راهنمای خرید ماکروویو

0 112
زمان تقریبی مطالعه: 11 دقیقه

در ماکروویوها برای پخت غذا اغلب از روش انرژی الکترومغناطیسی استفاده می‌شود و با تولید موج‌های الکترومغناطیسی غذای داخل فر گرم می‌شود. برای گرم کردن غذا دیگر مثل گذشته نیازی نیست که فضای داخل فر گرم باشد. ماکروویو با استفاده از امواج غذا باعث پخت غذا خواهد شد. این امر باعث شده است تا در هزینه برق نیز تا حد قابل‌توجهی صرفه‌جویی شود. توان ماکروویو چیزی بین 500 تا هزار وات است و فرآیند پخت غذا در این دستگاه به‌صورت سریع اتفاق می‌افتد. همان‌طور که اطلاع دارید اغلب پخت‌وپز ایرانی‌ها روی اجاق‌گاز انجام می‌شود تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود. ماکروویو برای پخت غذا حدود 40% کمتر از اجاق‌گاز انرژی مصرف می‌کند اما باید بدانید که مصرف برق آن بیشتر است.

مشخصات یک مایکروفر خوب

در دنیای فناوری همواره پیشرفت صورت می‌گیرد و ازاین‌رو محصولات جدیدتر به امکاناتی مجهز هستند که محصولات قدیمی فاقد این امکانات هستند. این امر در ماکروویوها یا همان مایکروفرها نیز قابل‌مشاهده است. مایکروفرهای امروزی از امکاناتی برخوردار هستند که ممکن است بسیاری از آن‌ها را در مایکروفرهای قدیمی نتوان مشاهده کرد. در این نوشتار به کلیت امکانات مایکروفرهای جدید یا امروزی نگاه خواهیم انداخت و شمارا بیشتر با امکانات آن‌ها آشنا خواهیم ساخت.خرید ماکروویو خوب

برنامه گرم کردن و پختن

از اصلی‌ترین کاربردهای مایکروفر می‌توان به گرم کردن و پختن مواد غذایی اشاره نمود. این دو کاربرد در مایکروفرهای امروزی توسط برنامه‌های اتوماتیک مختلف که برای این کار طراحی‌شده‌اند انجام می‌گیرند. البته این برنامه‌ها در مایکروفرهای گران‌قیمت‌تر بیشتر از مایکروفرهای ارزان‌قیمت‌تر هستند؛ اما به‌صورت کلی در مایکروفرهای امروزی برای گرم کردن و پختن غذاها تنها به فشردن چند دکمه نیاز خواهید داشت.

درب شیشه‌ای

در برخی از مایکروفرهای جدید از درب شیشه‌ای استفاده می‌شود تا کاربر قادر به مشاهده نحوه پخت غذا از بیرون باشد.

حسگرهای هوشمند

با استفاده از حسگرهای هوشمند می‌توان در زمان صرفه‌جویی کرد. این حسگرهای هوشمند فرآیند پخت غذا را بسیار سریع و آسان می‌سازد و به‌این‌ترتیب آسودگی را برای کاربران به همراه خواهند داشت. برخی از آن‌ها شامل حسگر قدرت، حسگر زمان و حسگر رطوبت هستند.

سیستم تمیز کن خودکار

به‌واسطه این سیستم، بدون آن‌که به مواد شیمیایی نیاز داشته باشید خود دستگاه از طریق حرارت درون محفظه مایکروفر را تمیز خواهد کرد و اثری از جرم و چربی باقی نخواهد ماند.

هیتر زغالی

هیتری که از آن باصفت زغالی یاد می‌شود نخستین بار توسط ال‌جی به کار گرفته شد. این هیتر به‌واسطه ایجاد حرارت با استفاده از زغال‌های رشته‌ای موجود در المنت می‌تواند غذا را به‌صورت برشته و آبدار تهیه نماید. این‌گونه باعث خواهد شد که چربی و نمک افزایش نیابد و همچنین ویتامین‌های موجود در مواد غذایی حفظ شوند.

یخ‌زدایی

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که در مایکروفرها مشاهده می‌شود ویژگی یخ‌زدایی است. با استفاده از این ویژگی می‌توان بدون آن‌که از روش‌ها و فرآیندهای مضر استفاده شود مواد غذایی یخ‌زده را یخ‌زدایی نمود. مدت‌زمان این فرآیند مدت‌زمان کوتاهی است اما زمان دقیق آن را نمی‌توان گفت زیرا این زمان به وزن و نوع غذا وابسته است. نوع غذا از راه گزینه‌های موجود در صفحه‌نمایش و وزن غذا از طریق ترازو و یا حسگر وزن مایکروفر قابل‌تشخیص است.

محفظه استیل یا سرامیکی

در ماکروویوهای امروزی یا از محفظه‌های تمام استیل و یا از محفظه‌های سرامیکی استفاده‌شده است. این دو ضد باکتری، ضدزنگ و ضد خش هستند و همچنین به نسبت دیگر محفظه‌ها تمیزی آن‌ها به‌آسانی انجام خواهد گرفت. بدیهی است که با این ویژگی‌ها و به‌واسطه استفاده از محفظه استیل و یا سرامیکی در ماکروویوهای امروزی چند گام به جلو بر خواهیم داشت.محفظه استیل ماکروویو

عملکرد تأخیری

این سیستم این امکان را برای کاربر فراهم خواهد کرد که زمانی را برای آغاز کار و زمانی را برای پایان کار تنظیم نمایید.

قفل کودک

با استفاده از قفل کودک می‌توان از عدم دسترسی کودک به دستگاه اطمینان حاصل نمود.

کانوکشن

ماکروویوهایی که دارای قابلیت کانوکشن هستند یک‌هوای داغ را به‌واسطه المنت تولید می‌کنند. این هوا می‌تواند از طریق ک فن در کل فضای ماکروویو پخش شود و به‌این‌ترتیب غذا با یکنواختی کامل پخته خواهد شد. از ویژگی‌های خوب این دستگاه این است که موجب خواهد شد تا غذا ویتامین و مواد مغذی خود را از دست ندهد. دوم آن‌که غذا در مدت‌زمانی کوتاه پخته خواهد شد و این‌گونه در زمان کاربر نیز صرفه‌جویی خواهد شد. سوم آن‌که با استفاده از این قابلیت می‌توان کیک را در ماکروویو با سرعت و کیفیت بهتر پخت.

بخارپز

بخارپز کردن غذا یکی از روش‌های خوب برای پختن غذاست زیرا که علاوه بر آن‌که موجب حفظ مواد مغذی در غذا می‌شود رنگ، بو و طعم بهتری نیز به غذا خواهد بخشید. در این راستا، برخی ماکروویوها از ظرف مخصوص برای بخارپز کردن برخوردار هستند و برخی دیگر نیز به‌طور کامل امکان بخارپز کردن را فراهم نموده‌اند و به‌این‌ترتیب نیاز به استفاده از ظرف مخصوص را نیز رفع نموده‌اند.

یخ‌زدایی با استفاده از روش توربو اینورتر

از دیگر قابلیت‌هایی که در برخی ماکروویوها وجود دارد فناوری اینورتر است. این قابلیت برای نخستین بار در ماکروویوهای مارک پاناسونیک استفاده‌شده است. در سال‌های بعد حق استفاده این فناوری به دیگر برند‌ها نیز اعطا شد. اگر ماکروویوهای معمولی را در نظر بگیرید تنها در دو حالت صد در صد توان یا حالت خاموش فعال هستند. اگر به فکر طبخ غذا با 50% توان ماکروویو هستید دستگاه بین دو حالت صفر تا صد درصد توان خود به‌صورت مدام تغییر حالت خواهد داد. این امر زمانی که بخواهید چیزی را با گرمای کمتر و به‌صورت مداوم پخت کنید ارزشمند نخواهد بود و باعث افزایش هزینه‌های شما خواهد شد. در فناوری استفاده‌شده که به فناوری اینورتر شناخته می‌شود می‌توان با هر میزان از توان دستگاه برای پخت غذا اقدام کرد. این حالت باعث خواهد شد تا هزینه‌ها کاهش یابد و پخت غذا سریع‌تر انجام گیرد و کیفیت بهتری را تجربه نمایید.

فارغ از یخ‌زدایی‌ای که در بالا به آن اشاره شد، یک یخ‌زدایی دیگر در برخی از ماکروویوهای گران‌قیمت‌تر وجود دارد که با استفاده از روش توربو اینورتر و بر اساس تئوری آشفتگی در مدت‌زمان بسیار کوتاه انرژی ماکروویو را در فضای این دستگاه پخش کرده و عملیات یخ‌زدایی را انجام خواهد داد.خاصیت گریل ماکروویو

گریل

از این قابلیت برای سرخ کردن و برشته کردن غذاها استفاده می‌شود. این قابلیت به‌واسطه المنت‌های حرارتی این کار را انجام می‌دهد. می‌توان مرغ را به‌صورت کامل داخل ماکروویو قرار داد تا برشته شود. باید نهایت دقت را به‌کارگیرید تا گرمای استفاده‌شده در این دستگاه‌ها به‌مراتب کمتر از گریل های سنتی است. برای این‌که غذای شما به شکل ترد درآید به زمان کمی نیاز خواهید داشت. این مدل‌ها در برخی مواقع با سینی فلزی عرضه می‌شود و قابلیت استفاده جداگانه به‌عنوان گریل را دارا است.

امکان تهیه ذرت بوداده

برخی ماکروویوها دارای امکان پخت ذرت بوداده یا همان پاپ کورن هستند که از طریق کلید مخصوص فراهم می‌شود. به‌این‌ترتیب می‌توان ذرت خام را در دستگاه قرار داد و با فشار دادن کلید مخصوص ذرت بوداده تهیه کرد. با استفاده از این قابلیت به‌سادگی هرچه تمام می‌توان یک ذرت بوداده خوشمزه تهیه کرد.

گرمای بالا و پایین

ماکروویوهایی که از سیستم گرمای بالا و پایین برخوردار هستند هم از بالا و هم از پایین به غذا حرارت می‌دهند. این امر باعث خواهد شد که غذا به‌صورت یکنواخت پخته شود و این‌گونه نباشد که بخشی از آن پخته شود و بخش دیگر خام باقی بماند. علاوه بر این، با استفاده از این سیستم در مصرف برق نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

سولاردام یا پخت نوری

یکی دیگر از فناوری‌های نوین که در دستگاه ماکروویو به‌کاررفته است سولاردام است. این فناوری به‌صورت اختصاصی برای اولین بار توسط شرکت ال‌جی مورداستفاده قرارگرفته است. علاوه بر استفاده از امواج شما می‌توانید از تابش امواج نوری استفاده نمایید. به دلیل استفاده از فناوری جدید غذا خشک نشده و آبدار باقی خواهد ماند. این امر باعث خواهد شد تا ویتامین‌های ضروری غذا از بین نرود.

هات بلست

هات بلست قابلیت انحصاری سامسونگ است که به قابلیت کانوکشن شباهت زیادی دارد. گرما از طریق المنت‌های تعبیه‌شده در بالای دستگاه به محفظه تزریق خواهد شد و این حرارت باعث خواهد شد تا فن مخصوص روشن شود. در مدل کانوکشن حرارت از یکی از دیواره‌های طرفین تزریق می‌شود و سپس به جریان خواهد افتاد که در صورت نبود سینی چرخان بخشی از غذا خواهد سوخت.

پخت خودکار با تنظیمات پیش‌فرض

در این حالت که به‌صورت خودکار تمامی فعالیت‌ها انجام می‌شود شما کافی است وزن غذا را به دستگاه داده تا به‌صورت خودکار دما و زمان آن اندازه‌گیری شود و پخت ایمن انجام گیرد. این‌یکی از قابلیت‌های جدید است که در دستگاه ماکروویو امروزی به‌کاررفته است. تنظیمات میان‌بر این دستگاه برای درست کردن انواع غذاهای خوشمزه مانند پیتزا، پاپ کورن و سیب‌زمینی وجود دارد. گران‌ترین مدل‌ها دارای صد برنامه پیش‌فرض هستند که باعث می‌شود تا شما با انتخاب آن گزینه به‌راحتی غذای خود را آماده نمایید و لذت ببرید.

سینی گردان

برای این‌که غذا به‌صورت یکنواخت سرخ شود از سینی‌هایی استفاده می‌شود که دارای قابلیت چرخش هستند. بسیاری از مدل‌ها به‌صورت خودکار چرخش را انجام می‌دهند و برخی مدل‌ها دارای دکمه‌ای برای فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت هستند.سینی گردان ماکروویو

درب از بالا بازشو

این مدل از ماکروویوها معمولاً در مدل‌های سولاردام و توکار مشاهده می‌شوند. دستگاه از زاویه بالا به‌اندازه 90 درجه بازشده و این امر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید ظروف بزرگ را به‌راحتی داخل فر قرار دهید.

محفظه مدور

این طراحی بیشتر در مدل‌های سولاردام مشاهده می‌شود. تنور دستگاه حالت دایره‌ای دارد و ازاین‌رو پرتوهای نوری متمرکزتر عمل می‌کنند و باعث می‌شود تا غذا به شکل درست پخته شود.

قفل هوشمند

این قابلیت برای این منظور است که تا زمانی که درب دستگاه به‌صورت کامل بسته نشود کار دستگاه آغاز نخواهد شد. برخی از دستگاه‌ها دارای دو یا سه قفل هستند که امواج دستگاه به بیرون درز پیدا نکنند.

توان ماکروویو

توان ماکروویو برحسب وات اندازه‌گیری می‌شود. برای انتخاب یک ماکروویو با توان مناسب باید به نوع کاربرد آن دقت کنید. به‌عنوان‌مثال اگر از ماکروویو برای پخت انواع کیک، شیرینی و غذاهای مختلف استفاده می‌کنید باید توان بالاتری را نیز انتخاب نمایید؛ اما اگر تنها برای کاربردهایی مانند یخ‌زدایی و گرم کردن غذا از آن استفاده می‌کنید نیازی به انتخاب توان‌های بالاتر نخواهید داشت. اگر ماکروویو را برای گرم کردن غذای کارمندان یک شرکت می‌خواهید، یک ماکروویو با توان پایین یا متوسط نیاز شمارا رفع خواهد کرد.

بزرگ‌ترین سایز ماکروویو

برای انتخاب ماکروویو فضای در دسترس خود را باید مدنظر قرار دهید. ماکروویوها در دودسته توکار و روکار در بازار موجود هستند. اگر قصد خرید یک ماکروویو روکار را دارید باید به فضای آشپزخانه خود دقت نمایید. اگر آشپزخانه شما فضای کمی دارد بهتر است ماکروویوهای کوچک‌تر را انتخاب نمایید. هنگام نصب ماکروویوهای توکار، باید ابعاد فضای در نظر گرفته‌شده برای آن را اندازه‌گیری نمایید و دقت کنید که ابعاد ماکروویو از آن بیشتر نباشد. علاوه بر این باید در کناره‌های ماکروویو نیز فضایی را در نظر بگیرید تا هوا در اطراف آن جریان داشته باشد و از گرم شدن بیش‌ازحد ماکروویو جلوگیری به عمل آورد.

در حقیقت ماکروویوها دارای اندازه‌های متفاوت هستند اما رایج‌ترین ابعاد ماکروویوها به این صورت است:

  • ارتفاع ماکروویو از 4.25 تا 6.35 سانتی‌متر متغیر است.
  • عرض ماکروویو از 7.45 تا 61 سانتی‌متر متغیر است.
  • عمق ماکروویو بین 6.35 تا 8.50 سانتی‌متر متغیر است.

همان‌طور که گفتیم هنگام خرید ماکروویو بهتر است ابعاد و اندازه بیرونی آن‌ها را اندازه‌گیری نمایید. ابعاد ماکروویو توکار به‌صورت تقریبی یا به‌صورت 35*45*25 سانتی‌متر تا 50*60*35 سانتی‌متر وجود دارند.

ماکروویو چند لیتری خوبه؟

نکته مهم دیگری که در اینجا وجود دارد این است که در کنار بررسی ابعاد ماکروویو نباید از اندازه داخلی ماکروویو و یا همان ظرفیت ماکروویو نیز غافل شد. در ضمن بهتر است این نکته را نیز دانید که اندازه خارجی ماکروویو مانند ظرفیت داخلی ماکروویوها نیستند و با یکدیگر متفاوت هستند.حجم ماکروویو

بهترین ظرفیت ماکروویو برای خانواده‌های 2 تا 4 نفره بین 15 تا 20 لیتر است. این اعداد با افزایش ظرفیت دستگاه بالاتر خواهد رفت و حجم مصرفی نیز به‌مراتب افزایش خواهد یافت. خانواده‌های 4 تا 5 نفره می‌توانند از ماکروویوهایی استفاده کنند که بین 25 تا 30 لیتر ظرفیت دارند.

ماکروویوهایی که ظرفیت بیشتری دارند از قابلیت‌های متنوع‌تری نیز برخوردار هستند. بیشتری میزان خرید این دستگاه به محصولاتی مربوط می‌شود که بیش از 25 لیتر ظرفیت دارند. در این محصولات می‌توانید از برنامه‌های متنوع پخت، قابلیت کباب کردن مواد غذایی، گرم کردن و یخ‌زدایی استفاده نمایید.

انتخاب ماکروویو بر اساس نیاز

انتخاب بهترین ماکروویو بر اساس نیاز می‌تواند این انتخاب را کاربردی‌تر کند. در این رابطه دقت نمایید که:

ماکروویوها در انواع سولاردام، گریل و معمولی در بازار موجود هستند. شما می‌توانید هر یک از این ماکروویوها را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید غذایی را به‌صورت گریل یا بریان استفاده نمایید، می‌توانید ماکروویوهای گریل را انتخاب نمایید.

در این ماکروویوها المنتی در بالا و پایین دستگاه طراحی‌شده است. روشن شدن این المنت عمل گریل را انجام خواهد داد. قبل از استفاده از این دستگاه توصیه می‌شود دستورالعمل آن را به‌دقت مطالعه نمایید. مطالعه دقیق دستورالعمل دستگاه و رعایت احتیاط لازم، از بروز حوادث و آسیب به دستگاه جلوگیری به عمل می‌آورد.

با توجه به نکات بیان‌شده، عملکرد دستگاه متناسب با نیاز شما است که بهترین ماکروویو را مشخص می‌نماید. برای انتخاب یک ماکروویو مناسب بهتر است نیاز خود و مورداستفاده وسیله را در نظر بگیرید و با لیست کردن ویژگی‌های خوب و بد آن، دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمایید.

نکات مهم خرید ماکروویو

هنگام خرید ماکروویو بهتر است این نکات را نیز مدنظر قرار دهید:

قیمت ماکروویو

یکی از مهم‌ترین نکات در تصمیم‌گیری برای خرید بهترین ماکروویو قیمت آن است. در رابطه باقیمت ماکروویوها لازم است بیان شود که این دستگاه‌ها در انواع مختلف در بازار موجود هستند و قیمت آن‌ها نیز به عوامل مختلف همچون میزان توان دستگاه، امکانات و قابلیت‌های آن وابسته است. طبیعی است که وجود امکانات بیشتر باعث خواهد شد تا قیمت ماکروویو موردنظر شما افزایش یابد.

انتخاب نوع ماکروویو

مدل دستگاه‌های ماکروویو به سه دسته رومیزی، توکار و بالا اجاق طبقه‌بندی می‌شوند. انتخاب درست در بین انواع ماکروویوها باید بر اساس فضای آشپزخانه شما انجام گیرد. مدل ماکروویو رومیزی به‌طورمعمول قیمت کمتری دارد و مدل ماکروویو توکار این قابلیت را فراهم آورده است که می‌توان ماکروویو را در فضای بین کابینت‌ها قرار داد. از مدل ماکروویوهای بالا اجاق نیز می‌توان به‌عنوان هود استفاده کرد. البته مدل‌هایی از ماکروویو بالا اجاقی که دارای سرویس تهویه هستند این قابلیت را دارند.انواع ماکروویو

دیگر نکات خرید ماکروویو

  • مکان قرارگیری ماکروویو در آشپزخانه را باید اندازه‌گیری کرد تا هنگام خرید در رابطه با ابعاد و اندازه دستگاه با مشکلی مواجه نشوید.
  • برندهای مختلف داخلی و خارجی را برای خرید ماکروویو بررسی و مقایسه نمایید. در سایت‌های اینترنتی نظرات کاربران را برای انتخاب معقول مطالعه نمایید.
  • بودجه موردنظر خود را برای خرید محصول از قبل مشخص نمایید تا هنگام خرید یک انتخاب مناسب و معقول داشته باشید.
  • ظرفیت و حجم دستگاه را بر اساس تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال یک ماکروویو بزرگ با ظرفیت 56 لیتر، محصولی مناسب برای یک خانواده چهارنفری نخواهد بود.
  • بر اساس انتظار خود از قابلیت‌های دستگاه محصول موردنظر خود را انتخاب نمایید. به‌عنوان‌مثال اگر ویژگی کانوکشن برای پخت بهتر کیک و غذاهایی مانند پیتزا برای شما اهمیت دارد، هنگام خرید باید به این قابلیت توجه نمایید.
  • اگر سرعت گرم شدن و طبخ غذا برای شما اهمیت دارد باید توان مصرفی دستگاه را مدنظر قرار دهید.
  • صدای دستگاه هنگام کار از دیگر نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. بسیاری از محصولات موجود در بازار به عملکرد بی‌صدا مجهز هستند.
  • قبل خرید از فروشنده بخواهید تا دستگاه را برای شما تست کند و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نماید.
  • کارت گارانتی یا ضمانت‌نامه محصول را از فروشنده یا نمایندگی دریافت نمایید.

نکات استفاده از ماکروویو

درصورتی‌که قصد دارید از ماکروویو برای تهیه انواع غذاها استفاده نمایید بهتر است برخی از نکات را در رابطه با آن‌ها در نظر بگیرید. در ادامه قصد داریم تا این نکات را به‌صورت مختصر موردبررسی قرار دهیم.

شناخت ظروف قابل‌استفاده در ماکروویو

بررسی ظروف قابل‌استفاده در ماکروویو به شرح زیر است:

  • ظروفی که در ماکروویو استفاده می‌شوند نباید از جنس فلز و مشتقات آن باشد.
  • فلز امواج ماکروویو را بازتاب می‌کند و غذای شما به‌هیچ‌عنوان درون این وسیله گرم نخواهد شد.
  • همچنین بازتاب این امواج باعث آسیب رسیدن به خود دستگاه خواهد شد.نکات خرید ماکروویو

حتی اگر از بهترین ماکروویو که دارای کامل‌ترین امکانات است استفاده نمایید نمی‌توانید از ظروف فلزی در آن استفاده کنید و یا غذایی را که در ورق فویل پیچیده شده است درون این دستگاه پخته کنید.

بهترین و پرطرفدارترین برندهای ماکروویو در ایران

بهترین و پرطرفدارترین برندهای ماکروویو در ایران به‌صورت زیر هستند:

برندهای بسیاری در حل تولید ماکروویو هستند. هر برند نیز در کشورهای متفاوت با توجه به کیفیت و خدمات پس از فروشی که ارائه می‌دهند طرفدارانی دارند. ازآنجاکه خدمات پس از فروش در کشور ما چندان قوی نیست، اغلب افراد ماکروویو مدنظر خود را با در نظر گرفتن کیفیت قطعات آن انتخاب می‌کنند. ماکروویوهای باکیفیت‌تر دوام بیشتری دارند و دیرتر خراب می‌شوند. از برندهای مطرح ماکروویو در ایران می‌توان به ال‌جی و سامسونگ اشاره نمود. این دو برند به دلیل کیفیت بالایی که دارند در بیشتر عرصه‌ها پیشتاز میدان هستند. از دیگر مارک‌های ماکروویو محبوب ایرانیان می‌توان به فلر، اسنوا؛ پاناسونیک، کنوود، میدیا و دوو اشاره نمود؛ اما شرکت اسنوا توانسته است لقب بهترین ماکروویو ایرانی را از آن خود نماید.

کلام آخر

ماکروویو با تبدیل انرژی الکتریکی به امواج ماکروویو و تاباندن این امواج به غذا کار پخت را به‌درستی انجام می‌دهد. امواج ذکرشده روی رطوبت داخل غذا به شکل مستقیم تأثیر می‌گذارد و باعث پخت و یا گرم شدن غذا خواهد شد. پس باید توجه نمود که هدر رفت انرژی در این وسیله در مقایسه با دیگر وسایل برقی کمتر است. می‌دانیم که هزینه‌های برق سالانه رو به افزایش است و بهتر است صرفه‌جویی‌های لازم انجام شود. ماکروویو بخشی از دکوراسیون منزل است و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌دهد. بهتر است هنگام انتخاب ماکروویو دستگاهی را انتخاب نمایید که دارای ظاهر شیک باشد. برای خرید می‌توان با دیگر اعضای خانواده مشورت نمود تا انتخاب صحیح داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی