بهترین سبزی خردکن

0 510
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

یکی از وسایل آشپزخانه نوع بهترین سبزی خردکن است که وجود آن در هر آشپزخانه‌ای از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است. بیشتر خانم‌های خانه‌دار در هنگام خرید وسایل آشپزخانه خود نهایت احتیاط را رعایت می‌کنند به‌نحوی‌که هر نوع مارک و یا برند را قبول نمی‌کنند و یا در مقابل کیفیت خوب محصول حاضر هستند تا پول زیادی را خرج کنند.

حتی بیشتر عروس خانم‌ها هنگام خرید جهیزیه خرید سبزی خردکن را در اولویت کارهای خود قرار می‌دهند. همان‌طور که اطلاع دارید پیشرفت علم و تکنولوژی تا حد خیلی زیاد راحتی انسان‌ها را به همراه داشته است.

به‌عنوان‌مثال در زمان‌های گذشته خانم‌ها مجبور بودند برای خرد کردن سبزی‌ها از چاقوهای بزرگ و یا ساطورهای سنگین استفاده کنند؛ اما در عصر جدید تنها با فشردن دکمه سبزی خردکن به‌راحتی می‌توان حجم زیادی از سبزی را خرد کرد.

با در نظر گرفتن اهمیت وجود این وسیله آشپزخانه در هر منزلی باید هنگام خرید این محصول نهایت حساسیت را به خرج دهید؛ زیرا خرید کالایی بی‌کیفیت، علاوه بر این‌که قادر به رفع نیازهای شما نخواهد بود از لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه نخواهد بود. برای کسب اطمینان از خرید خود باید نکات مهمی که هنگام خرید این وسیله باید در نظر داشته باشید را بدانید. در ادامه این نکات مهم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سبزی خردکن چیست؟

همان‌طور که از نام دستگاه مشخص است سبزی خردکن وسیله‌ای است که وظیفه خرد کردن سبزی را بر عهده دارد. از این دستگاه می‌توان برای ریز کردن انواع سبزی نیز استفاده کرد. حتی با استفاده از آن می‌توان به‌راحتی فلفل دلمه‌ای، سیر، کلم و بادمجان را خرد کرد.

می‌توان گفت در صورت عدم وجود این دستگاه در آشپزخانه بخش زیادی از نیازهای روزمره ما رفع نخواهد شد. از آنجاکه ایرانیان به‌طورمعمول به مصرف انواع سبزی‌ها علاقه زیادی دارند و در هفته چند باری غذاهایی مانند قورمه‌سبزی را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهند وجود این دستگاه در منزل لازم و ضروری است.

سبزی خردکن چیست؟

آشنایی با انواع سبزی خردکن‌ها

سبزی خردکن‌ها در انواع صنعتی و خانگی در بازار موجود هستند.

سبزی خردکن خانگی

این دستگاه، در حقیقت همان دستگاهی است که به‌طورمعمول در هر خانه‌ای یافت می‌شود و بیشتر برای خرد کردن سبزی در حجم کم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سبزی خردکن صنعتی

این سبزی خردکن‌ها نیز بیشتر در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌طورکلی می‌توان گفت در محیط‌هایی همچون هتل‌ها و رستوران‌ها سبزی خردکن‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایز این مدل سبزی خردکن‌ها در مقایسه با سبزی خردکن‌های خانگی بزرگ‌تر است ازاین‌رو حجم زیادی از سبزی را می‌توان با استفاده از این دستگاه‌ها خرد کرد.

چرا خرید سبزی خردکن مهم است؟

بدون شک امروزه اگر درب فریزر منزل خود را باز کنید مشاهده خواهید کرد که میزان زیادی سبزی خردشده در آن وجود دارند که این سبزی‌ها شامل سبزی کوکویی، دلمه‌ای، خورشتی و سوپی است. علت وجود سبزی‌های خردشده مختلف در فریزر علاقه زیاد ایرانی‌ها به این ماده پر از خاصیت است.

متخصصان تغذیه همواره به افراد توصیه می‌کنند تا در طول هفته چندین بار از این سبزی‌ها استفاده کنند. واضح است که برای استفاده از سبزی پس از اتمام شستشو باید آن‌ها را خرد کرد. این نکته را نیز باید در این رابطه در نظر بگیرید که صرف هزینه زیاد بابت خرد کردن آن در بیرون از خانه به‌هیچ‌وجه به‌صرفه نخواهد بود.

از این‌رو تنها راهی که برای شما باقی خواهد ماند استفاده از سبزی خردکن خانگی است. استفاده از این وسیله تحت هیچ شرایطی شما را اذیت نخواهد کرد و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. در مدت‌زمان خیلی کوتاه با استفاده از این دستگاه سبزی مورد نظر شما خرد خواهد شد.

این دستگاه همچنین دارای سرعت عمل بسیار بالایی است. همچنین با استفاده از این دستگاه می‌توان حجم بالایی از سبزی‌ها را به‌راحتی خرد کرد. شستن قطعات این دستگاه نیز بسیار ساده است. در زمان استفاده از سبزی خردکن برعکس زمانی که سبزی‌ها را با دست خود خورد می‌کنید رنگ پوست دست شما اصلاً تغییر نخواهد کرد.

نکات مهم سبزی خردکن

نکات مهم سبزی خردکن

درصورتی‌که قصد خرید سبزی خردکن را دارید بهتر است نکات زیر را در هنگام خرید آن مدنظر قرار دهید.

قدرت موتور دستگاه

از آنجاکه سبزی خردکن تنها با استفاده از نیروی برق‌کار می‌کند و به نیروی دست نیازی ندارد دستگاه مورد نظر شما باید دارای موتور با قدرت بالا باشد تا قادر به حرکت دادن تیغه‌ها به‌راحتی باشد. این نکته را نیز به خاطر بسپارید که اگر دستگاه مورد نظر شما کوچک باشد انتظار قدرت موتور بالا نباید داشته باشید. اگر به‌طورکلی بخواهیم بگوییم قدرت موتور استاندارد سبزی خردکن ۱۴۰۰ دور در دقیقه است.

داشتن فن موتور

همواره سعی کنید میزان مناسب سبزی را داخل این دستگاه قرار دهید زیرا در غیر این صورت موتور دستگاه شما داغ خواهد شد. البته در برخی از نمونه‌های سبزی خردکن هم در بازار وجود دارند که به فن مجهز هستند تا درصورتی‌که از آن زیاد استفاده کردید و دستگاه داغ شد فن موجود در دستگاه موتور آن را خنک خواهد کرد.

توان بالا

واضح است که هر چه توان دستگاه شما بیشتر باشد سرعت و عملکرد بهتری خواهد داشت. به‌طورمعمول می‌توان گفت سبزی خردکن‌های خانگی که در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند ۶۰ تا ۳۵۰ وات هستند. البته برخی از نمونه‌های سبزی خردکن دارای توان ۲۲۰۰ وات هستند.

حجم دستگاه

درصورتی‌که از آن دسته از خانواده‌های پرجمعیت هستید و یا میزان مصرف سبزی توسط خانواده شما بسیار زیاد است پیشنهاد می‌دهیم دستگاهی را خریداری نمایید که ظرفیت آن ۳ تا ۵ کیلوگرم باشد. درصورتی‌که از آن دسته از خانواده‌های کم‌جمعیت هستید و یا زیاد اهل استفاده از سبزی نیستید بهتر است دستگاه سبزی خردکن با ظرفیت ۱ تا ۲ کیلوگرم را خریداری نمایید.

اندازه دستگاه

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید این دستگاه باید در نظر گرفته شود فضای آشپزخانه‌تان است. در صورتی فضای آشپزخانه شما کوچک است بهتر است دستگاهی با ابعاد بزرگ را خریداری نکنید زیرا ب خرید دستگاه بزرگ عملاً تمام فضای منزل شما اشغال خواهد شد‌. به‌طورکلی می‌توان گفت ارتفاع و بلندی دستگاه باید بین ۴۰ تا ۶۰ سانت، عمق ظرف ۲۵ تا ۳۵ سانت، پهنای آن نیز باید بین ۲۵ تا ۳۰ سانت باشد.

جنس بدنه دستگاه سبزی خردکن

جنس بدنه اکثر دستگاه‌های سبزی خردکن به‌طورمعمول از استیل و یا پلاستیک است. شما نیز بهتر است مدل‌هایی از جنس استیل را خریداری نمایید زیرا دستگاه‌های استیل هم زیباتر است و هم از مقاومت نسبتاً بالایی برخوردار است.

نکات مهم سبزی خردکن

توجه به درب دستگاه

از دیگر نکاتی که هنگام خرید دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد می‌توان به درب دستگاه اشاره کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است دستگاهی را انتخاب نمایید که درب آن از کناره‌ها دارای قفل باشد و از جنس شیشه نیز باشد. تا بتوان میزان خرد شدن سبزی در دستگاه را مشاهده کرد و به باز کردن درب آن نیازی نداشته باشید.

جنس تیغه‌ها

تیغه‌های موجود روی دستگاه سبزی خردکن نیز دارای جنس استیل و فولاد ضد زنگ هستند از آنجاکه در بافت سبزی حجم زیادی آب وجود دارد این تیغه‌ها ممکن است با گذشت زمان دچار زنگ‌زدگی شوند. ازاین‌رو می‌توان گفت بهترین جنس تیغه‌های دستگاه فولاد ضدزنگ است. جنس فولاد ضدزنگ بسیار تیز است و به همین دلیل از له شدن سبزی‌ها در هنگام خرد شدن جلوگیری به عمل می‌آورد.

داشتن لوازم جانبی

بسیاری از دستگاه‌های سبزی خردکن دارای لوازم جانبی از قبیل سنگ مخصوص تیز کردن تیغه‌ها، کفگیر چوبی، اسفنج برای تمیز کردن و سوهان هستند.

صدای دستگاه

بهتر دستگاه سبزی خردکن را خریداری نمایید که در زمان روشن بودن صدای آزاردهنده تولید نکند. همچنین در بخش زیر آن نیز بهتر است پایه ضد لغزش وجود داشته باشد.

شستشوی وسیله

همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند دستگاهی را خریداری نمایید که قطعات آن را بتوان داخل ماشین ظرفشویی قرار داد و همچنین به‌راحتی بتوان آن‌ها را از یکدیگر جدا ساخت.

برند معتبر

سعی کنید از بین برندهای معتبر دستگاهی را انتخاب کنید تا ضمانت پس از فروش نیز داشته باشد. در ادامه برندهای مشهور سبزی خردکن که تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان از آن راضی هستند را به شما معرفی خواهیم نمود.

سبزی خردکن دنور مدل توربو پلاس

سبزی خردکن دنور مدل توربو پلاس

توان مصرفی این نوع دستگاه سبزی خردکن خارجی ۳۰۰ وات است و وزن آن نیز حدود ۳.۵ کیلوگرم است. ظرفیت این دستگاه حدود ۳.۵ لیتر است. این دستگاه تنها برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ایمنی بالایی نیز برخوردار است‌.

سبکی وزن این دستگاه باعث شده است تا جابجایی آن برای شما راحت باشد. تهیه این دستگاه که به‌طور کامل از جنس استیل تولیدشده است و از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار است به افرادی که به دستگاه سبزی خردکن نیاز دارند توصیه می‌شود.

بهترین سبزی خردکن کوپکس مدل ۴۵۴۵

این نوع سبزی خردکن خارجی نیز در مقایسه با دیگر انواع سبزی خردکن‌ها دارای ظاهر و طراحی نسبتاً متفاوتی است و به همراه گارانتی ۲۴ ماهه به مشتریان به فروش می‌رسد. از مهم‌ترین مشخصات ای سبزی خردکن می‌توان به وزن ۴ کیلوگرم آن، بدنه از جنس پلاستیک ضد خش و نشکن، موتور قدی، قابلیت شستشوی لوازم جانبی دستگاه و غیره اشاره کرد.

البته علاوه بر این لوازم جانبی همراه با دستگاه یک نوع سنگ‌آهن برای تیز کردن تیغه و دسته همزن نیز به فروش می‌رسد. از بهترین مارک سبزی خردکن خانگی در بازار که تعداد طرفداران آن بیشمار است می‌توان به برند کوپکس اشاره کرد.

بهترین سبزی خردکن آکا الکتریک مدل سهند ۱۵۰۰

بهترین سبزی خردکن آکا الکتریک مدل سهند ۱۵۰۰

این نوع سبزی خردکن به‌عنوان بهترین مارک سبزی خردکن ایرانی شناخته می‌شود. این دستگاه دارای بدنه‌ای از جنس فلز است و توان مصرفی آن معادل ۳۵۰ وات است. ظرفیت این دستگاه حدود ۱.۵ کیلوگرم است و علاوه بر وزن این محصول تقریباً معادل ۶.۴ کیلوگرم است. طراحی این دستگاه بسیار زیباست.

از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل دستگاه می‌توان به گارانتی ۲۴ ماهه آن اشاره کرد. متاسفانه در این سبزی خردکن قابلیت شستشوی قطعات و پایه ضد لغزش و محفظه جمع‌آوری سیم وجود ندارد‌.
بهترین سبزی خردکن سبزه ریز مدل 3k

قابلیت شستشوی لوازم جانبی و قطعات این مدل سبزی خردکن در ماشین ظرفشویی وجود دارد و پایه این دستگاه نیز ضد لغزش است ازاین‌رو این دستگاه در هنگام کار ثابت باقی می‌ماند. توان مصرفی این مدل سبزی خردکن ۳۵۰ است و ظرفیت این دستگاه نیز معادل ۳ لیتر است.

وزن این دستگاه معادل ۶ کیلوگرم است. این مدل سبزی خردکن دارای بدنه‌ای از جنس استیل مقاوم است و موتور این دستگاه نیز بسیار پرقدرت است. علاوه بر این موارد این دستگاه سبزی خردکن دارای نشان استاندارد ملی است.

بهترین سبزی خردکن ‌مدل سورپرایز ۲۴۰

بدنه این مدل سبزی خردکن از جنس پلاستیک ساخته‌شده است و قابلیت قرار دادن و شستشوی قطعات آن در ماشین ظرفشویی برای شما فراهم‌شده است. وزن این نوع سبزی خردکن حدوداً ۳ کیلوگرم است و حجم و اندازه این دستگاه نیز بسیار مناسب است. ازاین‌رو نگهداری از آن‌ها بسیار راحت است و‌ در نگهداری از آن با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نخواهید شد. در پاسخ به این سؤال که بهترین مارک سبزی خردکن چیست می‌توان این دستگاه را نام‌ برد.

بهترین سبزی خردکن مدل ۳۰۰۰ عراق

جنس این نوع سبزی خردکن از استیل ضدزنگ است و باکیفیت بسیار بالا و عالی تولیدشده است. این دستگاه در مقابل رطوبت و آب دچار آسیب و یا زنگ‌زدگی نخواهد شد. این مدل و‌ برند دستگاه سبزی خردکن را می‌توان به‌عنوان بهترین مارک سبزی خردکن خانگی و ایرانی در نظر گرفت که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

بهترین سبزی خردکن حورا مدل نورشا

 

این دستگاه سبزی خردکن نیز دارای بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ است و طراحی آن بسیار شیک و ساده است. وزن ای دستگاه حدود ۵.۶ کیلوگرم است و ابعاد نیز حدوداً معادل ۲۷*۲۷*۴۷ سانت است. از ویژگی‌های خوب این دستگاه می‌توان به تیغه‌های باکیفیت بالا، وجود تیز کن تیغه، موتور قوی و سرعت‌بالا اشاره کرد. این برند را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین مارک‌های سبزی خردکن در بازار محسوب کرد.

بهترین سبزی خردکن فریدولین مدل MX60

بهترین سبزی خردکن فریدولین مدل MX60

این نوع سبزی خردکن دارای ظاهری نسبتاً متفاوت است و این موضوع باعث شده است تا افراد زیادی به آن جذب شوند. پایه این دستگاه ضد لغزش است و بدنه آن نیز از جنس پلاستیک است. توان مصرفی این دستگاه معادل ۳۵۰ وات است و ظرفیت آن نیز حدوداً ۶ کیلوگرم است‌.

وزن این دستگاه نیز حدوداً ۳.۵ کیلوگرم است. این مدل سبزی خردکن دارای دو سطح سرعت متفا‌وت است و تقریباً گنجایش آن زیاد است. این مدل سبزی خردکن همراه با سنگ تیز کننده به فروش می‌رسد و با توجه به نظرات کاربران استفاده از این دستگاه بسیار ساده و راحت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی