راهنمای خرید اجاق سفری

0 344
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

در صورتی که از آن دسته از افرادی هستید که به سفر گردی و مسافرت‌های ماهانه و یا سالانه علاقه دارید یکی از اصلی‌ترین وسایل مورد نیاز شما اجاق سفری خواهد بود. اجاق سفری وسیله‌ای کارآمد می‌باشد که اکثر افراد تمایل به استفاده از آن را دارند. گاهی اوقات ممکن است به مسافرت رفته باشید و نبود اجاق‌گاز مناسب برای پخت‌وپز شما را آزرده‌خاطر سازد. بدون شک در این مواقع خرید یک اجاق سفری تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد.

کوچک بودن اندازه این اجاق‌گاز این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا بتوانید به راحتی آن را درون صندوق عقب خودروی خود قرار دهید و در مواقع نیاز برای گرم کردن غذا از آن استفاده کنید. در ادامه با ضروری‌ترین وسیله سفر که در واقع همان اجاق سفری است بیشتر آشنا خواهیم شد. اجاق سفری ابزاری مفید و کاربردی می‌باشد که افراد در طول مسافرت‌های تابستانه و یا ایام نوروز به آن شدیداً نیاز پیدا خواهند کرد.

اجاق سفری چیست؟

نام دیگر اجاق سفری که وسیله‌ای کاربردی می‌باشد و اغلب در سفر و گردش مورد استفاده شما قرار می‌گیرد پیک‌نیک است. این نوع اجاق اغلب کوچک و سبک است از این رو به راحتی می‌توان آن را حمل کرد.

اجاق سفری موجود در بازار با انواع مختلف سوخت بنزین و گاز کار می‌کنند و در ساعت از شبانه‌روز که به طبخ غذا نیاز داشته باشید به کمک شما خواهد آمد. این وسیله کوچک کارایی بالایی را در اختیار شما قرار خواهد داد.اجاق گاز سفری

نکات مهمی که هنگام خرید اجاق سفری باید مد نظر قرار گیرند

هنگام خرید اجاق سفری باید نکات مهم زیادی را مد نظر قرار دهید تا پس از خرید آن دچار پشیمانی نشوید. در ادامه نکات مهمی که هنگام خرید اجاق باید در نظر گرفته شوند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • قیمت

یکی از نکاتی که هنگام خرید اجاق سفری باید مد نظر قرار گیرد قیمت آن می‌باشد. عوامل مختلف از جمله جنس، کیفیت و مدل قیمت این وسیله را تحت تأثیر قرار می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید اقدام به خرید مدل خاصی از اجاق نمایید.

  • مدل اجاق گاز سفری

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید اجاق سفری باید مد نظر قرار گیرد مدل‌های مختلف این نوع اجاق می‌باشد. بهتر است قبل از خرید نوع اجاق مورد نظر خود را مشخص سازید تا هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید.

  • وزن و اندازه اجاق گاز سفری

وزن و اندازه اجاق سفری نیز هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند. وزن اجاق مورد نظر شما باید کم باشد تا بتوان راحت آن را حمل کرد. از لحاظ اندازه اجاق باید کوچک و سبک باشد تا بتوان آن را به راحتی داخل صندوق عقب قرار داد.

  • قابلیت تنظیم شعله

اجاق سفری مورد نظر همچنین باید مجهز به قابلیت تنظیم شعله باشد. این کار در صرفه‌جویی در مصرف سوخت به شما کمک خواهد کرد و اگر نوشیدنی و یا غذای شما در حال سوختن باشد می‌توانید شعله آن را کم کنید.

  • کم مصرف بودن

یک اجاق سفری کم‌مصرف خریداری کنید تا مصرف سوخت شما بالا نرود.

  • توان بالا

اجاق‌گاز سفری با قدرت و توان بالا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و می‌توان در مدت زمان کوتاه با استفاده از آن آب را به نقطه‌جوش رساند.اجاق کمپ

  • لوازم جانبی

برخی از انواع اجاق‌گازهای سفری مجهز به لوازم جانبی از جمله فندک، زیر پایه و کیف هستند که استفاده از این وسیله کاربردی را برای شما راحت می‌سازند.

  • گرمای خروجی

از دیگر موارد که هنگام خرید اجاق سفری باید مد نظر قرار گیرند می‌توان به گرمای خروجی اشاره کرد. به طور کلی گرمای خروجی با واحد BTU اندازه‌گیری می‌شود. برای تعداد اعضای کم گرمای خروجی بیش از 10 هزار BTU در ساعت کافی خواهد بود اما اگر تعداد همراهان شما زیاد هستند و یا به مناطق سرد و مرتفع سفر کرده‌اید خروجی گرمای 600 هزار BTU در ساعت مورد نیاز خواهد بود.

  • طول عمر اجاق گاز سفری

طول عمر اجاق‌گاز سفری یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید اجاق کم جا باید در نظر گرفته شود. باید دقت داشته باشید که طول عمر سوخت اجاق‌گازهای مختلف متفاوت است. باید ببینید که اجاق انتخابی شما با چه مقدار سوخت و تا حداکثر چند ساعت به قدر کفایت روشن باقی خواهد ماند.

توجه به دستورالعمل‌های لازم جهت استفاده از اجاق‌گاز یکی دیگر از نکاتی است که هنگام خرید این نوع اجاق باید مد نظر قرار گیرد. بدون شک استفاده از اجاق مسافرتی همانند وسایل دیگر دارای دستورالعمل‌ها و نکات خاص خود می‌باشد.

اجاق کوهنوردی چیست؟

گاهی اوقات ممکن است هنگام کوهنوردی و یا طبیعت‌گردی بخواهید غذایی را آماده کرده و یا یک چای داغ بنوشید در این شرایط است که یک اجاق کوهنوردی به کمک شما خواهد آمد. اما آیا می‌دانید ویژگی‌های یک اجاق کوهنوردی مناسب چه مواردی هستند؟

برای خرید اجاق کوهنوردی باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • یکی از نکاتی مهمی که هنگام خرید اجاق کوهنوردی باید در نظر گرفته شود نوع گاز مصرفی آن می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت اجاق‌گازها بر اساس نوع سوخت مصرفی و نحوه ذخیره سوخت به انواع مختلف طبقه‌بندی می‌شوند.
  • مشخصات و ویژگی‌های اجاق کوهنوردی از دیگر مواردی است که هنگام خرید این نوع اجاق باید در نظر گرفته شوند. آگاهی از زمان سوزاندن، متوسط زمان جوش، وزن و ویژگی‌های راحتی این نوع اجاق گزینه‌های خرید شما را تا حد زیادی محدود خواهند کرد.
  • یکی دیگر از نکات مهم که هنگام خرید اجاق کوهنوردی باید در نظر گرفته شود نکات استفاده از آن می‌باشد. درک تفاوت‌های ظریف در رابطه با نحوه عملکرد اجاق کوهنوردی باعث خواهد شد تا تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری داشته باشید.اجاق مسافرتی

نکات استفاده از اجاق سفری

نکات زیر هنگام استفاده از این نوع اجاق باید مد نظر قرار گیرند.

  • از روشن کردن آن‌ها در داخل چادر و یا فضاهای بسته به شدت خودداری نمایید. این کار باعث ایجاد کربن دی اکسید مسموم‌کننده خواهد شد.
  • قبل از روشن کردن اجاق خود شیلنگ‌ها، سر شعله و همه چیز را از لحاظ نشتی و یا خرابی مورد بررسی قرار دهید.
  • در صورتی که وزن اجاق بری شما اهمیت زیادی ندارد می‌توانید از یک ورقه نازک فلزی استفاده کنید تا اجاق سفری خود را روی آن قرار دهید. استفاده از این ورقه در مکان‌هایی همانند ساحل‌های شنی به طور ویژه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی