راهنمای خرید آب مرکبات‌گیری

0 168
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

تعداد کمی از آبمیوه‌گیری‌های موجود در بازار دارای آب مرکبات‌گیری هستند، اما در اکثر خانه‌ها تنها دستگاه آبمیوه‌گیری یافت خواهد شد و از آب مرکبات‌گیری هیچ اثری نیست. ازاین‌رو بسیاری از افراد تصمیم به خرید آب مرکبات‌گیری دارند اما از این دستگاه‌ها اطلاعات کافی و دقیق در اختیار ندارند. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم تا پایان با راهنمای خرید آب مرکبات‌گیری ما را همراهی نمایید.

با فرا رسیدن روزهای سرد سال بیماری‌هایی از قبیل سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش خواهند یافت و دلیل اصلی شیوع این بیماری ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن افراد است. اکثر متخصصان توصیه می‌کنند به‌منظور افزایش قدرت دفاع سیستم ایمنی بدن، انواع ویتامین و مواد مغذی همچون ویتامین سی مصرف کنند.

ویتامین‌های لازم بدن را می‌توان از طریق قرص و داروی شیمیایی تأمین کرد اما پزشکان همواره توصیه می‌کنند از آبمیوه‌های طبیعی و غذاهای مقوی استفاده نمایید. برای پخت غذاهای سالم مقوی همچون سوپ به اجاق‌گاز و غذا ساز احتیاج خواهید داشت اما برای تهیه و نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی همچون آب‌پرتقال در منزل باید از آب مرکبات‌گیری استفاده نمایید. قبل از خرید آب مرکبات‌گیری بهتر است راهنمای خرید آب مرکبات‌گیری را مطالعه نمایید.

وجود بسیاری از لوازم برقی خانگی ضرورت ندارد اما گاهی اوقات استفاده از این دستگاه‌ها خالی از لطف نبوده نخواهد بود. آب مرکبات‌گیری یکی از این لوازم برقی است که نوشیدن آبمیوه تازه را برای شما امکان‌پذیر می‌سازد.

نکات مهمی که هنگام خرید آب مرکبات‌گیری باید رعایت شوند

نکات مهم هنگام خرید آب مرکبات‌گیری

مشتریان با مطالعه راهنمای خرید آب مرکبات گیری قادر خواهند بود با خیال راحت این وسیله برقی خانگی مورد نیاز خود را برای آشپزخانه خود خریداری نمایند. این راهنما به مشتریان کمک خواهد کرد تا دست به خرید هیجانی و ناآگاهانه نزنند و از خرید خود پشیمان نشوند. ازاین‌رو نکات مهمی که قبل از خرید آب مرکبات‌گیری را باید بدانید برای شما طبقه‌بندی نموده‌ایم تا به‌راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دست‌یابید.

برای تهیه آب‌پرتقال، لیموترش، گریپ‌فروت و لیموشیرین دستگاه آب مرکبات گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آبمیوه‌ها علاوه بر این‌که به‌عنوان چاشنی در تهیه غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند سرشار از ویتامین و جایگزین مناسب برای قرص‌های ویتامینه هستند.

دستگاه آب مرکبات گیری کاربردی و کارآمد است ازاین‌رو از خرید آن نمی‌توان غافل شد. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم تا پایان با راهنمای خرید آب مرکبات گیری ما را همراهی نمایید. قبل از توضیح در رابطه با نکات مهم که هنگام خرید آب مرکبات گیری باید رعایت شوند بهتر است با انواع مدل این دستگاه آشنا شوید.

آشنایی با انواع آب مرکبات‌گیری

آشنایی با انواع آب مرکبات‌گیری

نوشیدن آبمیوه تازه و طبیعی در صبح و یا طول روز احساس سلامتی را به شما انتقال خواهد داد اما برخی از افراد تصور می‌کنند این کار زمان‌بر و بیهوده است ازاین‌رو ترجیح می‌دهند از آبمیوه‌های آماده استفاده نمایند. آبمیوه‌های دارای مواد افزودنی هستند ازاین‌رو برای سلامتی انسان فایده چندانی نخواهند داشت. انواع دستگاه آب مرکبات گیری موجود در بازار به کاربران کمک خواهند کرد تا با توجه به خواسته‌ها و معیارهای مورد نظر خود اقدام به خرید این دستگاه‌ها نمایند.

آب مرکبات‌گیری دستی

آب مرکبات گیری دستی دستگاهی است که بدون نیاز به برق و خیلی ساده کار می‌کند اما برای گرفتن آب مرکبات با استفاده از این دستگاه باید نیروی زیادی را به دست و مچ تحمیل کرد.

این دستگاه دارای یک پارچ و سری مخروطی آج‌دار است‌. برای استفاده از آب مرکبات گیری دستی کافی است میوه‌ها را از وسط نصف کرده و هر تکه را روی آج ۶ ای موجود در دستگاه بچرخانید تا تمامی عصاره و میوه گرفته‌شده و سپس وارد پارچ شود.

نوع دیگر دستگاه آب مرکبات گیری دستی به این صورت است که روی میز قرار خواهد گرفت و دارای جلسه بزرگ‌تری است. برای استفاده از این دستگاه باید تکه میوه را بین دو صفحه گنبدی آن قرار دهید و با استفاده از بازوی دستگاه عصاره و پالپ میوه را بگیرید. البته در عصر جدید مدل‌های پیشرفته‌تری از آب مرکبات گیری دستی در بازار موجود است که دارای محفظه‌ای جدا برای تفاله میوه و پارچ مخصوص آبمیوه هستند.

آب مرکبات‌گیری فشاری

قبل از ورود آب مرکبات گیری دستی و برقی به بازار آب مرکبات گیری فشاری در بازار به فروشی رسید. همچنان خرید آب مرکبات گیری فشاری در بازار ایران رونق دارد زیرا افراد زیادی از این وسیله برای گرفتن آب لیموترش و مرکبات دیگر در زمان سرو و پخت غذا استفاده می‌کنند.

آب مرکبات گیری فشاری بسیار کوچک است و بدون نیاز به برق و نیروی بازو عملکرد خود را انجام خواهد داد. تنها کافی است مرکبات خود را بریده و داخل دستگاه قرار دهید و سپس دسته‌های آن را به یکدیگر نزدیک کنید.

خرید آب مرکبات‌گیری

آب مرکبات‌گیری برقی

آب مرکبات گیری برقی کارهای بسیار زیادی را برای شما آسان خواهد ساخت و در مقایسه با دستگاه آب مرکبات گیری دستی کارآمدتر است. عملکرد این دستگاه به این صورت است که نیروی برق جایگزین نیروی دست خواهد شد. با استفاده از این دستگاه به‌راحتی می‌توان مقدار زیادی آب مرکبات همچون لیموترش را تهیه کرد و همچنین می‌توان در وقت و انرژی تا حد زیادی صرفه‌جویی کرد.

دستگاه‌های برقی به‌طورمعمول دارای سری مخروطی آج‌دار خودکار هستند و این سری و یا ریمر با کمک نیروی برق عملکرد خود را آغاز خواهد کرد، خواهد چرخید و آبمیوه تازه را تهیه خواهد کرد. بعضی از آب مرکبات گیری های برقی وقتی میوه روی سری مخروطی قرار می‌گیرد کار خود را به‌صورت خودکار آغاز می‌کند. مدل‌های دیگر نیز وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها باید تکه میوه را روی ریمر قرار داد و اهرم مربوطه را به سمت پایین حرکت داد و درنهایت دستگاه عملکرد خود را آغاز خواهد کرد.

اغلب اوقات بازدهی دستگاه آب مرکبات گیری با سرعت موتور سنجیده می‌شود. هرچه سرعت و قدرت موتور دستگاه برای آب‌گیری بیشتر باشد بازدهی آن نیز به همان مقدار افزایش خواهد یافت. این مدل دستگاه برقی از آب مرکبات گیری های دستی بسیار سریع‌تر هستند و یک صافی تنظیم شونده دارند که به بهترین نحو آب میوه را از گوشت جدا می‌کنند و آبمیوه صاف باکیفیت عالی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

از مهم‌ترین امکاناتی که توجه کاربران را در زمان خرید دستگاه آب مرکبات گیری برقی به‌سوی خود جذب می‌نماید قابلیت ترکیب و یا جداسازی پالپ از آب میوه است. این دستگاه برقی یک محفظه برای جمع‌آوری پالپ دارد اما با استفاده از این قابلیت می‌توان تمام پالپ را به آبمیوه خود اضافه نمود.

نکات خرید آب مرکبات‌گیری

نکات خرید آب مرکبات‌گیری

درصورتی‌که قصد خرید آب مرکبات گیری را دارید بهتر است هنگام خرید آب مرکبات گیری این نکات را مورد توجه قرار دهید.

توان دستگاه

یکی از نکات مهم که هنگام خرید آب مرکبات گیری برقی باید مورد توجه قرار گیرد توان موتور دستگاه است. توان موتور دستگاه آب مرکبات گیری برقی به‌طورمعمول باید مابین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ وات باشد البته این مقدار با توجه به مدل دستگاه تغییر خواهد کرد.

آب مرکبات گیری های موجود در بازار که دارای توان مصرفی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ وات است دارای عملکرد ساده‌تری هستند. با این تفاسیر می‌توان به این نتیجه دست‌یافت که هرچه توان موتور بیشتر باشد دستگاه موردنظر پیشرفته‌تر خواهد بود. ازاین‌رو هنگام خرید آب مرکبات گیری توان دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

بازدهی دستگاه آب مرکبات‌گیری

بازدهی دستگاه آب مرکبات گیری بدین معناست ‌که دستگاه وظیفه خود را در چه سطح و کیفیتی انجام می‌دهد. هرچه بازدهی یک دستگاه بیشتر باشد کیفیت دستگاه در آب مرکبات گیری بیشتر خواهد بود.

تنها معیاری که با استفاده از آن می‌توان دستگاه‌های آب مرکبات گیری را با یکدیگر مقایسه نمود بازدهی دستگاه است. به‌این‌ترتیب میزان آبمیوه تهیه‌شده از میزان مشخص مرکبات در هر محصول متفاوت خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه نمایید.

درصورتی‌که میزان مشخص پرتقال را با آب مرکبات گیری پارس خزر آب‌گیری نمایید و این کار را برای بار دوم با استفاده از دستگاه آب مرکبات گیری بوش انجام دهید. در نهایت مشاهده خواهید کرد که میزان آب‌پرتقال تهیه‌شده در دو دستگاه متفاوت خواهد بود. دلیل اصلی این نتیجه تعداد گیمرهای بیشتر، ریمورهای بزرگ‌تر و ظرف نگهداری آبمیوه با گنجایش و حجم آب مرکبات بیشتر در یک زمان خواهد بود.

مارک آب مرکبات‌گیری

تعداد سری مخروطی آج‌دار یا ریمورها

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های دستگاه آب مرکبات گیری تعداد سری مخروطی آج‌دار و یا ریمر است. این قطعه با حرکت متوالی گوشت و مغز میوه را از پوست آن جدا می‌سازد. دستگاه‌های دستی به‌طورمعمول دارای یک ریمر هستند درصورتی‌که بعضی از آب مرکبات گیری های برقی دو و یا چند ریمر دارند.

درصورتی‌که میزان نوشیدن آب مرکبات در خانه شما زیاد است توصیه می‌شود تا در زمان خرید دستگاه آب مرکبات گیری دستگاهی را انتخاب نمایید که دارای ریمر و سری بیشتر برای آب‌گیری باشد زیرا این دستگاه می‌تواند حجم بیشتری از مرکبات را آب‌گیری کنند.

حجم مخزن دستگاه

حجم مخزن دستگاه یکی دیگر از معیارهایی است که هنگام خرید آب مرکبات گیری باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا این قابلیت کار شما را ساده‌تر خواهد ساخت. هرچه حجم مخزن دستگاه بیشتر باشد آب مرکبات بیشتری در آن جای خواهد گرفت و با خیال راحت می‌توان میزان زیادی از آب مرکبات موردنیاز خود را بگیرید.

قیمت دستگاه آب مرکبات‌گیری

قبل از خرید دستگاه آب مرکبات گیری باید بودجه خود را مورد توجه قرار دهید زیرا این دستگاه‌ها با قیمت‌های مختلف در بازار موجود هستند. بدون شک قیمت دستگاه آب مرکبات گیری برقی از دستی بیشتر است اما در میان هر دو مدل دستگاه‌های ارزان‌قیمت نیز پیدا می‌شود.

معیارهایی مانند برند محصولات، توان دستگاه، بازدهی، تعداد ریمرها، جنس و قابلیت‌های جدید محصول نیز قیمت نهایی این دستگاه‌ها را به‌صورت مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. گارانتی و خدمات پس از فروش نیز قیمت دستگاه آب مرکبات گیری را تحت تأثیر قرار می‌دهند. هرچه گارانتی و خدمات پس از فروش مدت‌زمان طولانی‌تر را تحت پوشش قرار دهد قیمت دستگاه افزایش خواهد یافت.

کدام مارک آب مرکبات‌گیری خوب است؟

کدام مارک آب مرکبات‌گیری خوب است؟

پس از مطالعه راهنمای خرید آب مرکبات گیری این سؤال برای شما پیش خواهد آمد که آب مرکبات گیری چه مارکی خوب است؟ در ادامه فهرستی از بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با این کار بسیار راحت می‌توان برای تهیه آب‌پرتقال و مرکبات یک دستگاه مناسب خریداری کرد.

آب مرکبات‌گیری پارس خزر

یکی از برندهای قدیمی داخلی پارس خزر است که در زمینه تولید لوازم برقی خانگی فعالیت دارد. از پرفروش‌ترین آب مرکبات گیری های پرفروش می‌توان به آب مرکبات گیری پارس خزر مدل Pulp اشاره کرد. وزن این دستگاه سبک است و با قیمت مناسب به فروشی رسد.

ظرفیت مخزن آب دستگاه آب مرکبات گیری پارس خزر ۰.۶ لیتر است. پایه ضد لرزش، ۵ حالت تعیین میزان پالپ، امکان شروع خودکار، دو سری مخروطی بزرگ و کوچک مخصوص پرتقال و لیموترش از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه هستند.

جنش بدنه این دستگاه پلاستیکی است ازاین‌رو شستشوی آن بسیار راحت است. همچنین برای شستشوی آن می‌توان قطعات را از یکدیگر جدا کرد و داخل ماشین ظرفشویی قرار داد. در حال حاضر برای خرید این دستگاه باید ۴۵۷۰۰۰ تومان هزینه کنید.

آب مرکبات‌گیری مولینکس

یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های آب مرکبات گیری در بازار لوازم‌خانگی آب مرکبات گیری مولینکس سری vitapress مدل pc302 است. آب مرکبات گیری مولینکس دستگاه خانگی و برقی است که توان مصرفی آن ۲۵ وات است. این دستگاه به‌صورت فشاری عمل خواهد کرد به این صورت که با فشار بیشتر می‌توان بازدهی بیشتری از دستگاه داشت.

این محصول دو فیلتر پلاستیکی و استیل دارد. درصورتی‌که می‌خواهید آبمیوه شما پالپ بیشتری داشته باشد باید از فیلتر پلاستیکی استفاده کنید. درصورتی‌که یک آب مرکبات شفاف می‌خواهید باید از فیلتر استیل استفاده کنید. قیمت فروش این دستگاه در بازار ایران مشخص نیست اما انتظار می‌رود که در لیست آب مرکبات گیری ارزان قرار گیرد.

آب مرکبات‌گیری فلر

آب مرکبات گیری فلر مدل CS199 یکی از محصولات باکیفیت کمپانی فلر است. این دستگاه دارای طراحی خاص و منحصربه‌فرد است که توجه خیلی از افراد را در هنگام خرید آب مرکبات گیری را به خود جذب می‌کند.

توان مصرفی این دستگاه ۸۵ وات است و میزان برق مصرفی آن کم است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پایه ضد لغزش، صدای کمتر در زمان کار و دو سری مختلف برای مرکبات کوچک‌تر اشاره نمود؛ اما این محصول دارای مخزن برای جمع‌آوری آبمیوه نیست‌. آب مرکبات گیری فلر با قیمت ۲ میلیون و هفت‌صد هزار تومان در بازار موجود است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی