نکات خرید آبمیوه گیری

0 174
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

درصورتی‌که قصد خرید آبمیوه گیری را دارید همواره توصیه می‌کنیم تا نکاتی از قبیل قیمت و کیفیت این وسایل را در نظر بگیرید. در نهایت با توجه به این نکاتی دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و سپس خریداری نمایید. برای داشتن بهترین انتخاب باید درزمینهٔ هر یک از وسایل و برندهای تولید کننده اطلاعات کامل و جامع کسب نمایید. در ادامه نکات خرید آبمیوه گیری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ویژگی‌های آبمیوه گیری

دستگاه‌های آبمیوه گیری موجود در بازار در حال حاضر توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت دستگاه‌های آبمیوه گیری دارای تنوع بسیار زیادی هستند و در طیف گسترده‌ای تولید می‌شوند. به‌عنوان‌مثال برخی از دستگاه‌های آبمیوه گیری در بازار موجود هستند که کارایی‌های بیشتری به آن افزوده‌شده‌اند. به‌طورمعمول این نوع دستگاه‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به‌عنوان گزینه مطلوب محسوب می‌شوند.

دستگاه‌های آبمیوه گیری که امروزه در بازار موجود هستند به‌صورت تک‌کاره، دوکاره، سه‌کاره، چهارکاره و با پنج‌کاره در بازار موجود هستند از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به مخلوط‌کن، رنده کننده و آسیاب کننده اشاره کرد. از دیگر امکانات دستگاه آبمیوه گیری می‌توان به سیستم ضد چکه، آسیاب مخلوط‌کن و سوئیچ ایمنی اشاره کرد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری

راهنمای خرید آبمیوه گیری

به‌طورکلی دستگاه‌های آبمیوه گیری به چند دسته آبمیوه گیری دستی و آبمیوه گیری برقی طبقه‌بندی می‌شوند. درصورتی‌که قصد خرید دستگاه آبمیوه گیری را دارید باید این نکته را به خاطر بسپارید که آبمیوه گیری ایده آل شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

این بدان معناست که گزینه مورد نظر شما باید با نیازهای شما سازگاری و تناسب داشته باشد. علاوه بر این موارد معیارهایی وجود دارند که می‌توانند به‌عنوان نکات کلیدی برای یک آبمیوه گیری در نظر گرفته شوند. در ادامه نکات کلیدی خرید آبمیوه گیری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دهانه آبمیوه گیری

یکی از مهم‌ترین نکات که هنگام خرید آبمیوه گیری باید در نظر گرفته شود دهانه دستگاه است. بهتر است دستگاه‌هایی را خریداری نمایید که دهانه آن‌ها بزرگ‌تر باشد زیرا در این دستگاه‌ها نیاز به خرد کردن قطعات میوه کمتر خواهد شد. به‌طور طبیعی هرچه دهانه آبمیوه گیری کوچک‌تر باشد کار با آن برای شما دشوارتر خواهد بود.

لرزش و صدای دستگاه آبمیوه گیری

از دیگر نکات کلیدی خرید آبمیوه گیری می‌توان به میزان لرزش و صدای دستگاه آبمیوه گیری اشاره کرد. همواره توصیه می‌شود دستگاه آبمیوه گیری را خریداری نمایید که سروصدای و لرزش کمتری داشته باشد.

بدون شک هیچ فردی تمایل ندارد تا درازای نوشیدن یک لیوان آب‌میوه از شدت لرزش و سروصدای آبمیوه گیری به دردسر بیفتد. البته این نکته را باید خاطرنشان کرد که برای به حداقل رساندن میزان صدا و لرزش دستگاه آبمیوه گیری

از دیگر نکات کلیدی خرید آبمیوه گیری می‌توان به میزان لرزش و صدای دستگاه آبمیوه گیری اشاره کرد. همواره توصیه می‌شود دستگاه آبمیوه گیری را خریداری نمایید که سروصدای و لرزش کمتری داشته باشد.

بدون شک هیچ فردی تمایل ندارد تا درازای نوشیدن یک لیوان آب‌میوه از شدت لرزش و سروصدای آبمیوه گیری به دردسر بیفتد. البته این نکته را باید خاطرنشان کرد که برای به حداقل رساندن میزان صدا و لرزش دستگاه آبمیوه گیری خود می‌توان آن را روی سطح صاف و بدون حرکت قرار گیرد.

قدرت دستگاه آبمیوه گیری

قدرت دستگاه آبمیوه گیری هنگام خرید این دستگاه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این نکته را در نظر داشته باشید که قدرت آبمیوه گیری شما می‌تواند با توجه به‌ میزان استفاده شما متغیر باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت که دستگاه‌های آبمیوه گیری از حداقل ۶۰۰ وات آغاز شده و در مدل‌های قوی‌تر به ۱۵۰۰ وات نیز خواهد رسید.

قدرت دستگاه آبمیوه گیری

سرعت آبمیوه گیری

در رابطه با سرعت آبمیوه گیری که از نکات مهم خرید آبمیوه گیری است باید ذکر کرد که سرعت دستگاه به چرخش موتور دستگاه وابسته است. بدین معنا که هرچه سرعت چرخش موتور دستگاه موردنظر بیشتر باشد آبمیوه گیری کار خود را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد.

جنس تیغه دستگاه آبمیوه گیری

در انتخاب دستگاه آبمیوه گیری تیغه آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به‌طورمعمول برای ساخت تیغه‌ها از موادی همچون فولاد، پلاستیک و یا تیتانیوم استفاده می‌شود. به‌طور طبیعی تیغه‌های این دستگاه از جنس پلاستیک مقاومت کمتری دارند. مقاومت تیغه‌های تیتانیوم و فولاد دراین‌بین حرف اول را می‌زنند و از مقاومت نسبتاً مطلوب برخوردار هستند.

میزان مصرف انرژی

برای این‌که بتوان میزان مصرف انرژی را به‌خوبی مورد بررسی قرار داد باید توان مصرفی دستگاه و قدرت موتور مورد توجه قرار گیرند. برای این کار می‌توان تا حدودی از برچسب مصرف انرژی موجود در دستگاه استفاده کرد.

بازده آبمیوه گیری

جنس بدنه

از دیگر مسائلی که هنگام خرید آبمیوه گیری باید مورد توجه قرار گیرند می‌توان به جنس بدنه اشاره کرد. جنس بدنه دستگاه در وزن نقش قابل‌توجهی را ایفا می‌کند. به‌طورمعمول بدنه دستگاه‌های آبمیوه گیری از جنس استیل و یا پلاستیک هستند. همچنین گاهی اوقات از ترکیب هر دو برای ساخت بدنه دستگاه استفاده می‌شود. در نهایت می‌توان گفت که این دو جنس از لحاظ استحکام تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

بازده آبمیوه گیری

از مهم‌ترین مشخصه‌های دستگاه آبمیوه گیری می‌توان به بازده آن اشاره کرد. یک آبمیوه گیری مناسب در شرایط عادی باید قادر باشد بیش از ۵۰٪وزن میوه‌ها به شما آبمیوه تحویل دهد. از آنجاکه برای این مورد واحد خاصی وجود ندارد توصیه می‌شود قبل از خرید آبمیوه گیری مورد نظر خود در رابطه با راندمان و بازده آن تحقیقات لازم را انجام دهید.

مخزن تفاله و آبمیوه

هرچه اندازه مخزن تفاله‌ها و آبمیوه دستگاه آبمیوه گیری بیشتر باشد میزان بیشتری آبمیوه را می‌توان در یک نوبت تهیه کرد. البته برخی از دستگاه‌های آبمیوه گیری مخزن آبمیوه ندارند و برای جمع‌آوری آبمیوه باید ظرفی مخصوص را در زیر لوله خروجی آن قرار داد.

دیگر قابلیت‌های دستگاه آبمیوه گیری

قابلیت‌های دستگاه آبمیوه گیری

محافظت موتور در برابر حرارت

در برخی از دستگاه‌های آبمیوه گیری سیستمی تعبیه‌شده است تا در صورت افزایش دمای موتور در زمان کار تا زمانی که دوباره دستگاه خنک می‌شود برق موتور قطع شود.

محفظه نگهداری سیم

در برخی از دستگاه‌های آبمیوه گیری محفظه‌ای برای قرار دادن سیم وجود دارد که می‌توان پس از انجام کار با دستگاه سیم آن را جمع کنید و داخل این محفظه مخصوص قرار دهید. در برخی موارد قابلیت جمع‌آوری سیم به‌صورت خودکار وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان تنها با فشار دادن یک کلید سیم دستگاه را جمع کرد.

کلیدهای کنترل سرعت

در برخی از دستگاه‌های آبمیوه گیری برای کنترل سرعت کلیدهای مختلفی وجود دارد. با استفاده از این کلیدها می‌توان سرعت چرخش موتور را با توجه به نوع میوه مورد نظر تنظیم کرد. به‌عنوان‌مثال برای میوه‌های سفت همچون سیب از دور تند و برای میوه‌های نرم و آبدار مانند انگور از دور کندتر استفاده می‌شود.

دستگاه چندکاره آبمیوه گیری

حرف‌ها و نظرات بسیار زیادی در رابطه با دستگاه آبمیوه گیری چندکاره وجود دارد به‌عنوان‌مثال بسیاری از افراد عقیده دارند که اگر در این دستگاه موتور آن با مشکلی مواجه شود دستگاه به‌طورکلی از کار خواهد افتاد. در این رابطه نیز باید عنوان کرد که این مشکل در رابطه با برخی از برندها و کیفیت‌ها اتفاق می‌افتد ازاین‌رو برترین برندهای دستگاه آبمیوه گیری این مشکلات را ندارند.

البته لازم به ذکر است که در این زمینه استثنائاتی نیز وجود دارد. به‌عنوان‌مثال می‌توان گفت که دستگاه‌های آبمیوه گیری فیلیپس که دارای غذا ساز نیز است به‌طورکلی قادر به جلب رضایت مشتریان نبوده‌اند.

شاید اگر بخواهیم ا مشکلات دستگاه‌های آبمیوه گیری چندکاره سخن به میان آوریم به‌سختی بتوانیم در رابطه با باز و بسته ‌کردن آن‌ها و تعویض قطعات مورد نظر توضیح دهیم. از بهترین برندهای دستگاه‌های آبمیوه گیری چندکاره می‌توان به آبمیوه گیری های کنوود، پاناسونیک، فیلیپس، بوش و مولینکس اشاره کرد.

ویژگی‌های آبمیوه گیری

ظرفیت دستگاه

درصورتی‌که در آشپزخانه خود فضای کافی دارید و یا اگر دارای خانواده بزرگ هستید ‌ می‌خواهید به آن‌ها آبمیوه بدهید باید وسیله‌ای بزرگ‌تر انتخاب نمایید. یک آبمیوه گیری با ظرفیت ۲-۵ لیتر زندگی شما را راحت‌تر خواهد ساخت؛ اما درصورتی‌که فضا ندارید و تنها هفته‌ای یک تا دو بار آبمیوه گیری می‌کنید توصیه می‌شود دستگاه با ظرفیت ۱ تا ۵ لیتری را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید. این دستگاه کوچک در آشپزخانه شما فضای کمتری را اشغال خواهد کرد درصورتی‌که تمام عملکردهای دستگاه‌های بزرگ‌تر را به شما ارائه می‌دهد.

قیمت دستگاه

بدون شک تمامی افراد هنگام خرید به جیب خود نگاه می‌کنند و مطابق با مبلغ که برای کالایی در نظر می‌گیرند محصول مورد نظر خود را خریداری می‌کنند. پس از این‌که افراد از بایت مبلغ خیالشان راحت شد کارایی دستگاه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند بر اساس اطلاعاتی که در راهنمای خرید آبمیوه گیری عنوان‌شده است و مطابقت دادن جیب خود با محصول مورد نیاز مبلغ مورد نظر برای خرید دستگاه مشخص خواهد شد.

از آنجاکه آبمیوه گیری های متنوع و متعدد با رنج قیمت مختلف در بازار ارائه می‌شوند باید به دنبال دستگاهی باشید که مقرون‌به‌صرفه بوده و درازای هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت می‌شود امکانات مدنظر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

خرید برندهای معتبر آبمیوه گیری

خرید برندهای معتبر آبمیوه گیری

در زمینه لوازم‌خانگی به‌ویژه آبمیوه گیری برندهای متنوع و بسیار زیادی به شهرت جهانی دست‌یافته‌اند بین برندهای داخلی و خارجی رقابت زیادی نیز وجود دارد که هر یک از آن‌ها برای جذب مشتری بیشتر نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند.

  • البته در برخی موارد نیز برخی محصولات به‌صورت بازار انحصاری تبدیل می‌شوند.
  • بر اساس تنوع موجود در بازار و سردرگمی حاصل از آن می‌توان با مطالعه راهنمای خرید آبمیوه گیری و با خیال راحت برند مورد نظر خود را از بین برندهای داخلی و خارجی آبمیوه گیری انتخاب نمود.
  • برندهای داخلی همچون پارس خزر و برندهای خارجی همچون مولینکس، فیلیپس، پاناسونیک، فونیکس، بوش، براون، فلر و ناسا الکتریک برای گفتن حرفی دارند و تا امروز به بازار خوبی دست‌یافته‌اند.

زیبایی و شیک بودن دستگاه

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید آبمیوه گیری نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد شیک بودن، زیبایی و نمای ظاهری دستگاه است‌.

  • راهنمای خرید آبمیوه گیری به شما پیشنهاد می‌دهد داد تا دستگاهی را مطابق با سلیقه و دیزاین آشپزخانه خودتان انتخاب نمایید.
  • هرچند زیبایی مطلق به معنای کارآمدی بودن دستگاه نیست اما بدون شک دستگاهی را انتخاب خواهید کرد که هم کارایی خوبی داشته باشد و هم به نمای آشپزخانه شما جلوه خاصی ببخشد.
  • این نکته را به خاطر داشته باشید که شما بهترین معمار و طراح زندگی خود هستید پس برای خود بهترین‌ها را انتخاب نمایید.

بهترین آبمیوه گیری‌های موجود در بازار

برندهای مطرح تولید لوازم‌خانگی در جهان امروزه با استفاده از تکنولوژی در تولیدات خود موفق به تولید محصولات باکیفیت شده‌اند. در ادامه برای شناسایی بهترین آبمیوه گیری اقدام به بررسی آبمیوه گیری های موجود در بازار همراه قیمت روز آن‌ها نموده‌ایم. در ادامه با محبوب‌ترین و بهترین آبمیوه گیری های تولیدشده برندهای معتبر آشنا خواهیم شد.
بهترین آبمیوه گیری المپیا

برند المپیا درزمینه تولید لوازم‌خانگی و آشپزخانه دارای سابقه طولانی و حضور فعال است. این برند با تولید آبمیوه گیری اثبات کرده است که در تولید این محصول نیز برای گفتن حرف‌های زیادی دارد. در ادامه با امکانات و ویژگی‌های آبمیوه گیری المپیا بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • امکان فعالیت به‌صورت ۴ کاره
  • مجهز به مخلوط‌کن
  • دارای پارچ آبمیوه گیری با ظرفیت یک لیتر
  • دارای آسیاب کن
  • دارای تیغه‌هایی از جنس استیل ضد زنگ
  • دارای امکان تنظیم سرعت
  • دارای توان مصرفی ۵۰۰ وات
  • دارای پایه ضد لغزش

قیمت این آبمیوه گیری المپیا در بهمن‌ماه سال ۹۹ از ۹۰۰ هزار تومان آغاز می‌گردد.

بهترین آبمیوه گیری بوش

بهترین آبمیوه گیری بوش

برند پرآوازه بوش در زمینه تولید آبمیوه گیری نیز با تولید این محصول نسبتاً گران‌قیمت توانسته از فروشان محصول سهم زیادی را به خود اختصاص دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مجهز به سوئیچ ایمنی
  • جنس بدنه این محصول از فلز و‌ پلاستیک است.
  • مجهز به مخزن آبمیوه گیری
  • امکان تنظیم سرعت در سه سطح مختلف
  • دارای سیستم ضد چکه
  • دارای توان مصرفی ۱۲۰۰ وات
  • دارای پایه ضد لغزش

جالب‌ترین ویژگی این آبمیوه گیری سیستم ایمنی هوشمند آن است که باعث می‌شود زمانی که قطعات به‌درستی در دستگاه قرار نگرفته باشند روشن نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی