راهنمای خرید بخارپز

1 174
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

یکی از سالم‌ترین روش‌های پخت سبزی‌ها بخارپز کردن می‌باشد که باعث می‌شود تمام ویتامین‌های موجود در سبزی‌ها به طور کامل حفظ شوند. یکی از پرکاربردترین لوازم‌خانگی بخارپز می‌باشد. این دستگاه در داشتن زندگی سالم به خانم‌ها تا حد زیادی کمک می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه انواع مواد غذایی از جمله سبزی‌ها را در کنار غذای اصلی بخارپز کنید. در صورت استفاده از این دستگاه برای پخت غذا مواد مغذی و رطوبت موجود در آن بدون نیاز به افزودنی‌ها حفظ خواهد شد.

به طور معمول دستگاه بخارپز به عنوان یک دستگاه با قیمت مناسب و در رده لوازم‌خانگی شناخته شده است. در صورتی که هزینه بیشتری صرف کنید می‌توانید یک دستگاه با آپشن‌های بیشتر را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. آپشن‌های موجود در یک بخارپز به طور معمول شامل تایمر، صفحه دیجیتال و زمان‌بندی برای پخت می‌باشند.

در صورتی که با ویژگی‌های یک بخارپز خوب آشنایی داشته باشید می‌توانید یک دستگاه کارآمد و باکیفیت خریداری کنید. در ادامه نکات مهمی که هنگام خرید بخارپز باید در نظر گرفته شوند را برای شما آورده‌ایم.

بخارپز چیست؟

بخارپز یکی از لوازم برقی موجود در آشپزخانه می‌باشد که دارای یک مخزن آب است، این مخزن آب معمولاً در بخش زیر دستگاه قرار می‌گیرد و از طریق بخار تولید شده به پخت مواد غذایی و سبزی‌ها کمک کرده و باعث می‌شود مواد مغذی موجود در سبزی‌ها به طور کامل حفظ شود.بهترین بخارپز

اکثر بخارپزهای موجود در بازار دارای سایزها و ویژگی‌های متنوع هستند اما به طور کلی می‌توان گفت یک بخارپز خوب دستگاهی است که به حفظ طعم و ویتامین‌های موجود در مواد غذایی به شما کمک می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن غذایی خوش‌طعم را برای خانواده خود آماده سازید.

اغلب در بخارپز بدون نیاز به مواد سرخ‌کردنی تمام مواد غذایی از جمله سبزی‌ها، گوشت، مرغ و ماهی به طور کامل پخته می‌شوند و نه تنها ارزش مواد غذایی حفظ می‌شود بلکه عملیات پخت غذا را بسیار سریع برای شما انجام می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به امکان افزودن ادویه‌جات معطر در مخزن اشاره کرد. بیشتر بخارپزها دارای تایمر دیجیتال یا مکانیکی هستند.

به طور معمول این وسیله برقی دارای کلاس‌بندی متفاوت می‌باشد که هر یک از این دسته‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. امروزه انواع بخارپز در بازار موجود می‌باشد. اما هنگام خرید این وسیله برقی بهتر است مجموعه‌ای از نکات را مدنظر قرار دهید که در ادامه به صورت مختصر در رابطه با این نکات بحث خواهیم کرد.

اندازه بخارپز

اکثر بخارپزها برای پخت مواد غذایی به صورت جداگانه دارای سه طبقه مجزا هستند. بهتر است بخارپزی را خریداری نمایید که طبقات آن را بتوان از یکدیگر جدا کرد و شست. قابلیت جداسازی طبقات این وسیله برقی همچنین این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا بتوانید مواد غذایی بزرگ‌تر از جمله مرغ و ماهی را نیز به صورت بخارپز پخته کنید.

مجهز به برنامه پخت

همچنین بهتر است بخارپزی را خریداری نمایید که مجهز به برنامه پخت به منظور تشخیص زمان مورد نیاز برای پخت هر یک از مواد غذایی باشد. اکثر دستگاه‌های بخارپز به برنامه زمانی پخت سبزی‌ها، تخم‌مرغ، ماهی، مرغ و گوشت مجهز هستند و تنها لازم است شما دکمه مربوط به ماده غذایی را فشار دهید تا دستگاه به صورت خودکار فعالیت خود را آغاز کند.خرید بخارپز

مجهز بودن به تایمر

از مهم‌ترین مزایای بخارپز مجهز به تایمر می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما می‌توانید زمان مدنظر خود را انتخاب نمایید و سپس آن را روشن کنید و به سراغ کارهای روزانه خود بروید. دستگاه شما در تایم مورد نظر به صورت خودکار خاموش خواهد شد از این رو می‌توانید در زمان خود به خوبی صرفه‌جویی کنید.

درجه‌بندی مخزن آب

در هنگام خرید بخارپز این نکته را مدنظر قرار دهید که مخزن آب دستگاه باید قابل مشاهده باشد و همچنین درجه‌بندی شده باشد در این صورت است که از میزان آب موجود در مخزن می‌توانید آگاهی کسب کنید.

خاموش شدن به صورت اتوماتیک

یکی دیگر از ملزومات دستگاه بخارپز به منظور حفظ ایمنی بیشتر دستگاه خاموش شدن آن به صورت اتوماتیک می‌باشد. اکثر دستگاه‌های بخارپز پس از اتمام پخت غذا و یا در صورت اتمام آب موجود در مخزن به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد که این امر باعث می‌شود سلامت دستگاه در طولانی‌مدت حفظ شود.

قابلیت گرم نگاه داشتن

یکی دیگر از ویژگی‌های بخارپز مناسب مجهز بودن به قابلیت گرم نگه‌داشتن مواد غذایی می‌باشد. این ویژگی باعث خواهد شد تا مواد شما چندین ساعت داخل دستگاه گرم باقی بمانند و شما می‌توانید در مدت زمان دلخواه خود غذایتان را سرو کنید.

ظرفیت دستگاه

تمامی بخارپزهای برقی دارای ظرفیت یکسان نیستند. این معیار زمانی از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشد که به منظور پخت غذا برای تمامی اعضای خانواده به صورت منظم از این دستگاه استفاده کنید. مدل‌های کوچک این دستگاه معمولاً دارای ظرفیت 5 یا 6 لیتری هستند در صورتی که ظرفیت مدل‌های بزرگ آن حدوداً 12 لیتر است.

جنس مواد و کیفیت ساخت

در انتخاب بخارپز مورد نظر خود باید به جنس مواد به کار رفته در سبد آن توجه کنید. برخی از مدل‌های بخارپز دارای سبدهای استیل، سرامیک یا پلاستیک مقاوم هستند که در آن‌ها بیسفنول a به کار نرفته است. البته لازم به ذکر است که بهترین نوع سبد از جنس استیل ضدزنگ می‌باشد. دوام این نوع از سبدها در مقایسه با دیگر سبدها اغلب بیشتر است.

قیمت

برای بسیاری از مشتریان قیمت بخارپز از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است. البته بهتر است این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که هرچه قابلیت‌های این دستگاه بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.راهنمای خرید بخارپز

برند و ضمانت‌نامه

از دیگر نکاتی که هنگام خرید بخارپز باید مورد نظر قرار دهید برند و ضمانت‌نامه دستگاه مورد نظر می‌باشد. اغلب مدل‌هایی که در لیست بهترین بخارپزها قرار گرفته‌اند از بهترین برندهای موجود در بازار هستند. اغلب این دستگاه‌ها از طراحی کارآمد و زیبا برخوردار هستند و دارای ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش می‌باشند.

نظر مشتریان

مهم‌ترین معیاری که هنگام خرید بخارپز باید در نظر گرفته شود نظر مشتریان می‌باشد. قبل از این که اقدام به خرید یک بخارپز نمایید بهتر است از چندین نفر که از این دستگاه استفاده می‌کنند در رابطه با کارایی آن سؤال کنید و نظر آن‌ها را نیز در رابطه با تصمیم خود بخواهید.

1 نظر
  1. […] خرید این محصول اقلام دیگر ازجمله سبد بخارپز، کفگیر، پیمانه و ملاقه نیز به شما ارائه داده خواهد […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی