راهنمای خرید خردکن غذا + مدل‌های بازار

1 75
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

خردکن‌ غذا در ابعاد و ظواهر مختلف و متفاوت تولید می‌شوند اما تمامی آن‌ها دارای کارایی یکسان نیستند. ریز کردن سبزی‌ها و میوه‌جات در سایزهای بزرگ و کوچک یکی از کاربردهای خردکن‌های غذا است. هرچه مدت‌زمانی که از دستگاه برای خرد کردن غذا استفاده می‌نمایید بیشتر باشد مواد غذایی ریزتری خواهید داشت. خرد کردن پیاز، سیب‌زمینی، کدو، خشکبار، کرفس، گوشت و پودر کردن ادویه‌جات از کاربردهای دستگاه خردکن غذا است.

خردکن غذا دستگاه جمع‌وجور برقی است که وزن آن بسیار سبک است و به‌عنوان دستیار خوب در آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد که پروسه خرد کردن مواد غذایی موردنیاز را برای شما راحت‌تر می‌سازند درنتیجه تهیه غذای شما سرعت خواهد گرفت.

خرید خردکن غذا

خردکن غذا قدیمی برای خشکبار از سال‌ها پیش تاکنون در بازار عرضه می‌شود اما در عصر حال خردکن‌های مدرنی روی کار آمده‌اند و کارایی این دستگاه‌های چندکاره گسترش بیشتری یافته است و با توجه به نوع آن برای تکه کردن گوشت، صیفی‌جات و حتی له کردن مواد غذایی قابل‌استفاده هستند.

در ادامه قصد داریم تا راهنمای خرید خردکن غذا را برای شما بیاوریم و معتبرترین برندهای این محصولات را به شما معرفی نماییم. خردکن غذا برقی از آن دسته از وسایل الکتریکی پرکاربرد در آشپزخانه‌ها محسوب می‌شود که علاوه بر این‌که تهیه غذا را برای شما راحت و ساده می‌سازند کیفیت غذای موردنظر شما را نیز بهبود می‌بخشند.

خردکن غذا برقی دارای اندازه بزرگ‌تری است و از توان و سرعت‌بالاتری نیز برخوردار است. این محصولات برقی برای کار به دسترسی به جریان برق نیاز دارند و به افرادی که مبتلابه دردهای عضلانی هستند استفاده از این مدل خردکن‌های غذا توصیه می‌شود. خردکن غذا برقی ازلحاظ ایمنی خطری ندارد زیرا دست‌ها در مجاورت تیغه‌ها قرار نخواهند گرفت.

نکات خرید خردکن غذا

نکات خرید خردکن غذا

با استفاده از محصولات کاربردی می‌توان مدت‌زمان تهیه مواد اولیه غذا را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. ازاین‌رو زمان و انرژی بیشتری برای شما ذخیره خواهد شد؛ اما درصورتی‌که بخواهید این وقت را صرف شستن این قطعات صرف کنید احتمال دارد زمان بیشتری را از شما بطلبد. ازاین‌رو همواره توصیه می‌شود محصولاتی را خریداری نمایید که به‌آسانی بتوانید تکه‌های آن را در ماشین ظرف‌شویی مورد شستشو قرار دهید. برای این منظور باید به کاسه و تیغه‌های آن توجه شود که امکان شستشوی آن‌ها در ماشین ظرف‌شویی وجود داشته باشد.

تهیه خردکن غذا برقی کار راه‌انداز و یا آسیاب به خود شخص وابسته است به‌عبارت‌دیگر درصورتی‌که می‌خواهید دستگاه مواد غذایی موردنظر شما را پودر کند و به خرد کردن‌های مختلف مواد غذایی نیاز ندارید می‌توانید یک خردکن غذا باقیمت پایین‌تر را خریداری نمایید؛ اما درصورتی‌که از آن دسته از افرادی هستید که به‌طور دائم کیک و یا دسرهای مختلف تهیه می‌کنید و به دستگاهی نیاز دارید تا مواد غذایی را در اشکال و سایزهای مختلف برای شما خرد نماید باید یک خردکن غذا خوب که قطعاً قیمت آن نیز بالاتر است را خریداری نمایید.

هنگام خرید خردکن غذا باید ابتدا بودجه‌ای که می‌خواهید برای تهیه خردکن در نظر بگیرید را مشخص سازید سپس می‌توان با توجه به بودجه در نظر گرفته‌شده خردکنی را تهیه کنید که قادر به پاسخگویی به نیاز شما باشد.

معیارهای انتخاب ک خردکن غذا خوب

معیارهای انتخاب ک خردکن غذا خوب

سرعت موتور خردکن غذا

درصورتی‌که یک دستگاه دارای سرعت‌بالا باشد با صرف انرژی و زمان اندک می‌توانید کارهای خود را به پایان برسانید. البته خیلی از این دستگاه‌ها به نحوی طراحی‌شده‌اند که خودتان می‌توانید سرعت آن‌ها را تنظیم نمایید و با هر سرعتی که دوست داشته باشید موارد را خردکنید؛ اما برخی از دیگر دستگاه‌ها تنها با یک سرعت مشخص مواد غذایی را خرد می‌کنند.

تعداد سرعت موتور دستگاه خردکن غذا

هرچه سطح سرعت‌های دستگاه خردکن غذا بیشتر باشد فرد آسان‌تر خواهد توانست متناسب با نوع مواد غذایی موردنظر در هر گام از آشپزی سرعت موردنیاز خود را تنظیم نماید.

تعداد تیغه‌های خردکن برقی

درصورتی‌که خردکن غذا انتخابی شما برای استفاده دارای تیغه‌های متنوع باشد این کار باعث افزایش عمر تیغه‌ها و بهبود یافتن کارکرد محصول خواهد شد، همچنین این امکان را برای شما فراهم خواهد ساخت تا مواد غذایی را در ابعاد مختلف خردکنید و غذای خود را زیبا سازید. همچنین تیغه‌ها در داخل دستگاه به‌راحتی قرار می‌گیرند و درنهایت این دستگاه فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد. خردکن غذا برای اسلایس های بزرگ برای سالسا و آش‌ها و ریز کردن سیر و پیاز قابل‌استفاده هستند.

کیفیت و جنس تیغه‌ها

درصورتی‌که تیغه‌های دستگاه خردکن غذای شما تیز نباشند مواد با سرعت کم و با شکل‌های نامنظم ریز خواهند شد. باید در زمان خرید نهایت دقت خود را به‌کارگیرید که تیغه‌های محصول اصل، در برابر آب مقاوم، تیز و برنده باشند تا در برابر هر موادی با هر میزان سفتی و سختی بتوانند عمل خرد کردن را انجام دهند. استفاده از چندین تیغه خیلی بهتر از استفاده از یک تیغه است زیرا هم باعث افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد و هم می‌توان مواد را در اشکال مختلف خرد کرد.

دستگاه خردکن غذ

ظرفیت خردکن غذا

ظرفیت در خردکن غذا با واحد حجم و یا لیتر اندازه‌گیری می‌شود. خردکن‌ها در ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به میزان مصرف و تعداد اعضای خانه، خردکن غذا با ظرفیت مناسب را تهیه کنید.

قابلیت شستشو

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام خرید هر کالا ازجمله مخلوط‌کن، آبمیوه گیری و خردکن غذا و دیگر لوازم آشپزخانه باید موردتوجه قرار گیرد شستشو است. خردکن موردنظر علاوه بر کارایی بسیار زیاد، باید دارای کاسه و قطعات مناسب نیز باشد تا به‌آسانی جدا شود و قابلیت شستشو داشته باشد. علاوه بر شستشوی آسان امکان خالی کردن مواد آماده‌شده داخل ظرف دیگر نیز ساده و آسان‌تر خواهد بود. حتماً این نکته را مدنظر قرار دهید چون در برخی از مدل‌ها به دلیل نوع طراحی قابلیت جدا شدن وجود ندارد.

میزان صدای موتور

اغلب اوقات تحمل صدای بلند لوازم خانه و آشپزخانه همچون جاروبرقی، آسیاب، لباسشویی، خردکن و غیره سخت و آزاردهنده است. ازاین‌رو همواره توصیه می‌شود سعی کنید خردکن غذا را خریداری نمایید که دارای موتور خوبی باشد و از تولید صدای بیش‌ازاندازه جلوگیری به عمل آورد و انرژی کمتری نیز مصرف کند.

جنس کاسه

در اکثر موارد ظروف خردکن غذا از جنس پلاستیک طلقی، فلزی و یا شیشه‌ای هستند. درصورتی‌که بتوان داخل ظرف خردکن را مشاهده کرد به‌راحتی می‌توان متوجه شد که مواد چه موقع آماده هستند. ازاین‌رو همواره توصیه می‌شود خردکن غذا را خریداری نمایید که دارای ظروف شیشه‌ای باشد تا مواد داخل آن به‌راحتی قابل‌مشاهده باشد.

قفل ایمنی

اکثر لوازم آشپزخانه دارای قفل ایمنی هستند و تا زمانی که درست قرار نگیرند و قفل نشوند روشن نخواهند شد. دستگاه خردکن غذا نیز از قبیل این محصولات است. نحوه عملکرد این قابلیت به این صورت است که تا تمامی قطعات و تیغه‌ها به‌درستی به یکدیگر متصل نشوند و روی پایه قرار نگیرند قفل آن بازنخواهد شد و نمی‌توان آن را روشن کرد. وجود این قابلیت برای افرادی که کودک خردسال دارند از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است.

آشنایی با انواع مدل خردکن غذا موجود در بازار

خردکن غذا فیلیپس

خردکن غذا فیلیپس

تیغه‌های تیز این دستگاه می‌توانند انواع میوه و سبزی‌ها را خرد کنند و زمانی که قطعات خردشده به‌اندازه مطلوب برسند که یک سرآشپز با استفاده از چاقو این کار را انجام می‌دهد از سوراخ‌های سبد داخلی به داخل ظرف خردکن خواهند افتاد. درنتیجه تمامی قطعات به یک اندازه خرد خواهند شد.

خردکن غذا فیلیپس یک محصول حرفه‌ای و قدرتمند از شرکت فیلیپس است. این دستگاه برای خرد کردن پیاز، انواع سبزی‌ها، میوه‌جات، پنیر و حتی مواد سخت همچون دانه‌های روغنی مناسب است. خرد کردن مواد در این دستگاه با پایین‌ترین و بهینه‌ترین سرعت ممکن انجام خواهد گرفت تا این اطمینان کسب شود که مواد بدون له شدن و به‌طور کاملاً خشک خرد می‌شوند.

دوتیغه کوتاه و بلند این دستگاه برای استفاده در سبد و استفاده معمولی هستند. این دستگاه برای خرد کردن مواد نرم و سخت دارای دو سرعت مختلف است که به‌صورت اتوماتیک و با توجه به این‌که کدام‌یک از تیغه‌ها در حال استفاده باشند توسط خود دستگاه تنظیم خواهد شد.

استفاده سریع و آسان با فشار بخش بالای دستگاه به سمت پایین صورت خواهد گرفت و درنهایت کاربر کیفیت بی‌نظیر را مشاهده خواهد کرد. شرکت فیلیپس یک شرکت معتبر و باسابقه است که در زمینه‌های متفاوت و مختلف مشغول به فعالیت است.

یکی از این زمینه‌ها لوازم‌خانگی است که توانسته با ارائه محصولات باکیفیت بالا و تکنولوژی‌های نوین در این زمینه سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد و برای خود شهرت جهانی به ارمغان آورد. این دستگاه دارای توانایی خرد کردن پیاز بدون له شدن و توانایی خرد کردن نگینی انواع مواد و سبزی‌ها در اندازه‌های یکسان را دارد.

نکات خرید خردکن غذا فیلیپس

نکات خرید خردکن غذا فیلیپس

در صورت خرید این دستگاه علاوه بر خود دستگاه یک سبد مخصوص برای نگینی کردن پیاز و دیگر سبزی‌ها نیز ارائه خواهد شد. تیغه کوتاه این دستگاه برای نگینی کردن و استفاده در سبد مخصوص و تیغه بلند برای خرد کردن معمولی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

وزن این دستگاه بسیار سبک و تنها 1.2 کیلوگرم است. جنس بدنه دستگاه از پلاستیک است و مجهز به تنظیمات سرعت است. توان مصرفی این دستگاه 500 وات است و نحوه عملکرد آن به‌صورت دکمه‌فشاری است. ظرفیت این دستگاه معادل 1.1 لیتر است و جنس ظرف آن نیز از پلاستیک است.

جنس تیغه‌های این دستگاه از استیل ضدزنگ است. همچنین این دستگاه دارای قابلیت شستشو در ماشین ظرف‌شویی است. متأسفانه این دستگاه سیستم قفل ایمنی ندارد و جنس پایه آن از پلاستیک است. از مهم‌ترین معایب این دستگاه می‌توان به عدم وجود قابلیت توربو، همزن و لیوان در آن اشاره کرد.

خردکن غذا بوش مدل MMR15 A1

خردکن غذا بوش مدل MMR15 A1

یکی از بهترین محصولات شرکت بوش که دارای قدرت بالا و طراحی بسیار زیباست خردکن غذا مدل MMR15A1 است. خردکن‌ها ازجمله لوازم کاربردی آشپزخانه محسوب می‌شوند که به‌سرعت و آسانی آشپزی تا حد بسیار زیادی کمک می‌کنند. این مدل خردکن بوش باقدرت بسیار بالا و ظرف با گنجایش قابل‌توجه علاوه بر خرد کردن گوشت و سبزی‌ها می‌توان به شما در میکس کردن و یا هم زدن مواد همچون خامه یا تخم‌مرغ و همچنین خرد کردن یخ کمک کند.

طراحی تیغه‌های این دستگاه علاوه بر گنجایش ظرف اصلی شما را قادر خواهد ساخت تا در هر بار استفاده میزان زیادی از مواد را باکیفیت مطلوب خردکنید. تیغه اضافه و مخصوص خرد کردن یخ از دیگر مشخصات قابل‌توجه این مدل خردکن غذا است که به بهترین نحو یخ را برای شما خرد می‌کند.

سری دیگری که همراه با دستگاه به شما عرضه می‌شود یک دیسک با طراحی منحصربه‌فرد برای زدن مواد مختلف همچون خامه و یا تخم‌مرغ است که به‌جای تیغه اصلی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

درمجموع این مدل خردکن غذا بوش که یکی از محصولات کارآمد شرکت نامدار محسوب می‌شود علاوه بر بهره‌مندی از کیفیت همیشگی تولیدات این شرکت می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مختلف گزینه قابل‌تأملی محسوب شود.

این دستگاه نیز بسیار سبک است به‌طوری‌که تنها 2.1 کیلوگرم وزن دارد. توان مصرفی این دستگاه معادل 550 وات است و ظرفیت ظرف خردکن این دستگاه 1.5 لیتر است. این دستگاه نیز به سیستم قفل ایمنی مجهز نیست و از دیگر مشخصات آن می‌توان به کابل برق 1.2 متری آن اشاره کرد.

خردکن غذا مولینکس مدل A320R1

خردکن غذا مولینکس مدل A320R1

یکی از لوازم‌خانگی پرکاربرد که ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است خردکن غذا مولینکس مدل A320R1 است. این دستگاه همچنان برای آشپزها در سراسر جهان کمک بزرگی محسوب می‌شود. این محصول در رده تک کاره‌ها دسته‌بندی‌شده است اما بااین‌وجود بسیار مفید و کارآمد است. بدنه و درب دستگاه سفید و از جنس پلاستیک باکیفیت تولیدشده‌اند.

بدنه دستگاه در عین بهره‌مندی از طراحی ساده دارای فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های منظم است که باعث می‌شود به‌راحتی در دست جای گیرد و حمل آن راحت باشد. البته هنگام کار به نگاه‌داشتن دستگاه نیازی نخواهید داشت چون پایه‌های ضد لغزش مانع از جابجایی و لرزش می‌شوند. ظرف خردکن این دستگاه دارای ظرفیت مناسب است و مواد غذایی در حجمی معقول در آن قرار می‌گیرند.

نحوه عملکرد دستگاه به نحوی است که با فشار دادن درب به سمت پایین موتور فعالیت خود را آغاز می‌کند. به‌این‌ترتیب نکات ایمنی نیز رعایت می‌شوند و اگر درب موتور بسته نباشد تیغه به گردش درنخواهد آمد. با هر بار فشار درب دستگاه به سمت پایین تیغه به گردش درخواهد آمد و پس از رها کردن تیغه‌ها از حرکت بازخواهد ایستاد. این دستگاه از قدیم به دلیل نحوه عملکردش «یک، دو، سه» نامیده می‌شود.

1 نظر
  1. […] است بدانید که خردکن همه‌کاره برقی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف در بازار موجود […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی