خردکن برقی چیست؟

1 527
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

به یکی از دستگاه‌های الکتریکی پرکاربرد در آشپزخانه که دستگاهی مناسب با وزن کم می‌باشد خردکن برقی گفته می‌شود. این دستگاه الکتریکی در آشپزی تا حد زیادی به شما کمک می‌کند و مراحل ریز کردن مواد غذایی به منظور پخت سریع خوراکی‌های مورد استفاده را برای شما آسان می‌سازد. خردکن‌های سنتی برای خشکبار از گذشته تا به امروزه تولید و در فروشگاه‌ها به مشتریان عرضه می‌شد اما خردکن‌های امروزی دارای کاربردهای مختلف هستند و با توجه شکلی که دارند برای خرد کردن گوشت، صیفی‌جات و یا کوبیدن و له کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از این دستگاه پرکاربرد در خرد کردن و آسان‌سازی پخت غذا بسیار مؤثر هستند از این رو باعث می‌شوند غذاهای پخته شده با استفاده از آن‌ها طعم بی‌نظیری داشته و بین اعضای خانواده از محبوبیت خاصی برخوردار باشد.

برخی از انواع خردکن برقی سایز بزرگ‌تری دارند و دارای سرعت و قدرت بیشتری نیز هستند. این لوازم برقی منزل برای کار کردن به برق بیشتری نیاز دارند. خردکن برقی از لحاظ امنیت ریسک خاصی ندارند زیرا در هنگام استفاده از آن‌ها نیازی نخواهید داشت تا دستان خود را در کنار تیغه‌ها قرار دهید.

کاربرد خردکن برقی در آشپزخانه

در پخت اکثر غذاهای پروتئینی گوشت قرمز و سفید مورد استفاده قرار می‌گیرند. در برخی از دستورالعمل‌های طبخ غذا نیز گوشت به صورت تکه‌های ریز و درشت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخلاف سبزیجات، گوشت‌ها دارای بافت سخت و لاستیکی هستند و برای تمامی غذاها نیازی به استفاده از گوشت به صورت چرخ کرده نمی‌باشد. گاهی برای پخت غذا نیاز دارید تا تکه‌های بزرگ و یا کوچک گوشت را مورد استفاده قرار دهید.راهنمای خرید خردکن برقی

دستگاه خردکن برقی در خرد کردن گوشت به قطعات و سایزهای مختلف به شما کمک خواهد کرد. در اکثر خردکن‌های برقی می‌توان بیش از هشت پیمانه گوشت را به راحتی خرد کرد. اما توجه کنید که این موضوع به حجم و اندازه دستگاه خردکن برقی شما وابسته می‌باشد.

برای این که کار شما با این دستگاه راحت‌تر شود توصیه می‌کنیم قبل از ریختن تکه‌های گوشت داخل دستگاه آن‌ها را به چندین تکه کوچک تقسیم کنید. این کار باعث خواهد شد تا دستگاه خردکن راحت‌تر کار کند و از ایجاد فشار زیاد به موتور تا حد زیادی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

استفاده از خردکن برقی در تهیه سس و سالاد

از دیگر کاربردهای دستگاه خردکن برقی در آشپزخانه شما می‌توان به تهیه انواع سالاد و سس اشاره کرد. انواع سالاد و سبزیجات را می‌توان با استفاده از تیغه‌های مختلف دستگاه به طور کامل خرد و تکه‌تکه کرد. خیار، گوجه، کرفس، هویج، اسفناج، کاهو، سیب‌زمینی، انواع کلم، پیاز و انواع میوه‌ها همچون موز، سیب، آناناس و گلابی را می‌توان با استفاده از این دستگاه خرد کرده و با یکدیگر مخلوط کرد.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از ابزار مخصوص این دستگاه سس بسیار خوشمزه و عالی تهیه کنید. سرعت این وسیله بسیار بالاست از این رو شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن با استفاده از این دستگاه مقدار زیادی از سبزیجات را به سالادی خوشمزه تبدیل نمایید. در برش قطعات با استفاده از دستگاه خردکن نیز دقت این دستگاه در مقایسه با چاقوهای دستی بیشتر خواهد بود و می‌توان سبزیجات و میوه‌ها را به صورت دقیق‌تر و منظم‌تر تکه کرد. از این رو می‌توان گفت یکی از بهترین کاربردهای این دستگاه تهیه سالاد با استفاده از آن می‌باشد.

راهنمای خرید خردکن برقی

یکی از تجهیزات پرکاربرد در آشپزخانه خردکن برقی می‌باشد. امروزه خردکن برقی در برندها و مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند و این موضوع هنگام خرید این دستگاه شما را سردرگم خواهد کرد. در صورتی که از قطعات تشکیل دهنده این دستگاه و نحوه کارکرد آن اطلاع داشته باشید و تعداد اعضای خانواده را هنگام خرید این دستگاه در نظر بگیرید می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. از این رو در ادامه قصد داریم تا معیارها و نکات مهمی که هنگام خرید این دستگاه باید در نظر گرفته شوند را به صورت مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

قدرت موتور دستگاه

بدون شک هرچه توان و قدرت موتور یک دستگاه بالاتر باشد سرعت این دستگاه نیز افزایش پیدا خواهد کرد و در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توان سبزیجات و میوه‌های بیشتری را خرد کرد. شما می‌توانید قدرت موتور دستگاه مورد نظر خود را از روی اطلاعات مندرج در داخل کاتالوگ و یا اطلاعاتی که روی بدنه دستگاه درج شده است مشخص نمایید.خرید لواز برقی آشپزخانه

سرعت موتور دستگاه

هرچه سرعت دستگاه مورد نظر شما بیشتر باشد بدون شک کارها را سریع‌تر انجام خواهید داد. در صورتی که یک خردکن برقی با سرعت بالا خریداری نمایید در فاصله زمانی کمتر می‌توان مواد غذایی آماده شده بیشتری داشته باشید و همچنین انرژی کمتری را صرف انجام این کار نمایید. برخی از دستگاه‌های خردکن برقی دارای چند سرعت می‌باشند و می‌توان با توجه به نیاز خود سرعت دستگاه را تنظیم کرد. اما مدل‌هایی نیز وجود دارند که تنها دارای یک سرعت هستند از این رو هنگان خرید بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که دستگاه مورد نظر شما دارای چند وضعیت سرعت می‌باشد.

تعداد وضعیت سرعت موتور

یکی دیگر از فاکتورهایی که هنگام خرید خردکن برقی باید در نظر بگیرید تعداد وضعیت سرعت موتور دستگاه مورد نظر می‌باشد. تعداد وضعیت‌های سرعت موتور دستگاه زمانی مناسب است که بخواهید میزان خرد و یا ریز شدن مواد غذایی را کنترل کرده و آن را تنظیم نمایید. در این شرایط مواد غذایی به اندازه نیاز شما خرد می‌شوند. در صورتی که اندازه ریز یا درشت مواد غذایی برای شما اهمیتی نداشته باشد می‌توان یک دستگاه خردکن برقی با یک سطح سرعت خریداری کرد. در غیر این صورت توصیه می‌شود دستگاهی را خریداری نمایید که دارای امکان تنظیم سرعت باشد.

دستگاه خردکن برقی تک کاره یا چندمنظوره

نخستین کاربرد یک دستگاه خردکن برقی ریز و خرد کردن انواع میوه‌ها و سبزیجات در اندازه‌های مختلف می‌باشد. اما برخی از دستگاه‌ها دارای قابلیت آماده‌سازی انواع سس و نوشیدنی نیز هستند. در این دستگاه‌ها باید قدرت موتور، سرعت موتور و یا تعداد چرخش تیغه‌ها بر حسب دور در دقیقه بالا باشد.

تعداد و نوع تیغه‌های خردکن دستگاه

تعداد و نوع تیغه‌های این دستگاه تا حد زیادی به مدل دستگاه وابسته می‌باشد. دستگاه‌های خردکن چندمنظوره دارای چند مدل تیغه هستند که برای خرد کردن انواع مختلف میوه‌ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از دستگاه‌های خردکن برقی امکان رنده کردن مواد غذایی را نیز برای شما فراهم آورده‌اند.بهترین خردکن برقی

از دیگر عواملی که هنگام خرید این دستگاه باید در نظر گرفته شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس تیغه‌های دستگاه
  • گنجایش یا ظرفیت ظرف
  • جنس ظرف
  • قابلیت شستشو
  • قفل ایمنی
  • میزان صدا
1 نظر
  1. […] خردکن‌های مایر قدرت بسیار زیادی داشته و به همین دلیل توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای را در بین سایر خردکن‌ها از برند‌های دیگر به دست بیاورند. برای تولید این خردکن از مغزی فلزی استفاده‌شده که نسبت به سایر خردکن‌ها که این قسمت پلاستیکی است قدرت بیشتری دارند و درنتیجه ماندگاری بیشتری خواهد داشت. با توجه به اینکه تیغه خردکن فلزی است، می‌توانید از این وسیله برای خرد کردن گوشت، مرغ و سبزی‌ها استفاده کنید. با این خردکن می‌توان تمامی مواد غذایی را به قطعات یکسان و بسیار ریز خرد کرد. توان مصرفی موتور خردکن مایر ۳۰۰ وات بوده و کار کردن با آن بسیار راحت است. کافی است دکمه که بر روی آن قرارگرفته است را فشار دهید تا خردکن فعال شود. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خرید اینترنتی لوازم خانگی