معرفی اقلام جهیزیه آشپزخانه

0 857
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

در زمان‌های قدیم خرید اقلام جهیزیه آسان‌تر بود و برای خرید آن به زمان کمتری نیاز داشتید اما در حال حاضر سخت پسند بودن جوانان، تنوع در وسیله‌ها، وجود برندهای متنوع و اثاثیه شکیل‌تر در مقایسه با گذشته باعث شده است تا خانواده‌ها و دختران برای تهیه لیست اقلام مورد نیاز جهیزیه خود به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. یکی از دغدغه‌های اصلی که اکثر خانواده‌هایی که فرزند دختر دارند با آن مواجه می‌شوند خرید جهیزیه برای دختر می‌باشد.

اصلی‌ترین دغدغه دختران پس از شروع نامزدی تازه آغاز می‌شود. سخت‌ترین و پیچیده‌ترین بخش ماجرا خرید اقلام جهیزیه می‌باشد اما در صورتی که برنامه‌ریزی درستی داشته باشید می‌توانید این کار را برای خود ساده و آسان بسازید. در مرحله نخست باید قلم و کاغذ بردارید و تمام لوازمی که احساس می‌کنید در خانه به آن نیاز دارید را لیست کنید.

شما در 4 بخش از منزل خود به لوازم و اقلام جهیزیه نیاز خواهید داشت که آشپزخانه در مقایسه با دیگر بخش‌های خانه بخش سخت‌تری است. از دیگر بخش‌های منزل که به اقلام جهیزیه نیاز دارد می‌توان به نشیمن، اتاق‌ها، سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد.

در ادامه قصد داریم تا لیست جهیزیه عروس و لوازم ضروری آشپزخانه را که سخت‌ترین مرحله در خرید جهیزیه می‌باشد مورد بررسی قرار دهیم. در گام نخست بهتر است تمامی لوازم ضروری آشپزخانه را لیست کنیم. امروزه در دنیای مد و برند از تمام وسایل برقی برندهای فیک و معروفی در بازار وجود دارند که تمام این موارد به جیب شما وابسته می‌باشد.

لیست جهیزیه آشپزخانه عروس

لیست جهیزیه آشپزخانه عروس

لازم به ذکر است که هیچ چیز به اندازه شلوغی و لوازم بسیار زیاد در یک آشپزخانه باعث نخواهد شد تا آشپزخانه شما زشت به نظر برسد. خرید لوازم غیرضروری را بهتر است از لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس خارج کنید. همچنین بهتر است این نکته را به خاطر بسپارید که لازم نیست تا تمام لوازم برقی آشپزخانه را خریداری نمایید.

در مرحله نخست برای خرید اقلام جهیزیه عروس برای آشپزخانه متراژ آشپزخانه در نظر گرفته شود سپس ابعاد آشپزخانه را در نظر گرفته و با توجه به تعداد کابینت آشپزخانه به دنبال پر کردن آن‌ها باشید. اکثر عروس خانم‌ها به دنبال این هستند تا تمام لوازم آشپزخانه چه برقی چه غیره را خریداری نمایند تا نزد فامیل به ویژه خانواده همسر سربلند شوند اما بسیاری از این عروس خانم‌ها از برندهای باکیفیت بی اطلاع هستند و تنها می‌خواهند که تمام لوازم برقی و غیره را خریداری نمایند.

همواره توصیه می‌کنیم اگر به فکر خرید اقلام آشپزخانه هستید حتماً یک برند خوب را خریداری نمایید حتی اگر قیمت کالای مورد نظر بالا باشد. شما می‌توانید به منظور خرید یک کالای ضروری باکیفیت قید لوازم غیرضروری دیگر را بزنید و وسیله‌ای خوب خریداری نمایید. لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس به طور کلی از لوازم ریز و درشت تشکیل می‌شود که در بیشتر مواقع ممکن است به دست فراموشی سپرده شود. از این رو بهتر است ابتدا این لوازم ضروری آشپزخانه را دسته‌بندی نمایید تا در زمان خرید با مشکل خاصی مواجه نشوید.

امروزه در بین اکثر عروس خانم‌های جوان رنگ سرامیکی طرف‌داران بسیار زیادی دارد اما به شما توصیه می‌کنیم که هنگام خرید لوازم برقی آشپزخانه از یخچال، ماشین لباسشویی و غیره رنگ سفید را انتخاب نمایید. زیرا تمیز کردن و نگهداری از این وسایل بسیار ساده و آسان می‌باشد.

دسته‌بندی‌های لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس

دسته‌بندی‌های لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس

یخچال فریزرها در انواع مختلف در بازار موجود هستند که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به سایدبای‌ساید، یخچال فریزر بالا، یخچال فریزر پایین، یخچال درون کابینتی و یا توکار، یخچال هتلی، یخچال با در فرانسوی و یا یخچال دوقلو اشاره کرد. شما می‌توانید با توجه به بودجه و روش زندگی خود یکی از انواع یخچال فریزرها را انتخاب و سپس خریداری نمایید.

ماشین لباسشویی

بدون شک همان‌طور که انتظار می‌رود ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار از انواع مختلفی برخوردار هستند که از بین آن‌ها می‌توان به ماشین لباسشویی در از بالا، ماشین لباسشویی در از جلو و ماشین لباسشویی دوقلو اشاره کرد.

ماشین ظرف‌شویی

در بازار عصر حاضر ماشین‌های ظرف‌شویی نیز از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و این موضوع به شما کمک می‌کند تا با توجه به میزان نیاز، بودجه و فضایی که در منزل خود در اختیار دارید انتخاب درستی داشته باشید. می‌توانید ماشین ظرف‌شویی مورد نظر خود را از یکی از انواع ماشین ظرف‌شویی توکار، رومیزی و یا ایستاده انتخاب کنید.

اجاق‌گاز

به طور کلی می‌توان گفت اجاق‌گازها به انواع توکار، رومیزی و ایستاده طبقه‌بندی می‌شوند و جنس آن‌ها به طور معمول از استیل، سرامیک و شیشه می‌باشد.

مایکروویو

خیلی از افراد ممکن است تفاوت مایکروویو و مایکروفر را ندانند. به طور کلی می‌توان گفت فرآیند پخت‌وپز در مایکروفر توسط دما و گرما انجام می‌گیرد در صورتی که در مایکروویو در انجام این عملیات علاوه بر دما و گرما اشعه wave نیز وجود دارد. همچنین می‌توان گفت دستگاه مایکروویو به گرمکن با اشعه و المنت تابشی از بالا مجهز می‌باشد از این رو امواج مایکروویو با جذب در مواد دارای آب دمای آن‌ها را بالا می‌برند به همین دلیل است که می‌توان گفت برای آشپزی و پخت غذا مایکروویو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مایکروفر

مایکروفر وسیله‌ای است که با ایجاد حرارت و گرما و با کمک ریز امواج الکترومغناطیسی آب و دیگر مولکول‌های غذا را به جنبش در می‌آورند و در نتیجه باعث می‌شوند تا غذا در کمترین زمان ممکن پخته شود.

چرخ گوشت

یکی دیگر از اقلام ضروری در لیست جهیزیه آشپزخانه عروس چرخ گوشت می‌باشد. برای خرید این دستگاه باید میزان استفاده خود را در نظر بگیرید و این نکته را به خاطر داشته باشید که هنگام خرید این دستگاه باید تعداد چرخ‌دنده‌های آن در نظر گرفته شوند زیرا هر یک از این چرخ‌دنده‌ها دارای کارایی خاص هستند که با توجه به مصرف و نیاز شما عملکرد مناسبی را ارائه خواهند داد.

دسته‌بندی‌های لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس

غذاساز

از دیگر کالاهایی که هنگام خرید جهیزیه و لوازم ضروری آشپزخانه عروس باید در نظر گرفته شود می‌توان به غذاساز اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت این دستگاه‌ها در سه اندازه اصلی در بازار موجود هستند. با این وجود قطعات اصلی غذاسازها در تمامی این اندازه‌ها در بازار موجود هستند و تفاوت‌های آن‌ها در برخی از کارایی‌ها و آپشن‌هایی که این دستگاه‌ها ارائه می‌دهند می‌باشند.

همزن برقی

از دیگر اقلام ضروری جهیزیه و آشپزخانه عروس می‌توان به همزن برقی اشاره کرد. همزن‌های برقی به طور کلی در دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند که یکی از این دسته‌ها بدون کاسه و یا پارچ مخصوص هستند. این دستگاه‌ها دارای دو تیغه هستند که با حرکت دست در جهت ترکیب مواد سرعت آن افزایش می‌یابد. نوع دیگری از همزن‌های برقی وجود دارند که دارای کاسه می‌باشند. این کاسه به بدنه دستگاه متصل می‌شود و از این رو برای ترکیب مواد به حرکت دادن دست‌های خود نیازی نخواهید داشت.

آرام‌پز

یکی از اقلام ضروری آشپزخانه عروس که البته می‌توان به راحتی آن را از لیست ملزومات وسایل برقی آشپزخانه حذف کرد آرام‌پزها هستند. با این وجود در صورت تمایل برای انجام تعداد زیادی از کارها در آشپزخانه می‌توانید از آرام‌پز خود استفاده نمایید.

پلوپز

در صورتی که قصد خرید پلوپز برای جهیزیه خود را دارید باید مسائل مختلف از جمله ظرفیت این دستگاه، چندکاره و یا تک کاره بودن آن‌ها و صفحه نمایش آن‌ها را در نظر گرفت. تا بتوان با توجه به نیاز و سبک زندگی خود مدل مناسبی از این دستگاه را انتخاب و سپس آن را خریداری نمایید.

سرخ‌کن

سرخ‌کن‌ها دارای انواع مختلف هستند که از بین آن‌ها می‌توان به سرخ‌کن گازی، سرخ‌کن الکتریکی و سرخ‌کن بدون روغن اشاره کرد. برای خرید این دستگاه نیز می‌توانید بودجه و نیاز خود را در نظر بگیرید. تا دستگاهی که خریداری می‌کنید نیازهای شما را به درستی پاسخگو باشد.

آبمیوه‌گیری

انواع مختلفی از دستگاه‌های آبمیوه‌گیری و یا مرکبات گیری در بازار موجود هستند که این امر باعث شده است تا بتوانید با صرف زمان و انرژی کمتر، آبمیوه مورد نظر خود را به راحتی به دست آورید. از این رو توصیه می‌شود هنگام خرید این دستگاه کیفیت محصول و همچنین گنجایش ظرف دستگاه را در نظر بگیرید.

جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس

قهوه‌ساز

در صورتی که از آن دسته از افرادی هستید که به نوشیدن قهوه عادت دارید می‌توانید یک قهوه‌ساز نیز برای خود خریداری نمایید. بهتر نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا با توجه به نیاز و میزان مصرف خود یکی از انواع مناسب دستگاه‌های قهوه‌ساز را انتخاب نمایید.

توستر

از دیگر اقلام ضروری آشپزخانه عروس توستر می‌باشد. در زمان خرید یک توستر نکات زیادی را باید در نظر گرفت و یکی از مهم‌ترین نکات این است که آون توستر با توستر دارای تفاوت‌های قابل‌توجهی هستند. توسترها تنها برای گرم کردن و تست کردن نان مورد استفاده قرار می‌گیرند در صورتی که آون توسترها علاوه بر گرم کردن نان می‌توانند برای انجام دیگر کارهای منزل از جمله ذوب کردن پنیر، گرم کردن تکه‌های کوچک غذا مورد استفاده قرار گیرند.

ساندویچ‌ساز

در صورتی که قصد دارید با توجه به نیاز خود به دنبال خرید یک ساندویچ‌ساز برای جهیزیه خود باشید بهتر است نکاتی از جمله تعداد صفحات و خانه‌ها، نحوه تمیز کردن، تایمر، تعداد سینی و مصرف انرژی دستگاه مورد نظر را به طور کامل در نظر بگیرید.

بخارپز

از دیگر اقلام مورد نیاز در جهیزیه آشپزخانه عروس می‌توان به بخارپز اشاره کرد. همواره توصیه می‌شود هنگام خرید یک بخارپز معیارهای مختلف همچون قیمت، اندازه، زمان‌سنج، گرم نگاه داشتن غذا و تمیز کردن دستگاه را در نظر گرفت. در صورتی که قیمت این دستگاه‌ها را در نظر بگیرید می‌توانید با توجه به بودجه محدودی که در اختیار دارید اقدام به خرید یکی از برندها و مدل‌های معتبر بخارپز نمایید.

جهیزیه آشپزخانه عروس

گوشت‌کوب برقی

یکی دیگر از اقلام جهیزیه آشپزخانه عروس که به عنوان یکی از لوازم ضروری در نظر گرفته می‌شود گوشت‌کوب برقی است. به طور کلی می‌توان گفت گوشت‌کوب‌های برقی دارای کارایی‌های مختلف هستند که از بین آن‌ها می‌توان به مخلوط کردن انواع سوپ و اسموتی، خرد کردن میوه و سبزیجات، هم زدن سفیده تخم‌مرغ و له کردن پیاز اشاره کرد. البته می‌توان گفت گوشت‌کوب برقی نیز یکی دیگر از اقلامی است که می‌توان به راحتی آن را از لیست اقلام ضروری جهیزیه آشپزخانه عروس حذف کرد.

دستگاه تخم‌مرغ پزی

یکی دیگر از اقلام جهیزیه آشپزخانه عروس که می‌توان به راحتی آن را از لیست اقلام ضروری و مورد نیاز آشپزخانه حذف کرد دستگاه تخم‌مرغ پزی می‌باشد. با این وجود اگر احساس می‌کنید در آشپزخانه خود به آن نیاز دارید بهتر است وقت را هدر ندهید و همین حالا اقدام نمایید و یکی از مدل‌ها و برندهای محبوب این دستگاه را خریداری نمایید.

از دیگر اقلامی که می‌توان در لیست لوازم ضروری آشپزخانه عروس قرار داد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چای‌ساز

در صورتی که از آن دسته از افرادی هستید که به نوشیدن چای در طول روز علاقه دارید می‌توانید یکی از برندها و مدل‌های معتبر چای‌ساز را خریداری نمایید تا با استفاده از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید یک چای خوش‌طعم و عطر دم کنید و آن را نوش جان نمایید.

سماور برقی

سماور برقی بیشتر در مواقعی لازم می‌شود که تعداد اعضای خانواده زیاد باشد از این رو اگر تعداد اعضای خانواده عروس و داماد زیاد باشند و یا عروس زیاد مهمان داشته باشد یک چای‌ساز در این شرایط به کار وی خواهد آمد. زیرا با استفاده از یک سماور برقی می‌توان همیشه چای تازه طعم داشت.

جهیزیه آشپزخانه عروس

زودپز

از دیگر اقلام ضروری که توصیه می‌شود هنگام خرید لوازم آشپزخانه عروس به خرید آن نیز فکر کنید زودپز است. در صورتی که مهمان داشته باشید و بخواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک خورشت و یا غذای خوشمزه برای مهمان خود تدارک ببینید توصیه می‌کنیم از این وسیله استفاده کنید.

پاستاپز برقی

یکی از خوراکی‌های مورد علاقه اکثر ایرانیان پاستا می‌باشد از این رو خرید یک پاستاساز برقی هنگام خرید اقلام ضروری آشپزخانه عروس تا حد زیادی می‌تواند به کار شما آید البته ذکر این نکته لازم و ضروری است که پاستاساز به عنوان یکی از لوازم ضروری آشپزخانه محسوب نمی‌شود و می‌توان به راحتی خرید آن را حذف کرد.

آسیاب برقی

این دستگاه نیز از دیگر اقلام ضروری آشپزخانه عروس محسوب می‌شود. در برخی مواقع که نیاز به خرد کردن چیزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارید می‌توانید از این دستگاه با خیال راحت استفاده نمایید.

از دیگر اقلام ضروری آشپزخانه عروس که هنگام خرید جهیزیه باید در نظر گرفته شوند می‌توان به وسایل کاربردی آشپزخانه، وسایل پذیرایی آشپزخانه و لوازم پلاستیکی مورد نیاز اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی