راهنمای خرید بخارشوی

0 1,120
زمان تقریبی مطالعه: 19 دقیقه

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم بخارشوی چیست و در منزل شما چه کاربردی دارد و قبل از خرید بخارشوی به چه نکاتی باید دقت کنیم. در آخر نیز نکاتی را بیان خواهیم کرد تا بتوانید با رعایت آن‌ها عمر دستگاه خود را افزایش دهید. این نکات خیلی کاربردی هستند پس تا آخر مقاله ما را همراهی کنید.

بخارشوی چیست؟

بخارشوی دستگاهی است که بدون نیاز به هیچ‌گونه مواد شوینده‌ای و با استفاده از آب کار می‌کند. آب داخل مخزن ریخته می‌شود و با استفاده از المنت حرارتی که داخل دستگاه است آب برای شما به بخار تبدیل می‌شود و روی سطح مورد نظر پرتاب می‌کند و آن سطح را برای شما تمیز می‌کند.

بخارشوی چه کاربردی در منازل شما دارد؟

از دستگاه بخارشوی می‌توان به صورت دستی و طی مانند استفاده کرد. برای سطوح کف، در و دیوار، پنجره، سینک ظرف‌شویی، اجاق‌گاز و شیرآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگام خرید بخارشوی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟



گنجایش و ظرفیت مخزن دستگاه

نخستین نکته‌ای که هنگام خرید بخارشوی باید مد نظر قرار گیرد گنجایش و ظرفیت مخزن دستگاه می‌باشد. اکثر دستگاه‌های بخارشوی موجود در بازار بین 0.5 تا 2 لیتر ظرفیت مخزن دارند.

توان دستگاه

نکته دوم که هنگام خرید بخارشوی باید در نظر گرفته شود توان دستگاه است که هرچه توان دستگاه بالاتر باشد آب داخل مخزن زودتر به بخار تبدیل می‌شود و شما می‌توانید کارهای خود را زودتر انجام دهید. توان اکثر بخارشوهای موجود در بازار بین 1500 تا 2000 وات است.

قدرت پرتاب دستگاه

نکته دیگر که فوق‌العاده مهم است قدرت پرتاب بخار می‌باشد. اکثر بخارشوهای موجود در بازار دارای قدرت پرتاب بین 2 تا 5 بار هستند. برای بخارشوها قدرت پرتاب بخار با واحدی به نام بار سنجیده می‌شود که به عنوان مثال کارچر 3.2 بار یا 3.5 بار می‌باشد در حالی که برای سونامی 4.5 بار و بایت روم حدود 4 بار قدرت پرتاب بخار دارد.

بخارشوی
بخارشوی

ایمنی دستگاه

آخرین نکته‌ای که از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است و هنگام خرید بخارشوی باید در نظر گرفته شود ایمنی دستگاه می‌باشد. همواره توصیه می‌شود دستگاه بخارشویی را خریداری نمایید که به قفل کودک و سوپاپ اطمینان مجهز باشد. وقتی در مخزن دستگاه را می‌بندیم کامل قفل شود و تا وقتی دستگاه سرد نشده است  قادر به باز کردن درب مخزن دستگاه نباشیم.

نکات مهم برای افزایش طول عمر بخارشوی

در آخر چندین نکته را بیان خواهیم کرد که اگر این نکات رعایت شوند عمر مفید دستگاه بخارشوی شما افزایش خواهد یافت.

  • نخستین نکته این است که هر بار که از دستگاه استفاده می‌کنید آب باقیمانده داخل مخزن را به طور کامل تخلیه کنید به طوری که هیچ آبی داخل مخزن دستگاه باقی نماند.
  • نکته دوم که باید در نظر گرفته شود این است که بهتر است از آب مقطر و یا آب تصفیه شده و یا آب جوشیده سرد شده برای دستگاه استفاده کنید.
  • پس از هر بار استفاده تمامی اتصالات و سری دستگاه را حتماً باز کنید و همین طور به حالت خود دستگاه را رها نکنید.
  • دستگاه بخارشویی که خریداری می‌کنید دارای ظرفیت مخزن می‌باشد 0.5، 1 یا 1.5 لیتر که بر اساس آن مدت زمان مشخصی می‌توان دستگاه را روشن نگاه داشت. وقتی به عنوان مثال ظرفیت مخزن دستگاه یک لیتر باشد شما می‌توانید از این دستگاه به صورت مداوم بین 45 تا 50 دقیقه استفاده کنید.
  • در صورت تمام شدن آب داخل مخزن باید به دستگاه استراحت داد. حداقل مدت زمان استراحت دادن به دستگاه باید نیم تا یک ساعت باشد و دوباره مخزن دستگاه را از آب پر کرده و از دستگاه استفاده کنید.

بررسی بخارشوی کارچر یا کرشر مدل sc2 ایزی فیکس



این یک برند آلمانی می‌باشد که پشت دستگاه و روی دستگاه عبارت made in Germany حک شده است. قدرت این دستگاه بخارشوی حدود 1500 وات می‌باشد و حدود 5 تا 6 دقیقه طول می‌کشد تا آب داخل مخزن به بخار تبدیل شود و آماده به کار شود و برای تمیز کردن سطوح مختلف مثل کف، دیوار، سینک ظرفشویی، لوستر، اجاق‌گاز، مبل، موکت و یا حتی فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله خرطومی این دستگاه دارای طول 2 متر است که طول سیم آن نیز حدود 4 متر است. طول سیم 4 متر برای دستگاه‌های بخارشوی معقول و خوب است. روی لوله خرطومی یا دستگیره دستگاه تنظیم میزان بخار و همچنین قفل کودک برای شما در نظر گرفته شده است. وقتی شما قفل را بزنید با این که دستگاه بخارشوی روشن است دیگر قادر به پرتاب بخار و تمیز کردن سطح مورد نظر نخواهید بود. برای شستشوی سطح کف دو لوله تلسکوپی به اندازه نیم متر برای شما در نظر گرفته شده است که وقتی به یکدیگر متصل شوند یک متر طول لوله تلسکوپی خواهد بود و برای شستشوی کف مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک نازل کوچک برای شیشه و اجاق‌گاز در نظر گرفته شده است و یک فرچه کوچک برای درز کاشی و شیرآلات در این دستگاه وجود دارد. بخارشوی کارچر sc2ایزی فیکس به این علت ایزی فیکس نام‌گذاری شده است که از سال 2017 به بعد کمپانی کارچر تصمیم گرفت که حوله‌ها را بزرگ‌تر کند تا شستشو و نظافت برای مصرف‌کننده و کاربر راحت‌تر شود. از این رو تمام مدل‌های بخارشوی کارچر دارای پسوند ایزی فیکس هستند و این پسوند تنها به SC2 و یا sc3 محدود نیست.

این بخارشوی به رسوب زدا مجهز نیست!

این نکته باید همواره به خاطر سپرده شود. این بخارشوی به رسوب‌زدا مجهز نیست از این رو هنگام استفاده از آن حتماً باید از آب مقطر، آب تصفیه شده و یا آب جوشیده سرد شده استفاده شود. گنجایش مخزن این دستگاه یک لیتر است و روی مساحت حدود 75 متر مربع باید مورد استفاده قرار گیرد. بدین معنا که هر بار مخزن را از آب پر می‌کنید و یک لیتر حجم مخزن بخارشوی هست برای 75 متر مربع مناسب است و همچنین می‌توانید به صورت مداوم و پیوسته برای مدت زمان 45 تا 50 دقیقه از این دستگاه بخارشوی استفاده کنید.

افزایش طول عمر بخارشوی
افزایش طول عمر بخارشوی

وقتی آب داخل مخزن به پایان رسید باید به دستگاه استراحت داده تا حدود 40 تا 45 دقیقه دستگاه خنک شود و دوباره مخزن بخارشوی را از آب پر کرده و استفاده از آن را شروع کنید. این دستگاه مجهز به دکمه ریست نمی‌باشد زیرا برای رسوب‌زدایی به تعویض کارتریج نیاز نخواهید داشت. وقتی درب مخزن را باز کنید می‌توانید آب را داخل مخزن بریزید و درب مخزن را بسته و حدود 5 تا 6 دقیقه منتظر بمانید تا دستگاه با استفاده از المنت حرارتی موجود در داخل دستگاه آب را به بخار تبدیل کند و عملکرد خود را آغاز کند.

وقتی آب داخل مخزن داغ شد تا وقتی داغ است و دستگاه روشن است نمی‌توان درب مخزن را باز کرد. زیرا دستگاه داغ است و سوپاپ قفل کننده درب مخزن فعال است. باید دستگاه خاموش شود و خنک شود و سپس می‌توان درب مخزن را باز کرد. قدرت پرتاب بخار این دستگاه بخارشوی حدود 3.2 بار می‌باشد. به عنوان یکی از دستگاه‌های خوب شناخته می‌شود. مدل‌های بالاتر کارچر و از لحاظ توان و امکانات خیلی مجهزتر هستند.

بررسی بخارشوی کارچر یا کرشر SC3 ایزی فیکس



روی دستگاه و روی جعبه این بخارشوی نیز MADE IN GERMANY حک شده است. توان بخارشوی کارچر SC3 ایزی فیکس 1900 وات می‌باشد. حدود 30 ثانیه تا یک دقیقه طول می‌کشد تا آب داخل مخزن را به بخار تبدیل کند. این مدت زمان کوتاه یکی از مزایای این مدل بخارشوی کارچر در مقایسه با مدل SC2ایزی فیکس می‌باشد. این دستگاه به نازل تفنگی خرطومی 2 متری مجهز است و روی لوله خرطومی یک قفل کودک وجود دارد که زمانی که شما نمی‌خواهید از دستگاه استفاده کنید در حالی که دستگاه روشن است ولی دوست ندارید پرتاب بخار داشته باشید می‌توانید قفل کودک آن را فعال کنید. یک فشار متوسط و یک فشار زیاد برای پرتاب بخار دارد.

همچنین دو لوله تلسکوپی نیم متری دارد که به یکدیگر متصل می‌شوند. برای تمیز کردن سطوح کف مثل سنگ، پارکت یا سرامیک مورد استفاده  قرار می‌گیرد. دلیل این که بخارشوهای کارچر ایزی فیکس شده‌اند در بخش قبل در بررسی بخارشوی کارچر SC2 ایزی فیکس بیان شد. بر اساس توضیحات ارائه شده در بخش قبل متوجه شدیم که سری‌ها و حوله‌ها بزرگ‌تر شد و این امر باعث شد تا شستشوی سطح کف یا دیوار یا شیشه راحت‌تر انجام گیرد.

این بخارشوی به یک نازل کوچک نیز مجهز است که برای شستشوی سطوح مثل سینک ظرفشویی، اجاق‌گاز و شیشه یا دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین یک فرچه کوچک برای تمیز کردن شیرآلات یا درز بین کاشی‌ها تا تمیز کردن آن‌ها برای شما راحت‌تر انجام گیرد.

وجود رسوب زدا در بخارشوی کارچر یا کرچر SC3 ایزی فیکس

مزیت این بخارشوی در مقایسه با بخارشوی کارچر مدل SC2ایزی فیکس این است که دارای رسوب‌زدا می‌باشد و شما هنگام استفاده از این دستگاه می‌توانید این کارتریج را داخل دستگاه قرار دهید و آب داخل مخزن ریخته شود دیرتر گچ و یا رسوب می‌گیرد و نسبت به بخارشوی کارچر مدل sc2 ایزی فیکس خیلی بهتر است.

همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد باید آب مقطر، آب تصفیه شده و یا آب جوشیده مقطر داخل دستگاه ریخته شود تا دیرتر رسوب بگیرد. این دستگاه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های در حال حاضر شناخته شده است و در مقایسه با sc2خیلی باصرفه‌تر است. از مهم‌ترین دلایل باصرفه بودن این دستگاه در مقایسه با مدل sc2 می‌توان به سه دلیل عمده و اصلی زیر اشاره کرد:

توان دستگاه یکی از مهم‌ترین دلایل است که توان این دستگاه 1900 وات می‌باشد. ولی هر دو دستگاه دارای مخزن یک لیتری هستند. مخزن یک لیتری برای محیط‌های 75 متر مربع گزینه مناسبی می‌باشد و برای هر بار استفاده کارایی مفیدی دارد. وقتی دستگاه روشن شود می‌تواند به طور پیوسته برای 50 دقیقه کار کند. سپس باید داخل مخزن آب ریخته شود و پس از استراحت دادن به دستگاه می‌توان دوباره داخل آن آب ریخت و دوباره از دستگاه استفاده کرد. دلیل دیگر قدرت پرتاب بخار این دستگاه است که حدود 3.5 بار می‌باشد. فیلتر یا کارتریج رسوب‌زدایی دلیل دیگر مزیت این دستگاه نسبت به مدل sc2 می‌باشد. از این رو با اطمینان می‌توان گفت که نسبت به sc2 ایزی فیکس خیلی بهتر است.

استفاده صحیح از بخارشوی
استفاده صحیح از بخارشوی

معرفی بخارشوی بایترون مدل 4100



در این بخش قصد داریم تا مشخصات بخارشوی بایترون مدل 4100 را مورد بررسی قرار دهیم و بررسی کنیم که آیا ارزش خرید دارد. یک دستگاه با وزن 5 کیلوگرم است که نسبت به رقبای خود وزن زیادی دارد. حجم مخزن این دستگاه حدود 1.9 لیتر یا 2 لیتر می‌باشد. این دستگاه می‌تواند به مدت زمان 120 دقیقه کار کند. این دستگاه دارای لوله خرطومی حدود 2 متر است و یک حسن آن این است که از روی دسته خرطومی می‌توان فشار بخار را تنظیم کرد. که این موضوع هم حسن هم ایمنی محسوب می‌شود.

این دستگاه دارای سری‌های مختلف است که با استفاده از آن‌ها می‌توان برای شستشوی کف، گوشه‌ها، درز کاشی، لوستر و تمام جاهای که بخواهید با استفاده از بخارشوی آن‌ها را تمیز کنید. این دستگاه همچنین دارای یک پیمانه برای آب است که شما می‌توانید پیمانه را پر کنید و داخل مخزن بریزید. دارای یک فرچه برای شستشوی گوشه‌ها می‌باشد برای درب، پنجره و شیشه قابل استفاده است. همچنین دارای یک حوله خوب و مناسب برای شستشوی کف می‌باشد و دارای تمام سری‌ها و فرچه‌ها برای تمام جاهایی که می‌خواهید با استفاده از بخارشوی تمیز کنید را دارد.

این دستگاه دارای ضمانت شرکت بایترون به مدت ۲۴ ماه است در صورتی که اکثر دستگاه‌های بخارشوی دارای ۱۲ تا ۱۸ ماه گارانتی هستند اما بخارشوی بایترون دارای ۲۴ ماه گارانتی است. جنس مخزن این دستگاه از استیل ضدزنگ است و همچنین وقتی دستگاه شروع به کار می‌کند درب مخزن قفل می‌شود. تا هنگامی که دستگاه سرد نشود شما قادر به باز کردن درب آن نخواهید بود. اگر به دنبال بخارشویی هستید که دارای تمام سری‌های کامل باشد و یک دستگاه کاملی باشد که نیاز به دستگاه‌های دیگر نداشته باشید از لحاظ فرچه برای گوشه و انواع برس ها مجهز باشد دستگاه خیلی کاملی است.

نقد و بررسی بخارشوی بایترون مدل bsm 10



در این بخش قصد داریم سری بخارشوهایی که مخصوص سطوح کف هستند را معرفی نماییم. قبل از این که دستگاه را باز کنم، معرفی کنم و مشخصات آن را برای شما بازگو کنم بهتر است بدانید که روی جعبه دستگاه کارت گارانتی دستگاه چسبیده است و شامل ۲۴ ماه ضمانت شرکت بایترون می‌باشد. روی این برچسب به طور کامل تمام مواردی که شامل گارانتی می‌شود را توضیح داده است. همچنین در بخش پایین ضمانت‌نامه آدرس سایت شرکت حک شده است.bitroIran.comمرکزی که خدمات پس از فروش را به شما معرفی می‌کند توی هر شهری که ساکن هستید داخل سایت می‌توانید مشاهده کنید که چه کسی خدمات پس از فروش را به شما ارائه می‌دهد.

روی جعبه دستگاه made in chinaحک شده است که ساخت کشور چین می‌باشد. داخل جعبه این محصول یک عدد سری حوله، دفترچه راهنمای دستگاه و کاتالوگ محصولات شرکت بایترون قرار داده است. از این رو اگر بخواهید بدانید شرکت بایترون به جز بخارشوی چه محصولاتی را تولید می‌کند می‌توانید به طور کامل داخل کاتالوگ مشاهده کنید. دارای سه عدد پاروی موکت برای شستشوی سطوحی مثل فرش و موکت برای شما قرار داده است. همچنین یک عدد قیف پیمانه داخل جعبه دستگاه وجود دارد که اگر بخواهید داخل دستگاه آب بریزید می‌توانید از این پیمانه استفاده کنید.

توان بخارشوی

توان این بخارشوی ۸۰۰ وات می‌باشد. خیلی از سایت‌های مرجع عنوان کرده‌اند که قدرت دستگاه ۹۰۰ وات است اما اشتباه است روی خود جعبه دستگاه نیز حک شده است که توان دستگاه ۸۰۰ وات است. حجم مخزن دستگاه نیم لیتر است و حدود یک دقیقه طول می‌کشد تا آب داخل مخزن به بخار تبدیل شود. وقتی مخزن پر از آب بود و آب به بخار تبدیل شد برای شما ۱۵ دقیقه کارایی خواهد داشت و می‌توانید از دستگاه استفاده کنید.

انواع بخارشوی
انواع بخارشوی

این دستگاه دارای دو لوله تلسکوپی می‌باشد که طول هر از آن‌ها نیم متر است و می‌توان این دو لوله را به یکدیگر متصل کرد و روی دستگیره دستگاه قرار داد. هنگامی که این لوله‌ها به یکدیگر متصل شدند طول آن‌ها به حدود یک ‌تا یک و نیم متر خواهد بود. طول این لوله‌ها ارتفاع دستگیره دستگاه را تشکیل می‌دهد.

بخارشوی برای شستشوی کف

این بخارشوی به عنوان دسته‌ای از بخارشوی ها محسوب می‌شود که تنها برای شستشوی کف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برای شستشوی سرامیک، پارکت و سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک نکته خیلی مهم که بهتر است در این بخش به آن اشاره شود این است که در بازار سه نوع بخارشوی وجود دارد. بخارشوی های دستی که دارای لوله خرطومی هستند. به حالت دستی و طی مانند مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای شستشوی درب و پنجره، شیشه، ظرف‌شویی، اجاق‌گاز، سنگ، سرامیک و کف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بخارشوی که در این بخش معرفی کردیم تنها برای شستشوی کف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بخارشوی های مکش دار دارای دو مخزن هستند. مخزن اول پرتاب بخار را برای شما انجام می‌دهد و سطوح را برای شما تمیز می‌کند و مخزن دوم هنگامی که کثیفی جمع شود وارد مخزن دوم می‌شود که بخارشوی های مکش دار نامیده می‌شوند. بخارشوی sc5کارچر دارای قابلیت مکش می‌باشد از این رو به عنوان یکی از بخارشوی های مکش دار محسوب می‌شود. ما در بین سری‌های بخارشوی مکش دار که حالت طی بخارشوی را دارند تنها مدل bsm10  را داریم. که داخل کاتالوگ دستگاه نیز نوشته شده است. اگر داخل کاتالوگ دستگاه را مشاهده کنید تنها بخارشوی bsm10 را داریم که حالت طی بخارشوی می‌شوند. اما بخارشوی ۴۱۰۰، ۴۰۰۰ و ۲۱۰۰ حالت دستی و طی بخارشوی نیز می‌شوند.

بخارشوی سونامی ws5500



در این بخش قصد دارم این بخارشوی در بازار دارای سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید است را به شما معرفی کنم. مشخصات دستگاه و شرایط گارانتی آن را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. این بخارشوی ساخت کشور چین است. قدرت و توان این دستگاه حدود ۱۵۰۰ وات است. حجم مخزن آن نیز یک و نیم لیتر است. دستگاهی است که در مقایسه با برندهای دیگر از کیفیت نسبتاً خ بی برخوردار می‌باشد. طول سیم این دستگاه ۵ متر است و دارای یک پیمانه و قیف است که می‌توان برای ریختن آب داخل دستگاه از آن‌ها استفاده کرد.

این دستگاه دارای تنها یک سری حوله است و همچنین دارای دو لوله تلسکوپی برای شستشوی کف می‌باشد. از این دستگاه برای شستشوی سرامیک، سنگ و پارکت استفاده می‌شود. این دستگاه همچنین دارای یک نازل کوچک است که می‌توان از آن برای شستشوی شیشه و کاشی استفاده کنید. این دستگاه ساخت کشور چین برای شما یک ضمانت‌نامه نیز در نظر گرفته است که توسط شرکت زیگورات گستر آسیا ۱۸ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می‌دهد.

در شرایط ضمانت‌نامه قید شده است که تنها خدمات رایگان آن تنها برای تعویض و تعمیر قطعات و یا اجرت تعمیرکاران است. اگر تعمیرکاران بخواهند قطعه‌ای را قرار دهند و یا به عنوان مثال مخزن دستگاه شکسته باشد و برای شما تهیه کنند وجه قطعه باید پرداخت شود و تنها اجرت، تعمیرات و تعویض آن قطعه شامل گارانتی می‌شود و برای شما به صورت رایگان تعمیر و یا تعویض پی شود.

مزایا و معایب بخارشوی سونامی ws5500

قدرت پرتاب بخار این دستگاه ۴ بار است که در مقایسه با مدل‌های خیلی پایین بخارشوی کارچر خوب است اما ۹ دقیقه طول می‌کشد تا آب را به بخار تبدیل کند که این مدت زمان برای یک بخارشوی زیاد است.  از لحاظ ایمنی این دستگاه ضعیف است و روی دسته بخارشوی درجه تنظیم حرارت وجود ندارد. اگر درجه تنظیم حرارت برای شما مهم است باید بدانید که این دستگاه این امکان را به شما نمی‌دهد. این بخارشوی نسبت به بخارشوهای مشابه خود دارای سه مزیت می‌باشد:

  • مزیت نخست طول سیم آن است که دارای طول سیم ۵ متر است.
  • ۴ بار قدرت پرتاب دستگاه است که نسبت به دستگاه‌های مشابه بیشتر است.
  • ۱۵۰۰ وات نیز توان دستگاه است که برای یک بخارشوی خوب و معقول است.
  • همچنین دارای مخزن یک و نیم لیتری است که در مقایسه با مدل‌های پایین بخارشوی کارچر

مثل sc2یا sc3که یک لیتر هستند خوب است.

اگر برای خرید بخارشوی بخواهید بین رنج ۲ تا ۲۲۰۰ بخواهید هزینه کنید این بخارشوی با ضمانت ۱۸ ماهه و شرکتی بودنش بخارشوی خوبی است.

مقایسه بخارشوی ها
مقایسه بخارشوی ها

معرفی بخارشوی کیپ مدل 1110



این مدل از بخارشوی کیپ از سری اول بخارشوهای کیپ محسوب می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های این بخارشوی بپردازیم و متوجه شویم که آیا ارزش خرید دارد. بخارشوی کیپ  مدل 1110 که توسط کمپانی کیپ طراحی شده است و روی جعبه خود دستگاه made in Italy حک شده است. این دستگاه خیلی خوب است و توان آن حدود 1250 وات می‌باشد. اما وزن دستگاه به شدت سنگین است به طوری که وزن آن حدود 6 کیلوگرم است.

این بخارشوی در مقایسه با بخارشوهای کارچر که وزن 3 تا 3.5 کیلوگرم دارند خیلی سنگین هستند. طول سیم این بخارشوی 7 متر است و دارای تمام سری‌های کامل برای شیشه، کنج، گوشه، شستشوی سطوح کف را دارد.

این دستگاه دارای یک سال گارانتی شرکت کیپ می‌باشد که سامانه ارسال پیامک و شماره سریال دستگاه را برای شرکت کیپ می‌توانید پیامک کنید.

در بخش‌های بعد مدل‌های بالاتر 1111و 1130 را به شما معرفی خواهیم نمود.

اجزا و سایر مشخصات دستگاه

همان‌طور که گفتیم طول سیم این دستگاه 7 متر است که به نظر معقول و مناسب می‌رسد. حجم مخزن آن 1.7 لیتر است. روی لوله خرطومی دستگاه تنظیم میزان بخار وجود ندارد تنها دارای قفل ایمنی است. وقتی دستگاه روشن است با زدن قفل ایمنی پرتاب بخار انجام نمی‌گیرد.

این دستگاه همچنین دارای دو لوله تلسکوپی به طور نیم متر می‌باشد  که در صورتی که این دو لوله به یکدیگر متصل شوند طول آن‌ها به یک متر خواهد رسید و می‌توان برای شستشوی کف به راحتی از آن‌ها استفاده کرد. این دستگاه دارای یک نازل کوچک برای شستشوی شیشه و پنجره می‌باشد. همچنین دارای یک قیف کوچک دارد. یک فرچه برای تمیز کردن گوشه و کنج وجود دارد. همچنین یک حوله و یک سری برای نازل کوچک در داخل جعبه دستگاه وجود دارد که می‌توانید برای تمیز کردن سطوح از آن‌ها استفاده کنید.

2 سری دیگر نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها برای درز کاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگری برای فضاهای گوشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک سری برای شستشوی کف وجود دارد که می‌توان حوله را روی آن قرار داد و از آن استفاده کرد.  به طور کلی اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم این دستگاه دارای قدرت پرتاب بخار 4 بار است که ویژگی خوب و یا مزیت محسوب می‌شود. 1.7 حجم مخزن دستگاه است که این هم ویژگی خوبی است اما سنگین بودن آن و این که تنها به قفل ایمنی مجهز است و به دکمه تنظیم بخار مجهز نیست و وجود مجموعه ای از سری‌های اضافه از معایب آن محسوب می‌شوند. اگر وزن دستگاه کمتر بود و شکیل‌تر بود می‌توانست برای بخارشوهای کارچر جایگزین خوبی باشد.

معرفی بخارشوی کیپ مدل 1111



بخارشوی کنوودو مدل sc590

این بخارشوی یک محصول کوچک و کارآمد است که دارای سری های مختلف است و برای شستشوی سطوح کف، کنج ها، پنجره، آینه، سرامیک و پرده مورد استفاده قرار می گیرد. ظرفیت مخزن این دستگاه تولیدی شرکت کنوود  نیم لیتر است. وزن آن نیز حدود 3 کیلوگرم است. وزن کم این دستگاه، ابعاد دستگاه، سبک طراحی دسته و بند دوشی آن امکان جابجایی آن هنگام استفاده از دستگاه روی دوش را برای کاربران فراهم ساخته است. از این رو می توان گفت برای نظافت سطوح نیازی به جابجایی بخارشوی روی سطح نخواهید داشت. این دستگاه برای حمل روی سطوح دارای چرخ می باشد. توان این دستگاه حدود 1400 وات است و قدرت پرتاب بخار آن نیز حدود 2 بار است.

این دستگاه به نشانگر وضعیت آب مجهز است. این دستگاه همچنین دارای انواع لوله و برس است. همچنین دارای لوله واسط مخروطی شکل است. از دیگر تجهیزات این دستگاه می توان به لوله گرد، شلنگ زاویه دار، برس منحصر به فرد، پارچه سری شیشه تمیز کن، شلینگ تلسکوپی و برس ویژه برای کف اشاره کرد.

قدرت و توان بخارشوی
قدرت و توان بخارشوی

روی دسته تفنگی دستگاه دکمه قفل ایمنی به منظور ایمنی دستگاه و ممانعت به عمل آوردن برای خروج ناخواسته بخار تعبیه شده است. وقتی این دکمه فعال باشد کلید خروج بخار غیر فعال خواهد شد. یک کیف خاص در بسته بندی این بخارشوی به منظور نگهداری آسان از آن وجود دارد که می توان قطعات و وسایل جانبی دستگاه را داخل آن قرار داد. از مهمترین ویژگی های این دستگاه می توان به وزن کم آن و مجهز بودن به نشانگر وضعیت آب اشاره کرد.

بخارشوی ویداس مدل VIR 7588

یکی از بخارشوهای پیشرفته که دارای ویژگی های منحصر به فرد است بخارشوی ویداس مدل VIR7588 است. این دستگاه ساخت کشور عزیز ما ایران است. توان مصرفی این دستگاه حدود 2 هزار وات است. ظرفیت مخزن آب این دستگاه نیز حدود یک و نیم لیتر است. قدرت پرتاب بخار این دستگاه از مجرای خروج بخار معادل 6 بار است. در صورت استفاده از این بخارشوی تنها با استفاده از آب و بدون نیاز به هیچ گونه مواد شوینده دیگر قادر خواهید بود به آسانی سطوح مختلف را تمیز کنید.

طراحی این کالا به صورت ارگانومیک انجام گرفته است و دارای سیستم مقاوم است که دارای 3 چرخ است که داخل دستگاه قرار گرفته اند. این دستگاه به راحتی قادر به حرکت و جابجایی است. در داخل جعبه این محصول تمام سری ها همچون لوله خرطومی، کنج گیر و کف شور وجود دارند که برای نظافت زمین و دیوار می توان از آن ها استفاده کرد.

وزن این دستگاه معادل 2.9 کیلوگرم است و در رنگ های سفید و مشکی در بازار موجود هستند که با توجه به سلیقه خود می توانید یکی از رنگ های آن را خریداری نمایید. 5 دقیقه طول می کشد تا این دستگاه آب را به بخار تبدیل کند. این بخارشوی دارای یک سیم به طول 4 متر است. از دیگر قابلیت های این محصول شرکت ویداس می توان به قفل ایمنی کودک و دکمه تنظیم سطح بخار روی دسته دستگاه اشاره کرد.

مزایای این محصول

قیمت این محصول در مقایسه با دستگاه های هم سطح خود نسبتا خوب است از این رو خرید آن تقریبا به صرفه است. سطح کیفی تولید این بخارشوی نسبتا بالاست و با استفاده از طراحی های منحصر به فرد تولیدات کمپانی ویداس تولید شده است. این محصول همچنین دارای گارانتی و ضمانت نامه است.

از مهمترین مزایای این محصول می توان به مجهز بودن به سیستم پایداری حرکت همراه با 3 چرخ بدنه و توان مصرفی نسبتا بالا اشاره کرد.

بخارشوی پارس خزر مدل T-Rex

بخارشوی پارس خزر مدل T-Rex یک دستگاه چندمنظوره می باشد که برای نظافت و تمیز کردن سطوح قابل استفاده است. این محصول در دسته بندی محصولات بخارشوی طی مانند قرار دارد و برای تمیز کردن کاشی، سرامیک و پارکت گزینه مناسبی محسوب می شود.

استفاده از این دستگاه بسیار راحت و ساده است و تنها لازم است روی محصول حوله پارچه ای را قرار دهید و پس از این که دستگاه را روشن کردید همانند طی آن را روی زمین بکشید تا با فشار کم بخار تولید شده توسط دستگاه سطوح به طور کامل پاک شوند. طراحی این محصول بسیار شبک و ارگونومیکی می باشد که این امر به جذابیت دستگاه تا حد زیادی افزوده است.

به راحی و بدون هیچ گونه نگرانی می توانید حوله پارچه ای را داخل ماشین لباسشویی انداخته و آن را بشویید و در نهایت پس از خشک شدن دوباره مورد استفاده قرار دهید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که پارک کردن رسوب داخل مخزن در کارکرد آن تاثیر قابل توجهی دارد بدون این که به محلول و یا سرکه نیاز داشته باشید می توانید رسوب زدایی این دستگاه را به سادگی انجام دهید.

راهنمای خرید بخارشوی
راهنمای خرید بخارشوی

داخل مخزن دستگاه می توان حدود صد لیتر آب ریخت و بخارشوی را به خوبی تکان دهید تا تمامی رسوبات موجود در آن به راحتی تفکیک شوند و با استفاده از دریچه ورود می توان رسوبات تفکیک شده را از دستگاه خارج ساخت.

ویژگی های دستگاه

برای افزایش سطح ایمنی این دستگاه بخارشوی چندمنظوره پارس خزر مدل تی رکس به نشانگرهای روشن بودن دستگاه و خالی بودن منبع مجهز است. امکان چرخاندن دسته در 90 درجه و پارک عمودی از مهمترین قابلیت های این دستگاه محسوب می شوند که باعث شده است این بخارشوی به دستگاهی مناسب و ایده آل برای نظافت سرامیک و دیگر سطوح تبدیل شود.

از مهمترین ویژگی های بخارشوی پارس خزر مدل T-Rex می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی آن واقعا زیبا است و به صورت ارگونومیک طراحی شده است.
  • امکان چرخش دسته دستگاه در 90 درجه برای کاربر وجود دارد.
  • این دستگاه به نشانگر روشن بودن دستگاه مجهز است.
  • همچنین این دستگاه به نشانگر وضعیت آب مخزن دستگاه مجهز است.

بخارشوی همیلتون مدل 8831

این بخارشوی محصول شرکت همیلتون آلمان می باشد. کمپانی همیلتون با تولید وسایل برقی آشپزخانه امروزه به یکی از برترین برندهای وسایل خانگی تبدیل شده است. این کمپانی همواره محصولات درجه یک و مرغوب را تولید می کند. تمامی محصولات این کمپانی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش در سطح جهان هستند.

بخارشوی همیلتون مدل 8831 مجهز به یک سر شلنگ منحصر به فرد می باشد که باعث می شود بخار از دستگاه با فشار بیشتری خارج شود. ظرفیت مخزن آب این بخارشوی بسیار بالا و حدود 6.1 لیتر است. جنس منیع آب این دستگاه از استیل ضدزنگ است. جنس استیل ضدزنگ بودن منبع این دستگاه باعث می شود بخار با بالاترین درجه و به خوبی تولید شود. همواره توصیه می شود از استفاده از این محصول در ساعات اوج مصرف خودداری کنید. زیرا این امر باعث می شود به دستگاه فشار زیادی وارد شود. این محصول به راحتی و در بازه زمانی نسبتا کوتاه می تواند به خوبی کار نظافت را انجام دهد.

از مهمترین ویژگی های این محصول کمپانی آلمانی همیلتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این محصول دارای یک نازل با طراحی خاص و باریک است.
  • ظرفیت مخزن آب این دستگاه نسبتا بالاست.
  • جنس مخزن آب این دستگاه از استیل ضدزنگ است.

بخارشوی کرشر مدل sc4

یکی از سازندگان لوازم خانگی آلمان شرکت کرشر می باشد که به صورت گسترده لوازم شستشو را تولید و به سراسر جهان عرضه می کند. کیفیت محصولات این کمپانی در دنیا زبانزد خاص و عام است. این بخارشوی که محصول تولید شده کمپانی معتبر و قدیمی کرشر است دارای توان 2 هزار وات است. قدرت پرتاب بخار این دستگاه نسبتا بالاست که حدود 3.5 بار است.

با استفاده از این بخارشوی می توان تمام کثیفی ها و ذرات را از روی سطوح مختلف به طور کامل پاک کرد. برای پاکسازی سطوح با استفاده از این دستگاه به هیچ گونه مواد شیمیایی نیاز نخواهید داشت. سری های مختلف این دستگاه تمامی درزها و بخش های خارج از دستگاه را می تواند پاکسازی کند.

یکی از سری های این محصول شباهت زیادی به سری جاروبرقی دارد از این رو می توان بخار را در سطح بیشتری پخش کرد و از خروج بخار به صورت شدید و متمرکز می توان پیشگیری کرد. در صورتی که قصد دارید سطح بزرگ با میزان آلودگی کم را تمیز کنید این دستگاه گزینه مناسبی محسوب می شود. برای سری بزرگ و متوسط این دستگاه یک پد حوله ای وجود دارد  که در صورت استفاده از آن می توان هنگام تمیز کردن سطوح صاف و صیقلی بهترین عملکرد را داشته باشید و هیچ گونه خط و خشی روی سطوح مورد نظر شما ایجاد نشود.

خرید بخارشوی
خرید بخارشوی

مدت زمان مصرف آب مخزن

حدود 4 دقیقه طول می کشد تا این دستگاه آب موجود در مخزن را به نقطه جوش رسانده و آن را به بخار تبدیل کند. در این محصول دو منبع بیرونی و درونی قرار دارد که مدت زمان استفاده از این دستگاه را برای شما تا حد زیادی افزایش داده اند. با استفاده از ظرفیت هر دو منبع می توان به صورت پیوسته و برای مدت زمان طولانی تر از دستگاه استفاده کرد. منبع آب در این بخارشوی در بخش جلویی قرار دارد و به آسانی می توان آن را جدا کرد.

برای پر کردن منبع این دستگاه می توانید آن را از دستگاه جدا سازید تا آب آن به صورت کامل تخلیه شود و همچنین می توان مخزن را به این صورت از آب پر کرد. با هر بار پر کردن مخزن این بخارشوی می توان حدود صد متر مربع را به طور کامل تمیز و پاک کرد.برای ساخت پارویی این بخارشوی از سیستم خلاقانه بهره گرفته شده است که به آسانی می توان پارچه منحصر به فرد آن را تعویض کرد. سری پهن پارویی سرعت تمیز کردن سطوح را تا حد زیادی افزایش می دهد.

از دیگر قابلیت های کارآمد که در تولید این دستگاه مورد نظر قرار گرفته است امکان  تنظیم سطح بخار از روی دسته بخارشوی می باشد. برای این منظور روی دسته دستگاه یک دکمه قرار گرفته است. این قابلیت باعث می شود هنگام تمیز کردن سطوح نیازی نداشته باشید تا تنظیمات را از روی دستگاه انجام دهید. طول سیم این دستکاه به حدود 4 متر می رسد که به راحتی می توان آن را جمع آوری کرد و در جایگاهی که روی دستگاه قرار گرفته است قرار داد تا سیم برق به طور کامل جمع آوری شود و ایمنی بیشتری حفظ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی