فرق قهوه ساز و اسپرسوساز چیست؟

1 1,001
زمان تقریبی مطالعه: 13 دقیقه

شاید شما که در حال مطالعه این مقاله هستید می‌خواهید یک قهوه ساز یا اسپرسوساز بخرید اما مردد مانده‌اید که فرق بین قهوه ساز و اسپرسوساز در چیست و آیا می‌توان از یک دستگاه با هدف تهیه چند نوشیدنی گرم و خوشمزه استفاده کرد یا نه؟ به‌هرحال در حال حاضر افراد زیادی در دنیا به اسپرسو و قهوه علاقه دارند به‌خصوص کسانی که به سر کار ‌می‌روند در طول روز از این نوشیدنی استفاده می‌کنند زیرا سطح انرژی بدن را بالابرده و باعث می‌شود آن‌ها باانرژی بیشتری به امور کاری خود بپردازند؛ بنابراین داشتن یک قهوه ساز و اسپرسوساز در محیط کار و همچنین خانه اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

اما آیا می‌دانید فرق قهوه ساز و اسپرسوساز در چیست؟ به نظر شما آیا کارایی این دو دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است و یا داشتن یکی از این دو برای تهیه انواع نوشیدنی‌های گرم مناسب خواهد بود؟ پیشنهاد ما این است که حتماً تا پایان این مقاله با وبلاگ فروشگاه اینترنتی کالاسونیک همراه شوید.

فرق قهوه و اسپرسو در چیست؟

قبل از اینکه به بررسی فرق بین قهوه ساز و اسپرسوساز بپردازیم اجازه دهید در مورد تفاوت این دو نوشیدنی با یکدیگر صحبت کنیم. بزرگ‌ترین تفاوتی که بین قهوه و اسپرسو وجود دارد، به مرحله تهیه کردن آن‌ها مربوط می‌شود. زمانی که شما می‌خواهید قهوه را تهیه کنید باید به‌آرامی آب گرم را بر روی آن بریزید تا آب گرم از قهوه‌ها عبور کند و قهوه به‌آرامی دم بکشد؛ اما در مورد اسپرسو اصلاً این‌گونه نیست. برای تهیه اسپرسو باید آب با فشار بسیار زیادی بر روی اسپرسو جاری شود و به‌این‌ترتیب شما درنهایت یک نوشیدنی خوشمزه خواهید داشت. با این ذهنیت به بررسی تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز برویم.

قهوه و قهوه ساز
تفاوت قهوه و اسپرسو

چه تفاوت‌هایی بین دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز وجود دارد؟

در زمان خرید وسایل برقی علاوه بر اینکه باید به بررسی نام برند‌ها و تفاوت آن‌ها بپردازیم، درصورتی‌که دستگاه‌هایی با عملکرد بسیار شبیه به یکدیگر وجود دارد بهتر است عملکرد آن‌ها را نیز موردبررسی قرار دهید تا با خرید یک دستگاه بتوانیم بهترین و بیشترین کارایی را دریافت نماییم:

  • فرق بین قهوه ساز و اسپرسو ساز ازنظر مدت‌زمان آماده شدن قهوه

به‌عنوان اولین تفاوت بین قهوه ساز و اسپرسوساز باید به بررسی مدت‌زمان دم کشیدن قهوه اشاره‌کنیم. دستگاه اسپرسو ساز بسیار سریع‌تر از قهوه ساز نوشیدنی شما را آماده خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از دستگاه اسپرسوساز حتماً باید قهوه با دانه‌های بسیار ریز را تهیه کنیم اما چنین محدودیتی برای دستگاه قهوه ساز وجود ندارد. هراندازه که دانه‌های قهوه‌ ریزتر باشد قطعاً مدت‌زمان آماده‌سازی آن نیز کوتاه خواهد شد. به همین دلیل است که دستگاه اسپرسوساز نوشیدنی گرم و خوشمزه را سریع‌تر برای شما آماده می‌کند.

  • تفاوت اسپرسوساز و قهوه ساز ازنظر نوع عملکرد

همان‌گونه که در ابتدای مقاله گفته شد ما باید عملکرد دستگاه‌هایی که کارایی بسیار شبیه به یکدیگر دارند را با دقت موردبررسی قرار دهیم تا یک وسیله با بهترین و بیشترین کارایی را در اختیار داشته باشیم. همانند زمانی که می‌خواهیم دستگاه غذاساز چندکاره بخریم قطعاً خرید چنین دستگاهی بهتر از این است که چند وسیله جدا از یکدیگر داشته باشیم. با این تفاسیر برای تهیه اسپرسو باید آب جوش با فشار زیاد از بین دانه‌های قطعه عبور کن. میزان فشار اعمال‌شده تعیین‌کننده کیفیت اسپرسو خواهد بود و دستگاه‌های اسپرسو ساز در مدل‌ها و برند‌های مختلف ازنظر مقدار این فشار با یکدیگر متفاوت هستند.

در برخی از مدل‌ها فشار آب به‌صورت دستی و در برخی دیگر به کمک بخار یا خود پمپ تأمین می‌شود؛ اما دقیقاً برای قهوه ساز کاملاً متفاوت خواهد بود. آنچه باعث می‌شود قهوه شما بسیار خوشمزه شود سرعت‌پایین دم کشیدن آن است. درواقع هراندازه که قهوه به‌آرامی و حوصله دم بکشد ازنظر رنگ و کیفیت خوشمزه خواهد بود. زمانی که آب جوش را به‌آرامی بر روی قهوه می‌ریزید به‌آرامی نیز از فیلتر عبور کرده و در داخل فنجان می‌ریزد. درنتیجه کیفیت قهوه بسیار عالی خواهد شد. به‌طورکلی فشار لازم برای تهیه اسپرسو در دستگاه اسپرسوساز حدود ۹ با و در دستگاه قهوه ساز حدود یک‌بار است.

  • فرق بین قهوه ساز و اسپرسوساز ازنظر اندازه قهوه

زمانی که شما می‌خواهید قهوه اسپرسو را آماده کنید حتماً باید دانه‌های آن به‌خوبی آسیاب شده و بسیار ریز باشند تا کیفیت بسیار خوبی را به دست بیاورید. البته آسیاب کردن دانه‌های قهوه باید دقیقاً قبل از آماده‌سازی اسپرسو انجام گیرد چراکه کیفیت و تازگی خود را از دست ندهد. هراندازه دانه‌های قهوه ریز‌تر شوند قطعاً اسپرسوی شما بسیار خوشمزه‌تر خواهد شد؛ اما در مورد تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز چنین چیزی وجود ندارد و ما حتی با دانه قهوه درشت هم می‌توانیم نوشیدنی خوشمزه خود را آماده کنیم.

  • فرق بین قهوه ساز و اسپرسوساز ازنظر کاربری آسان

حتماً برای شما این مسئله مهم است که استفاده از دستگاه پیچیدگی خاصی نداشته باشد و شما به‌راحتی بتوانید هر زمان که می‌خواهید از آن استفاده کنید. در مورد دستگاه‌های اسپرسوساز باید این موضوع را بیان نماییم که مدل‌های مختلفی از آن‌ها وجود دارد که شامل دستگاه‌های خودکار هستند و همین مسئله باعث می‌شود که استفاده از آن‌ها بسیار راحت باشد؛ اما برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز حالت نیمه‌خودکار بوده و لازم است که شما دفترچه راهنمای آن‌ها را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید از آن به‌خوبی استفاده نمایید. ولی در مورد دستگاه قهوه ساز دچار مشکل نخواهید شد چراکه استفاده از این دستگاه‌ها اصلاً سخت نیست و پیچیدگی خاصی ندارد. چند نکته‌ بسیار ساده که در دفترچه راهنما نوشته‌شده است را مطالعه کنید تا به‌راحتی بتوانید هر زمان که می‌خواهید از دستگاه قهوه ساز استفاده نمایید.

  • فرق دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز ازنظر نسبت قهوه و آب

زمانی که شما می‌خواهید قهوه درست کنید باید به ازای هر ۶ اونس آب، یک تا دو قاشق غذاخوری پودر قهوه بریزید اما زمانی که می‌خواهید اسپرسو را آماده کنید باید به ازای هر یک و نیم اونس آب، ۷ گرم پودر قهوه را داخل آن بریزید. البته مقادیر گفته‌شده در این مقاله یک معیار کلی هستند و شما زمانی که دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز را خریداری می‌کنید حتماً باید بر اساس نوع مدل، دستورالعمل آن را به‌طور کامل مطالعه نمایید؛ اما به‌طورکلی نوشیدنی که با دستگاه اسپرسو ساز به عمل می‌آید حالت کرمی‌تر دارد و این موضوع به دلیل اختلاف مقدار پودر استفاده‌شده در نوشیدنی است.

  • فرق بین اسپرسوساز و قهوه ساز ازنظر قیمت دستگاه

یکی از موضوعات بسیار مهم برای همه مردم جهت خرید وسایل برقی خانگی، قیمت این‌گونه وسایل است. قطعاً نوع برند و قابلیت‌هایی که در دستگاه در نظر گرفته‌شده است بر روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد؛ اما به‌طورکلی قیمت قهوه ساز‌های قطره‌ای نسبت به اسپرسوساز پایین‌تر است و به همین دلیل است که عمده مردم به‌خصوص برای محیط کار خود به سراغ دستگاه قهوه ساز می‌روند؛ اما خوب درنهایت باید به این مسئله توجه داشته باشید که برای خرید وسایل برقی باید از بهترین برند استفاده کنیم تا بعد از سالیان طولانی این دستگاه برای شما کارایی داشته باشد؛ بنابراین قبل از قیمت به سراغ نام برند، کیفیت و قابلیت‌هایی که در دستگاه تعریف‌شده است بروید تا به ازای هزینه پرداختی، وسیله خیلی خوب را در اختیار داشته باشید.

فرق قهوه ساز و اسپرسوساز
تفاوت اندازه قهوه در اسپرسوساز و قهوه ساز

با سازوکار انواع قهوه ساز آشنا شوید

ما در ابتدای مقاله سعی کردیم با بررسی مهم‌ترین تفاوت‌های بین قهوه ساز و اسپرسوساز به شما کمک کنیم تا در زمان خرید، تصمیم‌گیری درست‌تری داشته باشید. با توجه به اینکه کار کردن با دستگاه قهوه ساز راحت‌تر بوده و ازنظر هزینه نیز قیمت کمتری دارد، به خاطر همین اغلب افراد برای محل کار یا منزل خود از این دستگاه استفاده می‌کنند. کیفیت برند‌های خریداری‌شده بر عملکرد دستگاه تأثیر می‌گذارد اما درنهایت کارایی دستگاه قهوه ساز بسیار راحت‌تر از اسپرسوساز است. قهوه ساز به یک مخزن آب مجهز بوده که از طریق پایه دستگاه گرم می‌شود.

برای دم کردن قهوه ابتدا باید قهوه موردنظر خود را در داخل فیلتر بریزید و آب بعد از گرم شدن، به قسمت بالایی دستگاه جریان پیدا می‌کند. عبور آرام و ملایم آب از قهوه باعث می‌شود که دانه‌ها به‌آرامی در داخل آب حل‌شده و درواقع عصاره‌گیری تدریجی اتفاق می‌افتد. کیفیت قهوه به مدت‌زمان دم کشیدن آن بستگی در چراکه هراندازه این کار به‌آرامی انجام گیرد عصاره غلیظ‌تر و بهتری به دست خواهد آمد ولی درنهایت بعد از ۱۰ دقیقه قهوه شما آماده خواهد بود.

آیا دستگاه قهوه ساز معمولی ارزش خرید دارد؟

برای کسانی که می‌خواهند هر نوع قهوه را با هر درجه آسیابی دم کنند، قطعاً دستگاه قهوه ساز بهترین انتخاب خواهد بود به‌خصوص اینکه کار کردن با آن راحت است. کافی است قبل از استفاده از دستگاه آن را به‌راحتی تنظیم کنید تا آماده دم کشیدن باشد؛ بنابراین دستگاه قهوه ساز برای کسانی که مبتدی هستند و یا تنها برای محل کار خود می‌خواهند یک قهوه ساده بنوشند واقعاً انتخاب‌ ایده‌آلی است؛ اما برای کسانی که قهوه‌خور حرفه‌ای هستند پیشنهاد می‌کنیم حتماً به سراغ دستگاه اسپرسوساز بروند که در ادامه مقاله با این دستگاه آشنا خواهید شد.

آشنایی با انواع دستگاه اسپرسوساز

اگر ابتدای مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید متوجه شده‌اید که دستگاه اسپرسوساز به حالت اتومات یا نیمه اتومات طراحی می‌شود به همین دلیل است که کار کردن با آن کمی سخت‌تر از دستگاه قهوه ساز خواهد بود.

  • عملکرد دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک

همان‌گونه که از نام این دستگاه مشخص است تمامی اعمال و مراحل برای تهیه اسپرسو به‌صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد. کافی است مقداری قهوه‌ای که بسیار ریز آسیاب شده است را به نسبت تعیین‌شده با آب در داخل دستگاه بریزید و فشرده‌سازی دانه‌های قهوه برای عصاره‌گیری آن را انجام دهید. سپس دکمه‌ دستگاه را فشار دهید. بین ۲۵ تا ۳۰ ثانیه بعد اسپرسوی شما به‌طور کامل آماده خواهد بود.

  • عملکرد دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

ازنظر کارایی دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک کاملاً شبیه با دستگاه خودکار است اما تفاوت این دو در مقدار شات اسپرسو است که در دستگاه نیمه اتوماتیک شما می‌توانید مقدار شات را خودتان تعیین کنید.

آیا اسپرسوساز ارزش خرید دارد؟

استفاده از دستگاه اسپرسو ساز چند مزیت بسیار مهم دارد. از یک‌سو شما می‌توانید نوشیدنی اسپرسو را برای خود آماده کنید که این مهم‌ترین مزیت آن به‌حساب می‌آید. همچنین دستگاه اسپرسوساز در مدت‌زمان بسیار کوتاهی یک نوشیدنی خوشمزه را برای شما آماده خواهد کرد؛ بنابراین برای کسانی که قهوه‌خور حرفه‌ای هستند دستگاه اسپرسوساز واقعاً عالی است. مزیت دیگر دستگاه اسپرسوساز این است که وقتی شما اسپرسو را میل کنید تازه متوجه طعم واقعی قهوه می‌شوید چراکه قهوه به‌خوبی از فیلتر‌های آن عبور‌ کرده و عصاره‌گیری قوی از قهوه انجام گرفته‌شده است به‌خصوص اینکه برای استفاده از دستگاه اسپرسوساز باید دانه‌های ریز قهوه مورداستفاده قرار گیرد.

البته که استفاده از دستگاه اسپرسو ساز کمی مشکل است و باید با کارایی آن آشنا باشید. از سوی دیگر برخی از افراد برای شستشوی دستگاه اسپرسو ساز دچار مشکل می‌شوند چون برخی از قسمت‌های آن از دستگاه جدا نشده و شما باید مدام آن‌ها را پاک‌کنید. از سوی دیگر با توجه به قیمت بالای دستگاه اسپرسوساز، لا خرید این دستگاه را به قهوه‌خور‌های حرفه‌ای و یا کسانی که قصد دارند یک کافی‌شاپ راه‌اندازی کنند توصیه می‌کنیم.

دستگاه اسپرسوساز
آیا دستگاه اسپرسوساز ارزش خریدن دارد؟

آشنایی با انواع دستگاه قهوه ساز بر اساس عملکرد دستگاه

اکنون‌که با انواع دستگاه اسپرسوساز آشنا شدید بد نیست نگاهی نیز به انواع دستگاه قهوه ساز داشته باشیم که البته این تقسیم‌بندی بر اساس نوع عملکرد دستگاه انجام می‌گیرد:

  • دستگاه قهوه ساز سنتی

این دستگاه که تحت عنوان قهوه ساز فیلتر‌دار نیز شناخته‌شده است، از محبوبیت زیادی در بین مردم به‌خصوص افراد در محل کار برخوردار است. اولین دلیل این محبوبیت مربوط به حجم زیاد قهوه است که این وسیله تولید می‌کند؛ بنابراین این قهوه ساز را برای خانواده‌های بزرگ و برای محیط کار بهترین انتخاب خواهد بود. مزیت دیگر دستگاه قهوه ساز فیلتردار این است که شما می‌توانید انواع دانه‌های قهوه را مورداستفاده قرار دهید؛ اما دو عیب بسیار بزرگی که برای دستگاه قهوه ساز سنتی وجود دارد این است که از یک‌سو وجود فیلتر باعث می‌شود طعم قهوه کمی تغییر کند و از سوی دیگر مدت‌زمان دم کشیدن قهوه طولانی‌تر خواهد شد.

  • دستگاه قهوه‌جوش

مکانیسم عمل این نوع قهوه ساز‌ها فشار بخار قوی برای عصاره‌گیری قهوه است؛ بنابراین با توجه به اینکه در این دستگاه از فیلتر برای تهیه قهوه استفاده نمی‌شود، طعم خوشمزه‌تری نسبت به قهوه ساز‌های سنتی خواهد داشت. سرعت دم کشیدن قهوه در این دستگاه بسیار کوتاه و کمتر از ۳ دقیقه است و شما می‌توانید یک قهوه باکیفیت را تهیه کنید؛ اما این دستگاه برق بیشتری را مصرف می‌کند و از طرف دیگر شما در هر بار استفاده از آن تنها می‌توانید یک یا دو فنجان قهوه را برای خود و یا همکاران و اعضای خانواده تهیه نمایید.

  • دستگاه قهوه ساز با غلاف یا کپسول

جالب است بدانید این دستگاه شباهت زیادی به دستگاه اسپرسوساز دارد چراکه هردوی آن‌ها از فشار بخارآب برای تهیه نوشیدنی استفاده کرده و درنتیجه کیفیت قهوه این دو با یکدیگر برابری می‌کند. استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و در مدت‌زمان کوتاهی به‌اندازه دستگاه اسپرسوساز می‌تواند قهوه را برای شما آماده کند؛ اما مهم‌ترین عیب دستگاه قهوه ساز با غلاف یا کپسول؛ مصرف انرژی بسیار بالا است که همین موضوع باعث می‌شود برای محیط‌زیست اصلاً مناسب نباشد به‌خصوص اینکه استاندارد‌های لازم برای طراحی این دستگاه جهت سازگاری با محیط‌زیست در آن رعایت نشده است. عیب دیگر دستگاه قهوه ساز با غلاف این است که حجم تولید قهوه در هر بار کم بوده و تنها یک یا دو فنجان قهوه برای شما آماده می‌کند.

  • دستگاه قهوه ساز با چرخ یکپارچه

با توجه به اینکه این دستگاه مقدار زیادی قهوه را برای شما آماده می‌کند و از طرف دیگر مدت‌زمان آماده‌سازی قهوه توسط آن کم است به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی را به دست آورده است. از سوی دیگر شما می‌توانید از این دستگاه برای تهیه قهوه با انواع دانه‌ها استفاده کنید. در داخل این دستگاه یک چرخ تعبیه‌شده است زمانی که مخزن قهوه را پر می‌کنید، با فشار دادن دکمه استارت، به حرکت درآمده و عمل دم کشیدن قهوه را انجام می‌دهد. درنتیجه شما می‌توانید قهوه بسیار عالی، خوشمزه و با عطر درجه‌یک را در اختیار داشته باشید؛ اما دستگاه قهوه ساز با چرخ داخلی سه عیب اساسی دارد. سروصدای زیادی تولید می‌کند؛ از سوی دیگر مصرف انرژی آن بسیار زیاد است و همچنین باید بگوییم که تعمیرات و نگهداری آن مشکل است؛ بنابراین با در نظر گرفتن این سه مورد تصمیم خود را برای خرید نهایی کنید.

دستگاه قهوه ساز
معرفی انواع دستگاه قهوه ساز

دستگاه قهوه ساز بخریم و یا اسپرسوساز؟

قطعاً بعد از مطالعه این مقاله و تمامی مطالبی که در مورد فرق بین دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز بیان کردیم، اکنون این سؤال مطرح می‌شود که بین دو دستگاه کدام‌یک برای شما مناسب‌تر خواهد بود. با بررسی کارایی و عملکرد هرکدام از دستگاه‌های قهوه ساز و اسپرسوساز متوجه شده‌اید که بر اساس شرایط خود کدام‌یک از این دو دستگاه برای شما گزینه ‌ایده‌آلی است ولی درهرصورت در زمان خرید باید چند نکته کلیدی را مدنظر قرار دهید تا درنهایت بتوانید انتخاب بسیار مناسبی داشته باشید ( همچنین پیشنهاد می کنیم مقالات بهترین مارک اسپرسو ساز خانگی و فرق بین اسپرسو ساز و نسپرسو ساز را نیز مطالعه کنید.)

چه اندازه می‌خواهید هزینه کنید؟

در اولین قدم باید مبلغی که قرار است برای خرید دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز کنار بگذارید را در نظر بگیرید. اگر هزینه برای شما مهم نیست باید به سراغ فاکتور‌های دیگر همانند کیفیت، دوام دستگاه و همچنین مقدار نوشیدنی که برای شما آماده می‌کند بروید؛ اما برای افرادی که تازه‌کار هستند و ترجیح می‌دهند یک دستگاه ارزان‌قیمت برای تهیه کردن قهوه در لحظات کار خود داشته باشند، مسلماً یک دستگاه قهوه ساز مقرون‌به‌صرفه تر خواهد بود. درواقع دستگاه اسپرسوساز برای کسانی که حرفه‌ای هستند و می‌خواهند کافی‌شاپ راه‌اندازی کنند مناسب است چراکه قیمت این دستگاه بالاتر است. البته فراموش نکنیم در زمان قیمت گرفتن باید حتماً کارایی دستگاه را نیز بررسی کنیم.

گاهی اوقات در بین انواع مدل‌های دستگاه قهوه ساز تفاوت فاحشی در بین قیمت‌ها مشاهده خواهید کرد. در این زمان باید حتماً از فروشنده بخواهید قابلیت‌های این دستگاه‌ها را برای شما توضیح دهد تا متوجه شوید آیا پرداخت چنین هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است یا خیر.

به کدام‌یک از انواع قهوه علاقه‌مند هستید؟

دومین فاکتور برای خرید دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز این است که شما باید علاقه‌مندی خود و اعضای خانواده به نوع قهوه را مشخص کنید. بعضی از افراد به اسپرسو علاقه دارند اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند از همان قهوه استفاده کنند. البته اگر در این زمینه سخت‌گیر نیستید قطعاً خرید دستگاه قهوه ساز برای شما مقرون‌به‌صرفه تر خواهد بود؛ اما برای افرادی که دوست دارند طعم واقعی قهوه را بچشند و برای آن‌ها بسیار مهم است که یک نوشیدنی بسیار لذیذ را مصرف کنند، دستگاه اسپرسو ساز باکیفیت بسیار بالایی می‌تواند بهترین قهوه را برای شما آماده کند.

کته دیگر که البته باید در این زمینه به آن توجه داشت این است که مدل‌های مختلفی از دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز وجود دارد که بر اساس قابلیت‌های موجود در آن‌ها طعم نهایی اسپرسو و قهوه به‌طور کامل متفاوت خواهد شد؛ بنابراین اگر به مزه قهوه بسیار اهمیت می‌دهید حتماً این موضوع را به فروشنده اطلاع دهید. فروشندگان اطلاعات بسیار جزئی و کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند که اگر کمی باهوش باشید درنهایت تصمیم‌گیری درستی خواهید داشت.

در طول روز چه میزان قهوه مصرف می‌کنید؟

اگر این مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید متوجه شده‌اید که هرکدام از انواع دستگاه‌های قهوه ساز و اسپرسوساز چه میزان قهوه را در طول روز برای شما آماده خواهند کرد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از دستگاه در محیط کار استفاده کنید و برای شما مهم است که حجم زیادی از قهوه را برای خود و همکاران در طول روز آماده نمایید، حتماً باید این مسئله را به فروشنده اطلاع دهید. همچنین کسانی که می‌خواهند دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز را برای محیط کافی‌شاپ خود خریداری کنند باید اولین فاکتور خود را همین مسئله در نظر گرفته و به سراغ دستگاه‌های بروند که می‌تواند در هر دوره حجم زیادی قهوه را برای آن‌ها در مدت‌زمان کوتاه‌تری تولید منماید. چون اگر دستگاه با کارایی کم را خریده ولی بخواهید از آن زیاد استفاده کنید، موتور دستگاه خراب می‌شود.

دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز قرار است در کجا قرار گیرد؟

فرق بین بین دستگاه‌های قهوه ساز و اسپرسوساز تنها به مسئله کارایی آن‌ها برنمی‌گردد بلکه اندازه آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. اگر شما می‌خواهید دستگاه را برای آشپزخانه خانه یا برای محیط اداری خود خریداری کنید باید حتماً فضای کافی برای قرار دادن دستگاه داشته باشید؛ بنابراین قبل از خرید ابتدا مساحت محل قرارگیری دستگاه را اندازه‌گیری کنید.

آیا کاربری دستگاه برای شما مهم است؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز بحث نحوه کار کردن با این وسایل است. همان‌گونه که در این مقاله گفته شود کار کردن با اسپرسوساز کمی پیچیده بوده و لازم است شما تمامی مراحل کار را از روی دفترچه راهنما مطالعه کنیم و حتی شخصی که در این زمینه خبر است به شما آموزش دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید خود را درگیر مراحل سخت راه‌اندازی دستگاه نکنید به شما پیشنهاد می‌کنیم یک دستگاه قهوه ساز بخرید و یا اینکه به سراغ دستگاه اسپرسوساز تمام‌اتوماتیک بروید.

تمیز شدن دستگاه چگونه است؟

شاید شما از افرادی هستید که به خوردن اسپرسو در خانه علاقه دارید اما آیا به این موضوع نیز توجه کرده‌اید که تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز کمی سخت است و نمی‌توانید تمامی قطعات آن را بشویید؛ بنابراین بوی قهوه همیشه در داخل خانه باقی خواهد ماند.

اسپرسوساز
اسپرسوساز را چگونه تمیز کنیم؟
  • به گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید.

حتماً در زمان خرید دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز باید بحث ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش را نظر بگیرید. بعدازاینکه برند موردنظر را انتخاب کردید به سراغ نمایندگی‌های معتبر بروید که ضمانت‌نامه را در اختیار شما قرار می‌دهند البته تاریخ اعتبار ضمانت‌نامه را نیز با دقت کنترل کنید.

مدل‌های دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز را بشناسید.

برای خرید دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز باید ابتدا باکمی جستجو، در مورد برند‌های تولیدکننده این قبیل وسایل خانگی تحقیق نمایید. کیفیت برند‌ها با یکدیگر متفاوت است و این مسئله بر روی طول عمر دستگاه و همچنین کیفیت نوشیدنی که برای شما تولید می‌کند، تأثیر خواهد گذاشت. به‌خصوص اگر قرار است این دستگاه را برای کافی‌شاپ خریداری کنید حتماً باید انواع دستگاه را به‌خوبی بشناسد چراکه درنهایت بر روی کیفیت کاری شما و مشتری‌پسند بودن قهوه‌ها تأثیر می‌گذارد. البته مسئله دیگری که باید در بررسی نوع دستگاه به آن توجه کنید، نحوه استفاده از آن است. درصورتی‌که شما نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید باید به سراغ قهوه ساز‌های دستی بروید؛ اما برای محیط‌های کافی‌شاپ استفاده از دستگاه‌های نیمه اتوماتیک و کاملاً اتوماتیک گزینه بسیار مناسب‌تری خواهد بود.

قطعات جانبی دستگاه را کنترل نمایید.

حتماً باید تمامی قطعات جانبی و بخش‌های اضافی که بر روی دستگاه وجود دارد را به‌طور کامل چک کنید. برای مثال دستگاه اسپرسوساز باید مجهز به آسیاب ‌قهوه داخلی، فیلتر آب، سیستم گرم نگه‌داشتن فنجان و همچنین امکان برنامه‌ریزی در تنظیمات باشد. البته این قسمت‌های جانبی در بین مدل‌های مختلف متفاوت است. بعضی از آن‌ها تمامی بخش‌ها را داشته ولی برخی دیگر نه. اگر برای شما مهم است که دستگاه کاملاً موجه باشد باید تمامی قسمت‌های نامبرده شده همراه با دستگاه باشند.

آیا نمایندگی‌های تعمیرات از برند مربوطه در منطقه جغرافیایی شما وجود دارد؟

قطعاً همانند هر وسیله برقی دیگر ممکن است دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز شما خراب‌شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در این زمان‌ها مراجعه به نمایندگی‌های تعمیرات کار عاقلانه‌ای خواهد بود چون در نمایندگی، کارشناسانی وجود دارد که با تسلط کامل بر روی طراحی دستگاه می‌توانند به‌خوبی آن را عیب‌یابی کرده و مشکل را به‌راحتی برای شما برطرف کنند؛ بنابراین در زمان خرید دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز حتماً ملاحظه کنید نمایندگی‌های از این برند در شهر شما وجود دارد یا خیر که اگر دچار مشکل شده بتوانید به کارشناسان مراجعه کرده و دستگاه‌ها را مانند روز اول سالم تحویل بگیرید.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و فرق قهوه ساز و اسپرسوساز را متوجه شده باشید. برای مشاهده قیمت بهترین مدل‌های اسپرسو ساز موجود در بازار کلیک کنید. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان کالاسونیک تماس بگیرید.

1 نظر
  1. مریم می گوید

    عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی