راهنمای خرید آسیاب آشپزخانه

0 359
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

امروزه در هر آشپزخانه‌ای می‌توان یک دستگاه آسیاب آشپزخانه را مشاهده کرد. این دستگاه قادر به خرد کردن و پودر کردن مواد غذایی همچون خشکبار، دانه‌های قهوه و آجیل که دارای حالت سختی هستند با استفاده از تیغه‌های تیز و برنده خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. در حقیقت در آسیاب برقی انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. با استفاده از این دستگاه ادویه‌ها و پودرهای خوراکی که عطر و طعم اصیل و بی‌نظیر دارند، خواهید داشت.

آسیاب آشپزخانه چیست؟

کوبیدن مواد غذایی را بدون شک در هاون برنجی و یا سنگی بدون شک تاکنون مشاهده نموده‌اید و یا از زبان بزرگتران خود شنیده‌اید. هرچند آسیاب کردن مواد غذایی با دست دارای نتیجه لذت‌بخش است اما این کار بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا خواهد بود. تولید دستگاه‌های متنوع آسیاب در عصر جدید باعث شده است تا دیگر نیازی به استفاده از هاون برنجی و یا سنگی نداشته باید و می‌توانید این کار در مدت‌زمان بسیار کوتاه انجام دهید.

تنوع و گوناگونی دستگاه‌های آسیاب در بازار بسیار زیاد است و این امر انتخاب یک دستگاه مناسب را برای شما دشوار ساخته است. در ادامه قصد داریم نکات مهمی که هنگام خرید یک آسیاب باید در نظر گرفته شوند را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین با بهترین برندهای آسیاب برقی موجود در بازار نیز آشنا خواهیم شد.

کاربردهای آسیاب آشپزخانه

کاربردهای آسیاب آشپزخانه

همان‌طور که از نام آن پیداست این دستگاه برای آسیاب و خرد کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادویه، برنج، مغزهای خوراکی، فلفل قرمز، سبزی‌های خشک، زعفران و زیره از جمله مواد خوراکی هستند که با استفاده از این دستگاه می‌توان آن‌ها را خرد و پودر کرد. ازاین‌رو اگر تاکنون از آسیاب آشپزخانه استفاده نکرده‌اید خرید این دستگاه به شما توصیه می‌شود. بهتر است همین امروز برای خرید آن اقدام نمایید زیرا این دستگاه بسیار کاربردی است و کار شما در آشپزخانه را بسیار راحت و آسان خواهد کرد.

انواع آسیاب آشپزخانه

خوشبختانه انواع گوناگونی از دستگاه‌های آسیاب در بازار در اشکال و قیمت‌های متفاوت وجود دارند که سلیقه و نیازهای مختلف را رفع می‌کند. با توجه به این‌که شما از دستگاه آسیاب خود چه انتظاری دارید باید مدلی را انتخاب نمایید تا متناسب با نیاز شما باشد.

به‌عنوان‌مثال برخی از دستگاه‌ها تنها برای خرد کردن ادویه‌جات و مواد خوراکی نرم مورداستفاده قرار می‌گیرند. درصورتی‌که قصد دارید قهوه را خردکنید باید مدلی از آن را خریداری نمایید که تیغه‌های آن دارای قابلیت خرد کردن دانه‌های محکم قهوه باشد.

قهوه‌ای که با استفاده از آسیاب برقی پودر می‌شود بدون شک خوش‌طعم‌تر و باکیفیت‌تر از پودرهای قهوه موجود در بازار است. البته امروزه دستگاه‌های مخصوص آسیاب قهوه در بازار وجود دارند که برای آسیاب کردن قهوه به‌صورت خاص طراحی و تولیدشده‌اند.

از انواع دیگر آسیاب آشپزخانه می‌توان به دو کاره و چندکاره نام برد که علاوه بر آسیاب کردن، با توجه به تیغه‌های خود برای شما مدل‌های مختلف خرد کردن را انجام می‌دهند.

نکات مهم خرید آسیاب آشپزخانه

نکات مهم خرید آسیاب آشپزخانه

برای آنکه بتوان یک دستگاه آسیاب باکیفیت و مناسب را خریداری نمود باید نکات زیر را در زمان خرید در نظر بگیرید.

سرعت آسیاب آشپزخانه

ممکن است تصور کنید که دستگاه آسیابی که دارای بیشترین سرعت باشد بهترین دستگاه برای شما خواهد بود درحالی‌که این سرعت زیاد به نفع شما نخواهد بود. خوب است بدانید که هرچه سرعت دستگاه شما زیاد باشد حرارت و گرمای بیشتری را تولید خواهد نمود.

این حرارت و گرما کیفیت، عطر و طعم مواد خوراکی شما را به‌صورت منفی تحت تأثیر قرار خواهد داد. علاوه بر این اکثر دستگاه‌هایی که دارای سرعت‌بالا هستند به‌صورت پیوسته نمی‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و باید پس از گذشت 30 ثانیه آن را خاموش و دوباره روشن نمود.

ظرفیت و گنجایش دستگاه

ظرفیت آسیاب برقی بر اساس گرم و وزن محفظه و یا کاسه آن تعیین خواهد شد. در رابطه با ظرفیت آسیاب برقی باید میزان استفاده خود از دستگاه را مدنظر قرار دهید. هرچه استفاده شما از دستگاه آسیاب بیشتر باشد باید ظرفیت بیشتری را برای آن در نظر گرفت.

توان مصرفی دستگاه

توان مصرفی ایده آل برای دستگاه آسیاب برقی بین 150 تا 300 وات است. دستگاهی که دارای توان کمتر از 150 باشد. قدرت و کیفیت مناسبی نخواهد داشت.

طول کابل دستگاه

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید آسیاب برقی باید در نظر گرفته شود طول کابل دستگاه است. کابل دستگاه نباید کوتاه باشد بلکه باید از استحکام مناسبی برخوردار باشد.

میزان صدای دستگاه

درصورتی‌که از آن دسته از افرادی هستید که هنگام کار با دستگاه به آرامش خود اهمیت می‌دهید بهتر است دستگاهی را انتخاب نمایید که دارای سروصدای کمی باشد. برای کسب اطمینان از کم بودن میزان سروصدای دستگاه بهتر است قبل از خرید از فروشنده بخواهید تا در مقابل شما آن را روشن و تست کند.

قیمت دستگاه

هرچه برندی که برای دستگاه آسیاب خود انتخاب می‌کنید معروف‌تر باشد هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت می‌نمایید باید بیشتر باشد. به‌طورمعمول قیمت دستگاه‌های آسیاب برقی با کیفیت معمولی زیر یک‌میلیون تومان است. دستگاه‌های بالای یک‌میلیون تومان برندهای معروف‌تری هستند که دارای کیفیت بالاتر نیز هستند.

قفل ایمنی

همواره توصیه می‌شود نوعی از دستگاه‌های آسیاب برقی را خریداری نمایید که دارای قفل ایمنی باشد. وجود این قفل باعث خواهد شد تا دستگاه شما تنها زمانی کارایی داشته باشد که قطعات آن به‌درستی روی آن سوار شده باشند. با وجود قفل ایمنی اگر فرزند کوچک داشته باشید خیال شما از بابت آسیب دستگاه به کودک راحت خواهد بود.

شستشوی راحت دستگاه

هنگام خرید آسیاب برقی همچنین توصیه می‌شود تا به نحوه جدا شدن قطعات و اجزای دستگاه دقت کنید. قطعات و تیغه‌های دستگاه باید به‌راحتی قابل جدا شدن باشند تا به‌آسانی بتوانید آن‌ها را بشویید.

تعداد تیغه‌ها

درصورتی‌که می‌خواهید دستگاهی که خریداری می‌کنید دارای کاربرد بیشتر و عمر طولانی‌تر باشد باید دستگاهی را انتخاب نمایید که تعداد تیغه‌های آن از دو عدد بیشتر باشد.

میزان مصرفی انرژی

از دیگر نکاتی که هنگام خرید آسیاب باید مدنظر قرار گیرد میزان مصرف انرژی است. دستگاه مدنظر شما باید میزان مصرف انرژی کمی داشته باشد.

بهترین مارک آسیاب برقی

بهترین مارک آسیاب برقی

در این بخش با بهترین برندهای آسیاب برقی آشنا خواهیم شد. شناخت این برندها، برای خرید آسیاب برقی راهنمایی مفیدی خواهد بود تا با اطمینان و با در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود بتوانید دستگاه باکیفیتی را خریداری نمایید.

آسیاب برقی بوش

کمتر کسی است که به دنبال خرید لوازم‌خانگی باشد و نام برند معروف بوش را نشنیده باشد. درصورتی‌که قصد خرید دستگاه آسیاب برقی با این برند را دارید با اطمینان از ویژگی‌های زیر می‌توانید این دستگاه را خریداری نمایید.

با استفاده از این دستگاه می‌توان فرآیند آسیاب شدن را از طریق درپوش پلاستیکی شفاف مشاهده نمایید و مواد خوراکی را به میزان دلخواه خود خرد نمایید.

  • دستگاه آسیاب برقی بوش از قدرت فوق‌العاده مناسب برای پودر کردن مواد غذایی، قهوه و خشکبار برخوردار است.
  • تیغه استیل ضد زنگ، بدنه پلاستیکی و قفل ایمنی از مهم‌ترین امکانات آسیاب برقی بوش محسوب می‌شوند.
  • توان مصرفی آسیاب برقی بوش بالا و بیش از 150 وات است.

کیپ

کشور کره جنوبی چندین سال است که با نام برند کیپ لوازم‌خانگی باکیفیت را تولید می‌کند. آسیاب برقی یکی از بهترین محصولات این برند معتبر است. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات قابل‌توجه آسیاب برقی کیپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طیف وسیعی از مواد غذایی همچون گندم، خشکبار، برنج، ادویه و قهوه را می‌توان با استفاده از این دستگاه در مدت‌زمان کوتاه خرد و آسیاب کرد.

  • این دستگاه دارای تیغه‌ای از جنس استیل ضد زنگ با روکش مقاوم تیتانیوم، بدنه و درپوش پلاستیکی است.
  • توان مصرفی و ظرفیت این دستگاه نیز نسبتاً بالاست.
  • مخزن دستگاه را می‌توان به‌راحتی جدا کرد و آن را شست.
  • طول سیم کابل این دستگاه نیز بلند است.
  • این دستگاه همچنین دارای قفل ایمنی و پایه پلاستیکی است.

آسیاب برقی فلر

آسیاب برقی فلر

یکی از برندهای لوازم‌خانگی که از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردار است و مشتریان پر و پا قرص زیادی دارد فلر است. این برند به تولید دستگاه‌های آسیاب برقی با ویژگی‌های زیر می‌پردازد.

  • محفظه دستگاه را می‌توان به‌راحتی جدا کرد و آن را تمیز کرد و شست.
  • تیغه‌های این دستگاه دارای قابلیت آسیاب کردن دانه‌های قهوه هستند.
  • بدنه و تیغه‌های این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ هستند.

آسیاب برقی مولینکس

آسیاب برقی مولینکس

یکی از برندهای تولیدکننده لوازم برقی قدیمی و نام‌آشنا در کشور فرانسه مولینکس است. این برند از گذشته لوازم کوچک آشپزخانه را در بالاترین کیفیت تولید می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آسیاب برقی مولینکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه‌اندازی دستگاه آسیاب برقی مولینکس بسیار آسان است به‌طوری‌که تنها کافی است قسمت بالایی آن را فشار دهید.
  • برای آسیاب کردن قهوه، ادویه و خشکبار این دستگاه کاربرد دارد.
  • دستگاه آسیاب برقی مولینکس همچنین دارای تیغه استیل ضد زنگ و درب پلاستیکی شفاف است.
  • وزن این دستگاه بسیار سبک است و طول کابل سیم آن نیز مناسب است.

آسیاب برقی هاردستون

آسیاب برقی هاردستون

درصورتی‌که می‌خواهید یک آسیاب برقی با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری نمایید بهتر است برند هاردستون را انتخاب نمایید. برند هاردستون از سال 2001 انواع مختلفی از لوازم‌خانگی ازجمله غذاساز، چرخ‌گوشت، جاروبرقی، یخچال‌فریزر، ماشین ظرفشویی و لباسشویی را تولید کرده است و آن را به بازار عرضه نموده است. از مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های دستگاه آسیاب برقی هاردستون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آسیاب برقی هاردستون دارای پایه ضد لغزش، بدنه و تیغه استیل مقاوم و ضد زنگ است.

این دستگاه را می‌توان تنها از طریق فشار دادن یک دکمه روشن کرد.

این دستگاه از قدرت کافی برخوردار است و همچنین به قفل ایمنی مجهز است.

آسیاب برقی تفال

آسیاب برقی تفال

برند فرانسوی تفال بیش از نیم‌قرن است که در حال تولید لوازم‌خانگی باکیفیت و مرغوب است. دستگاه آسیاب برقی تفال به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا بتوان سالیان متمادی از آن استفاده کرد. این دستگاه برای خرد کردن انواع دانه‌های مغذی، سبزی‌های خشک و قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • تیغه‌های این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ است.
  • وزن این دستگاه نیز سبک است ازاین‌رو به‌راحتی می‌توان آن را جابجا کرد.
  • از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم آسیاب برقی تفال می‌توان به کاربری آسان آن اشاره نمود.

گوسونیک

درصورتی‌که برای مصارف معمول خانگی به دستگاه آسیاب برقی نیاز دارید، برند گاسونیک برای شما بسیار مناسب خواهد بود. شستشوی آسیاب برقی گوسونیک بسیار آسان است زیرا قطعات آن از جنس استیل ضد زنگ هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را از یکدیگر جدا نمود. برای پودر و خرد کردن دانه‌های قهوه، حبوبات و مغزهای آجیل می‌توان از آسیاب برقی گوسونیک استفاده کرد.

آسیاب برقی پارس خزر

آسیاب برقی پارس خزر

درصورتی‌که برای خرید برندهای خارجی آسیاب برقی بودجه کافی نداشته باشید می‌توانید به سراغ برندهای معروف ایرانی پارس خزر بروید. این برند با قیمت بسیار اقتصادی امکانات مناسب را در اختیار شما قرار خواهد داد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های آسیاب برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • آسیاب برقی پارس خزر دارای تیغه‌های استیل، بدنه پلاستیکی و محفظه‌ای با ظرفیت مناسب است.
  • با استفاده از آسیاب برقی پارس خزر می‌توان انواع گسترده و متنوعی از مواد غذایی را آسیاب و خرد کرد.
  • توان مصرفی آسیاب برقی پارس خزر بالاست و برای مصارف خانگی گزینه‌ای ایده آل محسوب می‌شود.
  • نحوه راه‌اندازی دستگاه و کار با آن بسیار ساده و آسان است.

اصول استفاده و نگهداری از آسیاب برقی

اصول استفاده و نگهداری از آسیاب برقی

حتی اگر گران‌ترین و معروف‌ترین برندها را برای دستگاه آسیاب برقی خود انتخاب نمایید اما با اصول نگهداری از آن آشنایی نداشته باشید در مدت‌زمان کوتاه دستگاه شما از کار خواهد افتاد. اصول و نکات نگهداری از آسیاب برقی شامل موارد زیر هستند، همواره توصیه می‌شود اصول زیر را در استفاده از این دستگاه رعایت کنید.

دستگاه شما برای خرد کردن انواع مواد غذایی مناسب نخواهد بود. ازاین‌رو همواره توصیه می‌شود قبل از خرید کردن مواد خوراکی مورد نظر با استفاده از این دستگاه قابلیت تیغه‌های دستگاه را مدنظر قرار دهید.

به‌طور پیوسته و برای مدت‌زمان طولانی آسیاب برقی را نباید روشن گذاشت. هرچند ثانیه باید به دستگاه خود استراحت بدهید.

برای شستشوی قطعات دستگاه آب جوش هرگز مناسب نیست و استفاده از آن باعث می‌شود دستگاه شما آسیب ببیند.

پس از شستشوی قطعات دستگاه بهتر است اجازه دهید آن‌ها به‌طور طبیعی خشک شوند و برای خشک‌کردن آن‌ها از حرارت مستقیم استفاده نکنید.

در زمان شستشوی دستگاه مراقب باشید که آب به داخل دستگاه و موتور آن نفوذ نکند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی