر کومتای مدل 6020 می‌باشد. در صورتی که خانواده شما پرجمعیت است و نیاز به آماده‌سازی غذاهایی با حجم بالا دارید این محصول می‌تواند گزینه مناسبی برای شما به نظر برسد زیرا حجم این دستگاه معادل 50 لیتر است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به وجود چراغ داخلی در آن اشاره کرد از این رو به راحتی می‌توان مراحل پخته شدن مواد غذایی را از درب شیشه‌ای آن مشاهده کرد. در صورتی که می‌خواهید غذاهایی از جمله مرغ بریان و یا پیتزا را در مدت زمان کوتاه تهیه کنید می‌توانید از جوجه‌گردان و یا سینی پیتزای این دستگاه استفاده کنید.

گاهی اوقات ممکن است برخی از غذاها را بخواهید به صورت مرتب تهیه نمایید که در این شرایط نیازی نیست هر بار دستگاه خود را برای این غذاها تنظیم کنید. شما می‌توانید با استفاده از سیستم آشپزی خودکار این آون توستر برای این غذاها تنظیمات اتومات را در نظر بگیرید.

نمایشگر LCD

همچنین نمایشگر LCD و صفحه کلید لمسی این دستگاه به شما کمک خواهد کرد تا دستگاه را به راحتی تنظیم نمایید و عملکرد آن را مشاهده کنید. در صورتی که خاموش کردن دستگاه را فراموش کردید نیازی به نگرانی نیست زیرا این دستگاه پایان عملکرد دستگاه را با استفاده از یک زنگ به شما اعلام خواهد کرد. محدوده دمایی این دستگاه 90 دقیقه می‌باشد.

از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه می‌توان به بزرگ و جادار بودن آن، کاربردی آسان، طراحی بسیار زیبا و کم‌مصرف بودن آن اشاره کرد. در صورتی که این دستگاه دارای نقاط ضعف از جمله کیفیت تولید متوسط و درب نسبتاً ضعیف می‌باشد.

تستر
تستر

بررسی مشخصات آون توستر ویکسل مدل 31001

یکی دیگر از دستگاه‌های آون توستر که به منظور سرعت بخشیدن به آشپزی می‌توان آن را خریداری کرد آون توستر ویکسل مدل 31001 می‌باشد. ظرفیت این محصول معادل 40 لیتر است و برای آماده کردن انواع غذا و دسر کمک قابل‌توجهی به شما می‌کند.

علاوه بر استفاده از این دستگاه برای پخت ماهی و غذاهای گوشتی، سیب‌زمینی تنوری و لازانیا می‌توانید از این دستگاه برای تست کردن نان و تهیه کیک و بیسکوییت نیز استفاده نمایید.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به جوجه‌گردان، سینی غذا، توری گریل و قالب کیک اشاره کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توان غذاهای متنوع زیادی را در کمترین زمان ممکن تهیه کنید. محدوده دمایی این دستگاه حدود 75 دقیقه می‌باشد و می‌توان آن را روی زمان دلخواه تنظیم کرد.

محدوده دما

محدوده دمایی این دستگاه حدود 300 درجه سانتی گراد می‌باشد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و نوع غذایی که قصد تهیه آن را دارید دمای مورد نظر خود را تنظیم کنید. در صورتی که می‌خواهید غذای خود را سرخ و یا گریل نمایید می‌توانید از سینی گریل این دستگاه و المنت‌های بالا و پایین این دستگاه به صورت هم‌زمان استفاده نمایید.

این دستگاه آون توستر مجهز به یک ورق پرس شده مشبک در بخش پشتی آن می‌باشد. این ویژگی این دستگاه باعث متمایز شدن آن از دیگر دستگاه‌های آون توستر شده است زیرا مقاومت دستگاه توستر را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در زیر این توستر پایه‌هایی قرار دارند که از داغ شدن سطح زیرین دستگاه تا حد زیادی جلوگیری به عمل می‌آورد.

از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه می‌توان به قیمت مناسب، طراحی بسیار زیبا و کیفیت خوب پخت اشاره کرد. در صورتی که نقاط ضعف این دستگاه شامل عدم وجود چراغ داخلی و کیفیت ساخت متوسط می‌باشند.

بررسی مشخصات آون توستر ولکر مدل 5060

یکی دیگر از لوازم منزل که وجود آن در منزل ضروری است آون توستر ولکر مدل 5060 می‌باشد. ظرفیت این دستگاه معادل 50 لیتر است از این رو به عنوان یکی از دستگاه‌های بزرگ و جادار برای تهیه انواع غذاها شناخته می‌شود.

محدوده دمایی این دستگاه حدود 280 درجه است که شما می‌توانید با توجه به غذای مورد نظر خود آن را تنظیم کنید. محدوده دمایی این دستگاه نیز حدود 180 دقیقه می‌باشد و می‌توان زمان مورد نظر را برای پخت غذا انتخاب کرد.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به سیخ جوجه‌گردان، 4 المنت حرارتی، دستگیره برای برداشتن سینی و سینی فر اشاره کرد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید مواد غذایی منجمد شده را به راحتی یخ‌زدایی کرده و مورد استفاده قرار دهید.

بررسی مشخصات و ویژگی‌های آون توستر 7045


در این بخش‌ قصد داریم تا به بررسی آون توستر تمام استیل و تمام لمسی کلورانس مدل 7450 بپردازیم.

داخل این دستگاه هیچ‌گونه ولومی به کار نرفته است و کاملاً لمسی است. آون توستر کلورانس 7045 در رنگ‌های مشکی، سفید، استیل و نقره‌ای در بازار موجود می‌باشد. در این بخش قصد داریم تا آون توستر کلورانس 7045 کامل استیل را مورد بررسی قرار دهیم.

توان مصرفی این دستگاه 2000 وات است که 1000 وات برای المنت بالا و 1000 وات آن برای المنت پایین می‌باشد. این دستگاه مجهز به فن کانفکشن است و ظرفیت آن 50 لیتر است. دارای چراغ داخلی است و وزن آن حدود 6 تا 7 کیلوگرم است. این دستگاه دارای گارانتی 18 ماهه خود شرکت کلورانس می‌باشد.

در مدل‌های ولوم دار این دستگاه ظرف پیتزا وجود ندارد اما در این مدل تمام لمسی ظرف پیتزا برای شما قرار داده است. همچنین در پایین دستگاه یک سینی برای شما قرار داده شده است که اگر تکه‌ای نان و یا مقداری از مواد غذایی شما داخل دستگاه بریزد به خود دستگاه آسیب وارد نکند که در اصطلاح به آن سینی چکه گیر گفته می‌شود.

شما می‌توانید این سینی را خارج کنید و پس از تمیز کردن آن دوباره سینی را داخل دستگاه قرار دهید. در جعبه این دستگاه دفترچه راهنمای دستگاه و دو سینی وجود دارد که یکی از این سینی‌ها برای پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای دو دستگیره، سیخ جوجه‌گردان و یک سینی گریل نیز می‌باشد.

در آون توسترهای لمسی یک برنامه پیش‌فرض به آن‌ها داده شده است به عنوان مثال با دقت به صفحه لمسی این دستگاه اگر شما بخواهید پخت پیتزا انجام دهید می‌توانید روی برنامه پخت پیتزا کلیک کنید خود دستگاه برای شما 60 دقیقه زمان و 140 درجه سانتی گراد را در نظر گرفته است.

محدوده دمایی این دستگاه تا 230 درجه سانتی گراد می‌باشد و محدوده زمانی آن نیز تا حدود 100 تا 110 دقیقه می‌باشد. به عنوان مثال اگر بخواهید یخ‌زدایی انجام دهید که عملکرد جانبی این دستگاه‌ها گرم کردن می‌باشد و یخ‌زدایی نان‌های فریز شده خیلی راحت با استفاده از آون توستر انجام خواهد گرفت.

حالات مختلف برای نان، پیتزا، مرغ و گوشت روی این دستگاه وجود دارد. شما می‌توانید به دستگاه 3 دقیقه زمان دهید و دمای 250 درجه به دستگاه بدهید چراغ داخلی دستگاه روشن خواهد شد و دستگاه عملکرد خود را آغاز خواهد کرد و عمل یخ‌زدایی را برای شما انجام خواهد داد.

حالت استپ دستگاه خاموش خواهد شد، حالتی که فن کانفکشن روشن شود و سیخ جوجه‌گردان داخل دستگاه باشد 45 دقیقه زمان می‌خواهد و دمای 250 درجه را به آن بدهید دستگاه عملکرد خود را آغاز خواهد کرد، فن کانفکشن شروع به کار کردن خواهد کرد و سیخ جوجه‌گردان شروع به چرخیدن خواهد کرد.

شما می‌توانید دستگاه را خاموش کرده و به صورت دستی آن را تنظیم کنید به عنوان مثال تنها فن کانفکشن و می‌توانید به آن زمان دهید، زمان را کم کرده و دمای دستگاه را نیز می‌توانید کم کنید و همچنین در نهایت می‌توان فن کانفکشن را خاموش و یا روشن کرد. این دستگاه دارای شیشه دوجداره و دستگیره آلومینیومی یکی از بهترین آون توسترهایی می‌باشد که می‌توان به شما پیشنهاد داد.

2 نظرات
  1. سعیدی می گوید

    سلام
    انتخاب من آون توستر داتیس ۷۱۰ هست که بهترین این شرکت میباشد . منتها از کیفیت ساخت و همچنین عملکردش اطلاعی ندارم . سوال دیگه اینه که آیا اصولا انتخاب آون توستر بجای فر برای یک خانواده پر جمعیت حدود ۶ نفر کار منطقی و برای پخت پیتزا و مخصوصا کیک و شیرینی جوابگو هست یا بهتره فرگاز خریداری کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی