نکات خرید همزن برقی

0 410
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

هرچند همزن برقی به عنوان یکی از لوازم برقی ضروری در منزل محسوب نمی‌شود و به جای استفاده از همزن برقی برای ترکیب مواد می‌توانید از قاشق استفاده کنید اما لازم به ذکر است که استفاده از همزن علاوه بر افزایش سرعت شما و خسته نشدن ترکیب همگون و یکدست‌تری را به شما ارائه خواهد داد. یک همزن اغلب برای تهیه انواع کیک و شیرینی و درست کردن خمیر نان، بستنی، زدن تخم‌مرغ، مخلوط کردن آرد و کرده و هم زدن خامه مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از دشوارترین مراحل تهیه خوراکی مرحله ترکیب مواد با یکدیگر می‌باشد که در صورت استفاده از یک همزن برقی ترکیب مواد سریع‌تر و باکیفیت بیشتر انجام خواهد گرفت.

از انواع همزن‌های برقی می‌توان به سه نوع دستی، برقی و کاسه دار اشاره کرد که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد هستند. در صورتی که قصد خرید این وسیله برقی را دارید بهتر است با نکات خرید همزن برقی در مرحله نخست آشنا شده و سپس اقدام به خرید یکی از انواع مدل‌ها و نمانام‌های این وسیله برقی نمایید.

هنگام خرید همزن برقی باید چه نکاتی را مد نظر قرار داد؟

در گذشته خرید یک همزن برقی به عنوان یکی از واجبات آشپزخانه محسوب نمی‌شد اما امروزه لزوم وجود همزن به منظور پخت خوراکی‌هایی از جمله کیک و یا هم زدن تخم‌مرغ در آشپزخانه‌ها به خوبی احساس می‌شود. برای خرید همزن برقی مانند دیگر لوازم برقی به برخی اطلاعات و راهنمایی‌ها نیاز خواهید داشت زیرا تنوع اجناس موجود در بازار انتخاب گزینه مناسب بین گزینه‌های موجود در بازار را برای شما دشوار ساخته است.همزن

توان

قدرت دستگاه‌های الکتریکی توسط توان آن‌ها به خوبی مشخص می‌شود. توان هر دستگاه با میزان مصرف انرژی دارای رابطه مستقیم می‌باشد. توان همزن نیز مانند دیگر لوازم الکتریکی با استفاده از واحد وات مشخص می‌شود. هرچه توان همزن برقی بیشتر باشد ترکیب مواد غذایی با استفاده از آن سریع‌تر و آسان‌تر انجام خواهد گرفت. توان بالای دستگاه باعث خواهد شد تا در استفاده طولانی‌مدت به دستگاه فشار کمتری وارد شود. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که توان بالای همزن به معنای مصرف برق بیشتر است.

تعداد تیغه‌ها

تیغه‌ها یا سری‌های همزن برقی دارای انواع مختلفی هستند. یک همزن برقی به طور معمول دارای تیغه‌های مختلف می‌باشد که هر یک از آن‌ها برای هم زدن مواد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از انواع سری‌های همزن می‌توان به سری خمیر زن، سری تخم‌مرغ‌زن، سری ورز دهنده و سری همزن اشاره کرد که هر یک از آن‌ها دارای کاربردهای متفاوت هستند.

قابلیت تنظیم سرعت

برای تهیه مواد مختلف با استفاده از همزن به سرعت‌های مختلف نیاز خواهید داشت. برای تهیه خمیر موتور دستگاه باید روی حالت حداکثر قرار گیرد و برای هم زدن تخم‌مرغ موتور باید روی حالت حداقل چرخش قرار گیرد. از این رو هنگام خرید همزن برقی باید توجه کرد که دستگاه مورد نظر شما حالات و سرعت‌های مختلف داشته باشد. با استفاده از این قابلیت ساده می‌توان انواع ترکیبات و خوراکی‌های مختلف را تهیه کرد و با توجه به نوع مواد می‌توان سرعت چرخش را تنظیم کرد.همزن آشپزخانه

محفظه نگهداری سیم

برخی از مدل‌های مختلف همزن برقی دارای محفظه‌ای در بخش پشت خود هستند که با استفاده از آن می‌توان سیم دستگاه را جمع کرد و در آن محفظه قرار داد. در این شرایط برای حمل و جابه‌جایی دستگاه سیم آن برای شما ایجاد مزاحمت نخواهد کرد.

جنس تیغه‌ها

یکی دیگر از نکات خرید همزن توجه به جنس تیغه‌ها می‌باشد. تیغه‌ها با مواد غذایی تماس مستقیم دارند از این رو باید برنده، مقاوم و ضدزنگ باشند. اغلب اوقات جنس این تیغه‌ها از پلاستیک، کروم و یا استیل ضدزنگ هستند. کیفیت استیل و کروم در مقایسه با پلاستیک مقاوم‌تر، بادوام‌تر و در نتیجه بهتر هستند.

هنگام خرید همزن برقی باید قابلیت شستشو، وزن و جنس کاسه دستگاه نیز مورد نظر قرار گیرند.

همزن برقی چند وات خوب است؟

به طور کلی می‌توان گفت همزن توان زیادی ندارد از این رو مصرف برق آن نیز زیاد نخواهد بود. اغلب توان مصرفی همزن‌های برقی بین 300، 400، 500 و یا 600 وات می‌باشد. هرچه توان مصرفی همزن شما بیشتر باشد قدرت آن نیز بالاتر خواهد بود و سریع‌تر و راحت‌تر می‌تواند مواد غذایی شما را با یکدیگر مخلوط کند و تیغه‌های آن برای چرخش سرعت بیشتری دارند.

نکته مهم دیگر که در رابطه با مقدار توان دستگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این است که هرچه توان دستگاه و یا همزن برقی بالاتر باشد در استفاده طولانی مدت فشار کمتری به آن وارد خواهد شد. البته هنگام خرید همزن باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که هرچه توان یک دستگاه بیشتر باشد دستگاه مورد نظر مصرف برق بیشتری را به همراه خواهد داشت.

آموزش استفاده از همزن برقی

همزن برقی برای برش زدن و یا خرد کردن مواد غذایی تیغه‌ای ندارد و در مقایسه با مخلوط‌کن با سرعت بسیار پایین‌تر مواد غذایی را در حد نیاز فقط هم می‌زند و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند. زمانی از همزن در آشپزی استفاده می‌شود که باید مواد غذایی با آرامش و به صورت یکنواخت با یکدیگر ترکیب شوند تا به بافت مورد نظر شما برسند.

در همزن معمولی محل استقرار خاصی وجود ندارد و پس از روشن کردن همزن باید آن را با دست در ظرف حاوی مواد غذایی چرخاند تا به ترکیبی همگن و دلخواه برسید. این نوع همزن اغلب برای هم زدن ترکیبات ساده و سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور این نوع همزن برای هم زدن مخلوط‌های سنگین به اندازه کافی قوی نمی‌باشد.همزن برقی اشپزخانه

همزن‌های کاسه دار از پیشرفته‌ترین همزن‌های برقی محسوب می‌شوند. طراحی این دستگاه به نحوی است که به راحتی مخلوط‌هایی با حجم زیاد و خمیرهای سنگین را آماده می‌سازد و برای آشپزهای حرفه‌ای مناسب می‌باشد. این نوع همزن اغلب از یک کاسه و سه سری شامل سری تخت، سری تخم‌مرغ‌زن و سری خمیر زن تشکیل شده است.

برای هم زدن مواد غذایی باید سری‌ها را به پایه که در بالای کاسه همزن برقی قرار گرفته‌اند وصل کنید. با روشن کردن موتور و انتخاب درجه‌بندی مناسب سرعت تنظیم خواهد شد و دستگاه به صورت خودکار شروع به چرخیدن می‌کند و عمل هم زدن به آسانی انجام خواهد گرفت. در همزن‌های برقی مختلف حجم کاسه‌ها نیز متفاوت هستند و بر اساس لیتر اندازه‌گیری می‌شوند. سری‌ها و کاسه به راحتی از پایه همزن جدا می‌شوند و می‌توان آن‌ها را شست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی