راهنمای خرید بخارگر

0 614
زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

یکی از وسایل بسیار کاربردی در منزل که از آن با عنوان عصای دست یاد می‌شود بخارگر است. بسیاری از افراد اتو کردن را دوست ندارند اما بدون چک با لباس چروک نیز نمی‌توان جایی رفت. بدون شک خشک‌شویی نیز همیشه نمی‌تواند راه‌ حل به‌ صرفه‌ای برای شما باشد. راهکار پیشنهادی ما استفاده از بخارگر دستی و یا ایستاده است. با استفاده از این اتوها می‌توان به‌ راحتی و با صرف زمان اندک لباس‌ها را اتو کشید.

خوشبختانه برای استفاده از این مدل اتوها به مهارت چندانی نیاز نخواهید داشت. بخارگرها در مدل‌های متنوع بسیار زیادی در بازار موجود هستند و انتخاب یک مدل ایده آل و مناسب از بین آن‌ها برای شما کار دشواری خواهد بود. ازاین‌رو در ادامه قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که بهتر است هنگام خرید بخارگر در نظر گرفته شوند.

صاف کردن و داشتن ظاهر مرتب برای لباس‌ها، پرده و انواع پارچه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بخارگر یکی از وسایلی است که می‌تواند مانند اتو در صاف کردن و حذف چین‌وچروک لباس‌ها به شما کمک کند.

بخارگر چیست؟

بخارگر چیست؟

برای حذف چین‌وچروک لباس یک راه عالی استفاده از بخارگر است. منبع آب این دستگاه در مدت‌زمان بسیار کوتاه گرم می‌شود و از طریق سوراخ‌های موجود روی آن بخار خارج خواهد شد. این بخار خروجی باعث شل شدن الیاف لباس خواهد شد و در نهایت چین‌وچروک لباس را از بین خواهد برد. بخارگرها استفاده کمی دارند اما خطوط لباس را بسیار سریع و آسان برای شما صاف می‌کنند.

کافی است در زمانی که لباس‌های شما روی چوب‌لباسی قرار دارد بخارگر را روشن کنید و روی لباس موردنظر آن را بکشید. این دستگاه برای صاف کردن چین‌وچروک پرده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت استفاده از بخارگر دیگر برای اتوکشی لباس‌ها نیازی به میز اتو نخواهید داشت. به‌طورکلی می‌توان گفت بخارگر دستگاه جمع‌وجوری است که در مسافرت نیز قابل‌استفاده است.

مزایای استفاده از بخارگر

یکی از اصلی‌ترین مزایای بخارگر ساده کردن دشواری‌هایی است که در هنگام استفاده از اتو با آن‌ها مواجه هستید. یکی از بیشترین مشکلات استفاده از اتو سوزاندن لباس‌ها در اثر فراموش کردن خاموش نمودن اتو است ازاین‌رو بخارگر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. از دیگر مزایای بخارگر می‌توان به عدم نیاز به میز اتو در هنگام استفاده از آن اشاره کرد.

برای استفاده اتو پس از پر کردن منبع باید به سراغ میز رفت و اتوکشی را شروع کرد. به‌ویژه این‌که میزهای اتو با توجه به مدلی که دارند سختی‌های خود را دارند.

نکات خرید بخارگر

نکات خرید بخارگر

در هنگام خرید بخارگر باید نکات مهم بسیار زیادی را در نظر گرفت. در این بخش قصد داریم این نکات را به‌صورت مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

بخارگر دستی یا ایستاده

بخارگرهای دستی و ایستاده هر دو برای مصارف خانگی کاربرد قابل‌توجهی دارند. مدل‌های دستی کوچک هستند و فضای کمتری را در منزل شما اشغال خواهند کرد اما مدل‌های ایستاده به لوله خرطومی و آویز لباس مجهز هستند و فضای بیشتری را در منزل برای نگهداری نیاز دارند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بخارگرهای دستی به‌طورمعمول دارای مخزن آب کوچک‌تر هستند و در فواصل زمانی کوتاه‌تر باید پر شوند.

بخارگر ایستاده

این نوع از بخارگرها همان‌طور که از نامشان پیداست منبع آن‌ها روی زمین قرار دارد و به یک چرخ مجهز می‌باشند. از مهم‌ترین مزیت این مدل از بخارگرها در مقایسه با بخارگر دستی می‌توان به وجود منبع بزرگ در آن‌ها اشاره کرد که می‌توانند آب بیشتری را در خود جای دهند ازاین‌رو برای افرادی که به‌طور مرتب از بخارگر استفاده می‌کنند گزینه مناسبی خواهد بود.

منبع بزرگ این نوع از بخارگرها با استفاده از یک لوله به سری بخارگر متصل می‌شود. این نوع از بخارگرها دارای یک حلقه و یک چوب‌لباسی هستند که از دیگر لوازم جانبی این مدل از بخارگرها محسوب می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت استفاده از این مدل برای پرده و پارچه‌های بزرگ انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

بخارگر دستی

بخارگرهای دستی برخلاف مدل‌های ایستاده دارای ابعاد کوچک‌تر هستند و می‌توان در مسافرت نیز از آن‌ها استفاده کرد. این مدل از بخارگرها دارای منبع آب کوچک‌تر در مقایسه با بخارگرهای ایستاده هستند که درست روی دستگاه قرار گرفته است. به‌طورکلی می‌توان گفت استفاده از این مدل بخارگرها نیز برای لباس‌های مختلف گزینه ایده آل و مناسبی خواهد بود.

نکات خرید بخارگر

سنگینی و جاگیر بودن بخارگر موردنظر

ابعاد و وزن دستگاه در مدل‌های مختلف بخارگر متفاوت است. هر مدل بخارگری را که انتخاب کردید بهتر است همواره ابعاد و وزن دستگاه را مدنظر قرار دهید. بیشتر مدل‌های سبک برای خرید پیشنهاد می‌شوند. کار کردن با مدل‌های سنگین ممکن است برای شما سخت باشد به‌نحوی‌که شاید پس از گذشت مدتی دیگر از آن‌ها استفاده نکنید.

در رابطه با ابعاد دستگاه نیز باید به‌طور طبیعی این نکته را در نظر داشته باشید که برای اضافه کردن این وسیله برقی خانگی به دیگر اثاثیه منزل چقدر فضای خالی در اختیار دارید؛ اما بهتر است این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که برای مصارف سنگین به‌احتمال‌زیاد مجبور خواهید بود به دنبال مدل‌های بزرگ‌تر باشید که دارای مخزن آب پرظرفیت‌تر هستند و قطعاً این دستگاه‌ها وزن بیشتری نیز خواهند داشت. هرچند این مدل‌ها سنگین‌تر هستند اما کارایی بهتری برای مصارف خانگی خواهند داشت. برخی از بخارگرها نیز به یک چرخ مجهز هستند ازاین‌رو جابجا کردن آن‌ها آسان‌تر خواهد بود.

آیا به تنظیمات بخار مجهز است؟

بخارگرها به‌طورمعمول برای کنترل شدت بخار دارای تنظیمات مختلف هستند. به این معنا که می‌توان شدت‌جریان بخار را متناسب با نیاز تنظیم کرد؛ اما متاسفانه بخارگرهای مدل‌پایین از این مزیت برخوردار نیستند. ازاین‌رو همواره توصیه می‌شود این مورد را در مشخصات محصول مورد نظر خود بررسی کنید. هرچه بخارگر مورد نظر شما تنظیمات بیشتری داشته باشد برای شما بهتر خواهد بود زیرا این امکان را در اختیار شما قرار خواهد تا شدت بخار را با توجه به ظرافت پارچه لباس‌های مختلف تنظیم کرد.

مزایای خرید بخارگر

تولید بخار به‌صورت مداوم

برخی از بخارگرها دارای قابلیت تولید بخار به‌صورت مداوم هستند. بدین معنا که نیازی به قرار دادن دست خود به‌صورت مدام روی دکمه بخار نیست و تنها با یک‌بار زدن دکمه برای آغاز جریان بخار کافی خواهد بود و تا زمانی که دکمه خاموش نشود جریان تولید بخار قطع نخواهد شد. کار کردن با این مدل بخارگرها بسیار ساده و راحت‌تر است.

چقدر زمان نیاز است تا برای کارکرد آماده شود؟

از دیگر ویژگی‌های مهم دستگاه بخارگر که هنگام خرید آن باید در نظر گرفته شود مدت‌زمانی است که برای گرم شدن دستگاه نیاز است. همواره توصیه می‌شود دستگاه بخارگری را انتخاب نمایید که سریع‌تر داغ شود و برای کار کردن آماده شود. ازاین‌رو در مواقعی که باید زود حاضر شوید دیگر معطل نخواهید شد. پز اگر به‌طورمعمول برای اتو کردن فرصت زیادی ندارید همواره توصیه می‌شود بخارگرهایی را انتخاب نمایید که در سریع‌ترین زمان ممکن به دمای مطلوب برسید.

توجه به بازه دمای بخار دستگاه

بازه دمایی هر مدل بخارگر ممکن است متفاوت باشد. هرچه بیشینه دمای دستگاه بالاتر باشد چروک‌ها سریع‌تر باز خواهند شد؛ اما هر لباسی را نمی‌توان با دمای حداکثر اتوکشی کرد. برخی از پارچه‌ها به‌قدری ظریف هستند که در دماهای بالا آسیب خواهند دید و با دمای پایین باید اتو شوند. ازاین‌رو بخارگری که دارای قابلیت تنظیم دمای بخار باشد بدون شک بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

قابلیت خاموشی به‌صورت خودکار

بخارگرهایی که به قابلیت خاموشی به‌صورت خودکار مجهز هستند پس از اتمام آب مخزن خاموش خواهند شد. این ویژگی از آسیب دیدن موتور دستگاه جلوگیری به عمل خواهد آورد. البته لازم به ذکر است که منظور از خاموشی خودکار می‌تواند به معنای خاموش شدن خودبه‌خودی دستگاه زمانی که در حال کار کردن نیست نیز هست.

گنجایش مخزن آب

یکی از مهم‌ترین اجزای سازنده بخارگرها مخزن آب است اما گنجایش آن ممکن است در مدل‌های مختلف متفاوت باشد. بخارگرها با مخزن آب بزرگ‌تر برای خرید مناسب‌تر هستند که به‌طورمعمول در هر بار استفاده لباس‌های زیادی برای اتوکشی دارید.

درصورتی‌که مخزن آب بخارگر شما کوچک باشد برای اتو کردن لباس‌های زیاد مجبور خواهید بود مخزن را بین کار دوباره پر نمایید که این کار وقت‌گیر خواهد بود و سرعت عمل شما را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد. ازاین‌رو همواره بررسی کنید که با هر بار پر کردن به‌صورت کامل مخزن تا چند دقیقه می‌توان لباس‌ها را اتوکشی کرد.

میله آویز لباس تا چه اندازه بلند می‌شود؟

همان‌طور که ذکر شد اکثر بخارگرهای ایستاده دارای میله آویز لباس هستند. درصورتی‌که ارتفاع این میله قابل تنظیم باشد بهتر است. هرچه میله آویز تا ارتفاع بلندتری قابل تنظیم باشد برای اتوکشی لباس‌های بلند و پرده راحت‌تر خواهید بود.

مزایای خرید بخارگر

قطعات جانبی بخارگر موردنظر

برخی از بخارگرها برای اتوکشی لباس‌ها و پارچه‌های مختلف دارای چند نوع سری هستند. وجود سری‌های مختلف در حقیقت بازه کاربردهای دستگاه را افزایش خواهد داد و این موضوع به نفع شما خواهد بود. حتی بخارگرهایی داریم که خودشان به آویز لباس مجهز هستند. به این معنا که می‌توان لباس‌ها را در زمان اتوکشی روی آویز مخصوص خود دستگاه قرار داد.

خرید بخارگر مسافرتی برای مسافرت

از دیگر نکاتی که هنگام خرید بخارگر باید در نظر گرفته شود این است که بخارگر را برای مسافرت یا استفاده در منزل می‌خواهید. اکثر افراد بخارگر را برای استفاده در منزل می‌خواهند اما اگر زیاد به مسافرت می‌روید ممکن است به بخارگر مسافرتی نیاز داشته باشید. بخارگرهای مسافرتی دارای طراحی جمع‌وجور هستند و جای زیادی از فضای چمدان شما را اشغال نخواهند کرد.

در صورت محدود بودن بودجه مدل‌هایی با آپشن های کمتر خریداری نمایید.

درصورتی‌که بودجه کمی در اختیار دارید باید بخارگری را خریداری نمایید که ویژگی‌های جانبی کمتری دارد و یک بخارگر با کارایی ابتدایی خریداری نمایید. بخارگرهای دستی ارزان‌قیمت‌تر هستند اما برای خرید برخی از بخارگرهای ایستاده باید حداقل دو میلیون تومان هزینه کرد.

پرس‌وجو کردن از خریداران قبلی

حتی اگر قصد دارید بخارگر مورد نظر خود را به‌صورت حضوری خریداری نمایید توصیه می‌شود مدل انتخابی خود را قبل از خرید به‌صورت قطعی در فروشگاه‌های اینترنتی جستجو کنید و نظرات دیگر خریداران را در رابطه با بخارگر مورد نظر خود مطالعه نمایید. ممکن است خریداران قبلی به نقاط ضعفی اشاره کنند که روی تصمیم شما تاثیر بگذارد.

دارا بودن ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش

بهتر است از برندهای معتبر خریداری نمایید. بخارگری که دارای خدمات پس از فروش نباشد در صورت خراب شدن به‌احتمال‌زیاد برای شما دردسر ایجاد خواهد کرد.

معرفی بهترین بخارگرهای بازار

در این بخش با بهترین برندهای بخارگرهای موجود در بازار آشنا خواهیم شد.

بخارگر توبی مدل A377

بخارگر توبی مدل A377

بخارگر دستی مسافرتی توبی یک محصول با طراحی نوین و بسیار کاربردی است. این بخارگر دارای دسته با طراحی ارگونومیک است که به‌راحتی می‌توان آن را در دست گرفت و استفاده کرد. این مدل بخارگر دارای مخزن آب، دو سری ساده و فرچه‌ای و یک اهرم نگه‌دارنده است که با استفاده از این اهرم می‌توانید بسیار ساده‌تر پارچه‌هایی همچون پرده را در حالت ایستاده اتوکشی کنید.

عملکرد بخارگر توبی مسافرتی به‌صورت اسپری قوی بخار به‌صورت مستقیم روی سطح لباس است که باعث از بین رفتن چروک‌ها می‌شود. برای از بین بردن لکه و گرفتن پرز لباس می‌توان از سری فرچه‌ای آن استفاده کرد. این اتو دارای صفحه نچسب است و به‌راحتی می‌توان از آن در منزل و مسافرت برای از بین بردن چروک لباس و پرده استفاده کرد.

جنس کفی این بخارگر از پلاستیک است و طول کابل آن حدود 1.25 متر است. توان مصرفی این دستگاه حدود 800 وات است و محدوده توان مصرفی آن بین 800 تا 1500 وات است. این بخارگرها قابل‌حمل و مناسب برای استفاده مسافرتی هستند. این مدل از بخارگرها به دریچه شفاف پلاستیکی برای مشاهده میزان آب باقیمانده مجهز هستند و در کمتر از 3 دقیقه بخار مورد نیاز شما را تولید می‌کنند.

بخارگر بایترون مدل WH BGC-320

بخارگر بایترون مدل WH BGC-320

این مدل بخارگر به سیستم قطع خودکار مجهز است. این دستگاه دارای مخزن آب با ظرفیت 1500 میلی‌لیتر است. این مدل بخارگر دارای قابلیت بخاردهی عمودی است. این مدل بخارگر به سیستم ضد رسوب مجهز است و طول کابل آن نیز حدوداً 2 متر است. توان مصرفی این دستگاه 1350 وات است و محدوده توان مصرفی آن نیز بین 800 تا 1500 وات است. این دستگاه برای اتوکشی انواع لباس و پرده مناسب است. ازاین‌رو می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید بخارگر محسوب شود.

بخارگر فیلیپس مدل GC 361/20

بخارگر فیلیپس مدل GC 361/20

/20 دارای ابعاد کوچک و وزن سبک است ازاین‌رو جابجایی و کار با آن بسیار ساده و آسان است. این مدل بخارگر فیلیپس دارای مخزن آب با ظرفیت 70 میلی‌لیتر است. ظرفیت آب دستگاه به نسبت کم است اما از آنجا که مخزن آن قابل جداشدن است می‌توان حتی در زمان کار بخارگر آن را از دستگاه جدا نمود و آن را دوباره پر کرد.

این مدل بخارگر فیلیپس دارای قابلیت بخاردهی در حالت افقی و عمودی است. برای کار کردن با این دستگاه به میز اتو نیاز نخواهید داشت و انواع لباس همانند لباس‌های مهمانی، لباس‌های کار شده، لباس‌های پشمی، کت‌وشلوار و پرده که اتوکشی آن‌ها با استفاده از اتوهای معمولی امکان‌پذیر نیست را می‌توان با استفاده از این مدل بخارگر به‌راحتی اتوکشی کرد.

همچنین این دستگاه برای بخاردهی الیاف حساس همچون ابریشم گزینه مناسبی است. بخاردهی این محصول دارای خاصیت بهداشتی است و باکتری موجود در پارچه را می‌توان تا میزان 99.9% از بین برد. میزان بخاردهی این دستگاه حدود 22 گرم در دقیقه است.

سری برس که همراه این مدل بخارگر فیلیپس ارائه می‌شود برای بخاردهی به الیاف ضخیم‌تر و کت و ژاکت مناسب است. همچنین در کنار این بخارگر برای ایمنی بیشتر به کاربر یک دستکش ارائه می‌شود.

طول کابل این دستگاه حدود 3 متر است و توان مصرفی آن نیز 1200 وات است. محدوده توان مصرفی این مدل بخار فیلیپس 800 تا 1500 وات است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از این مدل دستگاه بخارگر می‌توان به قابلیت از بین رفتن 99.9% باکتری‌های لباس با استفاده از بخار اشاره نمود. مخزن آب این دستگاه قابل جدا شدن است. این دستگاه به چراغ نشانگر مجهز است و دارای قابلیت بخاردهی به‌صورت عمودی و افقی است. این محصول برای الیاف ضخیم‌تر دارای یک برس است.

بخارگر مدل WJ-108

بخارگر مدل WJ-108

این دستگاه بخارگر مخصوص شستشو و بخار دادن به لباس و یا کارهای کوچک گزینه ایده آلی به نظر می‌رسد. وزن خالص این دستگاه حدود 450 گرم است و ظرفیت مخزن آب دستگاه نیز حدود 200 سی‌سی است. کلید پاور این دستگاه دارای سه حالت است.

حالت وسط کلید پاور این دستگاه مرحله خاموش است، حالت بالا حالت اتوکشی و یا فرم دهی به لباس‌ها و یا شستشوی دیوار است در این حالت بخار بیشتر از حالت پایین آن است. حالت پایین این دستگاه نیز برای فرم دهی و شستشوی لباس گزینه مناسبی است و برای بخار ماسک صورت بر اساس تعریف شرکت سازنده بسیار مفید است.

طول کابل این دستگاه حدود 150 متر است و ولتاژ ورودی برق این دستگاه حدود 220-240 ولت است. توان مصرفی این دستگاه دارای دامنه 375 تا 750 وات است.

بخارگر فیلیپس مدل GC514/40

بخارگر فیلیپس مدل GC514/40

این مدل دستگاه بخارگر فیلیپس به‌عنوان یکی از بخارگرهای باکیفیت و کاربردی این شرکت شناخته می‌شود که برای این هدف طراحی و تولید شده است. توان مصرفی موتور این مدل بخارگر فیلیپس 1600 وات است و مخزن آب آن قابل جدا شدن است.

ظرفیت بالای مخزن آب این دستگاه در کنار قابلیت جداسازی و پر کردن حالت راحت، استفاده طولانی‌مدت و آسان از این دستگاه را برای شما امکان‌پذیر ساخته است. برای کار با این مدل بخارگر فیلیپس باید لباس مورد نظر را روی میله مخصوص آویزان کرد. پس‌ازآن می‌توان به‌راحتی انواع لباس‌های کار شده و کت‌وشلوار را بخاردهی کرد.

از مهم‌ترین مزایای این مدل بخارگر فیلیپس می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع میله با در نظر گرفتن بلندی لباس اشاره نمود. استفاده از این مدل دستگاه بخارگر برای صاف کردن چروک‌های لباس این اطمینان خاطر را به کاربر خواهد داد که لباس برق نخواهد افتاد و آثار کفی اتو نیز روی آن باقی نخواهد ماند و با کمک آن می‌توان لباس‌های ظریف را نیز بدون نگرانی بخاردهی نمود.

این مدل بخارگر فیلیپس قابلیت تنظیم میزان بخار را در سه سطح کم، متوسط و زیاد دارد. این محصول دارای سری پهن و شلنگ بخار طولانی است که کار کردن با آن را برای شما بسیار راحت ساخته است.

سری بخاردهی این مدل بخارگر فیلیپس در مقایسه با مدل‌های قبلی 25% بزرگ‌تر است. این بخارگر نیز دارای قابلیت تنظیم میزان بخار را در سه سطح دارد. مخزن آب این دستگاه دارای قابلیت جدا شدن است. این دستگاه بخارگر مجهز به سیستم رسوب‌زدایی برای حفظ کیفیت عملکرد بخارگر در طول زمان است. سری این مدل بخارگر از جنس سیلیکون است.

بخارگر رونتا مدل IS6200D1

بخارگر رونتا مدل IS6200D1

این مدل بخارگر رونتا ساده، کاربردی و بسیار پر قدرت طراحی‌شده است. این محصول که مخزن آب دارای ظرفیت 2.4 لیتر است دارای توان مصرفی 1500 و توان بخاردهی پیوسته تا حدود 30 گرم در دقیقه است. تنها 30 ثانیه طول می‌کشد تا این بخارگر آماده‌به‌کار شود.

از دیگر مشخصات کلی این مدل بخارگر رونتا می‌توان به مدت‌زمان کارکرد دستگاه با یک‌بار پر نمودن مخزن به مدت یک ساعت و همچنین وجود چرخ برای حرکت آسان و مجهز بودن به سه سری خروج بخار اشاره نمود. این شرکت در زمینه ساخت لوازم برقی و غیر برقی خانگی در سراسر جهان فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

توان مصرفی این دستگاه حدود 1500 وات است و این دستگاه برای حرکت آسان دارای یک چرخ است. از دیگر مزایای مهم این دستگاه می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع آن و محدوده توان مصرفی 800 تا 1500 وات اشاره کرد.

بخارگر قابل‌حمل توبی

این مدل از بخارگرهای توپی برای استفاده در مسافرت گزینه مناسبی است زیرا به‌راحتی قابل‌حمل هستند. پر کردن مخزن آب این دستگاه‌ها به‌ راحتی انجام می‌گیرد. از آب شهری می‌توان برای پر کردن مخزن آب این دستگاه استفاده کرد.

دریچه این دستگاه شفاف است و این امر مشاهده میزان آب باقیمانده را برای شما امکان‌پذیر ساخته است. در کمتر از سه دقیقه می‌تواند میزان بخار مورد نیاز شما را تولید کند. این دستگاه دارای منافذ بزرگ است ازاین‌رو برای ایجاد جریان قوی بخار گزینه مناسبی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی