نکات خرید سرخ‌کن

0 178
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

ازجمله دستگاه‌هایی که امروزه برای آشپزی تا حد زیادی به شما کمک می‌کند دستگاه سرخ‌کن است. با استفاده از این دستگاه بسیار راحت‌تر از گذشته می‌توان مواد غذایی را سرخ کرد. در صورتیکه برای راحت کردن کار آشپزی و تکمیل وسایل آشپزخانه خود قصد خرید سرخ‌کن دارید توصیه می‌کنیم راهنمای خرید سرخ‌کن باکیفیت، کم‌مصرف و ارزان‌قیمت موجود در بازار را با دقت مطالعه نمایید.

بهترین سرخ‌کن دستگاهی است که سرخ کردن مواد غذایی را با سرعت‌بالا و در حرارت معین برای شما انجام دهد. دستگاه سرخ‌کن پیچیدگی‌های خاص ندارد و تنها یک المنت گرم‌کننده و سبدی فلزی برای قرار دادن مواد غذایی دارد که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توان مواد غذایی را سرخ کرد. روی سبد نیز یک دستگیره قرارگرفته است به‌راحتی با استفاده از آن می‌توان سرخ‌کن را حرکت داد. سرخ‌کن قادر است تا با سرعت‌بالا و حرارت زیاد غذای شما را سرخ کند.

برای سرخ کردن و برشته کردن مواد غذایی در فست فودها از دستگاه سرخ‌کن استفاده می‌شود. این امر باعث خواهد شد تا در میزان مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه‌جویی شود و غذا نیز سریع‌تر آماده خواهد شد. جنس بدنه دستگاه سرخ‌کن از فولاد نرم و یا استیل است و بدنه استیل این دستگاه دارای مزایای بی‌شماری در مقایسه با بدنه فولاد نرم است.

بهترین انتخاب برای دستگاه‌های سرخ‌کن جنس‌های استیل است. در دستگاه‌های سرخ‌کن یک نقطه سرد وجود دارد که این نقطه باعث می‌شود بسیاری از خرده غذا زمانی که ته‌نشین می‌شود در دمای پایین باعث فاسدشدن و لکه‌دار شدن روغن نشوند. بسیاری از افراد به دنبال خرید سرخ‌کن نیستند به این‌ دلیل که آن‌ها عقیده دارند سرخ‌کن‌ها از میزان روغن زیادی مصرف می‌کند. باید خاطرنشان کرد که در سال‌های اخیر دستگاه‌های سرخ‌کن تولیدشده‌اند که بدون استفاده از روغن زیاد قادر هستند غذای شما را به‌صورت ویژه سرخ کنند.

آشنایی با انواع سرخ‌کن‌ها

آشنایی با انواع سرخ‌کن‌ها

به‌طورکلی بهترین سرخ‌کن‌ها به دسته‌های زیر طبقه‌بندی می‌شوند.

سرخ‌کن الکتریکی معمولی

یک سرخ‌کن الکتریکی معمولی دارای یک المنت و محفظه روغن است که این موضوع باعث شده است مواد غذایی در درجه‌های مختلف حرارت دیده و سرخ شود.

سرخ‌کن بدون روغن و یا کم‌مصرف

این نوع از دستگاه‌های سرخ‌کن که به‌عنوان دستگاه‌های کم‌مصرف و یا بدون روغن شناخته می‌شوند مواد غذایی را بدون استفاده از روغن و با جریان سریع هوا حرارت می‌دهند.

مینی سرخ‌کن‌ها

مینی سرخ‌کن‌ها نمونه‌های کوچک سرخ‌کن‌های موجود در بازار هستند که دارای تمام ویژگی‌های بهترین سرخ‌کن‌ها هستند.

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید سرخ‌کن باید رعایت شوند

مهم‌ترین نکات هنگام خرید سرخ‌کن

در هنگام خرید سرخ‌کن باید نکات بسیار زیادی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین دستگاه را برای خود انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی نکات خرید سرخ‌کن خواهیم پرداخت.

بودجه و گارانتی سرخ‌کن

همانند دیگر لوازم آشپزخانه که می‌خرید برای خرید این دستگاه نیز باید بودجه خود را مدنظر قرار دهید. قبل از خرید سرخ‌کن ابتدا باید بودجه خود را تعیین نمایید و در مرحله بعد اقدام به خرید کنید. از دیگر معیارهای خرید سرخ‌کن می‌توان به گارانتی اشاره کرد.

محفظه و میزان گنجایش سرخ‌کن

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید سرخ‌کن باید در نظر گرفته شود این است که سرخ‌کن باید با توجه به تعداد اعضای خانواده انتخاب گردد. درصورتی‌که اعضای خانواده شما دو نفر باشد بهتر است دستگاه‌های کوچک را انتخاب و خریداری نمایید.

برای خرید سرخ‌کن همچنین باید محفظه دستگاه موردتوجه قرار گیرد و دستگاهی را خریداری نمایید که محفظه استوانه‌ای شکل داشته باشد؛ زیرا مواد غذایی بزرگ‌تر را می‌توان داخل آن قرار داد و برای خانواده‌های پرجمعیت می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود.برای خانواده‌هایی با جمعیت کمتر نیز بهتر است یک سرخ‌کن با محفظه چهارگوش را انتخاب و خریداری نمایید.

توجه به سبد سرخ‌کن

از دیگر نکات خرید سرخ‌کن ‌می‌توان به سبد سرخ‌کن اشاره کرد. به‌طورکلی می‌توان گفت سبد سرخ‌کن در دو نوع آسانسوری و دستی در بازار موجود است. در نگاه اول ممکن است استفاده از سبدهای آسانسوری ساده به نظر برسد اما احتمال آسیب دیدن این نوع از سبدها زیاد است و گاهی اوقات ممکن است غذا در سبد سرخ‌کن گیر بیفتد که در این شرایط باید برای خروج مواد غذایی از کفگیر استفاده کرد. سبدهای بزرگ اجازه تهیه انواع ماهی و پخت مرغ را برای شما به‌راحتی فراهم خواهد کرد.

چراغ وضعیت در دستگاه سرخ‌کن

همان‌طور که مشخص است چراغ وضعیت دستگاه برای نمایش وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد و هیچ کاربرد دیگری در این دستگاه ندارد.

دقت کردن به فیلتر دستگاه

در دستگاه‌های سرخ‌کن فیلتر موظف به انجام برخی از وظایف است که یکی از این وظایف جلوگیری از پخش بوی ناشی از سرخ کردن غذا است. فیلتر سرخ‌کن‌ها به‌طورمعمول و باگذشت زمان خراب می‌شوند ازاین‌رو بهتر است دستگاهی را خریداری نمایید که فیلتر قابل تعویض داشته باشد.

رنگ و طراحی دستگاه

از دیگر نکات خرید سرخ‌کن می‌توان به رنگ و طراحی دستگاه اشاره کرد. بدون شک برای خانم‌ها طراحی و رنگ دستگاه و ست بودن آن‌ها با دیگر لوازم آشپزخانه از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است. دستگاه‌های سرخ‌کن در رنگ‌بندی و طرح‌های مختلف در بازار موجود است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود بهترین دستگاه‌ها را انتخاب و خریداری نمایید. سعی کنید کیفیت را فدای رنگ و ظاهر دستگاه سرخ‌کن نکنید.

دقت کردن به لایه داخلی دستگاه

در زمان خرید سرخ‌کن همواره بهتر است نهایت تلاش خود را به کار ببرید تا محصولی را خریداری نمایید که جنس لایه داخلی آن نچسب باشد زیرا این لایه‌ها به‌راحتی قابل شستشو هستند و همچنین باعث می‌شود تا ضایعات غذا به حداقل میزان خود برسد.

آشنایی با بهترین سرخ‌کن‌ها در بازار ایران

آشنایی با بهترین سرخ‌کن‌ها در بازار ایران

پس‌ازاین که با نکات مهم خرید سرخ‌کن آشنا شدید بهار است با برخی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های سرخ‌کن نیز آشنا شوید تا بتوانید بهترین دستگاه را با توجه به سلیقه و بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید.

سرخ‌کن فیلیپس مدل HD9216

درصورتی‌که بخواهید یکی از کاربردی‌ترین سرخ‌کن‌های ایران را خریداری نمایید یکی از گزینه‌های خرید شما می‌تواند سرخ‌کن فیلیپس باشد. این مدل سرخ‌کن از کاربردی‌ترین محصولات شرکت فیلیپس شناخته می‌شود که طراحی آن بسیار زیباست. این دستگاه سرخ‌کن محفظه کشویی دارد که به‌جای محفظه آسانسوری در این دستگاه قرارگرفته است.

شما می‌توانید این محفظه غذا را به‌راحتی خارج کنید. ظرفیت سبد این دستگاه سرخ‌کن حدود ۸۰۰ گرم است و برای خانواده‌های متوسط می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این دستگاه می‌تواند بدون روغن غذا را سرخ کند و همچنین با استفاده از این دستگاه می‌توان تا حد قابل‌توجهی در مصرف روغن صرفه‌جویی شود.

شما می‌توانید غذای خود را تنها با استفاده از یک قاشق روغن خوش‌طعم کرده و سپس آن را سرخ‌کنید. این مدل سرخ‌کن فیلیپس از تکنولوژی جریان سریع هوا با چرخش استوانه‌ای بهره برده است تا گرما ردی مواد غذایی به‌صورت کاملاً یکنواخت توزیع شود. این امر باعث خواهد شد تا غذای شما برشته شود و به‌طور کامل پخته شود. درنهایت متوجه خواهید شد که مواد غذایی شما نرم شده است.

از مهم‌ترین مزایای این مدل سرخ‌کن فیلیپس می‌توان به تنظیم زمان سرخ کردن تا سی دقیقه اشاره کرد. دستگاه پس از رسیدن به این زمان به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد. این دستگاه دارای پایه‌های ضد لغزش است که این امر باعث می‌شود از سرخوردن دستگاه جلوگیری به عمل آید. بخش‌ انتهایی این دستگاه به نحوی طراحی‌شده است که گردش هوای گرم را ساده می‌سازد. این مدل سرخ‌کن فیلیپس دارای قابلیت جمع شدن سیم در زیر دستگاه است.

مهم‌ترین نقاط قوت سرخ‌کن فیلیپس مدل HD9216

از مهم‌ترین نقاط قوت ای مدل سرخ‌کن فیلیپس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مجهز به محفظه جمع شونده سیم

• مجهز به سیستم سرخ کردن مواد غذایی بدون نیاز به روغن

• مجهز به خاموش شونده دستگاه به‌صورت خودکار

جالب است بدانید این دستگاه هیچ‌گونه نقاط ضعف ندارد.

سرخ‌کن تفال مدل 7062 FZ

دستگاه سرخ‌کن تفال محصولی فرانسوی است که به‌عنوان نخستین سرخ‌کن شناخته می‌شود که گنجایش آن حدود یک کیلوگرم مواد غذایی است. شما می‌توانید یک کیلو مواد غذایی را تنها با استفاده از یک قاشق روغن به‌راحتی سرخ‌کنید. این دستگاه سرخ‌کن برای افرادی مناسب است که قصد کاهش وزن‌دارند و در رژیم غذایی خود به سر می‌برند.

به‌طور متوسط این دستگاه سرخ‌کن قادر است در مدت‌زمان ۳۵ دقیقه غذا را برای شما به‌طور کامل سرخ کند. امکانات این مدل سرخ‌کن تفال شما را مجاز می‌سازد تا غذاهای سرخ‌کردنی همچون فلافل را نسبت به همیشه راحت‌تر درست کنید‌.

از مهم‌ترین نقاط قوت آیت مدل سرخ‌کن تفال مدل توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مجهز به سیستم سرخ‌کن بدون روغن

• مجهز به تایمر با صدای پخت پایان پخت

نکات خرید سرخ‌کن

سرخ‌کن تامسون مدل TM-AF1800

از دیگر سرخ‌کن‌های باکیفیت و زیبا می‌توان به سرخ‌کن تامسون اشاره کرد. این سرخ‌کن دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. سبد این دستگاه به‌صورت کشویی باز می‌شود و برای راحتی کار با این دستگاه سبد روی دستگاه تعبیه‌شده است. در این دستگاه یک عایق در نظر گرفته‌شده است که باعث می‌شود بدنه دستگاه خنک باقی بماند. سرخ‌کن ۱۸۰۰ تامسون برای افرادی که به دنبال غذاهای سالم هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

زیرا شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه و میزان روغن کم غذاهای خود را سرخ‌کنید. این مدل سرخ‌کن تامسون دارای صفحه‌نمایش لمسی است که می‌توان دما و زمان باقیمانده را با استفاده از آن مشاهده کرد و ‌تنظیمات را به‌طور دلخواه انجام داد.

از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• میزان مصرف روغن در ابن دستگاه روغن بسیار کم است.

• این دستگاه دارای صفحه‌نمایشگر لمسی است.

اما لازم به ذکر است که این دستگاه علاوه بر مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد که دارد دارای نقاط ضعف نیز هست که از مهم‌ترین نقاط ضعف این دستگاه می‌توان به عدم وجود محفظه جمع‌آوری سیم در دستگاه اشاره کرد.

سرخ‌کن پارس خزر مدل RF2014

یکی از برندهای خوش‌نام در زمینه تولید لوازم‌خانگی پارس خزر است. سرخ‌کن پارس خزر مدل RF-2014 یکی از بهترین سرخ‌کن‌های موجود در بازار شناخته می‌شود. این مدل سرخ‌کن پارس خزر دارای مصارف خانگی است. ظرفیت این مدل سرخ‌کن پارس خزر حدود ۲ لیتر است. این دستگاه دارای ویژگی‌های کلیدی بسیار زیادی است که ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به قطع کن خودکار، محفظه جمع کننده سیم، فیلتر هوای قابل تعویض و پنجره دید مواد غذایی اشاره کرد.

سیستمی در این دستگاه تعبیه‌شده است که زمان رسیدن روغن به دمای مطلوب را به شما اطلاع می‌دهد. شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی مواد غذایی را داخل دستگاه سرخ‌کن‌ پارس خزر ریخته و زمان و درجه مطلوب خود را انتخاب نمایید زیرا این دستگاه دارای قابلیت قطع خودکار است. در انتها می‌توانید به‌راحتی این دستگاه را بشویید.

نقاط قوت سرخ‌کن

مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه:

• مجهز به پنجره دید در زمان پخت مواد غذایی

• مجهز به تایمر قطع خودکار

• مجهز به نشانگر رسیدن روغن به دمای مطلوب

و ‌اما از نقاط ضعف این دستگاه می‌توان به عدم وجود صفحه‌نمایشگر در دستگاه اشاره کرد.

سرخ‌کن مولینکس مدل AM302

یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی که در تولید این‌گونه محصولات دارای مهارت بالایی است مولینکس است. این مدل سرخ‌کن مولینکس در رتبه پنجم پرفروش‌ترین سرخ‌کن‌ها قرار دارد. شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید بهترین غذاها را آماده‌سازید زیرا سرخ کردن مواد غذایی توسط این دستگاه بی‌نظیر است.

این مدل سرخ‌کن مولینکس دارای فیلتر ضد بو است که از ایجاد بوی بد جلوگیری به عمل می‌آورد. یکی از اصلی‌ترین معایب این مدل سرخ‌کن عدم وجود سیستم قطع کن خودکار در دستگاه اشاره کرد. کلید تنظیم حرارت موجود در این دستگاه این امکان را ب شما ارائه می‌دهد که زمان پخت مواد غذایی را به‌راحتی تنظیم نمایید. دستگاه به نحوی طراحی‌شده است که از صفحه‌نمایش بهره می‌برد.

خرید سرخ‌کن

مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه:

• مجهز به سیستم تنظیم درجه حرارت

• مجهز به خاموش شونده خودکار

هرچند این مدل سرخ‌کن مولینکس دارای ویژگی‌ها و نقاط قوت بسیار زیادی است اما دارای معایبی نیز است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• عدم وجود صفحه‌نمایش در دستگاه

• عدم وجود محفظه جمع‌آوری سیم در این دستگاه سرخ‌کن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی